نماد سایت مجله آنلاین

علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دوقلو پاکشوما

سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو که شاید یکی از قدیمی ترین انواع ماشین لباسشویی است، با ماشین های لباسشویی جدید تفاوت دارد. ماشین های لباسشویی دوقلو با اسامی ماشین لباسشویی دو مخزنه یا ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک هم شناخته می شوند. البته این ماشین های لباسشویی زمانی در بازار از نوع ماشین های لباسشویی پیشرفته محسوب می شدند. به تدریج این ماشین های لباسشویی جای خود را به ماشین های لباسشویی تمام اتوماتیک دادند.

این ماشین های لباسشویی در قدیم فقط یک مرحله از شستشو را انجام می دادند و برای خشک شدن لباس ها و انجام تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو شما می بایست لباس ها را به مخزن دیگر ماشین لباسشویی منتقل می کردید. اما بعدها برای این ماشین ها پیشرفت های تکنولوژیکی بیشتری در نظر گرفته شد.

در این مقاله این ماشین های لباسشویی را معرفی و نحوه کار آنها را بررسی می کنیم. همچنین ایراد سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو را مورد بررسی قرار میدهیم.

اینجا ببینید:

معرفی ماشین لباسشویی دوقلو

ماشین لباسشویی دو قلو دارای دو مخزن در کنار هم می باشد که در یکی از آنها لباس ها شسته می شوند و در دیگری لباس ها خشک می شوند. لباسشویی های دوقلو المنت ندارند زیرا بدنه این لباسشویی ها پلاستیکی است و اگر از المنت یا هیتر در این لباسشویی ها استفاده شود بدنه شان از شدت گرما آسیب خواهد دید.

انواع ماشین لباسشویی دوقلو

مزایای ماشین لباسشویی دو قلو

یکی از مزیت های ماشین های لباسشویی دوقلو نسبت به ماشین های لباسشویی معمولی این است که ظرفیت بالایی دارند و می توان از آنها برای شستن لباس های سنگین و پتو استفاده کرد. وجود یک ماشین لباسشویی دو قلو در کنار یک ماشین لباسشویی معمولی اتوماتیک می تواند از این لحاظ کمک کننده باشد که دیگر نیازی به شستن پتو در دست نیست. مزیت دیگر این ماشین های لباسشویی قابلیت اضافه کردن لباس های به جا مانده در هنگام شستشو است.

قطعات ماشین لباسشویی دوقلو

برای بررسی مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو باید ابتدا قطعات اصلی این ماشین های لباسشویی را بشناسیم. در زیر قطعات اصلی ماشین لباسشویی دوقلو معرفی و بررسی شده اند:

زمان سنج شستشو

موتور شستشو در ماشین های لباسشویی می تواند چپگرد یا راست گرد باشد. زمانسنج این ماشین ها دارای خروجی های مختلفی می باشد که اساس آنها جمع شدگی یک فنر است که با تسمه کار می کند و زمان بازگشت فنر همان زمان شستشو است.

موتور خشک‌کن

انرژی برق موتور خشک کن به وسیله یک سیم پیچ و یک خازن تامین می شود. اجزای داخلی موتور در یک محفظه از جنس فلز تقریبا مثلثی جا داده شده است.

میکروسوئیچ درب لباسشویی

نحوه کار میکروسوئیچ در واشر ماشین لباسشویی دوقلو همانند عملکرد آن در ماشین لباسشویی اتوماتیک است و تنها چیزی که تفاوت دارد این است که میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی دوقلو، پشت درب مخزن خشک کن تعبیه شده است و وقتی درب باز می شود، عملکرد موتور متوقف می شود.

سلکتور سوئیچ

در لباسشویی های دوقلو، موتور شستشو تکفاز و از نوع راستگرد یا چپگرد است که برای چرخش این موتورها از زمانسج های ساده ای استفاده می شود. با سلکتور سوئیچ می توان دو حالت مختلف را برای کارکرد موتور ایجاد کرد که می تواند توسط فرد انتخاب شود.

موتور شستشو لباسشویی

موتور شستشو ماشین های لباسشویی دوقلو دو سیم پیچ با مقاومت یکسان دارند. اما چون نوع سیم پیچی آنها متفاوت است میدان مغناطیسی مختلفی ایجاد می کند. این تفاوت در میدان مغناطیسی باعث چرخش روتور و ایجاد انرژی الکتریکی می شود. در برخی انواع ماشین های لباسشویی دوقلو مدار با یک فیوز که سیم آنها از نوع ذوب شونده است و از جنس شیشه که جریان آن با جریان مصرف کنند متناسب است محافظت می شود.

مشکلات ماشین لباسشویی: علت تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو

ماشین های لباسشویی دوقلو مانند لوازم الکترونیکی خانگی دیگر مشکلات رایج و ایرادات و خرابی های خاص خود را دارند. یکی از این مشکلات روشن نشدن و قطع مسیر برق ماشین لباسشویی است. گاهی پروانه همزن این دستگاه نمیچرخد و گاهی هم هنگام کار، لباس های داخل ماشین لباسشویی نخ کش یا پاره می شوند. در برخی موارد دیگر آب از کف ماشین لباسشویی نشتی دارد و گاهی نیز سیستم تخلیه آب ماشین لباسشویی دچار مشکل می شود.

اینجا ببینید:

علت تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو

برای عیب یابی و تعمیر تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو باید ابتدا ببینیم آب از شلنگ نشتی دارد یا از کف ماشین لباسشویی. امکان این وجود دارد که شلنگ تخلیه پوسیده باشد یا از نقطه اتصال دچار بریدگی شده باشد. یکی دیگر از دلایلی که می تواند موجب چکه کردن آب شود کاسه نمد و موتور آسنکرون دستگاه است که وظیفه آب بندی ماشین لباسشویی را بر عهده دارد.

خرابی کاسه نمد٬ علت دیگر نشتی آب است. کاسه نمد و موتور آسنکرون، وظیفه آب‌بندی دستگاه را دارند. برای برطرف کردن عیب ماشین لباسشویی دوقلو باید کاسه مخزن را تعویض کنید؛ زیرا با تعمیر این قطعه ممکن است مجددا مشکل به وجود آید.

یکی دیگر از احتمالات پوسیدگی واشر ماشین لباسشویی می باشد که در این صورت نیاز به تعویض دارد. همچنین امکان دارد اتصال واشر به درستی صورت نگرفته باشد. علت نهایی نیز ایراد در پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی دو قلو است که می تواند باعث چکه کردن آب از زیر دستگاه شود.

طریقه نصب ماشین لباسشویی دوقلو

برای نصب ماشین لباسشویی دوقلو ابتدا باید یک جای مناسب برای قرار دادن ماشین لباسشویی خود انتخاب کنیم که موقع کار کردن و لرزش آسیب نبیند و سر و صدای زیادی ایجاد نکند. در غیر اینصورت علاوه بر سر و صدا تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو هم دچار مشکل می شود. این مکان باید دارای آب سرد و گرم و کاملا صاف باشد و همچنین نزدیک به پریز برق باشد. برای تخلیه آی ماشین لباسشویی نیز باید یک راه آب نزدیک آن وجود داشته باشد. ماشین لباسشویی نباید به  منابع گرما مثل اجاق گاز و بخاری یا رادیاتور نزدیک باشد. بعد از انتخاب محل مناسب برای تست ماشین لباسشویی که دارای ویژگی های ذکر شده است شما دیگر کار سخت دیگری ندارید. زیرا نصب این ماشین های لباسشویی کار سختی نیست. فقط باید پریز آن را به برق بزنید و شلنگ آب سرد و گرم را بوسیله اتصالات درست به پشت ماشین لباسشویی وصل کنید.

علت کار نکردن موتور خشک کن لباسشویی دوقلو

یکی از علت های این مشکل که موتور خشک کن ماشین لباسشویی دو مخزنه کار نمیکند این است که خازن آنها به دلیل گریپاژ نکردن بلبرینگ، استارت نمیزند. پس قبل از هرچیزی باید اوب بلبرینگ ها عیب یابی شوند و اگر دچار مشکل باشند باید حتما تعویض شوند. خود خازن هم ممکن است دچار ایراد باشد. ایراد در خازن استارتر موجب استارت نزدن ماشین لباسشویی می شود که برای رفع این مشکل باید تست خازن انجام شود.  جدایی لنت های ترمز هم یکی دیگر از مشکلات است. اگر لنت ترمز موتور ماشین لباسشویی جدا شود استارت نمی زند.

علت وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی دوقلو

وجود برق در بدنه ماشین لباسشویی یک مشکل رایج است. در این مورد مشکل می تواند از سیم های مداری دستگاه باشد. در صورتی که سیم های مداری پوشش پلاستیکی خود را به مرور زمان از دست داده باشند و لخت شده باشند برق آنها به بدنه منتقل می شود. خرابی عایق دستگاه هم می تواند دلیلی دیگر برای برقدار بودن بدنه ماشین لباسشویی باشد.

عدم چرخش پروانه با وجود تنظیم تایمر و شنیده شدن صدای موتور

یکی دیگر از مشکلات ماشین های لباسشویی دوقلو نچرخیدن پروانه آن است. این مشکل می تواند دو دلیل مختلف داشته باشد. دلیل اول این است که موتور ماشین لباسشویی دوقلو اشتباه بسته شده است و این باعث می شود که پروانه موتور نچرخد. برای حل این مشکل باید ابتدا پروانه مخزن را بررسی کنیم. با تنظیم پروانه مخزن به روش صحیح می توانید عدم چرخش آنها را بررسی کنید. تنظیم پروانه مخزن ماشین لباسشویی دوقلو کار سختی نیست و خودتان می توانید این کار را طبق دستورالعمل های روی دفترچه راهنما انجام دهید.

علت دیگر پاره شدن تسمه انتقال نیروی چرخشی موتور به مخزن است که اگر این ارتباط قطع شود باید یک تسمه جدید جایگزین آن شود تا مشکل حل شود.

علت پارگی و نخ‌کش شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی دوقلو

یکی از مشکلات بزرگی که ماشین های لباسشویی دوقلو دارند این است که لباس ها را نخ کش میکنند یا آنها را جوری پاره می کنند که دیگر قابل استفاده نیستند. این مشکل ازینجا ایجاد می شود که پروانه مخزن لباس نسبت به خود مخزن فاصله زیادی دارد. این فاصله به صورت استاندارد باید دو میلیمتر باشد. در صورتی این فاصله از دو میلیمتر بیشتر باشد لباس ها بین پروانه و مخزن قرار می گیرند و نخکش یا پاره می شوند. برای رفع این مشکل باید این فاصله را دوباره تنظیم کرد.

چرا ماشین لباسشویی دوقلو روشن نمی شود، برای تعمیر و عیب یابی چه باید کرد؟

گاهی کلید روشن و خاموش ماشین لباسشویی را فشار می دهیم اما روشن نمی شود. در این صورت ممکن است مشکل از پریز یا دوشاخه برق باشد یا حتی سیم رابط باشد. اگر مشکل از این قطعات نبود باید به سراغ فیوز داخلی دستگاه بروید و آن را بررسی کنید.

حتما ببینید: به صورت عملی و تخصصی در کارگاه مجهز با مدرک

جمع بندی: تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو

در این مقاله مشکلات رایج ماشین های لباسشویی از جمله مشکل تخلیه آب ماشین لباسشویی دوقلو را بررسی کردیم و راه حل های رفع این مشکلات را نیز شرح دادیم. همچنین قطعات و نحوه کار این ماشین های لباسشویی را بررسی کردیم. این ماشین های لباسشویی ظرفیت بالایی دارند و برای شستشوی پتو بسیار مناسب هستند.

برای تعمیر این ماشین های لباسشویی باید در یک آموزشگاه معتبر آموزش ببینید. آموزشگاه معتبر آموزشگاهی است که کاملا مجهز باشد و آموزش ها به صورت عملی باشد. همچنین اساتید این عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای لباسشویی ممکن است پیش آید. این که چرا ماشین لباسشویی آب را تخلیه نمیکند دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد که ما در این مطلب همه علت های تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را توضیح می دهیم

قبل از بررسی علت های تخلیه نکردن آب لباسشویی؛ گاها آب تمیز و بدون بو داخل ماشین لباسشویی جمع میگردد و حتی زمانی که دستگاه خاموش میباشد شروع به افزایش آب داخل دیگ میکند؛ که این ایراد صرفا به جهت خرابی شیر برقی آب ورودی ماشین لباسشویی می باشد به جهت رفع ایراد با شماره های مرکز ما تماس حاصل فرمایید تا در اسرع وقت تا با ارسال تکنسین متخصص ایراد دستگاه تان رفع گردد.

شاید هم اکنون که دارید این مطلب را میخوانید، لباسشویی وسط کار گیر کرده و یا کار لباسشویی تمام شده اما آب داخل تخلیه نشده پس قبل از متوجه شدن و بررسی ایراد باید آب داخل را تخلیه کنید تا بتوانید لباسها را بیرون بکشید و سر فرصت علت تخلیه نشدن آب را بررسی کنید

 

برای تخلیه آب لباسشویی باید دریچه فیلتر را باز کنید تا آب خارج شود

پایین یک دریچه فیلتر طراحی

شده که با باز شدن آن آب داخل لباسشویی تخلیه می شود

توجه داشته باشید که اگر لباسشویی داخل آشپزخانه نصب شده باید فرش یا موکت داخل آشپزخانه را بردارید و از باز بودن کفشور آشپزخانه اطمینان حاصل کنید تا آب لباسشویی که به بیرون میریزد از این مسیر تخلیه شود.

در بعضی از مدل ها برای همچین وضعیت هایی یک شلنگ کنار دریچه فیلتر آب لباسشویی طراحی شده تا از ریختن آب به کف آشپزخانه و کثیف کاری جلوگیری شود به این صورت که بدون باز کردن فیلتر میتوانید این شلنگ باریک را از جای خود خارج کنید و درپوش آن را بیرون بکشید و شلنگ را داخل یک لگن بگذارید تا آب داخل لباسشویی داخل لگن تخلیه شود و دیگر کف آشپزخانه یا محل نصب لباسشویی آب نریزد.

علل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی پاکشوما

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه لباسشویی

در ماشین لباسشویی یک پمپ تخلیه آب طراحی شده که در چندین زمان حین انجام یک برنامه آب داخل ماشین لباسشویی را تخلیه میکند، برای جلوگیری آسیب به پمپ و نظافت لباسشویی یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده تا کرک های لباسشویی و اشیاء مانند سکه، زیپ، دکمه و یا سنجاق که از لباس جدا می شوند قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند.

اکر این فیلتر توسط همچین اشیاء ای مسدود شود دیگر پمپ لباسشویی قادر به تخلیه آب نیست . باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید

اگر فیلتر تخلیه باز نشد به زور متوسل نشوید چرا که  احتمال آسیب به پمپ تخلیه و فیلتر هست و در صورت نیاز با  تماس حاصل فرمایید.

مسدود شدن شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاظلاب پشت لباسشویی و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب شده گرفتگی در مسیر فاضلاب و یا سیفون زیر دیگ میتواند از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند.

خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی

در بعضی  مواقع که اشیاء خارج شده از لباس از فیلتر آب تخلیه عبور کرده و به پمپ رسیده اند و باعث شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ تخلیه شده اند و یا خود پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده که ممکن است بدون قرارگیری در محفظه پمپ کارکند اما در محفظه در مقابله با آب کار نکند اگر همچین مواردی پیش آید آب لباسشویی تخلیه نخواهد شد در چنین مواردی فقط باید پمپ تخلیه تعویض شود.

()

خرابی برد یا تایمر لباسشویی

تمام فرمان های اصلی ماشین لباسشویی توسط برد  یا تایمر ارسال میگردد. خرابی برد یا تایمر باعث اختلال در کارکرد لباسشویی ، تخلیه نکردن آب و غیره می شود .

استفاده از خدمات مرکز

اگر به هر دلیل لباسشویی شما نیاز به سرویس دارد میتوانید با ما تماس بگیرید، تا یکی از تکنسین های متخصص ما برای رفع ایراد مراجعه کند و در کمترین زمان و قیمت مناسب مشکل لباسشویی را بر طرف کند.

توجه داشته باشد که رفع بسیاری از مشکلات ماشین لباسشویی مانند عدم تیکی از رایج ترین مشکلاتی که برای هر ماشین لباسشویی پیش می‌آید؛ تخلیه نشدن و تجمع آب داخل دیگ لباسشویی است. تخلیه نکردن آب توسط ماشین لباسشویی، می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. برخی از این موارد می‌توانند توسط خود شما تعمیر شوند و بقیه آن ها به دلیل پیچیده و دشوار بودن، به تجربه و تخصص در تعمیر لوازم خانگی نیازمند هستند. تخلیه نشدن آب گاهی در ماشین لباسشویی پاکشوما نیز اتفاق می‌افتد. در این مطلب از به بررسی دلایل مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما می‌پردازیم.

تخلیه دستی آب ماشین لباسشویی پاکشوما

برای تخلیه کردن آب لباسشویی به‌صورت دستی، باید دریچه فیلتر را باز کنید تا آب خارج شود. در قسمت پایینی ماشین، یک دریچه فیلتر قرار گرفته که با باز کردن آن، آب داخل لباسشویی تخلیه می‌شود. دقت داشته باشید که اگر ماشین لباسشویی داخل آشپزخانه قرار دارد؛ باید فرش یا موکت داخل آشپزخانه را جمع کرده و کفشور آشپزخانه را باز کنید تا آب لباسشویی که تخلیه می‎شود، از کفشور خارج شود.

در برخی مدل های لباسشویی، برای چنین وضعیت‌هایی، یک شیلنگ کنار دریچه فیلتر آب لباسشویی طراحی شده تا از ریختن آب به کف آشپزخانه و کثیف کاری جلوگیری کند. با استفاده از این شیلنگ بدون باز کردن فیلتر، می‌توانید آن را از جای خود خارج کنید، درپوش آن را بیرون بکشید و شلنگ را داخل یک لگن بگذارید تا آب داخل لباسشویی داخل آن تخلیه شود و دیگر کف محلی که لباسشویی در آن قرار دارد، آب نریزد.

دلایل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما

قبل از بررسی علت های تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی، بهتر است بدانید که گاهی آب تمیز و بدون رنگ و بو داخل ماشین لباسشویی جمع می‌شود. در این حالت، حتی هنگامی که ماشین خاموش است، شروع به افزودن آب در داخل دیگ می‌کند؛ که این مساله، صرفا به‌خاطر خرابی شیر الکتریکی آب ورودی ماشین لباسشویی است. یکی از ایرادتی که برای بسیاری از ماشین های لباسشویی، صرف نظر از مدل آن ها اتفاق می‌افتد، تخلیه نشدن آب آن ها است. با این وجود، برای تعمیر این دستگاه، لازم است تا مدل و برند آن را در نظر داشته باشید تا روش درستی برای تعمیر آن به کار برود و مشکل کاملا برطرف شود. اما مهم ترین دلایلی که باعث می‌شوند آب در ماشین لباسشویی پاکشوما تخلیه نشود، به‌شرح زیر هستند.

خراب بودن دکمه تخلیه، اولین علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما

در لباسشویی های برند پاکشوما، دکمه‌ ویژه تخلیه شدن‌ آب با نام  Rinse، روی دستگاه قرار دارد. عملکرد این دکمه به این صورت است که بعد از پایان فرایند شستشوی لباس‌ها، باید آن را فشار دهید تا آب درون دستگاه به‌طور کامل تخلیه شود. در صورت خرابی این دکمه، آبی که داخل دستگاه جمع شده است خالی نمی‌شود. معیوب شدن این دکمه، به دلیل ارتباط مستقیم آن با فرایند تخلیه آب، احتمالا ساده ترین علت تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما به‌شمار می‌آید. چرا که نیازی به تعمیرات پیچیده‌تر وجود ندارد و تنها لازم است قطعات مربوط به دکمه تعمیر شوند.

برای اطمینان از اینکه واقعا مشکل از درب هست یا نه؛ ۲۰ دقیقه لباسشویی رو از برق جدا کنید. سعی کنید درب رو باز کنید. اگر باز نشد؛ برید سراغ دلایل دیگر قفل شدن درب ماشین لباسشویی.

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه‌ آب ماشین لباسشویی

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه نیز می‌تواند دلیلی بر تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما باشد. علاوه بر تخلیه نکردن آب پس از اتمام فرایند شستشو، صدای زیاد لباسشویی نیز می‌تواند نشانه بسته بودن فیلتر پمپ تخلیه‌ آب آن باشد. مسدود شدن فیلتر پمپ، می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. اگر لباسشویی قدیمی بوده و به‌مدت طولانی از آن استفاده شده باشد، تعویض فیلتر آن ایده‌ خوبی است. همچنین، در بسیاری از مواقع، محتویات درون جیب لباس ها نیز در هنگام شستشو از آن خارج شده و در این بخش گیر می‌کنند.

خرابی تایمر یا برد کنترل ماشین لباسشویی

تمام دستوراتی که شما در نمایشگر ماشین لباسشویی وارد می‌کنید، توسط برد یا تایمر این دستگاه دریافت شده و به بقیه قسمت های آن منتقل می‌شوند. در واقع این قطعه، مانند مغز برای لباسشویی عمل می‌کند و دستورات لازم برای شستشو را به تمامی بخش های دستگاه انتقال می‌دهد. از این رو، خراب بودن این قطعه می‌تواند تمامی فعالیت های لباسشویی را مختل کند.

خراب شدن شیر الکتریکی در ماشین لباسشویی

وظیفه‌ اصلی شیر الکتریکی در این دستگاه، بررسی مقدار آب وارد شده به آن است. بنابراین، در صورت مشاهده هر گونه مشکل در آبگیری یا تخلیه‌ آب در ماشین لباسشویی، باید درست کار کردن شیر الکتریکی را هم بررسی کرده و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کرد.

مسدود شدن شیلنگ تخلیه، دلیل دیگر تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی

شیلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاضلاب پشت لباسشویی و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی متصل شده است. مسدودیت در مسیر فاضلاب و یا سیفون زیر دیگ، می‌تواند از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند. معمولا می‌توان مسدود بودن شیلنگ را بدون نیاز به تعمیرکار، باز کرد. اما احتیاط در این روش، حرف اول را می‌زند تا به بقیه اجزا، آسیبی وارد نشود.

مسدودیت مسیر خروجی آب زیر دیگ

در مواردی مشاهده شده که تکه‌ای از لباس یا جوراب از لبه های دیگ لباسشویی وارد مجاری تخلیه قبل از فیلتر شده‌ و باعث مسدود شدن مسیر خروجی آب و عدم تخلیه آن شده است. برای خارج کردن این گونه موارد، حتما باید از یک تکنسین تعمیرات ماشین لباسشویی کمک بگیرید. زیرا احتمالا در این گونه مواقع برای خارج کردن چیزی که مسیر خروجی آب را مسدود کرده، احتیاج به باز کردن لباسشویی باشد.

خراب شدن میکروسوئیچ در ماشین لباسشویی

به دلیل مسائل ایمنی، ماشین های لباسشویی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که فقط پس از بسته شدن کامل درب شروع به کار ‌کنند. به همین دلیل، خراب شدن میکروسوئیچ در و بسته نشدن صحیح آن، می‌تواند یکی دیگر از علل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما باشد. برای تعویض میکروسوئیچ حتما باید به تکنسین مراجعه کنید.

رفع مشکل عدم تخلیه آب در لباسشویی پاکشوما با کمک حرفه‌ای ها

در این مطلب دلایل و راهکارهای مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی پاکشوما را بررسی کردیم. در نظر داشته باشید که تعمیر کردن لباسشویی به‌خاطر پیچیدگی ساختار و نحوه کار قطعات این دستگاه، کار بسیار دشواری است. حتی اگر خودتان علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی را پیدا کردید، توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به برطرف کردن خودسرانه آن، با یک تعمیرکار حرفه‌ای مشورت کنید.

در برخی موارد، مشکل اصلی آن چیزی که به نظر می‌آید، نیست. معمولا برای پیدا کردن علت‌ اصلی مشکل تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی، باید از نظر یک تعمیرکار باتجربه و حرفه‌ای در زمینه استفاده کرد. برطرف نکردن مشکل ماشین لباسشویی به‌صورت کامل، می‌تواند در آینده باعث وارد شدن فشار به قطعات لباسشویی شده و مشکل و هزینه های ناشی از تعمیرات، چندین برابر شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!

خلیه آب نیاز به متخصص حرفه ای دارد، از این رو ما با داشتن متخصصان حرفه ای این کار را برای شما به طور تخصصی و با ضمانت انجام میدهیم

آموزشگاه ها خود در بازار کار مشغول به کار هستند و علم و مهارت آنها کاملا به روز است. پیشنهاد ما به شما با سالها تجربه در پرورش نیروی متخصص برای بازار کار است. اگر برای تعمیر این ماشین های لباسشویی درست آموزش ببینید قادر خواهید بود این ماشین های لباسشویی دوقلو را به طور صحیح تعمیر کنید.

 

خروج از نسخه موبایل