مجله تندرستیمجله کسب و کار

ایا کرم پودر باعث پیری پوست می شود؟

آیا از آن دسته افرادی هستید که نمی توانید یک روز بدون آرایش را تصور کنید؟ متوجه هستیم. در حالی که ما از عشق شما به آرایش قدردانی می کنیم، اما استفاده روزانه از آن می تواند از بسیاری جهات پوست شما را دچار مشکل کند. آرایش حاوی مواد شیمیایی و اجزای زیادی است که ممکن است مناسب نوع پوست شما باشد یا نباشد. برخی از این اجزای غیر دوستدار پوست که در محصولات آرایشی روزمره همانند کرم پودرها استفاده می شوند، حتی می توانند باعث تحریک، خارش و گاهی حتی پیری زودرس پوست شما بشوند. البته که چه در هنگام خرید آنلاین کرم پودر، چه خرید حضوری کرم پودر، اطمینان از این که کرم پودر اصل را خریداری می­کنید نیز فاکتور مهمی در حفظ سلامت پوست شما است.

آیا آرایش روزانه و استفاده از کرم پودر برای پوست شما مضر است؟

بسیاری از محصولات آرایش روزانه شما حاوی مواد شیمیایی ای هستند که می توانند عملکرد سد حفاظتی پوست شما را مختل کنند و ورود عوامل بیماری زا به پوست شما را آسان تر کنند. استفاده منظم از لوازم آرایش می تواند عوارض جانبی مختلفی ایجاد کند و بر سلامت و درخشش طبیعی پوست شما تأثیر بگذارد. با این حال، این بدان معنا نیست که شما اصلا نمی توانید از آرایش استفاده کنید. اگر از چند عادت آرایشی سالم پیروی می کنید و محصولات دوستدار پوست را انتخاب می کنید، می توانید هر روز آرایش کنید.

عوارض جانبی آرایش منظم و استفاده دائم کرم پودر

این مهم است که بدانید آرایشی که در حال حاضر استفاده می کنید چگونه روی پوست شما تأثیر می گذارد. اگر یک یا چند مورد از عوارض ذکر شده در زیر را تجربه می کنید، وقت آن است که کاری در مورد آن انجام دهید. اما برخی کرم پودر ها اثر منفی زیادی روی پوست ندارند. مثل کرم پودر لاکچری کوین! اگر میخواهید از قیمت کرم پودر لاکچری کوین اصل بدانید از سایت آقای بیز سوال بفرمایید. شما حتی می توانید در کنار کرم پودر ، از پنکک لاکچری کوین برای آرایش روزانه خود استفاده کنید.  این مهم است که بدانید آرایشی که در حال حاضر استفاده می کنید چگونه روی پوست شما تأثیر می گذارد.

  1. منافذ مسدود شده

اگر به طور منظم آرایش می کنید و آن را برای مدت طولانی روی پوست خود نگه می­ دارید، این احتمال وجود دارد که منافذ پوست شما مسدود شود. این به پوست شما اجازه تنفس نمی دهد و آن را مستعد ابتلا به آکنه، برآمدگی و سایر مشکلات پوستی صورت می کند. ممکن است متوجه برآمدگی های اطراف چشم خود نیز شوید.

  1. پیری نابهنگام

یکی از کارهای مهمی که برای حفظ سلامت پوست خود انجام می دهید، محافظت از پوست در برابر آسیب های خورشید است. هنگامی که فراموش می کنید قبل از آرایش از استفاده کنید، پوست خود را در معرض آسیب نور خورشید قرار می دهید. ماندن آرایش برای مدت طولانی تری همراه با آسیب آفتاب می تواند منجر به علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز و لکه های پیری شود. همچنین، زمانی که آرایش خود را قبل از خواب پاک نکنید، می تواند وارد منافذ شما شود، الاستین را بشکند و باعث ایجاد چین و چروک شود. برای مراقبت بیشتر بهتر است از کرم های مراقبت کننده نظیر کرم شب و روز استفاده کنید. قیمت کرم شب لاکچری کوین را در سایت آقای بیز مشاهده و سپس اقدام به خرید نمایید.

  1. پوست خشک یا چرب

محصولات آرایشی که مناسب نوع پوست شما نیستند، می توانند پوست شما را خشک یا چرب تر کنند. افرادی که پوست خشک دارند، اگر از آرایشی استفاده کنند که برای نوع پوستشان مناسب نیست، ممکن است دچار خشکی شدید شوند. به طور مشابه، افرادی که پوست چرب دارند ممکن است پس از استفاده از محصولات نامناسب، بیش از حد معمول تولید چربی را تجربه کنند. محصولات آرایشی که مناسب نوع پوست شما نیستند، می توانند پوست شما را خشک یا چرب تر کنند.

آیا کرم پودر باعث جوش می شود؟

لوازم آرایشی به دلیل مسدود کردن منافذ پوستی باعث رشد باکتری های عامل آکنه می شود. به همین دلیل بهتر است کرم پودری را انتخاب کنید که ضد حساسیت یا غیر کومدون زا باشد و از بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری کند. به یاد داشته باشید پوشاندن پوست صورت با پنکیک و کرم پودر فقط باعث تاخیر در فرآیند درمان و بهبود پوست می‌شود. زمانی که پوست شما دچار مشکل است، آرایش ممکن است وضعیت را بدتر کند.

تاثیر آرایش بر روش های درمانی

باید توجه داشت که اگر از روش‌های درمانی مانند لیزر یا میکرونیدلینگ برای موهای زائد استفاده می‌کنید، بهتر است از آرایش کردن پرهیز کنید. آرایش ممکن است منافذ پوستی را ببندد و مانع از عملکرد صحیح این تکنیک‌ها شود. پس از انجام این درمان‌ها نیز توصیه می‌شود تا چند روز از آرایش خودداری کنید.

عوارض جانبی استفاده مدام از لوازم آرایشی

اگر شما هم جزء افرادی هستید که دوست دارید همیشه آرایش داشته باشید، باید بدانید که این مواد شیمیایی چه تاثیری روی سلامت پوست شما خواهند گذاشت: آرایش طولانی مدت منافذ پوست‌ را مسدود می کند. در نتیجه پوست امکان تنفس نخواهد داشت و شما مستعد ابتلا به آکنه، برآمدگی‌ و سایر مشکلات پوستی خواهید شد.

یکی دیگر از اصلی‌ترین عوارض لوازم آرایشی برای پوست، پیری زودرس است. باقی ماندن آرایش روی پوست در طول شب می تواند منجر به چین و چروک شوند. همچنین اگر هنگام آرایش از ضدآفتاب استفاده نکنید پوست شما آسیب دیده و در درازمدت دچار چین و چروک می شود. لکه ها و چین و چروک های ناشی از افزایش سن می توانند در نتیجه محافظت نکردن مناسب از پوست شما ظاهر شوند.

 چرب یا خشک شدن بیش از حد پوست

چنانچه از لوازم آرایشی مختص جنس پوست‌تان استفاده کنید، ممکن است پوست‌ شما خیلی خشک و یا خیلی چرب‌تر از قبل شود و مشکلات بسیاری را برای‌تان به وجود بیاورد.

در نهایت حقیقت امر این است

اگر کرم پودر مناسب نوع پوست خود را انتخاب کنید، به پوست خود آسیبی نمی‌رسانید و به احتمال زیاد در واقع به آن کمک می‌کنید؛ چرا که کرم پودر یک مانع فیزیکی اضافی در برابر آفتاب، آلودگی و آسیب رادیکال های آزاد ایجاد می کند.

اکثر کرم پودرهای آرایش مانعی بر روی پوست ایجاد می کنند که از عوامل محیطی، آلودگی و سایر عوامل محافظت می کند. استفاده روزانه از کرم پودر آرایشی ضرری ندارد. روی پایه های آرایشی با کیفیت سرمایه گذاری کنید، و مهم تر از همه، به یاد داشته باشید که در پایان روز تمام آرایش را از روی پوست صورت خود پاک کنید و قبل از اینکه به رختخواب بروید، پوستتان را تمیز کنید تا پوست شما بتواند از این طریق نفس بکشد. شب فقط سوگند یاد کنید که قبل از خواب تمام لوازم آرایش را بشویید تا از مهمانان ناخواسته مانند جوش و… جلوگیری کنید.

کرم پودر به خودی خود برای پوست مضر نیست، اما برخی از ترکیبات موجود در برخی از کرم پودرها به طور بالقوه می توانند باعث تحریک پوست، جوش یا سایر واکنش های منفی برای برخی افراد شوند. ترکیبات رایج در کرم پودر که ممکن است باعث ایجاد مشکل شوند عبارتند از عطرها، مواد نگهدارنده و انواع خاصی از روغن ها. علاوه بر این، برخی از کرم پودرها ممکن است منافذ پوست را مسدود کرده و به شکل گیری آکنه کمک کنند.

با این حال، بسیاری از کرم پودرها طوری فرموله شده اند که غیر کومدون زا هستند (به این معنی که منافذ را نمی بندند)، و به گونه ای طراحی شده اند که روی پوست بافتی ملایم داشته باشند. اگر پوست حساسی دارید، همیشه بهتر است قبل از خرید کرم پودر، لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید و قبل از استفاده از آن در تمام صورت خود، آن را تست کنید.

نتیجه گیری

به طور کلی، مهم است که کرم پودری را انتخاب کنید که با نوع پوست شما سازگار باشد. استفاده روزانه از لوازم آرایشی به امری عادی در میان دختران و زنان تبدیل شده است. اما آنچه اهمیت دارد، عوارض این مواد شیمیایی برای پوست و آسیب به آن است. زیاده روی در آرایش و استفاده مداوم از آن باعث مسدود شدن منافذ پوستی و تشدید جوش و آکنه می شود. یکی از این لوازم آرایشی که می تواند فرصت نفس کشیدن را از پوست بگیرد، کرم پودر است. این کرم در صورت استفاده نادرست می تواند باعث ایجاد چین و چروک و پیری زودرس نیز شود.

بسیاری از لوازم آرایشی حاوی مواد شیمیایی بسیار سنگین هستند. این مواد باعث بسته شدن منافذ پوست و ابتلا به بیماری‌های پوستی می‌شوند. استفاده مداوم از لوازم آرایشی می‌تواند عوارض جانبی متعددی بر روی چشم و پوست داشته باشد و بر سلامت و شادابی پوست شما تاثیرگذار باشند. فرمولاسیون کرم پودر بر پایه امولوسیون بوده و حالت نیمه مایع دارد. کرم پودرهایی که بر پایه آب هستند، برای پوست های چرب مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین کرم پودرهای بر پایه چربی برای انواع پوست های خشک مناسب می باشند. از این رو انتخاب نوع کرم پودر بسته به نوع پوست بسیار حائز اهمیت است.

دکمه بازگشت به بالا