تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 در مجموعه تعمیرگاهی تهران گیربکس به صورت تخخصی و زیر نظر کارشناسان کارکشته و اموزش دیده انجام می شود. برای تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 ضروری است که از قطعات اصلی و با کیفیت بالا بهره برده شود تا طول عمر و کارکرد گیربکس اتوماتیک 207 تضمین شود. تهران گیربکس با در نپر گرفتن همه فاکتورها به عنوان معتبرترین تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک 207 در تهران به همشهریان عزیز معرفی می گردد.
مشخصات پژو 207
شرکت ایران خودرو در سال 95 اولین نمونه های خودرو پژو 207 را به بازار ارائه کرد. این خودرو که از نظر ظاهری شباهت بسیار زیادی به پژو 206 دارد امکانات جانبی بیشتری نسبت به پزو 206 دارد. موتور پیشرانه این خودرو از نوع چهار سیلندر TU5 بوده و می تواند 105 اسب بخار قدرت تولید کند. حجم موتور این خودرو 1.6 لیتر بوده و شتاب صفر تا صد آن نیز 12.6 ثانیه می باشد. مصرف ترکیبی پزو 207 معادل 7.1 لیتر در هر صد کیلومتر در نظر گرفته می شود و گیربکس اتومات ان نیز از مدل چهار دنده در نظر گرفته شده است.
هشدارهای خرابی گیربکس اتوماتیک 207
علامتهای بسیاری هستند که نشان از خرابی کوچکی در گیربکس اتوماتیک 207 می دهند اما اگر به این علامتهای توجه کافی مبذول نشود ممکن است به خرابی های بزرگتری و پر هزینه تری منجر گردند.
- لرزش گیربکس اتوماتیک 207: اگر گیربکس اتوماتیک 207 شما دچار لرزش شده است و حس می کنید نسبت به قبل لرزش بیشتری دارد به این معناست که خرابی یا عیبی در یکی از قطعات گیربکس اتوماتیک 207ایجاد شده در این مواقع تحمل کردن لرزش ممکن است موجب شود خرابی بیشتری به بار بیاید. به عبارت دیگر لرزش یا هر ایراد دیگری که در گیربکس اتوماتیک 207 بوجود آمد بدین معنا نیست که به همان شکل باقی می ماند و هر زمانی که خواستید می تواند جهت رفع عیب اقدام کنید بلکه یک لرزش کوچک می تواند پس از چند هفته به خرابی قطعات متعدد در داخل گیربکس و هزینه بسیار سنگین تعمیر گیربکس اتوماتیک 207 منجر شود.
- زوزه کشیدن گیربکس اتوماتیک 207: زوزه کشیدن مانند لرزش اگر از حد نرمال بیشتر شود نشانه بروز خرابی های بالقوه در داخل گیربکس است. زوزه کشیدن ممکن است از سایش چرخ دنده ها ناشی شده باشد و در صورت عدم توجه این سایش می تواند هر لحظه بیشتر شده و به جایی برسد که چاره ای جز تعویض چرخ دنده ها نداشته باشید.
- تقه زدن گیربکس اتوماتیک 207: تقه زدن به صدایی گفته می شود که در طول حرکت به صورت کوتاه اما پشت سر هم شنیده می شود. گاهی پیش می اید که خودرو حتی در هنگامی که در جا کار می کند نیز دچار ایراد تقه زدن گیربکس اتومات می شود. در این مواقع ممکن است ایراد از توربین باشد.
- روشن شدن چراغ چک (چراغ چرخدنده زرد رنگ) گیربکس اتوماتیک 207: در طراحی گیربکس اتوماتیک 207 سنسورهایی نصب شده که برخی از معایب گیربکس اتوماتیک 207 را سنس کرده و به کامپیوتر خودرو انتقال می دهد. با بروز هر یک از این معایب سنسور عمل کرده و چراغ چک گیربکس روشن می شود. در برخی مواقع که هنوز عیب پیشرفت نکرده است ممکن است چرغ چک به صورت موقت روشن شود و پس از مدت کوتاهی خاموش شود. نباید فریب این خاموش شدن چراغ چک را خورد چرا که حتی اگر چراغ چک گیربکس اتوماتیک 207 به صورت موقت نیز روشن شده باشد بهتر است جهت عیب یابی به تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک 207 مراجعه نمایید.
- گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک 207: این ایراد معملوا در سرعتهای بالا رخ می دهد. به عنوان مثال هنگامی که خودرو در سرعت 80 کیلومتر در ساعت حرکت می کند و شما قصد دارید که سرعت خودرو را افزایش دهید هر چه پدال گاز را فشار می دهید سرعت خودرو افزایش نمی یابد و در برخی مواقع حتی سرعت از همان حد خود نیز کمتر می شود. به این شرایط گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک 207 گفته می شود. مهمترین دلیلی که می توان برای گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک 207 پیشبینی کرد خرابی کلاچ می باشد.
- در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک 207: این اتفاق وقتی رخ می دهد که راننده سعی می کند دنده را در وضعیت خاصی قرار دهد اما دنده در آن وضعیت قرار نمی گیرد و از وضعیت مورد نظر به صورت خود به خود خارج می شود. ممکن است هنگامی که این ایراد پیش می اید با چند بار تلاش دنده را در جای خود قرا دهید. پس مدتی جا زدن دنده به تلاش بیشتری نیاز خواهد داشت و سرانجام به مرحله ای می رسد که دنده به هیچ وجه جا نمی خورد و ناچار هستید به تعمیرگاه مراجعه کنید. این در حالی است که اگر در همان ابتدای بروز مشکل نسبت به رفع عیب اقدام می کردید هم هزینه کمتری را پرداخت می نمودید و هم زودتر عیب گیربکس اتوماتیک 207 شما رفع می گردید.
- گاز هرز بین دنده 1 به 2 و همچنین 3 به 4 در گیربکس al4 رخ میدهد.
- عدم کشش مطلوب موقع شتاب گیری.
- ضربه شدید بین دنده های 1 به 2 و سه به 4 و ضربه شدید موقع درگیرشدن دنده عقب.
- در حالت اورژانسی رفتن گیربکس که ماشین تعویض دنده اش مختل می شود و در یک دنده گیر میکند که نیاز است ماشین را یکبار خاموش و روشن کنیم که تا یک مصافتی درست میشود.
- کاهش شتاب خودرو و ایراد گیربکس اتوماتیک 207: بسیاری از رانندگان کاهش شتاب خودرو را به ایرادات موتوری و یا برقی خودرو مربوط می دانند. این تصور درست است اما بسیاری از مواقع نیز ایراد در گیربکس اتوماتیک 207 می تواند شتاب خودرو را به شکل محسوسی کاهش دهد و لازم است گیربکس اتوماتیک 207 نیز چک شود.
- بوی سوختگی گیربکس اتوماتیک 207: اگر سیستم برقی گیربکس اتوماتیک 207 دچار ایراد شده باشد و آمپر اضافی بکشد ممکن است بوی سوختگی از داخلی گیربکس اتوماتیک 207 به مشام برسد. همچنین فشار زیاد ساییدگی و افزایش دمای روغن نیز ممکن است به استشمام بوی نامناسب از داخل گیربکس بیانجامد. در هر صورت بهتر است هر چه زودتر به تعمیرگاه ویژه گیربکس اتوماتیک 207 مراجعه شود.
- گیر کردن دنده گیربکس اتوماتیک 207: دقیقا حالت معکوس در رفتن دنده گیربکس اتوماتیک 207 وضعیتی است که دنده در حالت خود قفل می شود و نمی توان دنده را تغییر وضعیت داد. قفل شدن دنده در گیربکس اتوماتیک 207 حتی از در رفتن دنده نیز خطرناکتر است و حتما باید پیگیری ورفع شود.
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207
هر دستگاهی که در ان قطعات متحرک داشته باشد که تحت فشار کار می کنند نیاز به روغن دارد. در گیربکس اتوماتیک 207 نیز روغن نقش اساسی هم در روان کاری و خنک کاری و هم در نحوه عملکرد گیربکس اتومات دارد. اما باید دانست که روغنها موادی فساد پذیر هستند و وقتی دمای بالا و فشار زیاد به کار گرفته می شوند به مرور زمان خاصیت اصلی خود یعنی لزجت را از دست می دهد. با پایین آمدن سطح لزجت در گیربکس اتوماتیک 207 راندمان گیربکس کاهش یافته و اگر به موقع روغن گیربکس اتوماتیک 207 را تعویض نکنید به قطعات داخلی گیربکس آسیب جدی وارد می آید.
دوره زمانی تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207
با توجه به این که کیفیت روغن در گیربکس اتوماتیک 207 وابسته به نحوه استفاده شما از گیربکس می باشد نمی توان در اصل زمان دقیقی را برای تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207 در نظر گرفت. برای اطلاع از دوره مورد نظر کمپانی سازنده می توانید به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید که بنا به مدل خودرو زمانی را که معمولا 45 هزار کیلومتر می باشد ذکر کرده اند. اما باید در فواصل زمانی کوتاه تر و ترجیحا در هر بار تعویض روغن موتور خودرو نسبت به چک کردن روغن گیربکس اتوماتیک 207 اقدام کنید. مکانیک با چک کردن کیفیت روغن به شما خواهد گفت که آیا می توانید از این روغن باز هم در گیربکس اتوماتیک 207 خود استفاده کنید یا نیاز به تعویض دارد. اما با رسیدن به مسافت مورد نظر حتی اگر مکانیک نیز عیب ظاهری در روغن گیربکس اتوماتیک 207 مشاهده نکرد بهتر است روغن گیربکس اتوماتیک 207 تعویض شود.
فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک 207
روغن در گیربکس اتوماتیک 207 نقش حیاتی دارد. هنگامی که اویل پمپ روغن را به نقاط مختلف گیربکس پمپ می کند و روغن در گردش همه جای گیربکس را اغشته می نماید اگر براده یا ذرات ریزی در گیربکس وجود داشته باشد این ذرات همراه با روغن در گردش خواهد بود و ممکن است هنگام عبور از یک قطعه حساس موجب آسیب رسیدن به آن قطعه شوند. به همین دلیل فیلتر روغن درست در ورودی اویل پمپ نصب می شود. این کار سبب می شود که اگر براده ای در روغن وجود داشته باشد وارد اویل پمپ نگردد.
زمان تعویض فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک 207
در خصوص زمان تعویض فیلتر روغن نیز زمان خاصی در نظر گرفته نشده است. اما توصیه ای که تعمیرکاران حرفه ای گیربکس اتوماتیک 207 دارند این است که در هر بار تعویض روغن گیربکس اتوماتیک 207 نسبت به عوض کردن فیلتر روغن گیربکس نیز اقدام شود. باید در نظر داشته باشید که اقداماتی مانند شستشو یا باد گرفتن نمی توانند فیلتر را به حالت اولیه خود بازگردانند و باید حتما فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک 207 تعویض شود.