مجله تندرستیمجله کسب و کار

بوکال فت چیست و چه کاربردهایی دارد؟ + هزینه و عوارض

بوکال فت (مزوتراپی جایگزین خوبی برای بوکال فت بدون جراحی و عوارض)

پد چربی باکال توده ای گرد از چربی در وسط گونه شما است. بین ماهیچه های صورت، در ناحیه توخالی زیر استخوان گونه شما قرار دارد. اندازه پدهای چربی باکال روی شکل صورت شما تأثیر می گذارد. همه افراد دارای پدهای چربی باکال هستند. با این حال، اندازه پدهای چربی باکال می تواند بسیار متفاوت باشد. در این مقاله به بررسی بوکال فت یا باکال فت می پردازیم . یکی از بهترین راه ها برای جراحی و برداشتن بوکال فت, مزوتراپی می باشد. با ما همراه باشید.

در واقع بوکال فت به بافت چربی که در زیر گونه قرار دارد گفته می شود که موجب می شود ، صورت شخص گرد تر دیده شود. داشتن صورتی پر و گرد برای کودکان بسیار شیرین و زیبا است اما متاسفانه بزرگ ترها علاقه ای به داشتن صورت گرد و تپل ندارند و بیشتر علاقه دارند صورتی لاغر و زاویه دار داشته باشند به گونه ای که گونه ها و فک آن ها به خوبی مشخص باشد. عوارض بوکال فت اگر توسط پزشک متخصص انجام گیرد به کمترین حد ممکن خواهد رسید.

ایا بوکال فت باعث افتادگی پوست میشود | تخلیه چربی دهانی

عمل جراحی بوکال فت یا حذف چربی چیست؟

چربی بوکال، یک توده چربی است که در ناحیه توخالی بین عضله بوکسیاناتور و سایر عضلات سطحی صورت قرار دارد. اندازه پد چربی Bichat برای هر فرد متفاوت است، و چربی بوکال در هر دو گونه ممکن است اندازه های مختلف داشته باشد. جراحی بوکال فت یا تخلیه چربی دهانی، یک عمل ساده و سرپایی است که در یک روز انجام می‌شود. هدف از این جراحی برداشتن متناسب بافت چربی داخل دهان، نمایان نمودن برجستگی گونه و زاویه سازی فک می‌باشد که در اثر گود شدن لپ اتفاق می‌افتد.

آیا بوکال فت باعث افتادگی پوست میشود؟ با ایجاد یک برش کوچک در داخل دهان در سمت داخلی گونه ها انجام می‌شود. در این جراحی چربی های اضافه بوکال صورت از طریق دهان خارج شده سپس محل برش داده شده در داخل دهان با بخیه های قبل جذب ترمیم می‌گردد. با وجود اینکه گاهی ممکن است از ابتدا دو طرف صورت قرینه نباشند؛ ولی حفظ قرینگی دو طرف صورت و تناسب اجزای چهره در این جراحی و پس از بهبودی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود؛ در انتخاب پزشکی که قرار است اقدام به این عمل نماید؛ نهایت دقت را داشته باشید.

چربی داخل دهان یا بوکال یک چربی عمقی است که می‌تواند باعث ایجاد پری در قسمت خارجی گوشه لب ها شود. در واقع، بوکال از کنار پیشانی تا پایین استخوان گونه امتداد دارد و در گوشه های لب به پایان می‌رسد. افرادی که داری چهره ای گرد هستند؛ چربی بوکال داخل دهان دارند. این نوع چربی بسیار مقاوم است و با رژیم غذایی یا ورزش کردن به طور کامل از بین نمی‌رود.

نحوه ی انجام بوکال فت ؟

در بخش قبلی گفتیم که جراحی بوکال فت چیست. عمل بوکال فت که شامل تخلیه ی چربی ‌در ناحیه ی دهانی میباشد تحت بی حسی موضعی انجام شده و در اکثر موارد نیازی به بیهوش شدن فرد نیست بدین ترتیب که ابتدا پزشک برای کاهش استرس فرد و داشتن آرامش کافی در هنگام عمل، آرامبخش تزریق خواهد کرد و پس از تزریق و آماده سازی، شخص تحت بیحسی موضعی قرارمیگیرد که اصطلاحا به این عمل سرپایی گفته میشود.

در اقدام بعد برشی حدود دو تا سه سانتی متر توسط جراح در دو طرف دهان در سمت داخلی گونه ها ایجاد میشود که از طریق همین برش ایجاد شده چربی های مورد نظر را خارج میکنند گاهی بسته به فرم چهره ی فرد ممکن است این برش به پنج سانتی متر نیز برسد. تخلیه چربی ها توسط انبر مخصوص جراحی انجام میشود و در نهایت برش های ایجاد شده باید بخیه شوند که این بخیه ها توسط نخ های جذبی انجام میشود طول عمل این جراحی زیبایی زیاد نبوده و به تایمی حدود ۳۰ دقیقه نیاز دارد.

کاندیدهای مناسب برای انجام بوکال فت:

  • کسانیکه دخانیات مصرف نمیکنند.
  • افرادی که به بیماری های خاص مبتلا نمیباشند.
  • کسانی که گونه های تپل و گوشتی دارند.
  • کسانی که به دنبال چهره های زاویه دار هستند.
  • افرادی که لپ های آویزان دارند.
  • کسانی که دارای گونه های نامتقارن میباشند.

مراقبت های قبل از انجام بوکال فت :

واضح است که قبل از انجام هر عملی به یک سری مراقبت ها و آماده سازی ها نیاز است این مراقبت ها قبل از انجام عمل توسط پزشک برای شخص شرح داده خواهد شد .در اینجا به آن ها اشاره میکنیم :

قبل از انجام عمل بوکال فت پزشک طی جلسه ای میزان چربی که در طول عمل برداشته خواهد شد را تعیین کرده و عکس ها و آزمایشاتی را که قبلا فرد انجام داده را بررسی خواهد کرد که البته در این جلسه فرد میتواند هدف و خواسته ی خود را از عمل شرح داده تا جراح بر اساس خواسته ی فرد و شرایط فیزیکی وی تصمیم بگیرد در این جلسه اعمالی که باید قبل از عمل انجام شود توضیح داده خواهد شد مانند :

  • قبل از بوکال فت نباید از داروهایی که موجب رقیق شدن خون میشوند استفاده کرد .
  • قبل از انجام بوکال فت از مصرف هرگونه داروی التهاب آور پرهیز کنید.
  • حدود دو روز قبل از عمل نباید هرگونه دخانیات مصرف شود .
  • اگر قرار باشد فرد به هر دلیلی بیهوش شود نباید از ۲۴ساعت قبل از عمل چیزی میل نماید .
  • اگر قرار است تحت بی حسی قرار گیرید نیز حدود ۱۲ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن خودداری کنید .
  • قبل از انجام عمل به بهداشت دهان و تمیز بودن دندان ها توجه کنید .

دوره نقاهت بوکال فت

طبیعی است که این روش هم با وجود راحتی و ریسک پایینی که دارد، به مراقبت‌هایی نیاز داشته باشد تا در نهایت به بهترین نتیجه منجر شود. از جمله مراقبت‌های بعد از بعد از جراحی بوکال فت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بعد از انجام جراحی و قبل از آنکه به خانه بازگردید، جراح، دهان‌شویه‌ای مخصوص به شما می‌دهد تا برای جلوگیری از عفونت از آن استفاده کنید. در این زمان حتماً در رابطه با نحوه مراقبت از زخم با متخصص خود صحبت کنید.
  • برای چند روز بعد از جراحی باید رژیم غذایی مایع داشته باشید و بعد از آن هم رفته‌رفته از غذاهای نرم شروع کنید تا بعد به رژیم غذایی معمولی بازگردید.
  • تا زمانی که به بهبودی کامل برسید، باید حدود ۴ هفته صبر کنید.
  • در طول دوره نقاهت، حتماً دستورالعمل‌هایی را که پزشک برای مراقبت از زخم و همین‌طور رژیم غذایی‌تان می‌دهد دنبال کنید و تمامی زمان‌هایی را که برای معاینه برایتان مشخص شده به مطب پزشک مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول

آیا امکان دارد که چربی دوباره برگردد؟

در صورتی که مراقبت‌های لازم را انجام دهید و از اضافه وزنتان هم جلوگیری کنید، احتمال برگشت چربی‌ها بسیار کم خواهد بود.

چقدر طول می کشد تا نتیجه نهایی جراحی مشخص شود؟

معمولاً چیزی حدود یک هفته زمان می‌برد تا تورم ناشی از جراحی، کاهش پیدا کند و ظاهر جدید شما به خوبی، خود را نشان دهد. با این حال، بعد از یک ماه، بهبودی کامل بروز پیدا می‌کند و در بسیاری از افراد، حتی نتیجه نهایی جراحی هم مشخص می‌شود. به خاطر داشته باشید که پوست شما به زمان نیاز دارد تا با تغییرات ناشی از جراحی کنار بیاید. به همین دلیل هم گاهی ممکن است نتیجه نهایی جراحی تا سه ماه بعد، خود را نشان دهد.

جراحی بوکال فت با لیپوساکشن صورت چه فرقی دارد؟

چربی بوکال فت با تخلیه چربی بوکال از صورت انجام می‌دهد، ولی لیپوساکشن، قسمت‌های چربی را خرد می‌کند و بعد از آن به وسیله مکنده‌هایی تخلیه می‌کند. به همین دلیل هم نقاهت و درد ناشی از لیپوساکشن به مراتب بیشتر از بوکال فت خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا