چرا اینورتر چینی نخریم؟

چرا اینورتر چینی نخریم؟

اینورترها از جمله دستگاه های پرکاربرد در صنعت هستند که وظیفه اصلی آن تامین برق شهری با ولتاژ 220 ولت و فرکانس 50 هرتز می باشد. سپس به جریان مستقیم تبدیل می شود که برق متناوب AC با فرکانس و ولتاژ متغیر تولید می کند. در گذشته مدل های اروپایی و ژاپنی در کشور ما مقبولیت زیادی داشت. با این حال، در حال حاضر، با توجه به نرخ ارز بالا و قیمت بالای محصولات ژاپنی و آمریکایی، مشتریان زیادی از اینورترها و اینورترهای چینی ساخت ایران استفاده می کنند. اگر قصد خرید اینورتر را دارید، در این مقاله از ثامن با ما همراه باشید تا نکات مهم در این زمینه و مقایسه اینورترهای چینی و ایرانی را بدانید.

وجود محدودیت ها و افزایش نرخ ارز و در نتیجه افزایش ناگهانی قیمت اینورترهای خارجی باعث افزایش واردات مدل های چینی به ایران شد. قیمت پایین اینورترهای چینی نسبت به نمونه های اروپایی و اندازه آنها نسبت به اینورترهای اروپایی از جمله دلایلی است که کاربران ایرانی را به خود جلب می کند. البته شرکت های بزرگ چینی برای فروش بیشتر پول زیادی را صرف تحقیق، تبلیغات و توسعه می کنند. پس از آن محصولاتی باکیفیت و با طراحی و مشخصات خاص تولید کردند. ویژگی معمولی که سازنده شرکت چینی در اینورتر چینی قرار داده است، اندازه کوچک، مجهز به صفحه دکمه قابل جابجایی، صرفه جویی در پارامترهای اصلی و پشتیبانی از یک دوره عملکرد مداوم بیش از هفتاد هزار ساعت است. دستگاه و دارای محدوده توان نسبتا وسیع، افزایش جریان محدود برای سلف ورودی، قابلیت برنامه نویسی کامپیوتری و مجهز به صفحه کلید از راه دور. از جمله کاربردهای اینورترهای چینی می توان به استفاده در بوستر پمپ، پمپ آب، آسانسور و تسمه نقاله اشاره کرد.

ویژگی های اینورتر ایرانی

در سال های اخیر با توجه به استفاده گسترده از اینورترها و افزایش تقاضای داخلی و همچنین افزایش قیمت نمونه های مشابه خارجی، برندهای مختلف کشور با تمام تلاش خود به تولید اینورتر ایرانی روی آورده اند. از نظر کیفیت و محصولات آنها بسیار باکیفیت بوده و مطابق با نمونه های خارجی و استانداردهای جهانی می باشد.

از جمله ویژگی های اصلی مدل اینورتر ایرانی می توان به کارایی بالای موتور، قابلیت راه اندازی برنامه، قابلیت تنظیم نقشه های مختلف، داشتن سیستم کنترل PID، راهنمای فارسی، کنترل جریان و آتش نشانی و داشتن کنترل اشاره کرد. پانل. و او گفت استانداردها و سیستم هوایی قدرتمند و آخرین فناوری را از جمله نشان دهد.

همچنین از سرمایه گذاران ایرانی برای نیروگاه های بادی، پمپ، تسمه نقاله، کمپرسور، میکسر، فن و موتور برق استفاده می شود.

چرا اینورتر چینی نخریم؟
چرا اینورتر چینی نخریم؟

نکات مهم هنگام خرید اینورتر

از جمله نکاتی که در انتخاب و خرید اینورتر باید به آن توجه کرد این است که اینورتر برای چه نوع کاربری نیاز داریم؟ ابعاد موتور الکتریکی مورد استفاده چقدر است؟ ابعاد و شرایط محل نصب اینورتر چگونه است؟ آیا نیاز به ولتاژ تک فاز داریم یا سه فاز؟ آیا از موتور الکتریکی برای کارهای سبک استفاده می شود یا کارهای سنگین؟ اینورتر چه مدت روشن است؟ سرعت و قدرت الکتروموتور مورد نظر چقدر است؟ ولتاژ، فرکانس و سرعت موتور چقدر است؟ چه نوع باری به موتور وارد می شود؟ و…

اینورتر چینی بهتر است یا ایرانی؟

چرا اینورتر چیتی ارزان است؟ توان اینورتر، ولتاژ ورودی و خروجی، ویژگی های مربوط به کنترل کننده های صنعتی و همچنین سطح تکنولوژی، سطح راحتی مربوط به جلوگیری از آسیب اقتصادی و عمر و بسیاری از پارامترهای دیگر بر قیمت گذاری تاثیر می گذارد. معکوس کننده. امروزه معتبرترین برندهای ایرانی و چینی در نظر گرفته می شود. علاوه بر بهبود کیفیت و تکنولوژی، افزایش آپشن ها و به روز رسانی محصولات خود، حفظ قیمت محصولات خود در سطح مناسب و قابل رقابت با سایر رقبا. این مشکل خریداران را در هنگام خرید و انتخاب نمونه های چینی و ایرانی سردرگم می کند.

اما به دلیل نیروی کار ارزان و مواد اولیه نسبتا ارزان قیمت اینورتر چینی نسبت به نمونه های مشابه اروپایی کمتر است. اما افزایش روزافزون نمونه های تقلبی برندهای چینی در بازار، گاه عدم وجود برخی قطعات با کیفیت چینی و کیفیت بالای نمونه های ایرانی تمایل مصرف کنندگان ایرانی را به خرید اینورترهای ایرانی افزایش می دهد. علاوه بر این، گارانتی و پشتیبانی مطمئن، در دسترس بودن قطعات داخلی در صورت خرابی، تنوع برندهای با کیفیت، سازگاری بیشتر با دستگاه های ساخت داخل، قیمت مناسب و مقرون به صرفه و … این امر باعث افزایش محبوبیت اینورترهای ایرانی در بین مصرف کنندگان شده است.

نتیجه

در این مقاله با ویژگی های اینورترهای چینی و ایرانی، مزایا و معایب آنها آشنا شدیم. اگر به دنبال خرید اینورتر هستید، مطالعه این مقاله به شما در انتخاب اینورتر کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا