مجله کسب و کار

ورق استیل مات چیست؟

ورق استیل مات چیست؟

ورق فولادی ضد زنگ پروفیل فلزی است که پایه آن آهن و کمتر از دو درصد آن آهن است. این صفحه همچنین دارای آلیاژهای دیگری برای جوشکاری و تقویت و سختی می باشد. مقدار کربن در آلیاژهای این صفحه افزایش می یابد و در عین حال استحکام و سختی آن را افزایش می دهد، اما از طرف دیگر شکل پذیری آن کاهش می یابد. انواع آینه و مش. ، رنگی، براق، مات و براق و غیره از جمله این ورق ها می توان به ورق فرش فولادی اشاره کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. مهفا تولید کننده انواع استیل با بهترین گیت های فولادی در خدمت شماست.

یک تکه فولاد مراحل زیادی را طی می کند تا یک دانش آموز زیبا شود. چیزی که به آنها کمک می کند تا محصولی زیبا و بدون خط و خش باشند، پرداخت است. با توجه به کاربردهای فراوان فولاد، خدمات پرداخت زیادی نیز وجود دارد. یکی از رایج ترین ورق های فولادی ضد زنگ، ورق استیل مات است. این نوع ورق دارای سطح بسیار ناصافی است. فولاد ضد زنگ به دلیل وجود ترکیب سطحی خاص، نقره ای و 2B یا مات است. این ورق ها دارای پولیش های مختلفی هستند که یکی از آنها همین ورق می باشد. در این ورق یک طرف مات و طرف دیگر تقریبا تا 400 گریت پولیش شده و لبه های آن براق است. شماره جلد 2B یک ورق فولادی مات نورد سرد است که غیر بازتابنده و صاف بوده و از نظر ظاهری مات، تیره، زبر و … می باشد. . می توان آن را آینه کرد.

ویژگی های ورق های استیل مات

معمولاً ورق های استیل مات در ابعاد و اندازه های مختلف و در عرض های 100، 125 و 150 سانتی متر و در سه سایز 100 در 200 سانتی متر، 125 در 250 سانتی متر و 244 در 122 سانتی متر سفارش داده می شود. این ورق همچنین دارای ضخامت 1 تا ضخامت 8 میلی متر است، مشابه سایر ورق های استنلس استیل. در این ورق ها مقادیر زیادی نیکل، کروم و مولیبدن به کار رفته و مقادیر متفاوتی از این ورق ها با درصدهای متفاوتی از این عناصر ساخته می شود.

استفاده از ورق های استیل صیقلی

شیمی مت استیل ورق پزشکی تولید کاغذ یخچال، لباسشویی و محصولات خشکشویی; تجهیزات بهداشتی و تجهیزات تبرید؛ در تولید یخچال استفاده می شود.

ورق استیل مات چیست؟
ورق استیل مات چیست؟

ورق استیل روشن چیست؟

یکی از ورق‌ها ورق‌های فولادی براق است که در برابر خوردگی محافظت می‌شوند و دید عالی دارند، برای براق شدن آن‌ها باید قسمت‌های ناهموار را با سمباده مخصوص تراشید و یک لایه لاک به سطح اضافه کرد.

تفاوت بین ورق استیل براق و ورق استیل مات

اگر بخواهیم ورق فولادی مات و براق را با هم مقایسه کنیم، باید گفت که ورق های فولادی براق قیمت بالاتری دارند زیرا روی ورق های فولادی مات پرداختی کمتری انجام شده است. ورق استیل براق دارای سطح صاف و صیقلی و ورق مات دارای سطحی کدر و تیره است. ورق های فولادی پولیش شده با پولیش و پرداخت صاف ضد خش و ضد لک هستند اما ورق های فولادی مات سطحی تیره دارند و به راحتی لکه می شوند. ورق های استیل براق زیباتر هستند و ظاهری مجلل به فضا می دهند اما ورق های استیل مات از زیبایی کمتری برخوردارند.

قیمت ورق استیل

نوسانات ارز، هزینه های نقل و انتقالات بین المللی، ضخامت، اندازه ها و ابعاد، امکانات ساخت، برند و سری ورق های فولادی و … همگی در تعیین قیمت ورق استیل مات نقش دارند.

دکمه بازگشت به بالا