نماد سایت مجله آنلاین

کرونا باعث شد پوسیدگی دندان‌ها افزایش یابد

کرونا باعث شد پوسیدگی دندان‌ها افزایش یابد

آفتاب‌‌نیوز :

محمدباقر شهنی زاده، در حاشیه برگزاری پانزدهمین کنگره بین المللی دندانپزشکی عمومی ایران در هتل المپیک تهران، گفت: در این کنگره آموزش آکادمیک و نقش آن در موفقیت مطرح است یکی از مباحثی که در دانشگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، آموزش‌های علمی بر اساس استاندارد‌ها است که باید متناسب با روش‌های نوین در درمان و همچنین آموزش‌های به روز باشد.

وی افزود: در این کنگره آموزش‌های اصلی به عنوان روش‌هایی برای درمان مؤثر در دندانپزشکی مطرح می‌شود و مدنظر قرار دارد.

شهنی‌زاده ادامه داد: تلاش‌های زیادی شده که در زمینه دندانپزشکی موادی را تولید کنیم که در عرصه درمان مؤثر باشد در زمینه تأمین صندلی و یونیت و همچنین کمپرسور دندانپزشکی موفقیت‌های خوبی داشتیم و برخی شرکت‌های تولید کننده ایرانی از صادر کننده‌های مهم ما هستند.

وی اظهار کرد: به علت به وجود آمدن یکی از بحران‌های جهانی که سلامت انسان را به خطر انداخت و کرونا بود دندانپزشکی مورد سوال خیلی‌ها قرار گرفت و کمتر مردم به دندانپزشکی مراجعه داشتند.

شهنی زاده تصریح کرد: مشکلات مربوط به تغذیه و تأمین بودجه برای درمان دندان‌ها باعث افزایش پوسیدگی می‌شود که باید غربالگری جدید و همچنین آمایش خوبی صورت بگیرد تا در این زمینه نیز شاهد کاهش پوسیدگی دندان‌ها باشیم.

وی در ادامه گفت: متأسفانه آمار پوسیدگی دندان‌ها بالا رفته و دولت مصوباتی را در شورای عالی بیمه در سنین زیر و بالای ۱۸ سال مدنظر دارد. در این راستا پروژه خدمات درمان بیمه‌ای تا پوسیدگی، جرم گیری و ساخت دندان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و به زودی در سطح کشور اعلام می‌شود.

شهنی زاده در پایان از تمام همکاران در حوزه دندانپزشکی تشکر کرد و افزود: تعداد زیادی از ایرانیان خارج از کشور برای درمان دندان‌هایشان به ایران می‌آیند چراکه ایران در زمینه کیفیت درمان، موفق است و این امر نشان دهنده فعالیت ارزشمند و ارائه خوب خدمات با کیفیت است.

خروج از نسخه موبایل