نماد سایت مجله آنلاین

تقویت ناخن بعد از دراوردن کاشت

برای داشتن ناخن‌های زیبا باید به سلامت آن ها توجه داشت. بعد از روش های زیبایی مانند کاشت، ناخن ها به مراقبت ویژه ای برای دوباره سالم شدن احتیاج دارند.  تراشیدن لایه ای از ناخن، کندن کوتیکول، استفاده مکرر از لاک‌های ژلی و پاک کردن آن‌ها با استون و… از عواملی هستند که باعث آسیب به ناخن‌ و ضعیف شدن آن می شوند. اگر شما هم از این روش های زیبایی استفاده کرده اید و ناخنتان ضعیف و شکننده شده است، در این بخش  کمکتان می کنیم تا بتوانید دوباره  با قیمت روغن رزماری لاکچری کوین ناخن هایتان را تقویت نمایید.

از کرم یا روغن کوتیکول استفاده کنید

یکی از ساده‌ترین راه ها برای ترمیم ناخن های آسیب دیده پس از کاشت و مانیکور، استفاده از روغن لاکچری کوین و سپس کرم دست است. روغن‌ کوتیکول ناخن ها را تغذیه و کرم رطوبت را مسدود می‌کند. از دست دادن رطوبت یکی از علائم رایج آسیب ناخن است. کوتیکول پوستی شفاف و سخت است که در محل رویش ناخن های دست و پا قرار دارد و وظیفه‌ی حفظ سلامت ناخن های تازه‌روییده را بر عهده دارد و جلوی نفوذ باکتری به ریشه ناخن را می‌گیرد. ناحیه اطراف کوتیکول، حساس بوده و خیلی زود خشک شده و آسیب می‌بیند. این قسمت در معرض انواع عفونت های پوستی قرار دارد

بیشتر آب بنوشید نوشیدن آب کافی برای چیزهای زیادی از جمله سلامت ناخن شما بسیار مهم است. کم آبی ممکن است باعث آسیب ناخن و ایجاد مشکلاتی مانند لایه برداری، شکنندگی و شکستگی ناخن شود، همچنین به حفظ سلامت کوتیکول ها و پوست کمک می کند، پس اطمینان حاصل کنید که روزانه مقدار زیادی آب می نوشید و غذاهای مرطوب و غنی از مواد مغذی مصرف می کنید. مصرف خود را افزایش دهید یکی از بهترین مواد مغذی برای مو، پوست و ناخن بیوتین است. مصرف مکمل بیوتین برای رشد ناخن های نازک و شکننده مفید است. مصرف روزانه 30 میکروگرم را در نظر داشته باشید

از درمان کراتینه استفاده کنید درمان های کراتینه تنها برای مو نیست و می توانید از آن برای تقویت ناخن های خود نیز استفاده کنید به خصوص بعد از پاک کردن اکریلیک یا ژل. کراتین یک پروتئین طبیعی است که پوست، مو و ناخن‌های ما را تشکیل می‌دهد. درمان کراتینه می‌تواند به تقویت ناخن و جلوگیری از پوسته شدن، شکافتن یا کمک کند. با و عصاره کاملیا ناخن ها را تقویت کنید علاوه بر کراتینه، کلاژن و عصاره کاملیا تقویت‌کننده ناخن است و از نظر بالینی ثابت شده است که 35 درصد شکستگی ناخن را کاهش می دهد زیرا کلاژن و عصاره کاملیا به اندازه کافی قوی هستند که ناخن‌های شما را التیام بخشد.

نوک انگشتان خود را دهید ناخن ها خود را هر بار با روغن کوتیکول ماساژ دهید و هر سه روز یک بار بزنید تا جریان خون را تحریک کنید اینکار می تواند مواد مغذی حیاتی را افزایش دهد و گردش خون را بهبود بخشد. روتین پاک کردن لاک را تغییر دهید یکی از بهترین راه‌ها برای ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده این است که قرار گرفتن در معرض محصولات شیمیایی سنگین را به حداقل برسانید. اگر ناخن‌های قوی دارید، می‌توانید از یک پاک‌کننده استون با خواص درمانی استفاده کنید. این یک پاک کننده آبرسان است که رطوبت ضروری ناخن را از بین نمی برد و اثر گچی روی ناخن باقی نمی گذارد.

دست کش بپوشید دست های ما هر روز با انواع مختلفی از مواد خشن در تماس هستند. ‌ها و پاک‌کننده‌های ملایم را انتخاب کنید و هنگام انجام کارهایی که ممکن است روی پوست و ناخن‌هایتان اثر بگذارد، دستکش بپوشید. مراقبت از دست ها و ناخن ها برای حفظ سلامت دست ها وزیبایی ناخن ها ضروری است. از نوک ناخن ها به عنوان ابزار استفاده نکنید و همیشه هنگام شستن ظروف از دستکش استفاده نمایید.

به طور معمول مرطوب‌کننده بزنید استفاده از مرطوب‌کننده بعد از شستن دست‌ها می‌تواند روشی فوق‌العاده برای ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده باشد. یک لوسیون در کنار سینک ظرفشویی در خانه خود نگه دارید و از آن استفاده کنید. همه خانم‌ها دوست دارند ناخن‌هایی جذاب و زیبا داشته باشند. اما باید بدانید که برای داشتن ناخن‌هایی زیبا باید سلامت آن‌ها را تضمین کنید. شاید برایتان جالب باشد که اکثر پزشکان و متخصصان پوست و مو معتقدند سلامتی بدن را از ناخن‌ها نیز می‌توان حدس زد! پس همین موضوع اهمیت رسیدگی و تقویت ناخن‌ها را دوچندان می‌کند.

علایم ناخن سالم

ناخن سالم باید دارای سطحی یکدست، یکنواخت بدون فرورفتگی و برآمدگی، متصل به پوست و همچنین به رنگ صورتی نزدیک سفید به نظر برسد. عدم سلامت ناخن نیز با عواملی همچون بی‌رنگی، لکه‌دار بودن، زردی، جداشدن ناخن از پوست، نازکی یا کلفتی و حالت گیری به شکل عجیب، مشخص می‌شود. از عواملی که باعث از بین رفتن سلامت ناخن می‌شوند می‌توان به کاشت ناخن یا برداشتن خشن آن، زیاد  زدن یا استفاده از لاک‌های نامرغوب و بی‌کیفیت، سیگار کشیدن، عفونت‌های خاص، استفاده از برخی از داروها و آنتی بیوتیک‌ها و یا حتی برخی از داروهای شیمی درمانی و بیماری‌های قارچی اشاره کرد.

مشکلات کاشت و ژلیش برای ناخن

یکی از مهم‌ترین این عوامل که این مطلب را نیز به آن اختصاص دادیم برداشتن کاشت ناخن است؛ اگر تا به حال ناخن کاشته‌اید حتماً بعد از برداشتن آن شاهد ضعیف شدن ناخن‌هایتان نیز بوده‌اید. شاید بدترین بخش مشکلات ناخن پس از کاشت، ورود بیماری‌ها به ناخن باشد؛ از جمله این موارد می‌توان به احتمال ابتلا به اگزما، احتمال بروز قارچ ناخن، امکان جدا شدن ناخن از بستر، افزایش جذب مواد شیمیایی با نازک شدن سطح ناخن، احتمال عفونت باکتریایی و لایه لایه شدن ناخن‌ها اشاره کرد.

تغییر رنگ ناخن بعد از کاشت

یکی از شایع‌ترین مشکلات ناخن بعد از برداشت کاشت، زردی گاها بیش از اندازه صدف آن‌ها است.دلایل مختلفی مانند بروز عفونت قارچی، استفاده از مواد بیس غیر استاندارد، خشک نشدن کامل مواد بیس زیر نور اشعه uv، استفاده طولانی مدت از انواع مواد کاشت اکرلیک به طوری که دیگر هوایی به سطح ناخن نرسد، استفاده از لاک های تیره ، این ها از دلایل عمده زرد شدن ناخن‌ها هستند . به هر حال این زرد شدن نشانه خوبی نیست و بیان کننده وضعیتی است که بایستی سریعتر به داد ناخن برسید. البته نکته قابل توجه در مورد زردی ناخن‌ها بعد از برداشتن مواد کاشت از روی آن است. در صورتی که شما تجربه کاشت ناخن ندارید و ناخن‌هایتان زرد شده‌اند ممکن است این مساله دلایل دیگری داشته باشد و بهتر است حتما به پزشک مراجعه کنید.

نازک شدن ناخن ها بعد از ژلیش

ناخن یا لاک ژل، نوعی لاک است که برای زیباتر شدن ناخن‌ها استفاده می‌گردد. لاک ژل به دلیل ماندگاری و دوام بالا، بسیار مورد توجه خانم ها قرار گرفته است؛ البته دوام آن دائمی نبوده و گاهی به دلیل استفاده بسیار از دست‌ها می‌تواند آسیب ببیند؛ شکننده‌تر از کاشت است، و مانند کاشت به ترمیم نیاز دارد. اگر چه مانیکورهای ژلی بسیار زیبا به نظر می‌رسند اما در طولانی مدت می توانند سلامت ناخن‌ها را به خطر بیندازند؛  در نتیجه برداشتن مداوم ژلیش،موجب شکنندگی، لایه لایه شدن، ترک خوردن و در نهایت نازک شدن صدف ناخن خواهد شد. علاوه بر محصولات تخصصی برای تقویت ناخن بعد از ریموو ژلیش، توصیه می‌شود این روال را برای مراقبت کلی از ناخن‌هایتان در روند کارهای روزانه در پیش بگیرید:

مکمل‌های حاوی بیوتین و زینک دوست ناخن و پوست هستند و کمک می‍‌کنند تا سریعتر وضعیت ناخن‌ها بهبود پیدا کند. در ادامه و برای حل این مشکلات به معرفی راه‌های تقویت طبیعی ناخن در کنار معرفی روغن آرگان کوین برای تقویت ناخن می‌پردازیم.

تقویت طبیعی ناخن

یکی از راه‌های رسیدگی به ناخن استفاده از مواد و منابع طبیعی است. پس در ابتدا باید به مرور ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز ناخن بپردازیم. پروتئین، منیزیم، آهن، ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین‌های گروه ب، ویتامین سی، اسیدهای چرب امگا 3 و روی از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری برای سالم نگه داشتن ناخن‌ها هستند که تمامی مواد دارای این موارد به سلامت ناخن کمک می‌کنند. همچنین روغن‌های طبیعی همچون روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو، روغن هسته انگور و روغن جوجوبا نیز از بهترین تقویت کننده‌های طبیعی ناخن به شمار می‌روند.

خروج از نسخه موبایل