ماندگاری لیفت گونه

کشش و تمایلات جاودانه طلبی از دیرباز ریشه در وجود انسان ها داشته است. از زمانی که بشر تغییرات ناشی از کهولت سن را در چهره و اندام خود دید، در پی یافتن اکسیر جوانی شد، تا بتواند سالیان بیشتری را در کالبد یک جوان شاداب زندگی کند. این روح جاودانگی طلبی را حتی در بسیاری از افسانه ها خواهید دید.هر چه انسان سال های بیشتری را پشت سر گذاشت، این تمایلات قوی و قوی تر شد. تا اینکه بعد از صدها سال امروزه این حس جاودانگی طلبی دیگر تنها یک آرزوی دست نیافتنی نیست بلکه به یک حقیق مبدل شده.

ماندگاری

یکی از فرایندهایی که در تزریق ژل با گونه اتفاق می‌افتد، می‌تواند لیفت گونه با تزریق ژل باشد. این مورد را هم در نظر داشته باشید که تنها فیلری که برای تزریق گونه استفاده می‌شود، ژل نیست و فیلر چربی هم انتخاب دیگری است.

حال با پیشرفت روز به روز علوم پزشکی و همچنین گسترش و تنوع تکنولوژی همراه با آن می توان گرد زمان را از چهره زدود و سن را تنها در چارچوب اعداد خلاصه کرد.

همانطور که می دانید عوامل بسیاری در ایجاد چین و چروک و پیر به نظر رسیدن چهره دخیل هستند، که از جمله آن می توان افزایش سن، مشکلات مادرزادی و سبک زندیگی نامناسب را نام برد.

روشی است که با توجه به انواعی که دارد می تواند چهره فرد را به میزان قابل توجهی به سمت جوانی و شادابی تغییر دهد. این جراحی به منظور برطرف کردن چین و چروک صورت و افتادگی پوست انجام میشود. این تغییرات عموما چهره فرد را به میزان ۵ تا ۱۰ سال جوان تر خواهد کرد.

جراحی لیفت صورت چگونه انجام می شود؟

جراح ابتدا با معاینه و بررسی میزان افتادگی پوست صورت، بیمار را از نتیجه احتمالی جراحی آگاه می کند. در این راستا اگر بیمار به دلیل کهولت سن پوستی بسیار افتاده داشته باشد جراح لیفت کامل را پیشنهاد خواهد داد، اما اگر بیمار افتادگی پوست  مختصری داشته باشد را به عنوان روشی اثر بخش توصیه می کند.

پس از مشاوره و معاینه، قبل از آغازجراحی لیفت صورت، جراح با مشخص کردن نواحی که باید برش داده شود بیمار را برای بیهوشی آماده می کند. باید توجه داشته باشید نوع و میزان برش در هر دو روش مینی  لیفت و لیفت کامل، بستگی به میزان افتادگی پوست فرد خواهد داشت.

در مرحله بعد جراح برش ها را روی صورت ایجاد می کند. این برش ها بنا بر نوع جراحی متفاوت است، به این صورت که اگر جراحی لیفت کامل، صورت گیرد میزان برش بیشتر خواهد. برشی که در این جراحی ایجاد می شود از رستنگاه مو و قسمتی از ناحیه کناری گوش است. جراح با بلند کردن پوست چربی ها و قسمت های اضافی پوست را برداشته و در نهایت نواحی برش را بخیه می زند.

اما اگر جراحی مینی لیفت صورت انجام شود، این برش ها به میزان قابل توجهی کمتر خواهد شد. این نکته لازم به ذکر است که جراحی مینی لیفت صورت، یک جراحی کم تهاجم تر نسبت به جراحی لیفت کامل است و برای افرادی مناسب است که دارای افتادگی قابل توجهی نبوده و در سنین کم برای این جراحی اقدام می کنند. افرادی که متقاضی جراحی مینی لیفت هستند، باید بدانند که در صورت افتادگی های شدید در ناحیه گردن این جراحی برای آن ها توصیه نخواهد شد.

علت افتادگی پوست چیست؟

همانطور که مستحضرید، زندگی های امروزه بسیاری از انسان ها را با استرس و مشغله های کاری فراوان و آلودگی هوا احاطه کرده است که ضرر دوچندانی به سلامتی پوست مو و سایر اعضای بدن شان وارد می کند، این اثرات تا حدی عمیق است که به راحتی می توان خستگی، چین و چروک و و افزایش سن کاذب را در چهره افراد مشاهده کرد. به همین خاطر پوست های چروکیده و شل شده با تجمع حجم اضافی از چربی ها در زیر پوست جلوه ی ناخوشایندی را برای فرد ایجاد می کنند و در نهایت افراد با چنین ویژگی های اقدام به انجام عمل جراحی لیفت صورت می کنند.

نکاتی که باید قبل از جراحی لیفت صورت بدانید

  • قبل از هر چیزی باید توجه داشته باشید که بهترین جراح و متخصص پلاستیک را باید انتخاب کنید تا نتایج مطلوبی از عمل جراحی خود که هزینه، وقت و سلامتی خود را در میان گذاشته اید، کسب کنید. علاوه بر آن نیز باید از فردی متخصص و متبحر که موآآموزش های لازمه در این خصوص را دریافت کرده است مشاوره دریافت کنید تا هر گونه اضطراب و نگرانی از بابت این نوع عمل جراحی وجود دارد پیش ا زورود به اتاق عمل برطرف گردد. زیرا استرس می تواند به عنوان عاملی مخرب در روند جراحی تاثیر گذار باشد. پس نهایت دقت و تلاش خود را به کار بگیرید تا با انتخابی هوشمندانه ضامن سلامتی وز یبایی تان باشید، زیرا هیچ کس نیاز فوری و اورژانسی به انجام عمل جراحی لیفت صورت ندارد و وقتی برای تحقیق و پرس جو دارید.
  • قبل از عمل هم می توانید برای مشاهده مشهود نتایج بعد از عمل، از چهره صورت خود عکسی تهیه کنید و بعد از هم همین کار را انجام دهید.
  • در نظرداشته باشید در همان روز موعد جراحی می توانید فردی را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشید تا علاوه بر حامی عاطفی، حامی فیزیکی تان هم باشد.
  • به مدت ۶ هفته پیش از جراحی استعمال دخانیات و مواد مخدر را کنار بگذارید تا تاثیر مثبتی بر روند بهبودی پس از عمل بر جای بگذارد.
  • افرادی که کاندید این جراحی هستند باید بدانند که اگر قصد کاهش وزن دارند، این جراحی را تا رسیدن به وزن مطلوب به تعویق بیندازند.
  • متقاضیان توجه داشته باشند که قبل از آغاز این جراحی مصرف برخی دارو ها که ممکن است در این جراحی ایجاد مشکل کند را قطع کرده و درباره داروهایی که به صورت روتین استفاده می کنند با پزشک خود مشورت کنند.
  • افراد باید از مصرف مشروبات الکی تا چند هفته قبل از جراحی پرهیز کنند.
  • باید دقت داتشه باشند که به مدت ۲۴ ساعت بعد از جراحی امکان استحمام وجود ندارد، لذا باید روز قبل از جراحی برای آن اقدام کنند.

بعد از عمل جراحی چه باید کرد؟

بعد از اتمام فرآیند عمل جراحی لیفت صورت هم می توان برای تمیز نگه داشتن زخم ناحیه برش های جراحی از آنتی بیوتیک استفاده کنید. علاوه بر آن ممکن است بعد از عمل با لوله های خارجی که به داخل بدن تان متصل است رو به رو شوید که این لوازم به منطور تخلیه مایعات و چربی ها و خون آبه های اضافی که نباید باقی بمانند، تعبیه شده است که بعد از مدت زمانی حدودا چند روزه در همان بیمارستان آن را جدا می کنند.

برای کاهش درد یا التهاب ناشی از عمل جراحی می توانید با تجویز ویا مشورت پزشک از دارو های ضد التهابی یا ضد دردی استفاده کنید.

نکته مهم و قابل تامل این است که برای بهبودی هر چه بهتر و سریع تر باید از انجام هر گونه فعالیت های سنگین و نیمه سنگین تا مدت ۶ هفته اجتناب کنید، حتی حداقل تا دو هفته رابطه جنسی برقرار نکنید.

در هنگام انجام فعالیت های سبک تر همانند: پیاده روی یا راه رفتن های کوتاه مدت حتما به آرامی قدم بردارید.

میزان ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت به عوامل متعددی نظیر: سن مراجع، نوع پوست ، میزان افتادگی و … بستگی دارد. اما آنچه برای میزان ماندگاری این جراحی تخمین زده اند ۷ تا ۱۰ سال است که پس از آن مراجع می تواند برای ترمیم اقدام کند.

آیا عمل جراحی لیفت صورت عوارضی هم به دنبال دارد؟

در پاسخ به این سوال می توان جواب بله داد، زیرا هر نوع عمل جراحی ممکن است عوارض یا خساراتی را برای فرد به همراه داشته باشد، اما اگر در انتخاب جراح خود دقت کرده و موفق عمل کرده باشید و یا تمامی توصیه های پزشکی را به خوبی رعایت کرده باشید، خوشبختانه میزان چشم گیری از عوارض یا خسارات های احتمالی کاهش یافته است.

دکمه بازگشت به بالا