نماد سایت مجله آنلاین

مزایا فیس لیفت خودرو

فیس لیفت چیست؟

متداول ترین چیز و دلیل کلمه فیس لیفت، تغییر در طراحی های جلو و عقب است. تفاوتی که پیوند یک مجموعه جدید از چراغ ها و جلوپنجره تغییر شکل داده شده روی یک ماشین می تواند ایجاد کند، شگفت انگیز است.

معمولاً (اما نه همیشه) خودرویی را خواهید دید که چراغ‌های جلو نازک‌تری دارد، مجموعه جدیدی از چراغ‌های LED در روز (این چراغ‌ها نوارهای چراغ همیشه روشن در کنار چراغ‌های اصلی هستند)، جلوپنجره‌ای عریض‌تر و یک جلوپنجره جدید سپر جلو. تغییرات استایل عقب معمولاً کمی ظریف‌تر است، اما به طور کلی بر اساس یک مبنای مشابه برای مطابقت با جلوی جدید تغییر می‌کند. این اصل در مورد انواع خودرو مدرن نیز صدق می کند، به طوری که فیس لیفت لندکروز خودرو مجموعه ای از ارتقای طراحی، داخلی و فنی را با هدف افزایش جذابیت به ارمغان می آورد.

 

این کار به تازگی مطابق با نیازی های خودروهای مدرن و لوکس ارائه می شود.

انواع فیس لیفت خودرو

1- تغییرات بیرونی

معمولاً فیس لیفت‌، ظاهر و داخل خودرو را تغییر می‌دهد. به طور دقیق آنچه به‌روزرسانی می‌شود از مدلی به مدل دیگر متفاوت است؛ اما در بهبودهای بیرونی اغلب سپرها، چراغ‌های جلو، چراغ‌های عقب و مشبک‌های رادیاتور بازطراحی شده‌اند.

در سبک‌های جدیدی از چرخ‌های آلیاژی استفاده می‌شوند، در حالی که ممکن است رنگ‌های تازه نیز در دسترس خریداران قرار گیرد.

2- تغییرات داخلی

تغییرات در فضای داخلی خودروهای فیس لیفت شده از ظریف تا قابل توجه است. گاهی اوقات به سادگی برخی از گزینه های تزیینی و تودوزی جدید یا حتی طراحی جدید دریچه هوا وجود دارد. ممکن است یک فرمان جدید نیز تعبیه شود.

ممکن است تغییرات بزرگ تر شامل داشبوردهای کاملاً بازطراحی شده و نصب سیستم های اطلاعات سرگرمی کاملاً متفاوت باشد. همچنین احتمال دارد ویژگی‌هایی مانند روشنایی محیط اضافه یا پیچیده‌تر شوند.

3- تغییرات فنی

ممکن است فیس لیفت شامل به روز رسانی موتورها، گیربکس ها، سیستم های کنترل شاسی و وسایل کمکی ایمنی نیز باشد.

همچنین احتمال دارد موتورهای تمیزتر معرفی شوند یا موتورهای آلاینده تر از فروش حذف شوند، در حالی که ممکن است گزینه های برقی مانند سیستم هیبریدی پلاگین ارائه شود. احتمال دارد سیستم‌های خودرو در دسترس نیز باشند (برای اولین بار یا همراه با موتورهایی که قبلاً با آنها در دسترس نبودند) در حالی که گاهی اوقات گیربکس‌های جدید و بهبود یافته نیز تعبیه می‌شوند.

دقیقاً آنچه با فیس لیفت تغییر می کند نیز بسته به نوع خودرویی که به روز می شود، متفاوت است. یک مدل پرفورمنس ممکن است حالت رانندگی جدید و اسپرت یا دمپرهای قابل تنظیم بهتری داشته باشد، در حالی که احتمال دارد یک خودروی برقی تازه‌سازی شده با بسته باتری بزرگ‌تر برای برد بیشتر یا یک باتری کوچک‌تر برای مدل‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر در دسترس باشد.

ترفندهای مکانیکی و موتور

سایر خودروسازان آمریکایی نیز از رویه ابداع‌شده توسط فورد پیروی کردند و از آن زمان، تغییراتی را به طور سالانه در محصولات خود اعمال می‌کنند؛ به همین دلیل است که خودروهای آمریکایی، با مدل سال تمایز داده می‌شوند.

رویه خودروسازان آمریکایی به سایر نقاط جهان گسترش پیدا کرد و سایر خودروسازان جهانی نیز انجام فیس لیفت خودرو را به‌عنوان بخشی از فرآیند خودروسازی در نظر گرفتند؛ هرچند انجام فیس لیفت‌ آن‌ها برعکس خودروهای آمریکایی، منظم نیست. برای مثال، خودروهای ژاپنی در نیمه‌عمر خود یعنی سه یا چهار سال پس از عرضه، مورد فیس لیفت قرار می‌گیرند.

معمولا در طول هر نسل از یک خودرو، حداقل یک فیس لیفت‌صورت می‌گیرد و اگر عمر این نسل در حدود شش یا هفت سال باشد، شاهد دو یا سه فیس لیفت خواهد بود. برای مثال، میتسوبیشی ASX‌ از سال 2010 تاکنون، روی خط تولید قرار دارد و هم‌اکنون چهارمین فیس لیفت آن به بازار عرضه شده است. البته این قانون، توسط همه خودروسازان رعایت نمی‌شود و برخی خودروها در طول عمر طولانی خود، به‌سختی تغییر می‌کنند. برای نمونه، نیسان GT-R‌ از سال 2007 با همین چهره در بازار حضور دارد؛ هرچند ایرادات فنی آن، به طور مداوم توسط مهندسان نیسان بررسی و رفع می‌شوند.

هزینه اجرا چقدر است؟

اگر پیگیر اخبار خودروی داخل کشور باشید، حتما از شنیدن ارقام گزافی که خودروسازان بابت اجرای فیس لیفت‌های خود اعلام می‌کنند، شگفت‌زده شده‌اید. تغییراتی که طی عملیات فیس لیفت خودرو اجرا می‌شوند، در مناطقی اعمال خواهند شد که انجام تغییرات و به‌روزرسانی آن‌ها کم‌هزینه و راحت است. ضربه‌گیرها، سپرها، چراغ‌ها و جلوپنجره، در دسترس‌ترین قطعات خودرو برای انجام فیس لیفت هستند.

با این حال، انجام همین تغییرات محدود نیز هزینه‌بر است و به همین دلیل، خودروهای فیس‌‌لیفت قیمت بیشتری نسبت به نمونه اولیه خود دارند. در بازار خودروی جهان، این هزینه تابعی از تغییرات انجام‌شده روی خودرو است و بین چندصد تا چندهزار دلار به ازای هر دستگاه خودرو، خواهد بود. با این وجود، در برخی موارد خودروهای فیس‌‌لیفت هیچ‌ تفاوت قیمتی با نسخه پیشین خود ندارند.

معایب ارتفاع و تغییر چهر دادن ماشین

1- امکان ایجاد لاستیک سائی در اثر کم شدن فاصله لاستیک نسبت به گل گیر

2- کم شدن میزات چرخش فرمان

3- شکستن و ترک خوردن متعلقات سیستم تعلیق و چرخ های خودرو در اثر ضربه یا عبور از دست انداز های شدید

4- ایجاد صدا های اضافی از خودرو

5- وجود منع قانونی و در نظر گرفتن جریمه برای خودرو هایی که ارتفاع کمتری دارد

6- تحت فشار بودن سیستم زیر بندی و فنر های خودرو

7- افزایش استهلاک خودرو

8- خراب شدن جلو بندی خودرو

9- ایجاد مشکلات مربوط به ستون فقرات راننده در اثر حرکت خشک و همراه با ضربه خودرو

10- وارد شدن ضربه به زیر خودرو هنگام حرکت از روی سرعت گیر ها و موانع جاده

11- خشکی حرکت خودرو در هنگام عبور از دست انداز ها

12- حرکت خشک و همراه با ضربه به اتاق در هنگام سواری

مزایای ارتفاع و تغییر چهره ماشین

1- بهبود عملکرد خودرو در پیچ های تند

2- افزایش میزان فرمان پذیری و هندلینگ خودرو

3- بهتر شدن وضعیت آیرودینامیک خودرو و حالت باد شکنی آن

4- افزایش ویژگی زیبایی ظاهری خودرو

مرکز بزرگ خدمات خودرو استارلوکس ، یکی از ارائه دهندگان انواع خدمات خودرو واقع در غرب تهران است. ما انواع خدمات خودرو را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه میکنیم.

انواع روش های ارتفاع زدن و تغییر چهره خودرو

1- روش اول گرم کردن فنر ها می باشد . با گرم کردن فنر ، فاصله دور های فنر به یک دیگر نزدیک تر می شود و در نتیجه ارتفاع فنر ماهش می باید ، و اصلا توصیه نمی شود که ارتفاع ماشین خود را جمع کنید .

2- ارزان ترین و شایع ترین روش ، روش ارتفاع زدن است که فنر ها را کاهش می دهد . با کاهش دادن فنر ها ، حالت ارتجاعی کمتری دارد و در نتیجه سیستم تعلیق عملکرد خوبی دارد . این روش به ماشین آسیب جدی وارد می کند .

خروج از نسخه موبایل