اقتصادیمجله کسب و کار

علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ

اولین علت از کار افتادن یخچال فریزر سامسونگ را می‌توانیم خنک نکردن آن معرفی کنیم؛ در برخی از مواقع در اثر دلایل مختلفی همچون ایجاد برفک در اپراتور، خرابی کمپرسور، گرفتگی لوله دیفراست، خراب بودن دمپر هوا، خراب بودن سنسور،نقص فنی کلید بین درب، نشت گاز در یخچال، خراب بودن ترموفیوز و… یخچال فریزر سامسونگ توانایی خنک کردن و برودت بالا را نخواهد داشت؛ به همین دلیل آن از کار افتادن یخچال نام گذاری می‌کنند.

یخچال فریزر سامسونگ خنک نمیکند.

ممکن است یخچال فریزر شما در قسمت یخچال یا در قسمت فریزر دچار افت برودت شده و خوب خنک نکند. علت خنک نکردن این قسمت ها میتواند به دلیل وجود برفک در اواپراتور  ، نشت گاز ، خرابی کمپرسور ، خرابی فن ، گرفتگی لوله دیفراست ، خرابی دمپر هوا ، خرابی کلید بین درب ، خرابی سنسور یا ترموفیوز یا مواردی از این دست باشد که نیاز به بررسی توسط تعمیرکار متخصص نمایندگی تعمیرات سامسونگ را دارا میباشد.

صدای غیرطبیعی یخچال فریزر سامسونگ

صدای غیرطبیعی یخچال فریزر میتواند مربوط به خرابی فن یا خرابی کمپرسور و یا تراز نبودن دستگاه باشد. اگر با تکان دادن بدنه دستگاه صدای غیرطبیعی یخچال قطع میشود احتمالا دستگاه شما تراز نبوده و لرزش لوله های متصل به کمپرسور دستگاه باعث بروز صدا میگردد.

یخچال فریزر سامسونگ یکسره کار میکند .(دستگاه اتومات نمیکند)

در صورتی که یخچال فریزر شما یکسره کار میکند ممکن است به دلیل نشت گاز این حالت رخ بدهد که به تبع آن سرمایش دستگاه نیز افت خواهد نمود. علت دیگر یکسره کارکردن یخچال خرابی ترموستات یا سنسورهاست که به موجب این خرابی تمام مواد غذایی داخل یخچال منجمد خواهند شد.

لاستیک دور درب یخچال سامسونگ خراب شده است .

خرابی لاستیک دور درب یخچال باعث هدر رفت سرما و کاهش طول عمر کمپرسور دستگاه شده و همچنین موجب افزایش مصرف برق میگردد.

داخل یخچال فریزر سامسونگ بوی بد میدهد.

علت بوی بد داخل یخچال فریزر سامسونگ ، میتواند مربوط به خرابی ذغال بوگیر داخل یخچال فریزر سامسونگ باشد. همچنین وجود مواد غذایی دارای بوی زیاد مثل ترشیجات ، یا قرار دادن مواد غذایی به مدت طولانی در یخچال فریزر میتواند باعث ایجاد بوی بد شود. جهت رفع بوی بد یخچال فریزر سامسونگ بدنه داخلی دستگاه را با محلول جوش شیرین و وانیل شسته و چند قطعه ذغال کبابی داخل یخچال قرار بدهید تا بوی بد رفع گردد.

فن کندانسور یخچال کار نمیکند .

در صورتی که فن کندانسور (فن کنار موتور یخچال) کار نکند میتواند موجب آسیب دیدن کمپرسور یخچال سامسونگ شود. از نشانه های خرابی فن کندانسور یخچال صدای غیرطبیعی از پشت دستگاه و داغ شدن بیش از حد کنار درب یخچال میباشد.

یخچال فریزر سامسونگ روشن نمیشود .

در صورت روشن نشد یخچال فریزر سامسونگ پریز برق و دوشاخه یخچال را بررسی نمایید . ممکن است به دلیل خرابی برد اصلی یخچال فریزر سامسونگ دستگاه روشن نشود.

موتور یخچال فریزر سامسونگ کار نمیکند .

موتور یخچال فریزر سامسونگ برای چند ثانیه روشن شده و مجددا قطع میشود. احتمالا کمپرسور (موتور ) یخچال فریزر سامسونگ سوخته است. ممکن است رله اورلود دستگاه نیز خراب شده باشد.

از کار افتادن فریزر یخچال ساید | ریست یخچال سامسونگ

مواد داخل یخچال سامسونگ یخ میزند

علت یخ زدن مواد غذایی داخل یخچال سامسونگ میتواند مربوط به خرابی دمپر هوای مابهر یخچال فریزری که داشته باشید، ممکن است در طول مدت استفاده با مشکلاتی مواجه شود. فارغ از اینکه چه برندی باشد. مشکلات و خرابی‌های یخچال هم مثل بقیه وسایل الکترونیکی بسیار متنوع است. در این مقاله به بررسی ایرادات رایج یخچال سامسونگ پرداخته ایم.

به همین دلیل طبیعی است که به همۀ آن‌ها آشنایی نداشته باشید. متخصصان  آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه تعمیر یخچال سامسونگ در تهران به شما عزیزان است.  البته که دانستن این اطلاعات بسیار کاربرد است؛ اما نه به این معنی که خودتان بخواهید همۀ مشکلات را برطرف کنید. چون حل بعضی از ایرادات و خرابی‌ها، حساسیت بالایی دارد و مهارت زیادی را می‌طلبد. به جای آن پیشنهاد می‌کنیم، از یک فرد متخصص کمک بخواهید. خب به سراغ این ۱۰ خرابی مهم برویم. هر چند که مشکلات یخچال موارد دیگری هم می‌تواند باشد. در صورت نیاز به انجام خدمات می توانید از بخش  استفاده کنید.

۱-یخچال فریزر خنک نمی‌کند

یکی از ایرادات رایج یخچال سامسونگ در مورد عدم خنک کردن می باشد. اصلی‌ترین انتظاری که از یخچال داریم، خنک کردن آن است. حالا فرض کنید که همین کار را هم نکند! پس این یک مشکل جدی است و باید خیلی سریع به فکر چاره باشید.

خنک نکردن یخچال می‌تواند چند دلیل داشته باشد. اولین کار بررسی درجه یخچال است. بررسی کنید که درجه یخچال روی دمای مناسبی تنظیم شده باشد. یکی دیگر از دلایل خنک نکردن یخچال کندانسور و فن آن است.

در چه صورت به مشکل می‌خورد؟ اگر گرد و خاک گرفته باشد. پس اگر آن را بررسی کنید؛ اگر دلیلش این باشد، فن را تمیز کنید. دلیل دیگر خنک نکرن یخچال، خراب بودن لاستیک درب آن است. اگر لاستیک معیوب باشد، درب یخچال کامل بسته نمی‌شود؛ پس دمای داخل آن بالا می‌رود و خنک نمی‌کند.

۲- موتور یخچال داغ شده است

بدنه و موتور یخچال در حالت عادی هم گرم است. این گرما زمانی جای نگرانی دارد که مثلا دمای آن بیش از ۷۰ یا ۸۰ درجه سانتی گراد شود. اگر دیدید دمای یخچال بالاست، اول آن را از برق جدا کنید؛ سپس از یک تعمیرکار کمک بخواهید که مشکل را بررسی کند. شاید نیاز باشد موتور یخچال را عوض کنید که خودتان از پس آن بر نمی‌آیید.

موتور یخچال یکی از ایرادات رایج یخچال ساسونگ می باشد، چنانچه موتور یخچال شما به ایرادی برخورد کرد، می توانید از خدمات تعمیر سرا استفاده کنید و برای اطلاع از  نیز، تعمیرسرا کمک کننده شما می باشد.

۳-یخچال روشن نمی‌شود

ساده ترین دلیل آن می تواند این باشد، که یخچال به پریز نیست! دلایل دیگری هم دارد که به آن‌ها اشاره می‌کنیم. مثلا ممکن است ترموستات یخچال مشکل داشته باشد. یا اینکه شاید اشکال از اورلود یخچال باشد. خب حالا از کجا بفهمیم که مشکل از این قطعه است؟ اگر صدای خفیفی از یخچال شنیدید، احتمال اینکه اورلود معیوب باشد وجود دارد. برای حل آن حتما از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

علاوه بر این‌ها، یک دلیل دیگر هم وجود دارد. و آن خرابی برد الکتریکی یخچال است. حتما می‌دانید که برد یخچال چه نقش مهمی در دستگاه دارد. اگر هر گونه مشکلی در آن به‌وجود بیاید، کل دستگاه درگیر شده و ممکن است روشن نشود.

دکمه بازگشت به بالا