نماد سایت مجله آنلاین

بهترین نرم افزار حسابداری شرکتی

طبقه بندی نرم افزارهای حسابداری بر اساس کاربری:

✅  نرم افزار حسابداری آرایشگاه ، پایه این نرم افزار برای امور عادی مثل مدیریت حسابهای مشتریان ، ثبت تمامی نوبت ها و … طراحی شده اند.

✅ نرم افزار حسابداری مدیریت پروژه برای پایش سوددهی در یک پروژه خاص (معمولا پروژه های بزرگ) و محاسبه دقیق سود و زیان استفاده می شوند و روند پیشرفت طرح های در حال توسعه و کل هزینه های آن را بررسی می کند.

✅ نرم افزار حسابداری مدیریت تنخواه این نوع از نرم افزار حسابداری به منظور مدیریت تنخواه مورد استفاده قرار می گیرد و به بررسی وجوه تخصیص یافته به بخش های مختلف یک سازمان می پردازد.

نرم افزار خدماتی وظیفه این نرم افزارها، مدیریت موجودی برای کاهش اتلاف هزینه و افزایش ۱۰۰ درصدی سود در کار می باشد.

✅ نرم افزار حسابداری بودجه بندی و پیش بینی در شرکت های بزرگ هنگامی که دسترسی به داده های گردآوری شده مالی با تلفیق داده های دیگر لازم است، از این نرم افزار استفاده می گردد. اطلاعات حاصل از این نرم افزار بینش عمیق تری از شرایط به مدیران ارائه خواهد کرد.

نرم افزار حسابداری سالن زیبایی متداول ترین نوع نرم افزار حسابداری یا نرم افزار خدماتی است. صاحبین مشاغل کوچک از جمله سالن های زیبایی از این سیستم برای صدور فاکتور و جمع آوری کل مبلغ فاکتور ها استفاده می کنند.

استفاده از نرم افزار حسابداری چه مزایایی دارد ؟

⭐ افزایش دقت در محاسبات مهم در صورت استفاده از نرم افزار حسابداری مناسب می توان به کاهش یا حذف خطاهای انسانی در محاسبه دست یافت. چرا که بسیاری از محاسبات دستی دیگر به صورت اتوماتیک انجام می شوند. بنابراین از تاثیرات منفی محاسبات اشتباه بر روی محاسبات بعدی جلوگیری به عمل می آید. بنابراین با استفاده از افراد متخصص و دقیق امکان به وجود آمدن مشکلات مربوط به خطاهای سهوی تا حد زیادی کاهش می یابد.

⭐ سرعت بخشی به ثبت و دسترسی داده  طبیعی است که استفاده از کامپیوتر و فرآیندهای اتوماتیک سرعت انجام کارها را افزایش می دهد. بنابراین پردازش سریعتر داده ها مسلما به دسترسی آسان‌تر به آنها کمک خواهد کرد. علاوه بر این، اتوماسیون یکی از اهداف اصلی نرم افزارهای حسابداری است. تا برای مثال بتوان مالیات فروش را در تمام معاملات اعمال کرد. اینگونه برای هر ورودی پارامتر مالیات می تواند لحاظ گردد. کاهش هزینه های مختلف اتوماسیون و فرآیند سریعتر داده ها همواره کاهش هزینه ها را به دنبال دارد.

⭐ گزارش گیری و تحلیل های مناسب در جایی که اطلاعات مالی به طور اتوماتیک ذخیره می شوند، با استفاده از ابزار گزارش گیری و تفکیک، می توان تحلیل های مختلفی را استخراج کرد. به طور مثال اگر برای شرکت در یک جلسه، گزارشی از میزان فروش در ۳ ماه نیاز باشد، تنها با داشتن دسترسی و یک کلیک می توان گزارش را در اختیار داشت. در حالی که بدون استفاده از نرم افزار های حسابداری ممکن است گرفتن گزارش ساعت ها، روزها و حتی هفته ها به طول بینجامد. کاهش مالیات افزایش معاملات، پیگیری مالیاتی را در تقویم کاری دشوار می کند.

یکی از مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری مناسب این است که پروسه اعمال مالیات را در لحظه انجام می دهد. بنابراین می توان اطمینان حاصل کرد که تمام جزئیات مالی کسب و کار در یک مکان قرار دارد. علاوه بر تمام این موارد، یک نرم افزار حسابداری خوب باید توانایی همگام سازی با سیستم های CRM را نیز دارا باشد. ، با قابلیت یکپارچه سازی با نرم افزارهای حسابداری مختلفی مانند سپیدار، پیوست، تدبیر، راهکاران، فرانگر، ژنیک و … این امکان را به کاربران خواهد داد تا هر عملکرد مالی در سیستم CRM بطور اتوماتیک در نرم افزار حسابداری افزوده شود و بالعکس.

هزینه ی خرید بهترین نرم افزار حسابداری به صورت تقریبی چقدر است؟

بسیاری از نرم افزارهای حسابداری امکان شخصی سازی امکانات و ویژگی های نرم افزار را با توجه به نیاز مشتری در اختیار او قرار می دهند. برای مثال دریافت هر یک از ابزارهای حقوق و دستمزد، مدیریت فروش، مدیریت موجودی، گزارش گیری و تحلیل مالی می توانند به عنوان ابزار کمکی در یک نرم افزار حسابداری قرار بگیرند. بعضی از این شرکت های ارائه کننده نرم افزار حسابداری نیز امکان استفاده از نسخه رایگان را با دسترسی محدود برای کاربران محدود قائل می شوند.

بنابراین طبق عملکرد واحد مالی در یک سازمان و در نظر گرفتن قابلیت ها و تعداد کاربران مورد نیاز، هزینه پرداخت شده برای دریافت نرم افزار حسابداری می تواند متفاوت باشد. با این حال نسل جدید نرم افزارهای حسابداری ابری، از لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند و برای کسب و کارهایی که به دنبال پرداخت کمترین هزینه برای خرید بهترین نرم افزار حسابداری هستند، بسیار مناسب خواهند بود. این سرویس ها معمولا امکانات کامل را شامل می شوند و آنلاین هستند. اگر این مطلب برایتان مفید بوده است، پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را نیز مطالعه کنید:

سوالات متداول در مورد انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری:

محبوب ترین نرم افزار حسابداری کدام است؟ از بین بیش از ۱۸۰ نرم افزار حسابداری شرکتی و فروشگاهی، نرم افزارهایی چون سپیدار، تدبیر، پیوست، فرداد، هلو، محک، قیاس، پارمیس و شایگان جز برترین و محبوب ترین نرم افزار ا به حساب می آیند. برترین نرم افزار حسابداری رایگان کدام است ؟ بسیاری از نرم افزارهای حسابداری، قبل از خرید امکان استفاده به صورت محدود معمولا تا ۳۰ روز را در اختیار کاربران قرار می دهند. اما در این بین نرم افزارهایی چون فرداد، ابرستان، پارمیس، تیزپرداز،وینا، پارسیان و نسیم خدمات رایگان ارائه می کنند.

نرم افزار حسابداری چه کاربردی دارد؟ نرم افزارهای حسابداری جهت مدیریت و ثبت حساب های مالی سازمانها، شرکت ها و فروشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اپلکیشن های کبف پول و نرم افزار های شخصی نیز جز این نرم افزارها به حساب می آیند. قیمت نرم افزار حسابداری چقدر است ؟ با توجه به وسعت نرم افزار، تعداد ابزارها و قابلیت ها، تعداد کاربران، نوع دسترسی و خدمات پشتیبانی و قابلیت ارتقا، هزینه خرید نرم افزار های حسابداری متفاوت اند. بنابراین خرید نرم افزار مالی و حسابداری ممکن است از ۲۸هزار تومان تا میلیونها هزینه داشته باشد.

8- نرم افزار سپیدز این نرم افزار را برای کسانی که قصد حسابداری رستوران کوچک یا بزرگ خود را دارند توصیه می کنیم. محیطی ساده، جذاب و در عین حال قدرتمند با پشتیبانی مناسب. شرکت نرم افزاری سپیدز در سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را با هدف ارائه راهکارهای جامع و نوین نرم افزاری مدیریت رستوران آغاز کرد. شناخت صحیح از نیازهای رو به رشد بازار و به کارگیری آن در تولید محصول، مجموعه نرم افزارها و برنامه های مدیریت رستوران سپیدز را بعنوان کارآمدترین راه حل مدیریت رستوران مطرح کرده است .در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰۰ رستوران، فست فود و کافی شاپ از نرم افزار رستوران و خدمات این مجموعه استفاده می کنند.

تعریف حساب های گروه ، کل ، معین ، تفصیلی ، سطح 5 و سطح 6 و سطح 7 به صورت درختواره ای

نرم افزار حسابداری دارید؟ می‌خواهید در این لیست باشید؟ با معرفی نرم افزار خود در این لیست، همزمان در کنار همه مطالب مرتبط با آموزش حسابداری که همگی صدر گوگل هستند نیز بعنوان نرم افزار حسابداری پیشنهادی، نمایش داده میشوید (یعنی بازدید ۱۰ برابری نسبت به این مطلب!) و کسب تان رونق خواهد گرفت. با ما تماس بگیرید. سایت های با محتوای بهترین، شما را فقط در یک مطلب نمایش می دهند، قصدشان فقط تبلیغات است نه معرفی بهترین، کاربر قطعا هدف آنها را میفهمد و بازدهی نزدیک به صفر خواهید داشت!

بجز 6 نرم افزار معرفی شده در بالا ما نرم افزار حسابداری دیگری را پیشنهاد نمی کنیم. نه تنها اکثرا پر از باگ و عیب و ایراد هستند بلکه پشتیبانی ضعیفی نیز ممکن است دریافت کنید. هرگونه سوالی در زمینه نرم افزارهای حسابداری دارید در بخش نظرات با ما مطرح کنید. و میزان هزینه ای که یک سازمان مایل به پرداخت آن است بستگی دارد. علاوه بر این تمام نرم افزار های مالی و برنامه های معرفی شده با ویژگی های منحصر به فرد خود می توانند برای کسب و کار مرتبط خود بسیار سودمند و مفید باشند.

جمع بندی

درست مثل انتخاب یک نرم افزار CMS و CRM مناسب، خرید بهترین نرم افزار حسابداری نیز نیاز به درک عمیق از نیازهای اساسی یک سازمان دارد. در واقع فاکتورهای انتخاب به طور کلی به دغدغه ها یکی از مهم ترین سوالاتی که برای حسابداران پیش می آید همین است که از بین این همه ، بهترین آنها کدام است و نقاط قوت و ضعف هر کدام از این نرم افزارها چیست؟ در این مطلب با کمک تجربه چند ساله و جستجوهای مختلف در فضای مجازی، نظرات کاربران نرم افزارها و … 9 تا از بهترین ها را به شما معرفی می کنیم.

خروج از نسخه موبایل