مجله تندرستیمجله کسب و کار

بعد از مزوتراپی چکار کنیم

بسیاری از افراد به جوانسازی و تقویت پوست و مو علاقه دارند و می‌خواهند ظاهری جوانتر، شادابتر و زیباتر داشته باشند. اما اکثر روش‌های زیبایی تهاجمی یا نسبتا تهاجمی است. به همین دلیل برخی از افراد به دلیل ترس یا سایر مشکلات سراغ انجام درمان‌های زیبایی نمی‌روند. اگر شما نیز از این دسته افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله با ما همراه باشید زیرا درمانی غیرتهاجمی و بدون درد است که برای تقویت و رشد مجددمو، تقویت ابرو، جوانسازی پوست و از بین بردن عیوب پوستی استفاده می‌شود.

مزوتراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مزوتراپی روشی برای انتقال ویتامین‌ها و مواد طبیعی و آنزیم‌ها به ناحیه مورد نظر به صورت مستقیم است. اصولا داروی مزوتراپی یا کوکتل مزوتراپی به کمک یک سوزن به ناحیه مورد نظر تزریق می‌شود. از این روش برای تقویت مو، ابرو و جوانسازی و رفع ایرادات پوستی استفاده می‌شود. در مقاله‌ای از سایت می‌خوانیم : مزوتراپی حاوی کوکتل ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و اسید هیالورونیک است. این ماده برای تقویت گردش خون، آبرسانی و رساندن مکمل های ضروری به پوست طراحی شده است. این دارو توسط یک سری میکرونیدلینگ یا سوزن به صورت بسیار سطحی به پوست تزریق می‌شود..

آیا مزوتراپی عوارض خطرناکی دارد؟

مزوتراپی نیز مانند سایر روش‌های درمان عوارض خاص خود را دارد. اما این عوارض خفیف یا نادر هستند و با انتخاب پزشک متخصص و باتجربه و انجام مراقبت‌های قبل و بعد از درمان عوارضی را مشاهده نخواهید کرد.این روش را در بدترین حالت می توان غیرتهاجمی و با دردی خفیف و ناخوشایند توصیف کرد. در مقاله‌ای از می‌خوانیم: بهتر است بعد از مزوتراپی از کمپرس سرد در اطراف ناحیه‌ای که مزوتارپی تزریق شده است استفاده کنید.

  • در صورتی که قبل از درمان ناحیه تزریق ضدعفونی نشود یا محیط آلوده باشد امکان عفونت وجود دارد.
  • در صورتی که پزشک تزریق را به درستی انجام ندهد یا از مواد خوبی استفاده نکند امکان التهاب و تورم بیشتر است.
  • ممکن است برخی افراد به مواد مزوتراپی آلرژی نشان دهند.
  • خونریزی و خارش نیز از عوارض مزوتراپی است.

به طور کلی این روش عوارض خطرناکی ندارد و عوارض عمومی نیز با انجام مراقبت‌ها و گذشت زمان کمتر می‌شوند. نتایج حاصل از درمان مزوتراپی اغلب پس از جلسات دوم  یا سوم بسته به برای اینکه افراد از روشبه پوستی هرچه شفاف تر و زیباتر و به طور کلی نتایج درخشان تری دست پیدا کرده، دوران نقاهت خود را به بهترین نحو ممکن سپری نموده و از تشدید تورم و کبودی که از عوارض شایع بعد از انجام این روش هستند جلوگیری نمایند لازم است نکات و دستورالعمل هایی تحت عنوان مراقبت های بعد از مزوتراپی که در ادامه آورده شده است را به درستی و با دقت رعایت نمایند.

مراقبت های بعد از مزوتراپی در خصوص کبودی

طبق گفته های بهترین دکتر پوست زاهدان با وجود اینکه این عارضه در همه افراد بروز نمی کند اما امکان بروز آن در برخی وجود داشته و تا مدتی می تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. با وجود موقتی بودن این کبودی ها، فرد می تواند با استفاده از کمپرس سرد و سپس کمپرس گرم در روند فروکش آن ها تسریع ایجاد نماید.  تورم  ورم صورت از جمله شایع ترین عوارضی است که هر فردی بعد از این پروسه با آن مواجه می شود و با انجام مراقبت های بعد از مزوتراپی می توان آن را کاهش و برطرف کرد است.

آرایش بعد از مزوتراپی یکی از سوالاتی که زیباجویان به خصوص خانم ها از بهترین متخصص پوست بعد از انجام این پروسه می پرسند این است که آرایش بعد از انجام این فرایند مجاز است یا خیر؟ و چه زمانی می توان آرایش کرد؟ در پاشخ به این سوال می توانیم بگویم که بله شما بعد از انجام این فرایند می توانید بدون ترس و نگرانی آرایش کنید اما برای شروع باید حداقل تا 24 ساعت پس از اتمام جلسه درمان ممنوع می باشد. می توان به کبودی و تورم اشاره کرد که در ذیل در رابطه با هریک از آن ها توضیحاتی را خدمت تان ارائه نموده ایم:

آیا کرم در مراقبت های بعد از مزوتراپی مهم است ؟

استفاده از کرم بعد از انجام این فرایند جوانسازی و زیبایی پوست صورت سوال دیگری از مراجعه کنندگان می باشد که لازم دانستیم در این بخش به توضیح پاسخ آن بپردازیم. در جواب این سوال باید بگویم استفاده از کرم بعد از درمان واجب نمی باشد. اما ممکن است راهوارطب شما متناسب با شرایط پوستی ای که شما دارید برای شما کرم های ترمیم کننده ای را تجویز نماید که بهتر است در دوران بهبودی برای رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی و کسب بهترین نتایج از آن ها استفاده کنید.

شستن صورت بعد از مزوتراپی چگونه است؟ بعد از انجام این پروسه بهتر است تا گذشت 4 الی 5 ساعت صورت خود را به هیچ وجه نشورید و استحمام نیز نداشته باشید. پس از گذشت این مدت زمان نیز می توانید برای شروع به آرامی با آب ولرم و ترجیحا بدون استفاده از مواد شوینده ، حتی شوینده های مخصوص پوست صورت ، پوست صورت خود را بشوید. شستشوی صورت پیش از زمان گفته شده می تواند بر روی نتایج به دست آمده تاثیر بگذارد و باعث بروز مشکلات کوچکی شوند. بهتر است توصیه های گفته شده را به دقت گوش دهید و به آن ها عمل کنید.

نکات و مراقبت های بعد از مزوتراپی چیست؟

انجام نکات مراقبتی بعد از درمان در هر یک از روش های جوانسازی و زیبایی باعث می شود تا علاوه بر دریافت نتیجه بهتر افراد سریع تر بهبود یابند. یکی از مهم ترین عواملی که می تواند نتایج ماندگاری را از درمان برای شما به وجود آورد انجام نکات مراقبتی می باشد که با انجام آن ها می توان عوارض احتمالی بعد از آن را کاهش داد و روند بهبودی را سریع تر کرد. از جمله مهم ترین نکات مراقبت های بعد از مزوتراپی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • توصیه به افرادی که این روش جوانسازی را انجام داده اند این است که به مدت 24 بعد از ترزیق به هیچ عنوان از دارو های ضد التهابی مانند آسپرین ، وارفارین ، موترین و موارد این چنینی یا ویتامین های مانند E استفاده نکنند. زیرا این دارو ها موجب رقیق شدن خون و در نتیجه افزایش احتمال خونریزی پس از فرایند خواهد شد. برای کاهش هر نوع درد ، می توانید از مسکن های عمومی یا دارو های پزشکی که پزشک متخصص پوست شما تجویز کرده است استفاده نمایید.
  • بهترین دکتر پوست زاهدان توصیه می کنند به مدت 7 روز پس از انجام این روش از مصرف دخانیات، نوشیدنی های حاوی الکل و قلیان بپرهیزید.
  • پس از این فرایند بهتر است تا 24 ساعت اولیه مقدار بسیار زیادی مایعات مصرف کنید.
  • چنانچه این روش را به منظور برطرف کردن غبغب خود استفاده کرده اید بهتر است به مدت 72 ساعت ناحیه تحت درمان را ماساژ دهید.
  • از برنزه کردن بدن خود با هر روشی اعم از آفتاب گرفتن و سولاریم جداً اجتناب نمایید.
  • بهتر است تا حداقل 4 ساعت بعد از انجام این پروسه از شستن ناحیه تحت درمان و دوش گرفتن بپرهیزید. چرا که احتمال بروز عفونت افزایش پیدا خواهد کرد.
  • از انجام ورزش های سخت و فعالیت های جسمی طاقت فرسا تا یک هفته اجتناب نمایید.
  • بعد از انجام آن به هیچ عنوان در معرض آفتاب و فضاهایی که به شدت گرم هستند همچون سونا قرار نگیرید.
  • مهم ترین نکته در مراقبت های بعد از مزوتراپی این است که  پس از انجام این فرایند بهتر است تا 24 ساعت اولیه مقدار بسیار زیادی مایعات مصرف کنید.
  • در صورتی که تزریق به سر صورت گرفته است تا مدتی از ژل و سشوار استفاده نکنید.
  • پس از گذشت 48 ساعت شما عزیزان می توانید با توجه به قدرت بدنی و شرایط جسمانی خود فعالیت های بدنی خود را شروع کنید. اما همانطور که در ابتدا نیز گفته شد بهتر است از انجام فعالیت های که باعث افزایش ضربان قلب و گردش خون و در نتیجه خسته شدن شما می شود تا یک هفته خودداری کنید.
  • بهترین دکتر پوست و مو زاهدان توصیه می کنند برای رعایت مراقبت های بعد از مزوتراپی در زاهدان ، در صورت تزریق به صورت هنگام خواب زیر سرتان دو بالشت بگذارید. ، به گونه ای که میان سر و گردن خود زاویه 30 الی 40 درجه به وجود آورید. این کار باعث می شود که گردش خود در ناحیه تحت درمان ضعیف تر شود و پس از آن فرد به  هیچ عارضه ای دچار نشود.
  • به مدت 72 ساعت پس از عمل ، یک رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و پروتئین بالا داشته باشید. بهترین رژیم غذایی که شما می توانید داشته باشید شامل شیک های است که دارای پروتئین بسیار زیاد است که بهتر است پنج بار در روز از آن استفاده کنید.

متابولیسم و نوع بدن، قابل مشاهده است. این پیشرفت در یک عکس مشهودتر از تخمین شما باشد. پس اگر دوست دارید پیشرفت درمان و نتایج را ببینید بهتر است به طور مرتب از ناحیه درمان عکس تهیه کنید. التهاب حداکثر ۴ هفته پس از درمان وجود خواهد داشت که مشاهده نتایج را سخت می‌کند. در هر صورت اگر قصد انجام مزوتراپی را دارید باید درمان خود را کامل کنید و به مراقبت‌های قبل و بعد از درمان توجه کنید تا نتیجه مطلوب خود را بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا