نماد سایت مجله آنلاین

قبل از خرید ساعت اسکادا به این نکات توجه کنید

نکاتی که در خرید ساعت مچی باید به آنها توجه کرد

معمولا خرید ساعت ESCADA و ست کردن ساعت مچی، یکی از از دغدغه های افرادی است که به ظاهر و آراستگی خود اهمیت می دهند. این افراد هر ساعتی را با هر لباسی استفاده نمی کنند و می دانند هر تیپ و پوششی ساعت مخصوص به خود را می طلبد. اما آیا انتخاب ساعت مچی این همه اهمیت دارد که افراد بسیاری برای خرید آن، این همه هزینه می کنند و زمان می گذارند؟ در این مطلب سعی می کنیم نکاتی در مورد انتخاب ساعت ESCADA مچی مناسب برای افراد مختلف بیان کنیم تا اهمیت آن بیشتر آشکار شود.

اهمیت بستن ساعت

امروزه بستن ساعت مچی به اندازه گذشته نیست؛ چرا که با داشتن یک گوشی زمان نیز در دست شماست. اما انتخاب و بستن ساعت مچی فقط به نشان دادن زمان محدود نمی شود و هر فردی می تواند با انتخاب ساعت مچی مناسب با لباس خود؛ خوش لباس تر به نظر برسد. هر چند انتخاب و خرید ساعت هایی از برندهای معروف علاوه بر تاثیرگذاری بر استایل افراد، دارای ارزش مادی نیز هستند و حتی برخی از آنها در گذر زمان ارزشمندتر نیز می شود.

انتخاب ساعت مچی متناسب با دست

افراد مختلف دارای مچ هایی با اندازه های مختلف هستند و جدا از سلیقه شخصی افراد، برای همه یک مدل ساعت مناسب نیست. افرادی که مچ بسیار لاغر دارند، بهتر است از ساعت های ساده تک موتوره یا دو موتوره استفاده کنند. همچنین افرادی با مچ بزرگ، بهتر است از ساعت های اسپرت و بزرگ بیشتر استفاده کنند.

علاوه بر این، در انتخاب ساعت بایستی به پهنا و ضخامت بند آن نیز توجه کنید. بند ساعت یکی از موارد مهمی است که در ظاهر و استایل افراد بسیار تاثیرگذار است. دقت کنید، بند ساعت نباید از قاب صفحه آن پهن تر باشد و یک راه برای دانستن صحیح بودن پهنای بند ساعت این است که، پهنای بند ساعت بایستی به اندازه نصف قطر صفحه آن باشد. طول بند ساعت نیز باید در حدی باشد که به مچ دست فشار وارد نکرده و همچنین آنقدر بزرگ نباشد که در دست آزادانه حرکت کرده و بالا و پایین رود.

انتخاب نوع قاب ساعت

شکل و ظاهر قاب ساعت مچی نیز یکی از مواردی است که در هنگام خرید ساعت باید به آن توجه نمود. امروزه ساعت هایی با قاب دایره ای به دلیل تنوع مدل های آنها، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند؛ هر چند انتخاب قاب ساعت مچی کاملا به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد.

برای لباس های مختلف نیز، بایستی ساعت های مچی متنوعی انتخاب نمایید و به عنوان مثال نمی توان با لباس های رسمی، ساعت مچی اسپرت استفاده کرد. این کار استایل فرد را کاملا دگرگون کرده و تاثیر منفی در ظاهر شیک لباس، ایجاد می کند.

نکاتی که در خرید ساعت مچی باید به آنها توجه کرد

البته اگر به هر دلیلی فقط می خواهید از یک ساعت مچی با لباس های مختلف خود استفاده کنید؛ بهتر است ساعتی انتخاب نمایید که رنگی نباشد (به عنوان مثال نقره ای، مشکی یا سفید را برای رنگ ساعت خود در نظر بگیرید) و کاملا اسپرت یا مجلسی نیز نباشد تا بتوانید، با لباس های مختلف آن را استفاده کنید.

انتخاب ساعت مچی با مقاومت مناسب

معمولا ساعت های مچی، با مقاومت بالا دارای قیمت هایی بالا نیز هستند. اما انتخاب ساعت مچی با مقاومت بالا هر چند گران است، ارزش آن را دارد. در هر حال ساعت های مچی از لحاظ مقاومتی به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از: ضد زنگ، ضد ضربه، ضد آب و محافظت شده با پوشش کریستال. که البته هر گروهی نیز درجه بندی مخصوص به خود دارد و هر یک از این گروه ها و درجه بندی های آنها برای کار در فضاهایی خاص طراحی شده اند. به عنوان مثال ساعتی با درجه 1 ضد آب، فقط در معرض رطوبت مقاوم است و برای استفاده در هنگام شنا طراحی نشده است.

برای اطمینان از میزان مقاومت ساعت انتخابی خود نسبت به آب، ضربه، گرما، فشار هوا و… حتما قبل از خرید، بروشور آن را مطالعه نمایید. همچنین جنس صفحه اصلی ساعت نیز یکی از مواردی است که در میزان مقاومت آن موثر است. صفحه ساعت ها معمولا از پلاستیک و تلق یا از شیشه و کریستال ساخته می شود. اگر پلاستیک و تلق را انتخاب می کنید باید توجه داشته باشید که زود خش می خورد. جنس شیشه ای هم زود می شکند اما در برابر سایش مقاوم تر است. بهترین انتخاب برای پوشش شفاف صفحه ساعت، کریستال است که ضدضربه، ساییدگی و خش است که البته هزینه بیشتری را نیز می طلبد.

انتخاب ساعت مچی متناسب با محیط کاربرد

بجز قیمت ساعت اسکادا؛ یکی دیگر از مواردی که برای خرید ساعت مچی باید مشخص کنید، محیط استفاده آن است. اگر می خواهید ساعت مچی خود را در مهمانی ها استفاده کنید، بهتر است، ساعت های کلاسیک (برای آقایان) و ساعت های فلزی و نگین دار (برای خانم ها) انتخاب شود.

یکی دیگر از انتخاب ها می تواند، ساعتی با بند چرمی باشد که علاوه بر سبکی، به خاطر جنس بند آن، تقریبا در همه جا قابل استفاده است و افزون بر این موارد به سبک ساعت های کلاسیک مردانه نیز نزدیک تر است.

بهترین انتخاب ساعت برای تفریح و ورزش نیز، ساعت های اسپرت است که هم صفحه بزرگ تری دارند و همچنین نسبت به بقیه مدل های ساعت، مقاوم تر بوده و هم قابل انعطاف تر می باشند و قابلیت گشاد و تنگ بسته شدن را نیز دارند.

انواع ساعت‌های تخصصی

برخی از ساعت‌ها برای کارهای خاصی طراحی شده‌اند که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

ساعت غواصی

ساعت غواصی یک ساعت بسیار محکم و بادوام است که تا عمق 200 متری آب می‌توان از آن استفاده نمود. ویژگی‌هایی مانند تعیین میزان اکسیژن خون، عمق پایین رفتن در آب، زمان در آب بودن، خاصیت ضد‌زنگ، قاب بزرگ و نور زیاد صفحه از ویژگی‌های بهترین ساعت مچی غواصی محسوب می‌شود.

اسمارت واچ‌ها

این ساعت‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های ساخت لوازم الکترونیکی محسوب می‌شوند. زیبایی منحصر‌به‌فردی دارند و با سیستم عامل‌های اندروید و ios هماهنگ می‌شوند. با اتصال به تلفن‌ همراه می‌توانند کارهایی مانند چک کردن ایمیل، تماس‌های ورودی، پیام‌های ارسال شده و پخش موسیقی را انجام دهند. مدل‌های جدید این ساعت‌ها به کمک سنسورهایی که دارند، می‌توانند فشارخون، تعداد قدم‌های فرد، سطح اکسیژن‌خون و سلامت فرد در شبانه‌روز را محاسبه و بررسی نمایند.

ساعت خلبانی

این ساعت صفحه بسیار بزرگ با عقربه درخشان دارند که به قابلیت‌های ارتفاع‌سنج و قطب‌نما مجهز هستند.

ساعت‌های جنگی

ساعت‌های جنگی در موقعیت‌هایی مثل بارندگی، رطوبت زیاد، شن و خاک بسیار مقاوم هستند. استحکام بالایی داشته، در ساخت بهترین ساعت مچی جنگی از متریال‌های مقاوم استفاده می‌شود و اکثراً باطری مکانیکی دارند.

ساعت‌های تاکتیکی

این ساعت‌ها با جذب نور و تبدیل آن به انرژی الکتریکی کار می‌کنند. ظاهر زیبایی ندارند اما کیفیت بسیار بالایی داشته و برای کسایی که جهانگرد بوده و در اعماق جنگل و بیابان‌ها سفر می‌کنند بسیار مناسب هستند.

ساعت‌های‌صحرایی

بهترین ساعت مچی صحرایی یکی دیگر از ساعت‌هایی بادوام عمر بالا بوده که در برابر ورود گردو‌خاک کاملاً مقاوم هستند. جنس بدنه ضد‌زنگ بوده و صفحه بزرگ سیاه و سفید دارند.

ساعت‌های مسابقه‌ای

ساعت‌های مسابقه‌ای دارای سرعت‌سنج، مجهز به کرنوگراف بوده و با متریال‌های با کیفیت و مقاوم ساخته می‌شوند.

انواع مدل‌های ساعت بر اساس استایل

محل استفاده ساعت و سبک استایل شخصی که از آن استفاده می‌کند تأثیر خیلی زیادی بر نوع انتخاب ساعت دارد.

بهترین ساعت مچی کژوال

ساعت‌ کژوال به ساعتی اطلاق می‌شود که طراحی خاصی نداشته، خیلی با کیفیت بالا و از متریال‌های خاص ساخته نمی‌شود و در تمامی استایل‌های روزانه می‌توان از آن‌ استفاده نمود.

بهترین ساعت مچی رسمی

بهترین ساعت مچی رسمی که فقط برای جلسات کاری و مکان‌های رسمی استفاده می‌شوند، اندازه خیلی بزرگی نداشته و دارای طراحی ساده‌ای است. این ساعت در عین سادگی بسیار شیک بوده و اغلب در استایل رسمی، زیر آستین کت یا پیراهن پنهان می‌شود.

بهترین ساعت مچی روزمره

ساعت‌های روزمره از انواع ساعت‌هایی هستند که بیشتر افراد از آنها استفاده می‌کنند. از نظر ثبات رنگ، دوام موتور، جنس شیشه در رده بالایی قرار دارند. آن‌ها عمر زیادی داشته و می‌توانند در تمامی موقعیت‌های روزانه استفاده شوند.

بهترین ساعت مچی فشن

در تولید بهترین ساعت مچی فشن بیشتر به ظاهر ساعت به‌عنوان یک اکسسوری خاص توجه شده است.

ساعت مچی مینیمالیستی

این ساعت‌ها قاب باریکی دارند و بسیار ظریف طراحی شده‌اند. در ساخت آن‌ها از بند چرم براق استفاده می‌کنند.

بهترین ساعت مچی لوکس

ساعت‌های لوکس توسط برندهای معروف ساعت‌سازی، برای افراد خاص، سلبریتی‌ها و اشخاص بسیار با نفوذ ساخته می‌شوند. در این ساعت‌ها از متریال‌های بسیار خاص مانند الماس و یاقوت استفاده می‌شود.

خروج از نسخه موبایل