اهمیت دوره آموزش Network +‎

با پیشرفت علوم رایانه ای و فن آوری اطلاعات هر روزه استفاده از شبکه های رایانه ای فراگیرتر و گسترده تر میگردد. به تبع این امر، نیاز به متخصصین و تکنسین های شبکه نیز در این عرصه اجتناب ناپذیر می باشد. مدرک تخصصی تکنسین شبکه مربوط به شرکت کامپتیا یا +NETWORK بر آورنده چنین نیازی می باشد.افراد دارای این مدرک دارای دانش مورد تایید در زمینه شبکه، توپولوژیها، پروتوکلها، استانداردها، راه اندازی و پشتیبانی شبکه می باشند که معادل نه ماه تجربه کار در شبکه می باشد.

دوره جامع +Network - آموزش شبکه‌های کامپیوتری

اهمیت یادگیری نت ورک پلاس +NETWORK

_ هدف از برگزاری دوره های +Network آموزش علمی و عملی مفاهیم تئوری و کاربردی شبکه های کامپیوتر از جمله اینترنت، طراحی، شناسایی، نصب، راه اندازی، نگهداری، پشتیبانی و تعمیر شبکه می باشد.

_ به تمامی دانش پژوهان در حوزه شبکه های کامپیوتری توصیه می شود یادگیری شبکه را با دوره +Network بطور جدی و کاربردی آغاز کنند چرا که پیشنیاز تمامی مباحث شبکه، دوره نتورک پلاس می باشد.

_ طی کلاس های +Network شما با مفاهیم پایه واصلی شبکه آشنا شده و با قرار گرفتن در جو حرفه ای و دوستانه کلاس با ردو بدل شدن اطلاعات بین اساتید و هنرجویان شما برای انتخاب راه خود دید بهتری خواهید داشت. هنرجویان پس از گذراندن دوره +Network با دید بهتری می توانند بین آموزش های مایکروسافت و سیسکو یکی را انتخاب کنند.

شبکه‌های رایانه‌ای را می‌توان برای اهداف مختلف استفاده کرد:

_  تسهیل ارتباطات: با استفاده از شبکه، افراد می‌توانند به آسانی از طریق ، ، ، ،  و ، ارتباط برقرار کنند.

_ اشتراک‌گذاری سخت‌افزارها: در یک محیط شبکه‌ای، هر کامپیوتر در شبکه می‌تواند به منابع سخت‌افزاری در شبکه دسترسی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کند؛ مانند چاپ یک سند به وسیله چاپگری که در شبکه به اشتراک گذاشته شده‌است.

_ اشتراک‌گذاری  ها، داده‌ها و اطلاعات: در یک محیط شبکه‌ای، هر کاربر مجاز می‌تواند به داده‌ها و اطلاعاتی که بر روی رایانه‌های دیگر موجود در شبکه، ذخیره شده‌است دسترسی پیدا کند. قابلیت دسترسی به داده‌ها و اطلاعات در دستگاه‌های ذخیره‌سازی اشتراکی، از ویژگی‌های مهم بسیاری از شبکه‌های است.

_ اشتراک‌گذاری نرم‌افزارها: کاربرانی که به یک شبکه متصل اند، می‌توانند برنامه‌های کاربردی موجود روی کامپیشبکه کامپیوتری چیست؟

شبکه کامپیوتری گروهی از دو یا چند کامپیوتر است که به یکدیگر متصل شده‌اند تا منابعی مانند چاپگرها، داده‌ها، برنامه‌ها و سایر دستگاه‌های محاسباتی را به اشتراک بگذارند. شبکه‌ها به کامپیوترها اجازه می‌دهند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و داده‌ها را به اشتراک بگذارند.

شبکه‌ها می‌توانند به کوچکی دو کامپیوتر متصل‌به‌هم در یک‌خانه یا به بزرگی میلیون‌ها کامپیوتر در سراسر جهان باشند. در دوره آموزش Network +‎ با همه مفاهیم مربوط به شبکه‌های کامپیوتری آشنا خواهیم شد.

موارد استفاده شبکه کامپیوتری چیست؟

از مهم‌ترین موارد استفاده از شبکه کامپیوتری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. به اشتراک‌گذاری فایل: یک شبکه کامپیوتری به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌هایی مانند اسناد، عکس‌ها، موسیقی و فیلم‌ها را ذخیره و به اشتراک بگذارند. این یک مورداستفاده محبوب در شبکه‌های خانگی و اداری است.
  2. اشتراک چاپگر: شبکه‌ها اشتراک‌گذاری یک چاپگر یا سایر دستگاه‌های جانبی را در چندین کامپیوتر ممکن می‌سازند. این امر به‌ویژه در محیط اداری که ممکن است نیاز به دسترسی چند نفر به یک چاپگر داشته باشد، راحت خواهد بود.
  3. امنیت شبکه: شبکه‌ها امکان ایجاد اتصالات امن بین چندین کامپیوتر را فراهم می‌کنند. این امر به‌ویژه در شبکه‌های تجاری مهم است، جایی که داده‌های حساس و اطلاعات محرمانه باید از دسترسی غیرمجاز محافظت شوند.
  4. پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه: شبکه‌ها به کاربران امکان می‌دهند از داده‌های خود در چندین رایانه نسخه پشتیبان تهیه کنند. این به‌ویژه در محیط‌هایی که داده‌ها باید به طور ایمن ذخیره شوند و در صورت وقوع فاجعه در معرض خطر از بین رفتن یا آسیب دیدن هستند، مفید است.
  5. دسترسی از راه دور: شبکه‌های کامپیوتری دسترسی کاربران به فایل‌ها و منابع موجود در کامپیوترهای های دیگر را ممکن می‌سازد. این به‌ویژه برای کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند مفید است و می‌توانند به شبکه شرکت متصل شوند و از هرکجا به فایل‌های کاری خود دسترسی داشته باشند.

امنیت شبکه چیست؟

امنیت شبکه عمل محافظت از شبکه‌ها و دستگاه‌ها در برابر دسترسی غیرمجاز، بدافزارها و سایر تهدیدها برای ایمن نگه‌داشتن شبکه‌ها و داده‌ها است. این شامل استفاده از فایروال، نرم‌افزار آنتی‌ویروس، رمزگذاری و روش‌های دیگر برای محافظت از داده‌ها و شبکه‌ها در برابر دسترسی مخرب خواهد بود.

می‌توان گفت که امنیت شبکه مجموعه‌ای از قوانین، فناوری‌ها و رویه‌هایی است که برای محافظت و ایمن کردن شبکه کامپیوتری از دسترسی، سوءاستفاده، اصلاح یا تخریب غیرمجاز استفاده می‌شود. همچنین این عمل پیشگیری و شناسایی استفاده غیرمجاز از شبکه و محافظت از داده‌ها با اطمینان از یکپارچگی، محرمانه بودن و در دسترس بودن آن است. در دوره آموزش نتورک پلاس  با مفاهیم و تکنیک‌های مهم امنیت شبکه آشنا خواهیم شد.

انواع امنیت شبکه

انواع مختلف امنیت شبکه که بحث مهمی در دوره آموزش Network +‎ هستند، عبارت‌اند از:

  1. امنیت فایروال
  2. تشخیص نفوذ و پیشگیری
  3. کنترل دسترسی
  4. تقسیم‌بندی شبکه
  5. امنیت برنامه
  6. رمزگذاری داده‌ها
  7. امنیت بی‌سیم
  8. شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN)
  9. امنیت نقطه پایانی
  10. نظارت و تحلیل شبکه
  11. و غیره

امنیت فایروال چیست؟

امنیت فایروال یک سیستم امنیتی شبکه به‌حساب می‌آید که برای کنترل ترافیک شبکه ورودی و خروجی بر اساس مجموعه‌ای از قوانین و معیارها طراحی شده است. فایروال‌ها معمولاً به‌گونه‌ای پیکربندی می‌شوند که دسترسی به کاربران غیرمجاز را ممنوع کرده و اجازه دسترسی به کاربران مجاز را می‌دهند. فایروال‌ها همچنین می‌توانند برای محافظت در برابر حملات نرم‌افزارهای مخرب مانند ویروس‌ها، کرم‌ها و تروجان‎ها مورداستفاده قرار گیرند.

کنترل دسترسی در شبکه چیست؟

کنترل دسترسی نوعی اقدام امنیتی است که برای محدود کردن یا اعطای دسترسی به منابع یا مکان‌های فیزیکی یا دیجیتالی استفاده می‌شود. برای کنترل افرادی که به منابع مانند ساختمان‌ها، سیستم‌ها یا شبکه‌ها دسترسی دارند و برای تعریف سطح دسترسی به هر کاربر استفاده می‌شود.

سیستم‌های کنترل دسترسی می‌توانند مانند یک قفل و کلید ساده باشند، یا می‌توانند پیچیده‌تر باشند، مانند سیستم‌های احراز هویت بیومتریک. همچنین می‌توان از کنترل دسترسی برای تنظیم دسترسی کاربران به شبکه‌ها و اینترنت استفاده کرد.

تقسیم‌بندی شبکه چیست؟

شبکه پارتیشن‌بندی شده یا تقسیم شبکه نوعی شبکه است که در آن دو یا چند شبکه به یکدیگر متصل می‌شوند تا یک شبکه بزرگ‌تر را تشکیل دهند. این کار برای افزایش مقیاس‌پذیری و عملکرد و همچنین مدیریت بهتر منابع انجام می‌شود. پارتیشن‌بندی یک شبکه امکان تفکیک منابع، ترافیک و دسترسی کاربر را فراهم می‌کند. این می‌تواند به اطمینان از ایمن ماندن یک سیستم یا برنامه مهم در برابر تهدیدات خارجی کمک کند.

رمزگذاری چیست؟

رمزگذاری فرآیند رمزگذاری پیام‌ها یا داده‌ها به‌گونه‌ای است که فقط اشخاص مجاز بتوانند آن را بخوانند. رمزگذاری از یک الگوریتم ریاضی برای درهم‌کوبی داده‌ها استفاده می‌کند تا تنها توسط کسی که الگوریتم را می‌شناسد و کلید صحیح را در اختیار دارد، قابل‌خواندن باشد.

چرا امنیت شبکه مهم است؟

امنیت شبکه مهم است زیرا به محافظت از کسب‌وکار شما در برابر حملات مخرب و دسترسی غیرمجاز کمک می‌کند. همچنین به محافظت از داده‌های حساس در برابر سرقت یا به خطر افتادن کمک می‌کند. امنیت شبکه همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که شبکه و سیستم‌های شما به طور بهینه و ایمن کار می‌کنند. علاوه بر این، می‌تواند به جلوگیری از نقض داده‌ها کمک کند که می‌تواند عواقب مالی و قانونی جدی داشته باشد.

آیا یادگیری مفاهیم امنیت شبکه ضروری است؟

بله یادگیری مفاهیم امنیت شبکه برای محافظت از شبکه و داده‌های سازمان خود در برابر فعالیت‌ها و تهدیدات مخرب ضروری است. امنیت شبکه یک زمینه پیچیده و همیشه در حال توسعه است، بنابراین مهم است که در مورد آخرین فناوری ها و بهترین شیوه‌ها به‌روز باشید.

با یادگیری اصول اولیه امنیت شبکه، می‌توانید از امنیت سیستم‌های خود و محافظت از داده‌های شما اطمینان حاصل کنید. دوره آموزش Network +‎ منبع کاملی بر یادگیری مفاهیم شبکه و امنیت آن است.

چه کسی باید تکنیک‌های امنیت شبکه را یاد بگیرد؟

هرکسی که مسئولیت مدیریت و حفاظت از یک شبکه را بر عهده دارد باید تکنیک‌های امنیت شبکه را بداند. این شامل مدیران سیستم، مهندسان شبکه و متخصصان امنیتی می‌شود که مسئول ایمن‌سازی شبکه و داده‌های مرتبط با آن هستند. درک تکنیک‌های امنیت شبکه برای صاحبان مشاغل و مدیرانی که باید از امنیت شبکه‌هایشان و محافظت از داده‌هایشان اطمینان حاصل کنند نیز مهم است.

گواهی نتورک پلاس چیست؟

گواهی Network+‎ یک گواهینامه جهانی شناخته‌شده و بی‌طرف از فروشنده است که دانش و مهارت‌های لازم برای طراحی، پیکربندی، مدیریت و عیب‌یابی شبکه‌های سیمی و بی‌سیم را تائید می‌کند. این گواهینامه بر زیرساخت شبکه، سیستم‌های شبکه، امنیت شبکه، توپولوژی شبکه، عملیات شبکه و عیب‌یابی شبکه تمرکز دارد که دوره آموزش Network + با هدف آماده‌سازی دانشجو برای این دوره تهیه و تدوین شده است.

کاربردهای گواهینامه نتورک پلاس چیست؟

از مهم‌ترین کاربردهای گواهینامه نتورک پلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانش و مهارت را به کارفرمایان نشان دهید.
  •  به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار کار.
  • کسب تجربه عملی با فناوری‌های شبکه.
  • افزایش پتانسیل درآمد
  • فرصت‌های شغلی را افزایش دهید.
  • بهبود اعتبار در زمینه IT.
  • با آخرین فناوری ها به‌روز باشید.
  • عیب‌یابی و نگهداری شبکه‌ها.
  • طراحی شبکه‌های امن.

چرا ما به گواهی Network+ نیاز داریم؟

گواهی Network+‎ مهم است زیرا دانش و مهارت‌های لازم برای طراحی، پیکربندی، مدیریت و عیب‌یابی شبکه‌های سیمی و بی‌سیم را نشان می‌دهد. با این گواهی، افراد این فرصت را دارند که در بازار کار مزیت رقابتی کسب کنند و پتانسیل درآمد خود را افزایش دهند. همچنین راهی را در اختیار کارفرمایان قرار می‌دهد تا مطمئن شوند متخصصان شبکه آن‌ها در مورد آخرین فناوری‌های شبکه آگاه و به‌روز هستند.

 

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا