مجله تندرستی

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

آفتاب‌‌نیوز :

در این مقاله در مورد این موضوع که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، مطالب جامعی را بیان می‌کنیم. اگر شما نیز قصد جراحی دارید، قبل از هر اقدامی مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

چرا قبل عمل، باید بدانید عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

دانستن این نکته که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، به شما اجازه می‌دهد تا با توجه به شرایط خود تصمیم درستی بگیرید. اگر بدون توجه به این نکته اقدام به جراحی نمایید، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری برای شما داشته باشد. در برخی از موارد نیز ممکن است شخص، دچار مرگ شود.

جراحی زیبایی برای داشتن ظاهری زیبا به شما کمک می‌کند، ولی این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هر جراحی زیبایی به هر قیمتی نباید انجام شود. پس در مورد این موضوع حتما مطالعه کرده و اگر شرایط شما برای جراحی مناسب نیست از انجام آن منصرف شوید.

خطرات عمل بینی بیشتر متوجه چه افرادیست؟

افرادی هستند که بدون توجه به اینکه جراحی بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ اقدام به انجام این کار می‌کنند که ممکن است برای آن‌ها خطراتی به همراه داشته باشد. از این رو کسانی که شرایط جراحی ندارند بهتر است خود را درگیر چالش نکنند. در ادامه به افرادی اشاره می‌کنیم که جراحی برای آن‌ها ممکن است مشکل ساز باشد.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

– افراد زیر سن قانونی

متاسفانه به دلیل زیاد شدن جراحی بینی، افراد زیادی برای این جراحی داوطلب می‌شوند که به سن و شرایط سنی توجه نمی‌کنند. در این بین دختران زیر ۱۷ سال و پسران زیر ۱۸ سال نیز وجود دارند. این گروه سنی تا زمانی که به سن قانونی نرسیده باشند نباید اقدام به جراحی نمایند. چرا که رشد غضروف‌های بینی آن‌ها تکمیل نشده و در صورت اقدام به جراحی ممکن است با مشکلات جدی روبه رو شوند.

– افراد دیابتی

در پاسخ به سوال که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟ باید به افراد دیابتی اشاره کنیم. چرا که افراد دیابتی دارای مشکلات قلبی و کلیوی نیز هستند. همچنین به دلیل بالا بودن قند و داشتن دیابت، زخم‌های این گروه به سختی خوب می‌شود و مدت زمان زیادی برای درمان نیاز است. در این صورت ممکن است شخص دچار عفونت شود و به همین جهت جراحی برای آن‌ها خطر آفرین و چالش برانگیز خواهد بود.

– بیماران قلبی و عروقی

اگر شخصی درگیر بیماری‌های قلبی و عروقی است، بهترین کار انصراف از جراحی خواهد بود. چرا که برای جراحی بینی نیاز به بیهوشی عمومی بوده و ماده بیهوشی برای این افراد خطرناک است. به همین جهت برای اطمینان از سلامت قلبی قبل از جراحی نیاز به انجام معاینات مختلف مثل اکوی قلب ضروری است.

لازم است اشاره کنیم که اگر اصرار به انجام این جراحی دارید، حتما قبل از اقدام با متخصص قلب و عروق مشورت کرده و در صورت تایید قادر به انجام این جراحی خواهید بود.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

– کم خونی

به دلیل اینکه در جراحی بینی خونریزی زیادی برای شخص بیمار رخ نمی‌دهد، لذا داشتن کم خونی نمی‌تواند مانع از جراحی شود. ولی با این حال حتما باید آزمایشات لازم انجام شده و توسط پزشک مربوطه اجازه جراحی صادر شود.

در صورتی که در آزمایش‌های انجام شده سطح هموگلوبین کمتر از ۱۰ باشد به هیچ عنوان نباید برای جراحی اقدام نمایید. در موارد دیگر جراحی بلامانع است.

– مشکلات تنفسی

افرادی که درگیر مشکلات تنفسی هستند جز آن دسته بیمارانی می‌باشند که جراحی بینی برای آن‌ها خطرناک است، به همین جهت نباید برای جراحی اقدام نمایند. چرا که بعد از بیهوشی و جراحی، دچار مشکلات تنفسی بیشتری می‌شوند که چالش‌های زیادی را به همراه دارد.

– افراد سیگاری و الکلی

افرادی که از سیگار و الکل به صورت مداوم استفاده می‌کنند، نباید به سراغ جراحی بینی بروند. چرا که بعد از جراحی، مصرف هر یک از این دو می‌تواند به خونریزی بینی منجر شود. پس اگر قصد دارید برای جراحی بینی اقدام کنید، سیگار و الکل را ترک کرده و یا مقدار مصرف آن را کاهش دهید.

آیا عمل بینی خطر مرگ دارد؟

ترس از مرگ در حین عمل می‌تواند مانع جراحی بینی در خیلی از افراد شود. باید گفت که این جراحی مانند جراحی‌های دیگر ممکن است خطر مرگ را داشته باشد، ولی این درصد بسیار پایین است. چرا که جراحی بینی جز عمل‌های کم خطر محسوب می‌شود؛ ولی اگر شما هر یک از مشکلاتی که در قسمت قبل بیان شد را دارید، حتما با تایید متخصص مورد نظر اقدام به جراحی کنید. در صورت ممانعت از جراحی، به دلیل خطرناک بودن از اقدام به جراحی دوری کنید.

سخن پایانی

برای به دست آوردن اطلاعات کامل‌تر در مورد این موضوع که عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است، می‌توانید با متخصصین در این زمینه مشورت کرده و سوالات خود را به صورت حضوری و یا آنلاین از آن‌ها بپرسید. مطمئنا با پرس و جو در این مورد با خیالی آسوده‌تر برای جراحی اقدام می‌کنید.

http://biniclinic.com/

نشر علوم پزشکی

من به عنوان یک نویسنده متخصص در زمینه علمی و پزشکی، مطالبی را به شما ارائه می‌دهم که به طور جذاب و قابل فهم، اطلاعات لازم را درباره موضوعات مختلف سلامتی به شما منتقل کنند.
دکمه بازگشت به بالا