نماد سایت مجله آنلاین

5 مرکز برتر ام آر آی در تهران + با کیفیت ترین و قیمت عالی

ام آر آی یا تصویربرداری تشدید مغناطیسی یک روش تصویربرداری پزشکی است که از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی برای ایجاد تصاویر دقیق از ساختارهای داخلی بدن استفاده می کند. ام آر آی بدون اشعه ایکس است و می تواند برای تصویربرداری از طیف گسترده ای از اندام ها و بافت ها استفاده شود.

نحوه عملکرد ام آر آی

هنگامی که یک فرد داخل دستگاه ام آر آی قرار می گیرد، بدن او توسط یک میدان مغناطیسی قوی احاطه می شود. این میدان مغناطیسی باعث می شود که اتم های هیدروژن موجود در بدن فرد در یک جهت خاص مرتب شوند. سپس، امواج رادیویی به بدن فرد تابیده می شود. این امواج رادیویی باعث می شوند که اتم های هیدروژن از جهت خود خارج شوند. هنگامی که امواج رادیویی خاموش می شوند، اتم های هیدروژن به جهت خود باز می گردند. این فرآیند باعث تولید امواج رادیویی کوچک می شود که توسط دستگاه ام آر آی اندازه گیری می شوند. این امواج رادیویی سپس توسط یک کامپیوتر پردازش می شوند تا تصاویر ام آر آی ایجاد شوند.

مزایا و معایب ام آر آی

مزایا:

معایب:

کدام افراد کاندیدای ام آر آی هستند؟

ام آر آی برای طیف گسترده ای از شرایط پزشکی استفاده می شود. برخی از شرایطی که ممکن است با ام آر آی تشخیص داده شوند عبارتند از:

تومورها

آسیب های بافت نرم

بیماری های قلبی

بیماری های مغز و اعصاب

بیماری های مفاصل

مرکز برتر ام آر آی در تهران کدامند؟

  1. مرکز تصویربرداری 101

مرکز تصویربرداری پزشکی تهران 101 در سال 1397 با مشارکت اساتید و دانشگاهیان دانشگاه تهران از جمله جناب آقای مهندس محمدحسين وحيدی مديرعامل و عضو هيت موسس و عضو هيت مديره شركت طب تصويرسامان پژوه ١٠١ تهران و جناب آقای دکتر سیدعسگر علمدارساروی به عنوان ریاست هیئت مدیره، با پیشرفته ترین دستگاه ها و مدرن ترین تکنیک های تصویربرداری تشخیصی پزشکی و همکاری پزشکان حاذق، کارشناسان و پرسنل توانمند افتتاح گردید.

معرفی دستگاهها و مجموعه خدمات مرکز تصویربرداری پزشکی تهران 101:

ام آر آی 1.5 تسلا زیمنس، سی تی اسکن مولتی اسلایس زیمنس، ماموگرافی دیجیتال هولوژیک، رادیولوژی دیجیتال، پری اپیکال – پانورکس و سفالومتری دیجیتال

شایان ذکر است که مرکز تصویربرداری پزشکی تهران 101، با بهره مندی از زیر ساخت فناوری اطلاعات و سامانه پکس امکان دسترسی به تصاویر پزشکی را برای پزشکان محترم مقدور ساخته است.

تهران، خیابان جمالزاده شمالی، بعد از بلوارکشاورز، نبش بن بست سرو، پلاك 1

ساعات پذیرش: 7 صبح تا 11 شب

تلفن:

02166571214

02166574262

  1. مرکز تصویربرداری شهرداری منطقه 5 تهران

مرکز تصویربرداری شهرداری منطقه 5 تهران یکی از بهترین مراکزی است که دارای کلیه دستگاه های تصویربرداری پزشکی از جمله ام ار ای است. این مرکز یکی از بهترین مراکز ام ار ای در غرب تهران محصوب می شود زیرا داریا امکانات و دسترسی مناسبی برای ساکنین غرب تهران خصوصا محله های صادقیه، پونک و جنت آباد می باشد.

  1. مرکز تصویربرداری مهر ایرانیان تهران

مرکز تصویربرداری مهر ایرانیان تهران یکی از مراکز نمونه و با امکانات خوب در غرب تهران است که در ستارخان واقع شده است. اگر ساکن ستارخان، آزادی، مرزداران و سایر محله های همجوار هستید می توانید برای انجام ام ار ای خود به این مرکز خوب ام ار ای در غرب تهران مراجعه نمایید.

همچنین سایر تصویربرداری ها مانند سونوگرافی و رادیولوژی نیز در این مرکز انجام می گیرد.

  1. مرکز تصویربرداری پردیس نور تهران

مرکز تصویربرداری پردیس نور تهران بدون اغراق بهترین مرکز ام ار ای سعادت آباد تهران و جزو 5 مرکز برتر ام ار ای در غرب تهران است. امکانات موجود در این مرکز دارای بالاترین استانداردها می باشند و امکانات آسایش و استراحت بیماران در این مرکز فوق العاده است. کادر پزشکی مرکز تخصص و توانایی خوبی دارند

  1. مرکز تصویربرداری پزشکی سلامت

مرکز تصویربرداری پزشکی سلامت با افتخار خدمات تشخیصی با کیفیت و حرفه‌ای را به بیماران و مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد و از دستگاه‌های مدرن با آخرین تکنولوژی استفاده می‌کند. این مرکز با داشتن پزشکان مجرب و نیروهای متخصص و با تجربه به بهترین شکل ممکن به نیازهای شما پاسخ می‌دهد و تمرکز آن تصویربرداری پزشکی می‎‌باشد.

نتیجه گیری

ام آر آی یک روش تصویربرداری پزشکی ارزشمند است که می تواند برای تشخیص طیف گسترده ای از شرایط پزشکی استفاده شود. ام آر آی بدون اشعه ایکس است و تصاویری با وضوح بالا و دقیق ایجاد می کند.

خروج از نسخه موبایل