اقتصادیمجله کسب و کار

دلیل و علت ریزش فالوور اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام فرصت بسیار مناسبی برای شناخته شدن و کسب درآمد است؛ پس طبیعی است که هیچکس نخواهد حتی یکی از فالوورهایش را از دست بدهد. اما دیده می‌شود که پیج‌های اینستاگرامی فالوورهای خود را به دلایل مختلفی از دست می‌دهند و نمی‌توانند در کوتاه مدت آن را جبران کنند. در این مقاله به بررسی دلایل ریزش فالوور و معرفی راه حل های آن می‌پردازیم!

ویدیوی بررسی علت ریزش فالوور اینستاگرام

در این ویدیو این موارد را مشاهده خواهید نمود:

  • دلایل از دست رفتن فالوور پیج اینستاگرام
  • نکاتی برای اینکه فالوور‌های اینستاگرامتان ریزش نداشته باشد.

چرا فالوورام کم میشه؟ همانطور که گفتیم علت ریزش فالوور در اینستاگرام صرفا محدود به یک مورد نمی‌باشد. ریزش فالوورهای اینستاگرام در کل به نوع فعالیت شما در اینستا و رعایت قواعد و قوانین اینستاگرام بستگی دارد. ما در ادامه به معرفی دلایل ریزش فالوور و بررسی این دلایل می‌پردازیم.

  1. اصلی ترین دلیل ریزش فالوور: فالوورهای شما فیک هستند!

بسیاری از پیج‌های اینستاگرام به دلیل داشتن فالوور فیک نه تنها روند افزایش فالورشان با مشکل مواجه می‌شود، بلکه فالوورهای فعلی پیجشان هم به شدت ریزش می‌کنند. چون الگوریتم اینستاگرام به شدت با این فالوورها مخالف است و پیج‌های دارای فالوور فیک را جریمه می‌کند. به همین دلیل اگر به زودی برای حذف آن‌ها اقدام نکنید، ممکن است پیج کسب و کار خود را برای همیشه از دست بدهید.

  1. کپشن‌های شما جذاب و تاثیرگذار نیستند!

تصاویر عالی در پست های شما می‌توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. اما کپشن های جذاب، مخاطبان شما را وادار به تعامل با شما خواهند کرد. اگر می‌بینید بعد از گذاشتن یک پست فالوور های شما ریزش می‌کنند، علت ریزش فالوور ممکن است در کیفیت کپشن باشد. برای رفع این مسئله می‌توانید در پست های بعدی خود، موارد زیر را رعایت کنید :

  • نظر خود را در مورد تصویری که انتشار داده‌اید بنویسید. آیا این تصویر چیزی است شما به آن علاقه دارید؟ آیا با تصویر منتشر شده ارتباط برقرار می‌کنید؟ آیا تصویری که پست کرده‌اید از عناصر اساسی کسب و کار شماست؟ نوشتن در مورد همه ی این موارد می‌تواند جذاب باشد.
  • مخاطبان خود را دعوت به فعالیت کنید. سوال بپرسید، از آنها بخواهید نظر خودشان را برای شما بنویسند. لایک کنند و یا دوستان خود را تگ کنند.
  1. علت ریزش فالوور: عدم انسجام پیج و نداشتن قالب کلی!

تصاویر موجود در پست های شما به مخاطبتان یک شناخت کلی درباره‌ی شما و محتوایی که تولید می‌کنید، ارائه می‌دهد. اگر پیج شما دارای تصاویری نامرتبط، رنگهای ناسازگار و کیفیت متفاوت باشد، این مسئله عاملی برای ریزش فالوور های شما خواهد بود. از طرفی اگر پیج شما دارای پست هایی با کیفیت بالا باشد، به مرور خواهید دید که فالوور های شما روز به روز بیشتر می‌شوند.

  1. علت ریزش فالوور: محتوای شما ارزشمند، سرگرم کننده یا آموزشی نیست!

اگر می‌خواهید پیج شما رشد کند، مخاطبین خود را حفظ کنید و فالوورهای خود را راضی نگه دارید، باید مشکل و مسئله‌ی آنها را حل کنید! یا اصطلاحا خدماتی را برای آنها ارائه دهید.
آیا مخاطبان شما علاقمند به یادگیری زبان هستند؟ به آنها اصطلاحات جالب و جملات کوتاه و کاربردی معرفی کنید. آیا آنها به دنبال یک محتوای فان و سرگرم کننده هستند؟

  1. علت ریزش فالوور: بیش از حد محصولات خود را تبلیغ می‌کنید!

اگر مرتبا محصولات خود را بدون ارائه ی هیچ محتوای ارزشمندی تبلیغ می‌کنید، مخاطب شما خیلی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید خسته خواهد شد.
تبلیغ محصول در اینستاگرام هیچ مشکلی ندارد. در اصل به همین دلیل است که ما به دنبال مخاطب جدید و بیشتر در اینستاگرام هستیم. اما بین فروش، و فروش بالا تفاوت وجود دارد.

  1. از هشتگ ها به درستی استفاده نمی‌کنید!

اگر بطور کلی از هشتگ ها استفاده نمی‌کنید، باید بگوییم متاسفانه دچار اشتباه بزرگی شده‌اید. هشتگ‌ها یکی از روش‌های توسعه پیج‌های اینستاگرامی و جذب بازدیدکننده رایگان هستند. اگر از این قابلیت استفاده نکنید، بازدیدکننده‌های زیادی را از دست خواهید داد. توجه به این نکته ضروری است که اگر به صورت نامناسب از هشتگ‌ها استفاده کنید، توسط اینستاگرام جریمه می‌شوید و ممکن است فالوورهای فعلی خود را هم از دست بدهید.

  1. علت ریزش فالوور: گذاشتن پست بصورت نامنظم و پرتعداد!

کاهش فالوورها با نحوه ‌پست گذاشتن شما در ارتباط است. اگر بصورت تصادفی و نامنظم پست می‌گذارید، این فرصت را به مخاطب نمی‌دهید تا در بین سایر پست هایی که در بخش feed نمایش داده می‌شود، با پست شما ارتباط برقرار کند. در نهایت وقتی پست‌های شما ظاهر می‌شوند، مخاطبتان بخاطر نمی‌آورد شما چه کسی هستید یا چرا شما را فالو کرده است!

  1. علت ریزش فالوور: به اندازه‌ی کافی فعال نیستید!

اگر انتظار دارید نمودار فالوورهای شما روند صعودی را طی کند، لازم است تا شما نیز دست به کار شوید و کمی خلاقیت را چاشنی فعالیت های اینستاگرامی خود کنید. صرف پست گذاشتن شما را به یک کاربر فعال در اینستاگرام تبدیل نمی‌کند. برای افزایش فالوور لازم است تا به تعامل با سایر کاربران بپردازید. روزانه زمانی را اختصاص دهید تا به پست‌های مخاطبان هدف خود سر بزنید. پست‌های آنها را لایک کنید، نظر خود را بنویسید و از این طریق تعامل خود را با مخاطبانتان بیشتر کنید.

سوالات متداول

علت ریزش فالوور در اینستاگرام چیست؟

دلیل کم شدن فالوور در اینستاگرام دلایل مختلفی دارد. مثل هشتگ‌های اشتباه، فیک بودن فالوورها، فعالیت کم و … در متن مقاله با موارد بیشتری آشنا شوید!

آیا فالوور فیک موجب کاهش رشد فالوورها می‌شوند؟

بله؛ فالوور های فیک نه تنها موجب کاهش رشد فالوورهای پیج شما می‌شوند، بلکه از رفتن پیج شما به اکسپلور هم جلوگیری می‌کنند. در این مقاله با راه رهایی از فالوورهای فیک آشنا شوید.

علت ریزش ناگهانی فالوور

در ادامه مهم‌ترین دلایل ریزش ناگهانی فالوور را بررسی می‌کنیم.

شدوبن اولین علت ریزش ناگهانی فالوور است که به ذهن هر کسی می‌رسد. شدوبن یعنی اینکه اینستاگرام بدن اطلاع محتوای شما را از دید مخاطب مخفی می‌کند و دیگر محتوای پیج شما را در اکسپلور اینستاگرام و حتی هشتگ‌های اینستاگرامی نشان نمی‌دهد.

بیش از حد تبلیغ می‌کنید

پست گذاری نا مرتبط یا بیش از حد علت ریزش ناگهانی فالوور

فعالیت نداشتن یا فعالیت کم در اینستاگرام

جذاب نبودن و بی‌ارزش بودن محتوای پست علت ریزش ناگهانی مخاطب

خرید فالوور فیک علت ریزش ناگهانی فالوور

الگوریتم تازه اینستاگرام و حذف فالوورهای بی تعامل

نداشتن تعامل با فالوور‌ها علت ریزش ناگهانی فالوور

محتوای تکراری پست می‌کنید

 نداشتن برنامه محتوایی علت ریزش فالوورهای اینستاگرامی

مشکل از باگ اینستاگرام است

Buy Instagram comments نکردن

جمع بندی

علت‌های مختلفی برای ریزش فالوور وجود دارد و فقط یک اشتباه باعث ریزش فالوور نمی‌شود‌ که ما در این مقاله 11 علت ریزش ناگهانی فالوور را بررسی نمودیم. هرگونه سوال یا نظری در این باره دارید در بخش‌ها کامنت‌ها بنویسید. از توجه و همراهی شما سپاسگذاریم!

دکمه بازگشت به بالا