سقف پرچین شیروانی چیست ؟

محصول پرچین به عنوان تولیدکننده ورق فلزی طرح سفال درایران برای ساخت ویلا ، ساخت آلاچیق ، سردرب ، پیشانی و سقف سوله و پارکینگها با طراحی زیبا تولید میشود.

مزایای تایل پرچین

نوع جنس به کار رفته تایل پرچین از ورق فولاد مبارکه اصفهان میباشد و در 3 نوع ضخامت 4/0 ، 5/0 ، 6/0 میلیمتر تولید میشود.با وزن بسیار کمی که دارد باعث میشود که حمل و نقل و نصب آن برای کلیه راحت باشد.بسیار مقاوم در برابر زلزله و باد و طوفان های شدید میباشد و تایل پرچین در برابر باران های شدید و تگرگ و برف سنگین بسیار مقاوم میباشد.

گزینه مناسبی از نظر انعطاف پذیری بالا و اتصال در زاویه های انتهای کار اجرا شده برای و طرح دار دانست.با پرس خوردن 90درجه روی انتهای تایل پرچین باعث میشود با کمترین شیب بندی کار اجرایی از نظر آب بندی و عدم نیاز به عایق رطوبتی و سبک بودن آن برای کلیه سقف های شیبدار ، الاچیق ، سردرب ، پیشانی اجرا کرد.ثابت ماندن رنگ آن در برابر تابش نور خورشید و ثابت ماندن شکل ظاهری اجرا شده در مدت زمان طولانی دانست.

What is a gable roof?

طریقه نصب تایل پرچین

نصب تایل پرچین از قسمت پایین شیب شروع میشود و از سمت زاویه مخالف آغاز شده و در انتهای کار تمام میشود و در انتهای زاویه های شکسته کار با تیزه گرد (پالنی) و یا تیزه هشتی پوشش داده میشود.

زیرسازی تایل پرچین

چوب یا پروفیل 30در50 میلیمتر از پایین کار اجرا شده سقف به طول شیب به فاصله 80 الی130 سانتیمتر به صورت عمود اجرا میشود و چوب 30در40 یا پروفیل 20در20 یا30در30 میلی متر به فاصله 37 سانتیمتر به صورت افقی بر روی سقف اجرا میشود.

مشخصات فنی تایل پرچین

طول : 1متر
عرض : 460 میلیمتر
تعداد پرچین در هر متر مربع :3عدد
وزن هر یک عدد پرچین : 4/2 کیلوگرم
وزن استفاده شده در هر متر مربع : 20/7 کیلوگرم
پوشش هریک عدد پرچین در هر متر مربع :0/34مترمربع
رنگ بندی : قهوه ای سوخته ، شکلاتی ، نارنجی ، قرمز ، سفالی و …

اگر شما هم تا کنون در صنعت ساخت‌و‌ساز و ورق‌های فولادی کمی جستجو کرده باشید، احتمالا تاکنون نام ورق تایل یا پرچین را شنیده باشید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با ورق تایل پرچین آشنا کنیم و به سوال ورق پرچین چیست پاسخ دهیم. همچنین در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین مزایا، ویژگی‌ها و کاربردهای ورق تایل پرچین آشنا می‌کنیم.

پس با ما تا پایان این مقاله همراه باشید.همچنین شما می‌توانید پس از مطالعه این مقاله برای مشاهده و سپس خرید انواع ورق شیروانی به صفحه مربوط به این محصول در سایت ما مراجعه کنید و سپس در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و راهنمایی جهت خرید با کارشناسان ما در این مجموعه تماس بگیرید.

آشنایی با ورق پرچین یا تایل

ورق تایل یا پرچین نوعی از ورق‌های شیروانی رنگی گالوانیزه است که در صنایع ساختمان‌سازی و در کاربردهای پوشش سقف‌های شیب‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرد. پرچین از نظر لغوی به معنای سازه‌ای دیواری است که از شاخ و برگ درختان و گیاهان تشکیل شده است.این ورق‌ها با توجه کاربرد به عنوان سقف‌های شیروانی دارای مقاومت بالایی در برابر شرایط آب‌وهوایی مختلف و شرایط جوی نامناسب هستند .

در برابر بارش‌های شدید باران، برف و تگرگ و نیز باد‌ها و طوفان‌های شدید و زلزله مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهند. عایق‌بندی رطوبتی و آب بندي مناسب ديگر ویژگی قابل توجه این ورق‌های پرچین یا تایل است.

بررسی 11 مزیت فوق‌العاده ورق پرچین

بدون شک استقبال گسترده از ورق‌های پرچین یا تایل به دلیل مزایای فوق‌العاده این ورق‌ها در کنار قیمت مناسب است. در ادامه می‌توانید با برخی از مهم‌ترین مزایای این ورق‌ها آشنا شوید.

  1. مقاومت بالای ورق تایل در برابر زلزله
  2. مقاومت بالا در برابر آتش‌سوزی
  3. مقاومت بالا در برابر باد، طوفان و گردباد
  4. مقاومت بسیار زیاد ورق پرچین در برابر باران و برف و عدم نفوذ رطوبت
  5. وزن پایین ورق تایل
  6. تنوع رنگی بی‌نظیر ورق
  7. نصب و حمل‌ونقل راحت
  8. مقاومت در برابر حرارت
  9. انعطاف‌پذیری بالای ورق پرچین
  10. استحکام بالا و عدم تغییر شکل در طول زمان
  11. قیمت پایین نسبت به سایر مصالح ساختمان‌سازی

ویژگی‌ها و مشخصات فنی ورق پرچین

ورق تایل یا پرچین با توجه به کابرد و مزایای فوق‌العاده در ابعاد مختلفی تولید می‌شود. در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی ورق پرچین را به طور کامل مشاهده کنید و سپس برای خرید این ورق به سایت مهدفولاد مراجعه کنید.

مشخصات مقدار
طول 980 میلی‌متر
عرض 370 میلی‌متر
قطر 0.5 – 0.6 میلی‌متر
پوشش هر ورق 0.34 مترمربع
رنگ الکترواستاتیک
وزن ورق با ضخامت 0.5 میلی‌متر 1.7 کیلوگرم
وزن ورق با ضخامت 0.6 میلی‌متر 2 کیلوگرم

سخن پایانی

ورق پرچین یا تایل به دلیل شکل ظاهری منحصربه‌فرد و ویژگی‌های فوق‌العاده همواره مورد توجه صاحبان صنایع ساخت‌وساز قرار می‌گیرد. این ورق‌ها دارای قیمتی بسیار مناسب هستند؛ اما باید در هنگام خرید به کیفیت ورق‌های پرچین توجه کنید. ما در مجموعه مهدفولاد به ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین انواع ورق پرچین یا تایل با قیمت مناسب برای شما عزیزان می‌پردازیم و شما می‌توانید با خیال راحت به خرید این ورق فولادی از بپردازید.

تفاوت پرچین و آردواز

معمولاً واژه‌های “آردواز” و “پرچین” به مفهوم‌های متفاوتی اشاره دارند و در معماری و ساختمان‌ها به کار می‌روند.

1. **آردواز:**
– آردواز به قوسی گونه اطراف یک در یا پنجره گفته می‌شود که به عنوان ناحیه‌ای از پایان‌نامه یا همچنین دیگر قسمت‌های برجسته و یا منحنی از ساختمان استفاده می‌شود. ممکن است آردواز به صورت داخلی یا خارجی در ساختمان‌ها وجود داشته باشد.

2. **تایل پرچین:**
– تایل پرچین یا تایل‌پانچین به پوشش‌های کاشی یا سرامیکی اطلاق می‌شود که به عنوان دیوارهای برجسته یا تزیینات ساختمان به کار می‌روند. این نوع از تایل‌ها معمولاً به شکل‌های خاص و متنوعی طراحی شده‌اند و در داخل یا خارج ساختمان به عنوان عناصر زیبایی و تزیینی استفاده می‌شوند.

نصاب سقف آردواز به طور کلی نوعی قوس یا پروژه در یک ساختمان میسازد، در حالی که نصاب تایل پرچین نوعی پوشش‌های کاشی یا سرامیکی برای دیوارها یا سطوح برجسته اطلاق می‌شود را میسازد.

آشنایی با انواع سقف

سقف‌‌ مسطح

سقف‌‌های مسطح هستند که در معماری جدید و ویلاهای مدرن که دارای روف‌ گاردن می‌باشند و یا در ساختمان‌های تجاری بیشتر کاربرد دارند.

سقف شیب‌دار

سقف شیب‌دار است که به دلیل تنوع فراوان، پرتی کم، مقاوم در برابر آتش سوزی، راحتی در نصب، صرفه جویی در وقت، وزن کم، سازگاری با هر شرایط جوی، ظاهر زیبا و مقاومت بالا نسبت به سقف‌های مسطح- علاوه بر این که در سازه‌های تجاری هم از آن‌ها استفاده می‌شود بیشتر در ساختمان‌های مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما در شمال بیشتر انواع سقف ویلا در شمال را از نوع سقف شیب‌دار خواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا