نماد سایت مجله آنلاین

چگونه جوانه گندم را پودر کنیم؟

طرز تهیه پودر جوانه گندم خانگی رو براتون آماده کردم. از خواص جوانه گندم و پودرش خبر داری؟ در ادامه آموزش جوانه گندم و پودر جوانه گندم و آرد جوانه گندم رو براتون آماده کردم.این آموزش برای کسایی که از جوانه گندم و پودر جوانه گندم استفاده میکنن خیلی مفیده. چون پودر جوانه گندمی که توی عطاری ها و فروشگاه ها هست اکثرا مونده و بد طعم هستن و برای طعم بهتر بهشون کمی پودر بیسکوئیت اضافه میشه! و البته که اگه توی خونه درست بشه قیمتش خیلی مناسب تره!

 

مواد لازم برای تهیه پودر جوانه گندم خانگی

اول گندم ها رو پاک کنید و داخل ظرفی بریزین و به خوبی بشورین تا آب روی گندم ها کاملا صاف و تمیز بشه.

بعد روی گندم ها آب بریزین طوری که تا چند سانت بالای گندم ها با آب پوشیده بشه و اجازه بدین بیست و چهار الی چهل و هشت ساعت بمونه. (ترجیحا محل نگه داری گندم ها در آب خنک باشه اگر محل زندگی شما هوای بسیار گرمی داره ممکنه گندم ها ترشیده بشن پس در این صورت داخل یخچال نگه دارین.)

در این مدت روزی دو الی سه بار آب گندم ها رو عوض کنید.وقتی از گوشه گندم ها جوانه های ریزی شروع به رشد کرد یعنی گندم ها آماده هستن.گندم ها رو داخل صافی بریزین و به خوبی با آب شستشو بدین.داخل یک سینی دستمالی تمیز و نم (دستمال خیسی که آب اضافش گرفته شده) پهن کنید گندم ها رو روی دستمال بریزین و کاملا پخش کنید.کمی با با آب پاش روی گندم ها آب بپاشین و کناره دستمال رو روی گندم ها برگردونید تا کاملا روی اون پوشیده بشه.

اجازه بدین گندم ها یکی دو روز (ماکسیمم سه روز) بمونه تا جوانه ها کاملا رشد کنن.در این مدت باید هر چند ساعت یکبار به گندم ها سر بزنین و اگر دیدین گندم ها مرطوب نیستن اونها رو با آب پاش خیس کنید تا کاملا نم و مرطوب باشن.گندم ها اصلا نباید خشک بشن وگرنه کپک میزنند و دور ریختنی میشن.همچنین نباید بیش از حد آب بپاشین طوری که آب کف ظرف جمع بشه وگرنه جوانه ها بوی ترشیدگی میدن.

هر چند ساعت یکبار روی گندم ها رو مرطوب کنید و اگه نیاز بود دستمالی که روی گندم ها کشیده شده رو هم با آب پاش به خوبی نم کنید تا رطوبت گندم ها رو جذب نکنه.مخصوصا شب ها موقع خواب گندم ها رو به خوبی خیس کنید چون در طول شب به گندم ها سر نمیزنیم و امکان داره گندم ها خشک بشن.بعد از یک روز میبینید که جوانه هایی که از گوشه گندم ها رشد کرده بود بلند تر شدن و رشد بیشتری کردن گندم ها رو همچنان مرطوب و دور از نور نگه دارین تا زمانی که جوانه های سفید رنگ به طول بیش از یک سانت رشد کنن.

این پروسه ممکنه دو الی سه روز طول بکشه دقت کنید که جوانه ها باید کاملا سفید رنگ باشن اگر رشد جوانه ها به جای سفید سبز بود جوانه گندم شما تلخ میشه. دلایلی که باعث رشد سبز رنگ جوانه ها میشه یکی در معرض نور بودن جوانه هاست حتما باید روی گندم ها رو به خوبی با دستمال بپوشونید تا در معرض نور نباشن و ترجیحا سینی رو مقابل پنجره و نور مستقیم نذارین.

دومین دلیل، نگه داشتن بیش از حد گندم ها داخل سینی هست. اگر بعد از اینکه جوانه ها رشد کافی کردن همچنان داخل سینی نگه دارین کم کم شروع به سبز شدن می کنن. وقتی جوانه ها به اندازه کافی رشد کردن اونها رو از هم جدا کنید و داخل صافی بریزین و به خوبی بشورین و اجازه بدین داخل صافی بمونه تا آب اضافیش بره.

در این مرحله اگر میخواستین از جوانه تازه گندم استفاده کنید میتونید جوانه ها رو داخل ظرف در بسته به مدت یک هفته داخل یخچال نگه داری کنید.

اما برای تهیه پودر جوانه گندم جوانه ها رو روی دستمال تمیزی بریزین و کاملا روی دستمال پخش کنید اجازه بدین یکی دو روز در جایی که رفت و آمد نیست اما هوا جریان داره بمونه تا کاملا خشک بشه. (بسته به دمای محیط زمان خشک شدن متغیره.)

وقتی خشک شد از جوانه های خشک شده کم کم داخل آسیاب بریزین و به اندازه دلخواه پودر کنید. میتونید اونها رو داخل دستگاه کمتر پودر کنید تا ذراتش درشت تر باشه یا اینکه کاملا پودر کنید تا آرد جوانه گندم داشته باشین. بعد از آماده شدن داخل ظرف دربسته بریزین و نگه داری کنید.

آرد جوانه گندم برای سوهان و حلوا و … استفاده میشه و همون خاصیت رو داره اگر هم جوانه رو پودر کنید و استفاده کنید ماندگاریش بیشتر میشه و مدت طولانی تری میتونید هر روز مقداری استفاده کنید.

جوانه گندم رو می توانید داخل سالاد بریزین و همراه غذا مصرف کنید و پودر جوانه گندم رو هم میتونید آموزش طرز تهیه پودر جوانه گندم در منزل و خانه

طرز تهیه پودر ،طرز تهیه پودر جوانه ،طرز تهیه پودر جوانه گندم در خانه،روش تهیه پودر جوانه گندم،طرز تهیه ی پودر جوانه گندم،طرز تهیه سمنو با پودر جوانه گندم،طرز تهیه ماسک با پودر جوانه گندم،طرز تهیه سمنو با پودر جوانه گندم،نحوه تهیه پودر جوانه گندم،طرز تهیه ماسک پودر جوانه گندم،طرز تهیه پودر جوانه گندم در منزل،طرز تهیه سمنو با آرد جوانه گندم،طرز تهیه سمنو با آرد جوانه گندم

آموزش طرز تهیه پودر جوانه گندم در منزل و خانه در .در این مطلب سعی کرده ایم به جوانه گندم و طرز تهیه پودر جوانه گندم بپردازیم.شما با خواندن این مطلب هم می توانید به اطلاعات مفیدی در مورد جوانه گندم و همچنین طرز تهیه پودر آن برسید.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار بگیرد

مصرف روزانه و مرتب جوانه گندم به رفع کم خوابی و کمک می کند جوانه گندم تازه را هر روز صبح ناشتا به صورت 1 قاشق غذاخوری خوب جویده و فرو دهید. جوانه غلات دارای مواد مغذی و ضروری است که مصرف آن به بدن سود فراوان می رساند. جوانه غلات سرشار از ویتامین ها و املاح معدنی است که از چروک شدن پوست پیشگیری می کند و غدد جنسی را فعال می سازد و از دیدگاه طب سنتی دارای گرم بوده که برای خون سازی بسیار مفید است.

جوانه گندم را می توان به صورت های مختلف مصرف کرد، به عنوان مثال می توان آن را چرخ کرد و در تهیه انواع غذای خام استفاده کرد. اگر جوانه گندم به اندازه یک سانت رشد کند و سپس آن را خشک کرد و آسیاب شود، آرد جوانه گندم به دست می آید که می توان در تهیه شیرینی ها به کار رود. جوانه گندم در ریزش مو و در ترمیم موهای آسیب دیده نقش مؤثری دارد

جوانه گندم در درمان مشکلات پوستی تأثیر بسیار دارد. توصیه می شود که تا پایان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و و از نوع خشک آن به صورت ماسک استفاده کنید. برای درست کردن ماسک، مقداری از پودر جوانه گندم از محصولات دکتر بیز را به همراه مقداری شیر کم چرب روی صورت قرار داده و قبل از خشک شدن ماسک پوست را شست وشو دهید.به اعتقاد برخی از متخصصان پوست ، مو و ، جوانه گندم در درمان ریزش مو، رفع شوره سر و رفع انواع صورت و ناراحتی پوستی موثر است و بدین منظور می توانید از استفاده نمائید که موجب شادی و طراوت و روشنی پوست می شود. به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و به مدت ۱۵_۲۰ دقیقه روی پوست صورت بگذارید.

جوانه گندم سرشار از ویتامین E است که برای اختلالات و ضعف تخمک گذاری زنان مفید است و می توان برای دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مفید برای بدن جوانه گندم را در رژیم غذایی افراد گنجانده شود. گندم جوانه زده به مقدار زیادی دارای فیبر و آب است که باعث دفع کامل مدفوع شده، همچنین مانع از روده می شوند.

مصرف آن یکی از بهترین روش ها برای حفظ سلامت بدن است. ویتامین B1 موجود در جوانه گندم موجب رفع مفرط، ضعف و بی حالی می شود. ویتامین E موجود در جوانه گندم تقویت کننده قوای جنسی و به عنوان معجزه گر و اکسیر جوانی معرفی می شود و برای درمان ضعف جنسی مردان از آن استفاده می شود.

در سنین بالا که بدن نیاز کمتری به انرژی داشته و نیاز بیشتری به پروتئین ها و ویتامین های گروه ب دارد می توان از جوانه گندم در سالاد، غذاهای روزمره، و حتی نوشیدنی ها استفاده کرد.  جوانه گندم همچنین در ریزش مو و حتی در ترمیم موهای آسیب دیده نقش مؤثری داشته و برای همین منظور توصیه می شود که هر روز 2 قاشق غذاخوری گندم جوانه زده تازه را خوب جویده و فرو دهید و همچنین به صورت روزانه همراه با غذاها و نوشیدنی ها میل گردد.

از آنجایی که جذب ویتامین آ در روده انجام می پذیرد جوانه گندم به دلیل هضم غذا را در معده و روده آسان می سازد باعث جذب بهتر ویتامین آ در روده شده و همچنین خود دارای مقدار قابل توجهی ویتامین آ نیز هست و به سیستم بینایی و پوست کمک فراوانی می کند. مصرف روزانه و مرتب جوانه گندم به رفع کم خوابی و تقویت حافظه کمک می کند جوانه گندم تازه را هر روز صبح ناشتا به صورت 1 قاشق غذاخوری خوب جویده و فرو دهید.

اگر می خواهید لاغر شوید، پودر جوانه گندم را همراه با ماست یا سالاد 10 دقیقه قبل از صرف غذا و اگر می خواهید چاق شوید، آن را 10 دقیقه بعد از غذا میل کنید.گه جوانه گندم به اندازه یک سانت رشد کنه و سپس اونو خشک و آسیاب کنید، آرد جوانه گندم به دست میاد که می تونید برای تهیه شیرینی ها ازش استفاده کنید. اگر می خاید لاغر بشید، پودر جوانه گندم رو همراه با ماست یا سالاد کاهو ۱۰ دقیقه قبل از صرف غذا میل کنید و اگه میخاید چاق بشید اونو ۱۰ دقیقه بعد از صرف غذا بخورید.

مقدار 200 گرم گندم را بعد از تمیز کردن خیس کرده و به مدت 2 روز و هر روز آب آن را عوض کنید سپس داخل یک ظرف مانند آبکش ریخته و یک پارچه نمدار روی آن قرار دهید در گوشه از آشپزخانه قرار داده و تا زمانی که تمام گندم ها جوانه بزنند به پارچه با آب بپاشید تا نمدار بماند بعد از اینکه حدود 5 میلی متر جوانه زدند داخل یخچال نگهداری کنید

سبوس برنج دکتر بیز با هرچیزی ترکیب می شود و بستگی به ذائقه غذایی شما دارد طریقه مصرف سبوس برنج قهوه ای دکتر بیز برای لاغری باید حتما به آن توجه داشته باشید. روزانه دو ساشه سبوس برنج دکتر بیز را برای لاغری باید مصرف کنید، و بهترین نحوه مصرف آن ترکیب کردن سبوس برنج با ماست کم چرب است.

گندم جوانه زده را بعد از خشک کردن پودر کرده و به مصرف ماسک برسانید به این صورت که پودر جوانه گندم را با ماست تازه خمیر کرده و روی پوست صورت بگذارید و پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه پوست را کاملاً شستشو کنید

مقداری گندم رو داخل ظرفی بریزید و خیس کنید در طول روز چند بار آب ظرف رو عوض کنید و بعد گندم هارو تو پارچه ای قرار بدید و داخل یک سبد پلاستیکی بذارید. و زیر سبد یه کاسه گود قرار بدید. باید پارچه کاملا روی گندم هارو بپوشونه. حالا باید هر روز چند بار سبد و محتویاتشو زیر شیر آب بگیرید تا شسته بشه و بوی بد نگیره. بعد از حدود سه روز گندم جوونه و ریشه می ده. وقتی گندم ها یه جوونه سه تا چهار میلی متری زدن باید خشکشون کنید. برای این کار گندم های جوونه زده رو روی یه پارچه تمیز و در جای بدون رفت و آمد پهن کنید. بعد از خشک شدن مواد رو آسیاب کنید.

 

خروج از نسخه موبایل