نماد سایت مجله آنلاین

مقاومت و طراحی بدنه در دستگاه کارتخوان

Resistance and body design in the card reader

دستگاه کارتخوان یک وسیله الکترونیکی است که برای انجام تراکنش های مالی با استفاده از کارت های بانکی استفاده می شود. این دستگاه ها در معرض عوامل مختلفی مانند ضربه، رطوبت، گرد و غبار، و دمای بالا و پایین قرار می گیرند. بنابراین، مقاومت و طراحی بدنه دستگاه کارتخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عوامل موثر بر مقاومت بدنه دستگاه کارتخوان

عوامل مختلفی بر مقاومت بدنه دستگاه کارتخوان تاثیر می گذارند. این عوامل عبارتند از:

انواع دستگاه کارتخوان از نظر مقاومت بدنه

دستگاه های کارتخوان بر اساس مقاومت بدنه به دو دسته تقسیم می شوند:

طراحی بدنه دستگاه کارتخوان

طراحی بدنه دستگاه کارتخوان باید با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع کاربری، محیط استفاده، و سلیقه کاربر انجام شود. در طراحی بدنه دستگاه کارتخوان باید نکات زیر رعایت شود:

مقاومت و طراحی بدنه از عوامل مهمی هستند که بر کیفیت و عملکرد دستگاه کارتخوان تاثیر می گذارند. دستگاه کارتخوان هایی که دارای بدنه ای مقاوم و با طراحی مناسب هستند، می توانند در برابر عوامل مختلف آسیب رسان مقاومت کنند و عمر طولانی تری داشته باشند.

نگهداری از قطعات کارتخوان

در ادامه قطعات کارتخوان را برای شما نام برده و نکات مهم نگهداری از آن را برای شما نام می بریم:

هد مغناطیسی دستگاه را تمیز کنید

هد مغناطیسی قطعه کوچکی است که هنگام کشیدن کارت از روی نوار سیاه رنگ اطلاعات بانکی شما را می خواند. عملکرد این هدها خیلی حساس است و دارای طول عمر مشخصی هستند. این هد ها به دلیل گرد و غبار یا کثیفی ممکن است عملکردشان دچار اختلال شود. از وارد کردن کارت های غیربانکی و سایر اشیا در این قسمت خودداری کنید. ماهی یک بار یک پد یا دستمال مرطوب را به الکل آغشته کنید و به آرامی قسمت مربوط به کشیدن کارت را با آن تمیز کنید. با این کار آلودگی های احتمالی هد از بین می رود. این کار را زمانی که دستگاه خاموش است انجام دهید.

نگهداری از باتری دستگاه

در کارتخوان ها معمولا دو باتری تعبیه شده است. یکی از باتری ها در قسمت داخلی دستگاه قرار دارد و وظیفه تأمین جریان الکتریکی کارتخوان را برعهده دارد، که در نگهداری آن باید مراقبت کرد. بیش از حد دستگاه خود را داخل شارژ قرار ندهید، حدامکان از شارژ کردن دستگاه با شارژر فندکی ماشین خودداری کنید. به محض شارژ شدن دستگاه، آن را از شارژ در بیاورید. باتری داخلی قابل مشاهده نیست و تنها تعمیرکار می تواند به آن دسترسی پیدا کند. باتری دوم را هنگام بازکردن پشت دستگاه مشاهده می کنید.

محافظت از محل سیم کارت

هر کارتخوانی دارای یک یا چند جای سیم کارت است. جای سیم کارت دستگاه معمولا در زیر باتری دستگاه قرار دارد. برای محافظت از محل سیم کارت به موارد زیر توجه کنید:

نگهداری از محل رول کاغذ

رول کاغذ وظیفه چاپ رسید برای عملیات بانکی را دارد و بروز مشکل در آن عملکرد دستگاه را تحت تأثیر قرار می دهد و ایجاد مشکل می کند. برای جلوگیری از بروز مشکل برای رول کاغذ حتما نکات زیر را رعایت کنید:

خروج از نسخه موبایل