اقتصادیمجله کسب و کار

آموزش اسکریپت Kangaroo در نرم افزار After Effects

اسکریپت یک سری دستورات است که به برنامه یک سری عملیات برای انجام را می دهد. می‌توانید از اسکریپت در بیشتر برنامه‌های adobe برای خودکار کردن کارهای تکراری استفاده کنید , محاسبات پیچیده را انجام دهید , و حتی استفاده از برخی عملکردها که مستقیماً از طریق رابط کاربری گرافیکی در معرض استفاده قرار ندارند استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید دستوراتی در افتر افکت بدهید از جمله : برای مرتب سازی مجدد لایه ها در یک کامپوزیشن ، پیدا کردن و جایگزین کردن منبع متن در لایه های متن ، هدایت کنید و یا هنگامی که رندر گرفتن به پایان رسید یک ایمیل ارسال کند جهت اطلاعات بیشتر از آموزش افتر افکت کلیک کنید.


اگرچه هر دو زبان After Effects expressions و After Effects ExtendScript scripting عبارات نمی توانند از اسکریپت ها به اطلاعات دسترسی پیدا کنند (مانند متغیرها و توابع). در حالی که اسکریپت به یک برنامه دستوراتی را برای انجام کاری ارسال می کند ، یک عبارت به تعریف property یا ویژگی می پردازد. با این حال ، از آنجا که زبان After Effects expression و ExtendScript هر دو مبتنی بر jаvascript هستند ، آشنایی با هر یک در درک زبان دیگری بسیار مفید است.
قلب یک اپلیکیشن مبتنی بر اسکریپت ، object model یا مدل شی گرائی است . هنگامی که از افتر افکت استفاده می کنید ، پروژه ها و کامپوزیت را ایجاد می کنید و از مواردی که در صف خروجی هستند را به همراه تمام عناصر موجود در آنها رندر خواهید گرفت: از جمله فوتیج ها ، تصاویر ، لایه ها ، ماسک ها ، افکت ها و property ها. هر یک از این موارد ، از لحاظ اسکریپت نویسی ، یک شیء است. این راهنما ، ExtendScript objects را که برای پروژه های After Effects مشخص شده اند، تعریف کرده است.

مدل شیء گرایی افتر افکت از یک پروژه ، آیتم ها ، کامپوزیت ها ، لایه ها و آیتم های صف رندر تشکیل شده است. هر شیء ویژگی های خاص خود را دارد و همچنین در یک پروژه افتر افکت هویت خاص خود را دارد (گرچه همه آنها به اسکریپت دسترسی ندارند). برای ایجاد اسکریپت باید با مدل شیء گرائی افتر افکت آشنا باشید. داشتن دانش کاملی از خود اپلیکیشن و رابط کاربری گرافیکی آن برای درک نحوه استفاده از برنامه نویسی در افتر افکت ضروری است.

آشنایی با زبان ExtendScript

اسکریپت های افتر افکت از زبان Adobe ExtendScript استفاده می کنند ، که شکل گسترده ای از جاوا اسکریپت است و توسط چندین برنامه Adobe از جمله فتوشاپ ، Illustrator و InDesign استفاده می شود. ExtendScript زبان جاوا اسکریپت را مطابق با مشخصات ECMA-262 پیاده سازی می کند. ExtendScript همچنین مشخصات E4X ECMA-357 را پیاده سازی می کند ، که دسترسی به داده ها را با فرمت XML تعریف می کند.

ExtendScript یک شیء جهانی جهت دیباگ، با علامت ($) و یک ابزار گزارش دهی برای عناصر ExtendScript را تعریف می کند.

از آنجا که ترکیب نام مسیر در سیستم عامل های مختلف بسیار متفاوت است ، Adobe ExtendScript اشیاء فایل و فولدر را تعریف می کند تا دسترسی مستقل پلتفرم را به فایل های سیستمی اصلی ارائه دهد.

ماژول رابط کاربری ScriptUI:

ماژول ExtendScript ScriptUI امکان ایجاد و تعامل با عناصر رابط کاربر را فراهم می کند. ScriptUI یک مدل شیء گرایی را برای ویندوز و عناصر کنترل UI فراهم می کند که می توانید جهت ایجاد رابط کاربری برای اسکریپت های خود استفاده کنید.
ابزارها و برنامه های کاربردی: علاوه بر این موارد ، ExtendScript ابزارها و ویژگی هایی مانند localization utility را برای ارائه مقادیر رشته ای رابط کاربری به زبان های مختلف و توابع جهانی برای نمایش پیام های کوتاه در dialog boxes (هشدار ، تأیید ) فراهم می کند.

ارتباط خارجی:

ExtendScript یک شیء سوکت را فراهم می کند که به شما امکان می دهد از طریق اسکریپت های افتر افکت خود با سیستم های از راه دور ارتباط برقرار کنید.
ارتباط درون برنامه ای یا Interapplication Communication : یک محیط برنامه‌نویسی معمول برای همه نرم‌افزارهای adobe فراهم می‌کند و امکان برقراری ارتباط با اسکریپت را فراهم می‌کند .

مجموعه ابزار ( ExtendScript (ESTK

افتر افکت شامل یک ویرایشگر اسکریپت و debugger، ( ExtendScript (ESTK است که یک رابط کاربری مناسب برای ایجاد و آزمایش اسکریپت های شخصی شما فراهم می کند.
برای شروع ESTK ، مسیر File> Scriptts> Open Script Editor را انتخاب کنید.
اگر تصمیم به استفاده از ویرایشگر متن دیگری برای ایجاد ، ویرایش و ذخیره اسکریپت ها دارید ، حتما برنامه ای را انتخاب کنید که به طور خودکار اطلاعات هدر را هنگام ذخیره فایل ها اضافه نمی کند و با رمزگذاری یونیکد (UTF-8) ذخیره می کند. در بسیاری از ویرایشگرهای متن ، با رمزگذاری UTF-8 می توانید تنظیمات اولویت خود را برای ذخیره را تعیین کنید. بعضی از برنامه ها (مانند Microsoft Word) به طور پیش فرض اطلاعات هدر را به پرونده هایی اضافه می کنند که می توانند باعث ایجاد خطای ” line 0 ” در اسکریپت ها شوند و باعث خرابی آنها خواهد شد.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا