نماد سایت مجله آنلاین

قابلیت تنظیم سرعت پخش ویس ‌در اینستاگرام

چت کردن با ویس همیشه برای کاربران شبکه‌های اجتماعی جذاب بوده است. به همین دلیل اینستاگرام هم این قابلیت را در دایرکت اپلیکیشن خود قرار داده است. در این مقاله نحوه ارسال ویس در دایرکت اینستاگرام را یاد می‌گیرید. همچنین نحوه فرستادن اهنگ در اینستا را یاد خواهید گرفت. همچنین خرید بازدید اینستاگرام پیشنهاد می شود.

نحوه ارسال ویس در دایرکت اینستاگرام

ارسال ویس در اینستاگرام، این امکان را به ما می‌دهد که پیام خود را در قالب صوتی و در مدت زمان کوتاه تری نسبت به پیام متنی، به مخاطب خود منتقل کنیم. در ادامه ی مطالب، مراحل ارسال ویس در اینستاگرام را قرار داده ایم.

  1. ابتدا وارد اپلیکیشن اینستا شوید.
  2. سپس به بخش دایرکت ها مراجعه کنید.
  3. اکنون وارد صفحه ی چت خود با فردی شوید که می‌خواهید به او پیام صوتی یا ویس ارسال کنید.

انتخاب گفتگو در بخش دایرکت 

  1. علامت میکروفون را در پایین صفحه و سمت راست لمس کنید و نگه دارید. 

انتخاب آیکون میکروفون 

  1. صدای خود را ضبط کنید و در پایان علامت میکروفون را رها کنید تا پیام بلافاصله ارسال شود.

ضبط وویس در دایرکت اینستاگرام 

چند نکته کوتاه در مورد تنظیمات ویس در اینستاگرام!

چرا نمیتونم تو اینستا ویس بفرستم؟

گاها برای همه‌ی ما پیش می‌آید که در اینستاگرام یک ویس عریض و طویل ضبط می‌کنیم و پس از ارسال با آن علامت ضربدر قرمز کنار پیام صوتی مواجه می‌شویم. در اینگونه مواقع معمولا اگر مجدد اقدام به ضبط و ارسال ویس کنید (البته مقداری از عرض و طولش بکاهید) به احتمال زیاد مشکل شما حل خواهد شد. البته مواردی نیز هستند که حجم ویس ارسالی زیاد نیست و همچنان علامت ضربدر که نشان از ارسال نشدن ویس است، کنار پیغام صوتی ما دیده می‌شود. راهکار هایی که برای حل مشکل ارسال نشدن ویس در اینستاگرام وجود دارند را در زیر برای شما قرار می‌دهیم:

چرا ویس اینستا باز نمیشه؟

کاربران زیادی هستند که برخی مواقع، ویس‌های اینستاگرام برایشان باز نمی‌شود. این مشکل معمولاً به دلیل سرعت پایین اینترنت رخ می‌دهد و اگر بتوانید به یک اتصال اینترنتی بهتر متصل شوید، حل خواهد شد. برای رفع مشکل باز نشدن ویس اینستاگرام، 3 راه حل پیشنهاد می‌کنیم:

ارسال فایل صوتی در اینستاگرام

سوالی که کاربران زیادی با آن مواجه هستند، این است که چگونه در اینستا اهنگ بفرستیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که اینستاگرام آپشنی را بصورت مستقیم برای ارسال آهنگ در دایرکت قرار نداده است؛ اما با ترفند فرستادن اهنگ در اینستا که در ادامه آموزش می‌دهیم، می‌توانید این کار را خیلی راحت انجام دهید:

مراحل فرستادن اهنگ در اینستا

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. به بخش دایرکت مراجعه کنید.
  3. وارد صفحه چت مورد نظر خود شوید.

انتخاب گفتگو در بخش دایرکت 

  1. آیکون دوربین را در پایین صفحه گوشه سمت چپ لمس کنید.

انتخاب آیکون دوربین آبی 

  1. یک عکس از گالری گوشی خود انتخاب کنید و یا از طریق گزینه Create یک بک گراند روی صفحه قرار دهید.
  2. آیکون استیکر ها را در بالای صفحه لمس کنید.

انتخاب آیکون استیکر 

  1. استیکر Music را انتخاب کنید.

انتخاب استیکر music 

  1. آهنگ مورد نظر خود را جستجو کرده و انتخاب کنید.

جستجو و انتخاب اهنگ 

  1. یک نوار تنظیمات برای نحوه نمایش موسیقی وجود دارد. از طریق آن می‌توانید تنظیم کنید تا متن آهنگ، روی صفحه نمایش داده شود و یا کاور آهنگ انتخابی شما نشان داده شود و … .

انتخاب قسمتی از آهنگ 

  1. در انتهای صفحه نیز این امکان وجود دارد تا از طریق آن انتخاب کنید که کدام قسمت از آهنگ پخش شود.
  2. سپس گزینه Done را انتخاب کنید.
  3. در نهایت نحوه نمایش پیام را بر روی Keep in Page تنظیم کرده و برای فرستادن اهنگ در اینستا گزینه Send را بزنید.
  4. ارسال فایل صوتی در اینستاگرام با موفقیت انجام شد.

چرا ویس اینستا باز نمیشه؟

این مشکل به دلیل سرعت پایین اینترنت می‌باشد. برای حل آن از روش‌های گفته شده در مقاله استفاده کنید.

چگونه در اینستا اهنگ بفرستیم؟

امکان ارسال فایل صوتی در اینستاگرام وجود ندارد ؛ اما با ترفند فرستادن آهنگ در دایرکت اینستاگرام که در مقاله آموزش داده‌ایم، می‌توانید خیلی راحت این کار را انجام دهید.

چرا نمیتونم تو اینستا ویس بفرستم؟

در مواردی به دلیل ضعیف بودن اتصال اینترنت، پر بودن حافظه‌ی دستگاه و یا آپدیت نبودن اپلیکیشن چنین اتفاقی می‌افتد. برای اطلاع از نحوه‌ی حل مشکل می‌توانید به داخل مقاله مراجعه نمایید.

چگونه ویس اینستاگرام را فعال کنیم؟

برای فعال کردن ویس اینستاگرام لازم نیست کار خاصی انجام دهید. کافی است روی آیکون میکروفون لمس کرده و صدای خود را ضبط کنید.

چگونه در اینستاگرام ویس را فوروارد کنیم؟

فوروارد پیام در دایرکت اینستاگرام برای برخی اکانت‌ها فعال شده است. اگر برای شما هم فعال شده باشد، می‌توانید با لمس طولانی روی ویس و انتخاب گزینه فوروارد، آن را برای دیگران بفرستید.

آیا می‌توانیم از طریق نسخه وب اینستا ویس بفرستیم؟

خیر؛ امکان ارسال پیام صوتی از طریق نسخه وب وجود ندارد.

قابلیت تنظیم سرعت پخش ویس ‌در اینستاگرام

هنگامی که اپلیکیشن های خاص مانند اینستاگرام پا به عرصه گذاشتند، توجه کاربران به سایر پیام رسان ها کمتر شد. علاوه بر این با بروزرسانی نسخه جدید اپلیکیشن اینستاگرام، همواره قابلیت های جالب و جذاب تری به آن افزوده می شود که همین امر رضایت کاربران را افزایش داده است.

در این برنامه، کاربران قادرند پیام های صوتی و متنی، عکس و فیلم و محتویات گوناگونی را در زمینه های متنوع منتشر نمایند. امروزه کاربران بیشتر از دایرکت اینستاگرام برای ارسال پیام صوتی یا همان وویس استفاده می کنند و ارسال پیام به صورت ویس جایگزین پیام های متنی شده است. اینستاگرام نیز با توجه به این امر، تغییراتی را رقم زده است. در این مقاله قصد داریم به قابلیت های بخش دایرکت اینستاگرام، ارسال ویس و تنظیم سرعت آن بپردازیم.

نحوه  ارسال ویس در اپلیکیشن اینستاگرام

کاربران با توجه به صرف وقت یا نداشتن حوصله برای بیان مطالب خود، به جای اینکه سخنان خود را تایپ کنند، از قابلیت ویس در اینستاگرام استفاده می نمایند. برای اینکه بتوانید برای دوستان و کاربران خود در اینستاگرام ویس ارسال کنید، ابتدا باید به برنامه اینستاگرام بروید و وارد قسمت دایرکت شخص مورد نظر شوید. در قسمت پایین صفحه در کادر مستطیلی شکل، سه گزینه وجود دارد. بر روی آیکون میکروفون کلیک کنید و تا هنگامی که پیام کامل ضبط شود، دست خود را روی آن نگه دارید.

در آخر نیز پس از اتمام پیام، میکروفون را رها کرده تا پیام به صورت خودکار برای مخاطب تان ارسال گردد. هنگامی که ویس را ضبط می کنید، در سمت راست یک نماد سطل زباله وجود دارد که با لمس آن پیام پاک می شود.

اگر از ارسال ویس منصرف شده اید، می توانید قبل از اینکه ویس توسط کاربر مشاهده شود، بر روی آن نگه دارید و سپس گزینه Unsend را انتخاب کنید. در این صورت ویس شما برای مخاطب پاک خواهد شد.

قابلیت سرعت پخش ویس ‌در اینستاگرام

در برخی از اپلیکیشن ها مانند تلگرام و واتساپ، این قابلیت وجود دارد که کاربر بتواند سرعت پخش ویس ‌در اینستاگرام را تغییر دهد، اما این قابلیت بعد از آپدیت نسخه جدید اینستاگرام عرضه شد و در نسخه بتای این شبکه اجتماعی وجود دارد.  این قابلیت در نسخه آزمایشی اینستاگرام موجود بوده و به زودی در آپدیت های آینده به نسخه اصلی نیز اضافه خواهد شد.

با وجود این‌ قابلیت در اینستاگرام، میتوان پیام های طولانی را با سرعت بیشتری گوش داد و به این پیام ها سریع تر پاسخ داد. با توجه به این قابلیت میتوان سرعت ویس را از 1 به 1.5 و 2 برابر افزایش داد.

نحوه تغییر سرعت پخش ویس ‌در اینستاگرام

پس از آخرین آپدیت ورژن اینستاگرام، قابلیت های بسیاری به این اپلیکیشن اضافه شده است که یکی از آنها افزایش سرعت پخش ویس است. برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید، باید وارد صفحه چت شوید و بر روی دکمه پلی که نماد مثلث است لمس کنید. با لمس این نماد ویس دانلود می شود. در سمت راست ویس کادری قرار گرفته که در آن نماد ×۱ قرار دارد. بر روی آن کلیک کنید و با هر بار لمس کردن این نماد، سرعت پخش ویس نیز افزایش پیدا می کند.

این ویژگی دو‌ طرفه است؛ یعنی ویس هایی که دریافت می کنید و ویس هایی که ارسال می کنید را میتوان‌ با سرعت بیشتری گوش داد. با این وجود باید بگوییم که این قابلیت در اینستاگرام برای تمامی کاربران به خصوص افرادی که زمان کمی برای گوش دادن به ویس ها دارند بسیار کاربردی است.

نسخه بتا با نسخه اصلی اینستاگرام چه تفاوتی دارد؟

نسخه بتا و آلفای اینستاگرام قابلیت های بروز شده را به صورت آزمایشی در اختیار کاربران قرار می دهند. در این نسخه از اینستاگرام نیز باگ هایی وجود دارد و در واقع شامل مراحل امتحانی و آزمایشی اینستاگرام است. قابلیت تنظیم سرعت ویس در اینستاگرام هم اکنون به صورت غیر رسمی است. در نسخه اصلی این اپلیکیشن که با قابلیت ها و آپدیت های جدید قابل مشاهده است، هیچ مشکلی وجود ندارد و بسیاری از افراد از نسخه رسمی و اصلی استفاده می کنند.

علت عدم پخش ویس ‌در اینستاگرام

ممکن است در برخی از مواقع پس از دریافت ویس، ویس پخش نشود. این اتفاق می تواند به دلیل عدم دانلود کامل ویس و سرعت اینترنت رخ دهد. از دیگر دلایلی که منجر به پخش نشدن ویس در اینستاگرام می شود، کمبود حافظه گوشی یا بروزرسانی نکردن اینستاگرام است. با این وجود باید هنگام دانلود ویس به این موارد ریز توجه گردد. بعد از اینکه ویس را در اینستاگرام دریافت کردید، رنگ پیام صوتی آبی است و بعد از دانلود و پلی شدن ویس، رنگ تیره می شود.

خروج از نسخه موبایل