کجای کیش پاراسل سواری کنیم؟

پاراسل کیش چیست؟

سوال خیلی از گردشگران کیش این است که پاراسل چیست؟ پاراسل کیش نوعی ورزش آبی یا تفریحات دریایی کیش است که در آن شما توسط چتری که با طناب به یک قایق موتوری وصل است به آسمان فرستاده می شوید. قایق موتوری چتر را به جلو می کشد و فرد در آسمان به پرواز در می‌‌آید. در واقع یکی از  که به ویژه برای جوانان هیجان انگیز است، چتر پاراسل کیش است.

در پاراسل کیش ، شما سوار چتر شده و با طنابی به طول حدود ۱۵۰ متر توسط یک قایق با سرعت زیاد بر فراز دریا پرواز می کنید و اوج هیجان و حس آرامش در آسمان را با پاراسل کیش تجربه خواهید کرد. حداکثر ارتفاع مجاز پاراسل ۷۰ متر از سطح آب با طول طناب ۱۵۰ متر است و بابت مسافر همراه در قایق پاراسل در صورت خالی بودن ظرفیت قایق مبلغ 50,000 هزار تومان (در سال 1401) دریافت می گردد. مدت زمان استفاده از پاراسل ۶ دقیقه می باشد. بابت اطمینان خاطر گردشگران از زمان پاراسل در کیش، ناخدا با کرنومتر تایم دقیق را محاسبه کرده و همچنین با دوربین های حرفه ای تصویربرداری می کنند. زمانی که سوار بر پاراسل در کیش هستید هیجان و آرامش بی نظیری خواهید داشت و با مشاهده مناظر جزیره کیش از آسمان زیبایی های این جزیره را دو چندان احساس خواهید کرد.

چرا پاراسل جزیره کیش؟

در هوای تمیز کیش دیدن سواحل و نمای زیبای جزیره کیش، زیر آسمان آبی و روی آب های نیلگون خلیج فارس در ارتفاع ۵۰ تا ۶۰ متری و حداکثر 70 متری لذت و آرامشی وصف ناپذیر را به گردشگران کیش می دهد. با سوار شدن بر چتر پاراسل کیش و دیدن نمای زیبایی از جزیره کیش، اوج هیجان و حس آرامشی بی نظیر را در آسمان آبی و روی آب های زلال و زیبای خلیج فارس تجربه خواهید کرد. پاراسل در کیش تبدیل به یکی از بهترین تجربه های سفر شما خواهد شد. تمامی تفریحات دریایی کیش جذاب و جالب می باشند، اما توصیه می شود پاراسل را حتما امتحان کنید.

تفریح پاراسل کیش از آرامش بخش ترین تفریحات دریایی کیش می باشد. می توانید از چتر پاراسل یک نفره و یا دو نفره استفاده کنید. در پاراسل کیش یک عکاس شما را همراهی می کند که می توانید با پرداخت هزینه عکسهای خود را خریداری کنید. در پایین عکس پاراسل کیش را مشاهده می کنید. سایر تصاویر پاراسل در بخش گالری قابل مشاهده است.

تفریحات آبی کیش | تفریحات ابی کیش

هزینه خدمات عکاسی پاراسل چقدر است؟

خدمات عکاسی و فیلمبرداری در کلوپ های کیش در غرفه جداگانه عکاسی انجام می شود و این هزینه معمولا بین 200 تا 300 هزار تومان (در سال 1402) به ازای هر تفریح می باشد. امکان استفاده از مونوپاد نیز در پاراسل کیش در صورت درخواست خودتان وجود دارد. شما می توانید زمان خریداری عکس ها و فیلم ها از غرفه مربوطه تخفیف نیز دریافت کنید. پیشنهاد کیش تفریحات این است که حتما عکس و فیلم پاراسل سواری تان در کیش را خریداری کنید که به عنوان یادگاری و خاطره سفرتان ماندگار باشد.

زمان پاراسل چقدر است؟

تایمی که شما سوار قایق می شوید و به ارتفاع می روید و به ساحل برمی گردید، حدود یک ساعت تا یک ساعت بیست دقیقه است. زمان پرواز با چتر پاراسل کیش از زمانی که به حداکثر ارتفاع میرسد بین 6 الی 7 دقیقه خواهد بود. اگر تمایل داشته باشید قایقران پاراسل شما را دقایقی داخل آب می اندازد و داخل آب کشیده می شوید که هیجان خودش را دارد. ساعت مراجعه برای پاراسل کیش 9 الی 16:30 (یعنی تا قبل از تاریکی هوا) می باشد. البته این زمان در فصول مختلف با توجه به زمان تاریک شدن هوا می تواند اندکی متفاوت باشد.

آیا پاراسل کیش ایمن است؟

پاراسل کیش کاملا ایمن می باشد. شما با کمربندهای محکم و استانداردی محافظت شده اید و جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد. ضمن اینکه با قایق مخصوص پاراسل که برای این کار طراحی شده و همچنین کنترل ناخداهای حاذق و مجرب ضریب ایمنی بالایی خواهید داشت.

ظرفیت پاراسل چند نفر است؟

شما می توانید تک نفره، دو نفره و همچنین سه نفره (به شرط دو بزرگسال و یک کودک یا دو کودک و یک بزرگسال) از پاراسل استفاده کنید. (سه بزرگسال از یک چتر نمی توانند استفاده کنند.)

قیمت پاراسل در کیش چقدر است؟

قیمت پاراسل در کیش با توجه به نوع کلوب و چند ستاره بودن کلوب تعیین می گردد. همچنین کیفیت و مدت زمان استفاده از بلیط پاراسل کیش با تخفیف در کیش تفریحات هیچ تفاوتی با سایر بلیط ها با قیمت های بیشتر و کامل ندارد. سایت کیش تفریحات تخفیف بیشتری برای مشتری خود تدارک دیده است.

آیا بانوان می توانند از پاراسل کیش استفاده کنند؟ 

پاراسل کیش قابل استفاده برای آقایان و بانوان است. به شرط تهیه دو بلیط می توانید دو نفره از یک چتر استفاده کنید.

کجای کیش پاراسل سواری کنیم؟

پاراسل سواری در چهار ساحل زیبای جزیره کیش انجام می‌شود. از این سواحل می‌توان به ساحل ، ساحل مرجان، ساحل دامون و  کیش اشاره کرد. در این چهار ساحل کلوپ‌های دریایی زیادی فعالیت دارند که تمام آن‌ها امکانات و خدمات تقریبا یکسانی را به علاقه‌مندان ارائه می‌کنند.

ساحل اسکله تفریحی کیش: ساحل اسکله تفریحی شناخته شده‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین ساحل تفریحی جزیره است و کلوپ‌های آن به‌طور منظم در حال سرویس‌دهی هستند. مزیت این ساحل، نزدیکی به پیست دوچرخه، مرکز شهر، اکثر مراکز خرید، رستوران‌ها و هتل‌های جزیره است. ساحل اسکله تفریحی در شمال شرق جزیره قرار دارد و تعدادی کلوپ تفریحی با درجه کیفی متفاوت در این ساحل فعالیت می‌کنند که دو کلوپ چهار ستاره و پنج ستاره آن از بهترین کلوپ‌های VIP جزیره هستند. از جمله کلوپ‌های دریایی اسکله تفریحی می‌توان به کلوپ دریایی شاهد، کلوپ دریایی کشتی یونانی، کلوپ دریایی نگین خلیج فارس اشاره کرد.

ساحل مرجان کیش: ساحل مرجان یکی از زیباترین سواحل جزیره کیش است که شهرت جهانی دارد. این ساحل به‌دلیل مرجانی بودن، آبی زلال، شفاف و منظره‌ای خیره‌کننده دارد؛ به‌طوری که بسیاری از ماهی‌ها و آبزیان در عمق چند متری دریا قابل‌مشاهده هستند. امکان پرواز روی چند کیلومتر مرجان زنده و مشاهده آن‌ها از ارتفاع تجربه فوق‌العاده‌ای برای هر شخصی خواهد بود. کلوپ‌های دریایی اسکوبا، باراکودا و مارینا از جمله کلوپ‌های دریایی ساحل مرجان به‌شمار می‌آیند.

ساحل سیمرغ کیش: ساحل سیمرغ ساحلی بکر و آرام است که در مجاورت ساحل مرجان، در شرق جزیره کیش قرار دارد. در این ساحل انواع کلوپ‌های چهار و پنج ستاره و VIP فعالیت دارند که می‌توانید پاراسل سواری بر فراز دریا را در این قسمت از جزیره و همچنین بر فراز سایت بیگ کورال تجربه کنید. کلوپ دریایی ناتیلوس کیش یکی از کلوپ‌های دریایی این ساحل زیبا است.

ساحل دامون کیش: ساحل دامون در شمال جزیره کیش قرار دارد و به‌دلیل عبور کشتی‌های بزرگ تجاری محل زیبایی برای گرفتن عکس‌های متفاوت است. کلوپ‌های متنوعی برای تجربه پاراسل در این ساحل مشغول به فعالیت هستند. همچنین در این ساحل یکی از بزرگترین و لوکس‌ترین مراکز خرید کیش به نام مرکز خرید دامون نیز قرار دارید. کلوپ دریایی آکواریوس و سی‌من از کلوپ‌های دریایی ساحل زیبای دامون محسوب می‌شوند.

هزینه پاراسل کیش چقدر است؟

هرینه پاراسل با توجه به‌مدت زمان سواری، ارتفاع چتر، زمان سفر و همچنین نوع کلوپ و چند ستاره بودن آن متفاوت است. هرچه مدت زمان و ارتفاع بیشتری را مدنظر داشته باشید قیمت پاراسل نیز افزایش می‌یابد؛ البته در بسیاری از محل‌های برگزاری پاراسل امکان افزایش زمان وجود ندارد و اگر قصد دارید بیشتر پاراسل سواری کنید، باید دوباره اقدام کنید. حداکثر ارتفاع برای پاراسیلینگ ۳۰۰ متر است که برای آن از طناب‌های بلند‌تری استفاده می‌شود.

به‌طور کلی، در حال حاضر در نیمه اول سال ۱۴۰۲ هزینه این تفریح برای هر نفر ۵۶۰,۰۰۰ تومان است. این قیمت برای ۶ دقیقه پاراسیلینگ و ۴۵ دقیقه قایق‌سواری است. باید به این نکته توجه داشت که درصورت استفاده هم‌زمان چند نفر از پاراسل، هزینه آن بین افراد تقسیم نمی‌شود و هرکدام باید به‌صورت کامل هزینه را بپردازند.

آیا بانوان می‌توانند از پاراسل کیش استفاده کنند؟

استفاده از پاراسل در کیش برای بانوان بلامانع است. آقایان و بانوان می‌توانند به‌صورت هم‌زمان از یک چتر یا به‌صورت انفرادی از آن استفاده کنند.

زمان پاراسل چقدر است؟

معمولا مجموع زمان انتقال به میان دریا و پرواز و بازگشت، در حدود یک ساعت است که از لحظه جدا شدن از قایق و پرواز در ارتفاع حدود ۶ دقیقه زمان می‌برد. برای استفاده بیشتر و ماندن مدت زمان طولانی‌تر در ارتفاع، باید با مسئول کلوپ یا قایق‌ هماهنگ کنید و در صورت نیاز، هزینه اضافی لازم را بپردازید.

 ظرفیت پاراسل چند نفر است؟

سوار شدن به پاراسل تا سه نفر هم امکان‌پذیر است؛ اما این موضوع کاملا بستگی به جثه و وزن افراد دارد. ظرفیت پاراسل با توجه به نوع جثه و وزن افراد می‌تواند تک نفره، دو نفره یا سه نفره باشد. اگر وزن شخصی زیاد باشد، باید تک‌نفره آن را تجربه کند. کودکان نیز می‌توانند سوار این چتر شوند؛ اما کاملا بستگی به جثه کودک دارد و حتما باید به سنی رسیده باشد که کمربند چتر برای اون به‌طور کامل بسته شود. باید در نظر داشت که حداکثر مجموع وزن نفرات باید کمتر از ۲۰۰ کیلوگرم باشد.

آیا پاراسل کیش امن است؟

بر اساس آمار، پاراسل ورزشی ایمن و تقریبا بی‌خطر است. پرواز با پاراسل در شرایطی کاملا ایمن انجام می‌شود و نگرانی برای وقوع حادثه و اتفاقات حین استفاده از آن وجود ندارد. کابل‌هایی کاملا محکم و مطمئن چترها را به قایق متصل می‌کنند. مربیان پاراسل و قایق‌رانان از آموزش‌های لازم برخوردار هستند و به‌صورت منظم دوره‌های آموزشی و بازآموزی را پشت سر می‌گذارند. با این حال، رعایت برخی موارد ضروی است تا درصد امنیت بالاتر رود. این موارد عبارت‌اند از:

  • اطمینان پیدا کردن از اعتبار کلوپ و سابقه آن و مسئولان
  • مطمئن شدن از سالم بودن تجهیزات و کیفیت آن‌ها
  •  یادگیری راه و روش ارتباط با مربی و قایق‌ران
  •  انتخاب ارتفاع مناسب و بالا نرفتن زیاد
  • پرواز نکردن در شرایط نامساعد جوی
  • تحت پوشش بودن بیمه حوادث

پاراسل برای چه کسانی محدودیت دارد؟

با وجود اینکه پاراسل کیش تفریحی با هیجان بسیار بالا است ، محدودیت سفت و سختی برای استفاده از آن وجود ندارد؛ اما افراد هنگام استفاده از پاراسل باید شرایط فیزیکی خود را بسنجند. در واقع این تفریح ممکن است برای زنان باردار، سالمندان، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند آسم، مشکلات گوارشی، ریوی، بیماری قلبی و همچنین کسانی که ناتوانی جسمی و ذهنی دارند، مشکل‌ساز شود.‌ همچنین استفاده از پاراسل به افرادی که ترس از ارتفاع دارند توصیه نمی‌شود.

حداقل سن برای پاراسل ۱۶ سال است و برای کودکان زیر پنج سال هم امکان پرواز وجود ندارد. کودکان بالای پنج سال همراه والدین خود و درصورت پوشیدن تجهیزات ایمنی می‌توانند از پاراسل استفاده کنند. به‌جز مواردی که اشاره شد سایر افراد می‌توانند با اطمینان نسبت به ایمنی این تفریح آبی که نوعی پرواز نیز محسوب می‌شود آن را تجربه کنند.

دکمه بازگشت به بالا