اقتصادیمجله کسب و کار

جایگزین صفحه پلکسی چیست

یکی از وسایل بسیار جالب و کاربردی در تولید کیک های قنادی صفحه است که بسیاری آن را با عبارت “پلکسی کیک” می شناسند. اما این صفحه پلکسی اصلا چیست؟ چه کاربردی دارد و چرا برای قنادی پلکسی کیک مناسب است؟

آموزش کیک با صفحه پلکسی | صفحه پلکسی برای کیک دو طبقه

در واقع صفحه پلکسی یک محصول شبیه به شیشه است که البته تا حدودی خشک و کمی انعطاف پذیر بوده و همچنین در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم می باشد.

به همین دلیل بسیاری از قنادان حرفه ای از برای طراحی کیک استفاده می کنند. می پرسید چرا؟

با استفاده از این صفحات شفاف و مقاوم می توانید دور تا دور کیک را به صورت یکنواخت و صاف دربیاورید تا شکل آن کاملا منظم و درست باشد.

نکات مهم در هنگام استفاده از صفحه پلکسی

  1. حتما قطر صفحه پلکسی را با کیکی که قصد دارید آن را درست کنید باید یکسان باشد.
  2. دقت کنید هنگام کیک یا همان صفحه پلکسی از جنس مرغوب مانند ورق های تایوانی استفاده کنید تا به مرور زمان مشکلی برای صفحه پلکسی شما پیش نیاید.
  3. قبل از کار حتما کمی خامه (باترکریم) روی گردون خود بریزید تا زمان که در حال کار هستید صفحه جابجا نگردد.
  4. قبل از گذاشتن کیک روی صفحه حتما کمی خامه یا همان باترکریم روی صفحه پلکسی بریزید و سپس کیک را روی صفحه قرار دهید.
  5. در هنگام قرار دادن پلکسی دوم حتما دقت کنید که که با صفحه اول کاملا همسان و مشابه باشد تا حتما کیک یکدست و تمیز گردد.
  6. در آخر حتما از لیفتر برای برداشتن کیک استفاده کنید تا مشکلی برای کیک شما پیش نیاید.

برای خرید این صفحه پلکسی برای قنادی با تماس بگیرید

وسایل مورد نیاز تزئین کیک با خامه چیست؟

1قیف خامه زن : خامه قنادی زده شده را در داخل قیف مخصوص بریزید و به کمک ماسوره بر روی کیک شکل های متنوع به وجود بیاورید

2-ماسوره : از جنس پلاستیکی یا فلزی در سایز و شکل های مختلفی موجود است. به همین دلیل دست‌تان را در تزئین کیک حسابی باز می‌گذارد.همه نوع ماسوره همانند ریز،درشت، گل، ستاره و …. در بازار موجود است.

3-صفحه گردان کیک: یکی از وسایلی که خامه‌کشی را آسان می‌کند، صفحه گردان کیک است. یک صفحه از جنس چوب، فلز یا پلاستیک، و یا پلکسی روی پایه قرار می‌گیرد. به این ترتیب، بدون چرخش به دور کیک به راحتی کیک درست میشود.

4-کاغذ کیک: کاغذ کیک کمک می‌کند کیک سر نخورد. حتما قبل از شروع مراحل پخت باید زیر مواد با استفاده از کاغذ کیک یا مقوا کمک بگیریم.

5- پلکسی : با استفاده از ورق پلکسی شفاف که در سایز های مختلف در بازار موجود است میتوایند دور کیک را به طور منظم و یکنواخت پخش کنید. همچنین از آن میتوانید برای متناسب کردن سایز کیک و ایجاد یک استوانه منظم استفاده کنید.

اما سوال مهم این است:

پلکسی گلاس در واقع همان اکلیریک یا اکلریک گلاس است،که با نام تجاری پلکسی گلاس میشناسیم و در رنگ بندی متفاوت و زیاد در چند نوع پلکسی گلاس شفاف، پلکسی گلاس رنگی، پلکسی ترانسپارنت، پلکسی مات و پلکسی آینه ای تولید و عرضه میگردد.

برند های با کیفیت برای پلکسی کیبهترین گزینه برای فرآیند خامه کشی استفاده از صفحه پلکسی گلاس است.

این صفحات در انواع ابعاد و رنگ برای شما قابل برش و سفارش است. (سفارش از طریق تماس تلفنی)

جایگزین دیگری برای خامه کشی با پلکسی گلاس، ورق های طلق کریستال هستند.

خامه کشی با صفحه پلکسی یکی دیگر از کاربردهای بسیار خوب پلکسی گلاس می باشد. همانطور که می دانید یا همان پلکسی گلاس یک نوع متریال شفاف است که در برابر عوامل جوی از قبیل سرما و گرما مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

دوام و ماندگاری فوق العاده آن در مقابل پرتو نور خورشید باعث شده تا به عنوان با کیفیت ترین محصول در میان مردم شناخته شود.

در ادامه این مقاله ابتدا ورق پلکسی گلاس را معرفی میکنیم سپس در مورد نحوه استفاده از صفحه پلکسی برای خامه کشی مطالب مفیدی را ارائه دهیم.

منظور از پلکسی گلاس مورد استفاده در خامه کشی چیست؟

پلکسی اکلریک یا آکریلیک می باشد که در میان عموم بیشتر با نام پلکسی گلاس شناخته شده است. طلق شفاف یکی دیگر از نام های آن است که جنس ترموپلاستیک دارد.

در لغت این معنی را می دهد که در مقابل تغییرات شیمیایی بدون نشان دادن واکنش شیمیایی تنها ذوب خواهد شد.

ورق پلکسی براساس برندهای مختلف آن دارای قیمت های متفاوتی است. همچنین باید بدانید که برند و ضخامت و ابعاد آن قیمت های آن را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد.

جدا از این می توانید برای جذاب تر شدن کار از هم استفاده کنید.

خامه کشی با صفحه پلکسی را چگونه باید انجام دهیم؟

در حال حاضر کاربرد ورق پلکسی گلاس به عنوان پلکسی قنادی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. به طوری که بیشتر قنادی ها در تمام نقاط جهان این روش را به کار می گیرند.

در واقع استفاده از پلکسی در قنادی جزء یکی از موارد مصرفی بسیار لذت بخش پلکسی به حساب می آید. در ادامه نحوه خامه کشی با استفاده از این محصول را به صورت مختصر و مفید توضیح می دهیم.

یکی از نکات مهمی که باید هنگام خامه کشی با صفحه پلکسی مورد توجه قرار دهید این است که از برابر بودن قطر صفحه پلکسی با قطر کیک خود اطمینان حاصل کنید.

مرحله اول:

به این صورت می باشد که ابتدا مقداری خامه یا باکتریم بر روی گردون ریخته شود. لازم به ذکر است که برای جلوگیری از جا به شدن پلکسی در حین کار باید یک دستمال بر روی آن قرار گیرد.

پس از گذاشتن اول بر روی گردون حالا وقت آن است که برای ریختن مقدار کمی خامه یا باترکریم بر روی صفحه پلکسی اقدام شود. بعد باید کیک روی پلکسی قرار گیرد.

در مرحله دوم:

باید ریختن  خامه یا باترکریم بر روی سطح کیک آغاز شود و سپس کمی آن را صاف و یکنواخت نمود. اکنون باید پلکسی دوم با دقت بالا و به طور دقیق بر روی کیک گذاشته شود.

یکی دیگر از نکاتی که مورد توجه قرار دادن آن هنگام خامه کشی با پلکسی ضروری است یکسان بودن بخش زیرین کیک با پلکسی می باشد.

در صورتی که این کار را به درستی انجام دهید می توانید اطمینان حاصل کنید که کیک به صورت تمیز و یکدست خامه کشی خواهد شد و سپس روند کار را ادامه دهید.

در مرحله آخر:

بعد از به اتمام رساندن خامه کشی دور کیک حالا باید جدا کردن صفحه روی کیک را با دقت به وسیله پالت خامه کشی را انجام دهید. سپس یک بار دیگر شروع به صاف کردن خامه سطح کیک با استفاده از پالت کنید.

برداشتن کیک به وسیله لیفتر کیک و قرار دادن آن بر روی ظرف خود و سپس در درون یخچال آخرین کاری است که باید انجام دهید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا