مجله تندرستیمجله کسب و کار

بهترین محصولات روتین پوست چرب

چنانچه آرایش روی پوست شما بسیار سریع پاک می‌شود یا همیشه صورت شما براق می‌باشد، احتمالا دارای پوستی چرب هستید که آرایش و بهترین روتین مراقبت از و جوش دار را می‌طلبد، چراکه معمولا پوست‌های چرب مستعد جوش و آکنه بوده و برنامه روزانه و رسیدگی به آن هم مقداری متفاوت می‌باشد.

داشتن پوستی سالم و بدون جوش و لک با انجام یک روتین روزانه ساده در منزل و انتخاب محصولات مناسب مراقبت پوست، بدون زحمت خاصی امکان‌پذیر می‌باشد. تنها کافی‌ است همان‌گونه که زمان برای خرید و تفریحات بیرون از خانه می‌گذارید، در طی هفته کمی وقت جهت رسیدگی و انجام روتین مراقبت از پوست چرب درنظر بگیرید تا با افزایش سن و در هر شرایط آب و هوایی شاداب و جوان بماند. قیمت کرم ضدآفتاب ویتابلا مخصوص پوست های خشک .

ویژگی‌ و روتین مراقبت از پوست چرب چیست؟

تولید چربی پوست به‌وسیله غدد سبوم انجام می‌گیرد. چربی تولید شده از غدد سبوم سبب نرم شدن پوست و همچنین پاکسازی آن از آلودگی‌ها می‌گردد. البته در بعضی از پوست‌ها ممکن است میزان این چربی بیشتر یا کم‌تر باشد که از المان‌های تشخیص انواع پوست‌ می‌باشد. به‌عنوان مثال با ترشح بیش از اندازه غدد سبوم، پوست چرب شده و موجب بسته‌شدن منافذ پوست و درنتیجه ایجاد جوش‌های چرکی یا سرسیاه می‌گردد. قیمت ژل شستشوی صورت ویتابلا برای انواع پوست .

از اصلی‌ترین ویژگی‌های پوست چرب می‌توان به براق بودن آن اشاره نمود و همچنین منافذ پوستی بزرگ که به سادگی قابل دیدن هستند. از مشکلات عمده‌ بانوان با پوست چرب پاک شدن آرایش و به تمدید مجدد آن نیاز است. اشخاص با پوست چرب، دائم از جوش، انواع لکه و دانه‌های سر‌سیاه شکایت داشته و کدری رنگ پوست سدی بر جذابیت آن‌ها است. پوست چرب همچون دیگر انواع پوست‌ها به مراقبت و رسیدگی روزانه نیاز دارد. در حقیقت بهتر است بگوییم پیشگیری بهتر از درمان است، درنتیجه با داشتن روتین روزانه مراقبت از پوست چرب و جوش دار، پوستی جذاب و درخشان داشته باشید.

در این قسمت به‌ترتیب چند مورد از مهم‌ترین و بهترین محصولات بهداشتی بیز را برای کسانی که پوستی چرب دارند و اهل آرایش کردن می‌باشند، معرفی می‌کنیم و طرز استفاده از آن‌ها را توضیح می‌دهیم. اشخاص دارای پوست چرب می‌توانند با رعایت این برنامه روزانه مراقبتی از زدن هرگونه جوش و آکنه جلوگیری نمایند و یا به روند درمان این لکه‌های پوستی سرعت بدهند. شوینده پوست چرب اولین قدم روتین مراقبت از پوست های چرب، استفاده از یک شوینده مناسب می‌باشد. برعکس تصور بسیاری از اشخاص، یک شوینده مخصوص پوست چرب نباید چندان قوی و با قدرت شویندگی بسیار زیاد باشد و موجب از بین رفتن تمامی چربی پوست شود .

شوینده پوست هم می‌تواند به‌صورت ژل شستشوی صورت باشد، هم به‌صورت فوم یا حتی پن نیز باشد. مهم این است که حتما با نوع پوست شما سازگاری داشته باشد (مخصوص پوست چرب باشد) و فرمولاسیون چندان قوی نداشته باشد. شوینده پوست چرب حداکثر باید دوبار در طی شبانه روز استفاده شود ولی دقت کنید، یکی از دفعات مصرف آن زمانی باشد که فعالیت‌های روزانه شما به پایان رسیده و دیگر از خانه خارج نمی‌شوید. استفاده از میسلار واتر بهترین زمان جهت آغاز روتین مراقبت پوست چرب، همان صبح است .

میسلار واتر یا انواع پاک‌ کننده پوست بر پایه آب، دارای سورفکتانت بوده منجر به از بین رفتن آلودگی‌های سطح پوست یا چربی‌های باقی مانده بر اثر استفاده از لوازم آرایشی می‌شوند. مقدار مشخصی از میسلار واتر را روی پوست مرطوب پخش کرده و مقداری ماساژ دهید، پس از آن با آب صورت خود را بشویید. با استفاده منظم از میسلار واتر می‌توانید چربی پوست خود را کنترل نمایید. تونر؛ بهترین دوست پوست شما باید قدر‌دان پیشرفت علم و تلاش محققان در ساخت محصولات مراقبت از پوست باشید. تونر یکی از محصولات دوست‌دار زیبایی و پوست شما بوده که کمک زیادی به تنظیم PH پوست می‌کند.

باید از خود بپرسیم قبل از این چگونه بدون تونر از پوست خود مراقبت می‌کردیم. تونر با کمک به مکانیزم آبرسانی به پوست و حفظ زیبایی و شادابی آن، چربی‌های اضافی و انواع آلودگی سطح پوست (که با میسلار واتر از بین نمی‌روند) را به سادگی با یک بار کشیدن روی پوست از بین برده و به شما پوستی شاداب می‌دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که تونر را پس از شوینده‌های متناسب با صورت خود استفاده نمایید. روش استفاده از تونر: تونر را می‌توانید به طور مستقیم روی پوست ریخته و یا به وسیله‌ یک پد‌ پاک کننده آرایش روی پوست خود پخش نمایید و اجازه دهید روی صورت شما خشک گردد. تونر به آبکشی نیازی ندارد. بهتر است پیش از خواب یا صبح پس از شستشوی صورت از تونر استفاده نمایید.

مرطوب کننده و آبرسان مناسب پوست چرب را فراموش نکنید حتما برای شما نیز سوال پیش آمده که چرا با داشتن پوستی چرب و رطوبت کافی باز هم به مرطوب‌ کننده احتیاج دارید؟ پاسخ بسیار ساده است. با انجام روتین‌های منظم بالا اطمینان داشته باشید که صورت‌ شما به مرطوب‌ کننده و مناسب پوست چرب نیاز دارد. از جهتی این تصور اشتباه بوده که پوست چرب به میزان کافی رطوبت در خود دارد و به آبرسانی پوست چرب نیازی نیست، چرا که چرب بودن پوست هیچ ارتباطی به مقدار رطوبت آن ندارد. استفاده از کرم مرطوب‌ کننده برای انواع پوست‌ها ضروری بوده تا به شما کمک نماید همیشه جوان به‌نظر برسید،

سرم مخصوص پوست چرب را به روتین خود اضافه کنید با استفاده از سرم‌های متناسب با پوست چرب قرار است پوستی زیبا و سالم داشته باشید. ویتامین‌های پر‌کاربرد و مناسب پوست مثل ویتامین C و ویتامین E از اصلی‌ترین آنتی‌اکسیدان‌هایی بوده که جهت محافظت از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد، بهبود بافت‌های آسیب دیده و استحکام پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. چند قطره از سرم مخصوص پوست چرب را روی گردن و صورت خود ماساژ داده و اجازه دهید جذب پوست‌ شما شود. کرم دور چشم؛ پایه‌ ثابت روتین مراقبت از پوست چرب رسیدگی و مراقبت دور چشم به ‌دلیل نازک بودن آن برای انواع پوست‌ها ضروری می‌باشد.

روش استفاده از کرم دور چشم: جهت کاهش تیرگی دور چشم و استحکام بافت‌های اطراف آن کرم دور چشم را رو نوک انگشتان خود زده و پس از آن به‌صورت ضربات دایره‌ای آن را اطراف چشم‌ خود پخش نمایید. کرم دور چشم را قبل از خوابیدن و صبح‌ها پس از شستشوی صورت و تونر استفاده نمایید. کرم ضد آفتاب؛ هرگز نباید از قلم بیافتد درصورتی که  پوستی چرب دارید، فراموش نکنید قبل از بیرون رفتن از خانه جهت کمک به چرب و منافذ باز خود، حتما از کرم ضد آفتاب مناسب با پوست خودتان استفاده نمایید.

کرم ضد‌ آفتاب از پوست شما در برابر اشعه مضر و سرطان‌زای خورشید محافظت می‌نماید. استفاده مرتب از ضد آفتاب سبب حفظ جوانی پوست می‌شود. بهترین زمان استفاده از کرم ضد آفتاب 20 دقیقه پیش از بیرون رفتن از خانه است و هر دو ساعت بهتر است آن را روی پوست شارژ نمایید. ماسک صورت؛ معجزه زیبای پوست چرب بهتر است هفته‌ای یک مرتبه پوست صورت خود را به یک بزم شاهانه دعوت نمایید. برای آن زمان بگذارید و خودتان در خانه با هر آنچه در آشپزخانه دارید، از ماست گرفته تا سفیده تخم‌مرغ و آلوئه ورا، ماسک خانگی تهیه کنید. یکی از ماسک‌های بسیار محبوب ماسک خاک رس می‌باشد.

جهت تهیه این ماسک یک قاشق غذا‌خوری خاک رس را با یک قاشق غذا‌خوری گلاب یا آب، به ‌همراه چند قطره لیمو ترش تازه ترکیب نمایید. به وسیله یک براش آرایشی تمیز این ترکیب را روی تمامی نواحی صورت به جز لب و اطراف چشم پخش نمایید. اجازه دهید ماسک روی صورت شما خشک شود، پس از آن با آب سرد صورت خود را بشویید. ماسک خاک رس به کنترل چربی پوست کمک کرده و همچنین موجب رفع آلودگی و بافت‌های مرده سطح پوست می‌شود. این نکته را نیز فراموش نکنید که انجام روتین‌های مراقبتی پوست تنها مختص اول صبح نمی‌باشد، بلکه شستشوی پوست قبل از خواب نیز بسیار حائز اهمیت است .

آشنایی کامل با روتین مراقبت از پوست چرب

پوست چرب شما در مقایسه با دیگر انواع پوست‌ها، بسیار دیر‌تر چین و چروک را نشان می‌دهد ولی ممکن است دچار جوش و آکنه زیادی شود، در نتیجه بهتر است با رسیدگی مداوم و منظم به آن و استفاده از محصولات باکیفیت از آن مراقبت نمایید تا همیشه جوان و شاداب به ‌نظر برسید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا