مجله کسب و کارمجله نشاط

خشک شدن پیتزا در ماکروفر

آموزش روش صحیح گرم کردن غذا برای خشک نشدن ‌آن در ماکروفر  : در ادامه مقاله علت خشک شدن غذا در مایکروفر به موضوع مهم روش گرم کردن اصولی غذا در مایکروویو خواهیم رسید. تیم تعمیر ماکروفر سامسونگ در اصفهان  با ارائه خدمات سریع و موثر، به رفع مشکلات شما کمک خواهد کرد . شاید تا به امروز نمی دانستید که گرم کردن غذا با ماکروفر نیازمند رعایت نکات اساسی و مهم برای جلوگیری از خشک شدن غذا در مایکروویو است.

  • به همین دلیل آی پی امداد برای شما روش صحیح گرم کردن غذا را در ادامه آورده است.
  • مایکروویو به طور کلی وسیله ای برای گرم کردن غذا است.
  • استفاده از مایکروفر برای پخت غذاهای سرخ شده که نیاز به حرارت خشک دارند اشتباه است.
  • هنگام گرم کردن غذا در ماکروفر حتما از دمای پایین استفاده کنید تا از خشک شدن غذا جلوگیری کنید.

خدمات آی پی امداد: گرم کردن غذا با دستگاه ماکروفر به رعایت نکات متعددی بستگی دارد. به همین دلیل آی پی امداد برای  آماده ی ارائه ی انواع خدمات مرتبط است.  آیا تا به حال به این فکر کرده اید که علت خشک شدن پیتزا در مایکروویو چیست؟ یا مثلاً چرا لازانیا در مایکروفر خشک می شود؟ یکی از دلایلی که می تواند برای خشک نشدن غذا در مایکروویو کاملا کاربردی باشد استفاده از ظروف مناسب هنگام حرارت دادن غذا و مواد است. به شما توصیه می کنیم حتما راهنمای استفاده از مایکروفر را مطالعه کنید تا به طور کلی با بایدها و نبایدهای دستگاه مایکروفر آشنا شوید.

  • انتخاب ظرف اشتباه برای گرم کردن غذا در مایکروویو می تواند دلیلی برای خشک شدن غذا باشد.
  • از استفاده ظروف فلزی مانند ظرف کنسروجات در داخل دستگاه ماکروفر خودداری کنید.
  • این ظروف قادر به عبور امواج مایکروویو از درون خود نیستند.
  • ممکن است استفاده از این نوع ظرف باعث ایجاد جرقه در دستگاه مایکروفر شود.
  • برای گرم کردن غذا در ماکروفر بهتر است از ظروف شیشه ای، سرامیکی یا پلاستیکی که مخصوص استفاده در مایکروویو طراحی شده اند استفاده کنید.
  • ممکن است ظرف پلاستیکی شما بر اثر امواج مایکروویو آب شود و برای شما دردسر ایجاد کند.
  • استفاده از ظروف چینی دور طلایی در داخل مایکروفر ممنوع است.

یکنواخت بودن سطح غذا درون ظرف و خشک نشدن آن در مایکروویو : توجه داشته باشید که یکنواختی غذا در ظرف مناسب می تواند باعث خشک نشدن غذا در مایکروفر شود. زیرا اشعه ماکروفر را به صورت یکنواخت و یک دست دریافت می کند و مولکول های آب موجود در غذا را به ارتعاش در می آورد. توجه داشته باشید که اگر غذای ظرف صاف و یکدست نیست، می تواند باعث خشک شدن غذا در مایکروفر و همچنین پر شدن نصف و نیمه شود.

  • برای گرم کردن غذا، مایکروفر باید مولکول‌های آب موجود در غذا را با انتشار تشعشعات مایکروویو به ارتعاش درآورد.
  • بهتر است غذا را به صورت یکدست داخل ظرف پهن کنید تا در ماکروفر خشک نشود.
  • اگر غذا سطح صافی نداشته باشد کندتر به قسمت های ضخیم نفوذ می کند.
  • هرچه مواد غذایی در ظرف مایکروویو نازک تر باشند، غذا کمتر خشک و لاستیکی می شود.

اهمیت وجود رطوبت در غذا در جهت جلوگیری از خشک شدن غذا در دستگاه ماکروفر : همانطور که قبلاً گفتیم، اشعه مایکروفر با ارتعاش مولکول‌های آب در آن غذا را گرم می‌کند. بنابراین غذا باید رطوبت کافی داشته باشد. در غیر این صورت با خشک شدن مواد غذایی مانند مرغ، نان، پیتزا، لازانیا و … در مایکروفر مواجه خواهید شد. لازم به ذکر است که هر چه رطوبت مواد غذایی و مواد غذایی بیشتر باشد، غذا در داخل مایکروویو سریعتر گرم می شود. برای تامین رطوبت و جلوگیری از خشک شدن غذا در مایکروویو می توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • برای گرم کردن مواد غذایی مانند برنج می توانید یک ظرف آب در کنار ظرف برنج قرار دهید.
  • برای گرم کردن غذا در ماکروفر حتما از پوشش پلاستیکی استفاده کنید.
  • می توانید هر 30 ثانیه غذا را هم بزنید.
  • این می تواند باعث خشک نشدن غذا در مایکروفر شود.

لازم است بدانید که استفاده از ظروف مناسب در زمان گرم کردن غذا و مواد غذایی برای خشک نشدن غذا در مایکروویو یک راهکار مناسب است. اما اگر باز هم با این مشکل مواجه شدید برای  دریافت خدمات در شرق و غرب تهران اقدام کنید چرا که ممکن است دستگاه شما با خرابی مواجه شده باشد. اگر هنوز نمی دانید برای جلوگیری از خشک شدن غذا در ماکروفر چه کاری انجام دهید، به شما توصیه می کنیم نکات ایمنی را در نظر بگیرید و هنگام گرم کردن غذا با مایکروویو یک به یک آنها را رعایت کنید. در غیر این صورت، هر بار که غذا را گرم می کنید، با خشک شدن یا لاستیکی شدن غذا مواجه خواهید شد.

  • هنگام گرم کردن غذا از ظروف فلزی استفاده نکنید.
  • به هیچ عنوان ماکروفر را خالی روشن نکنید.
  • هنگامی که مایکروویو روشن است از دست زدن به سطح آن خودداری کنید.
  • محل صحیح مایکروفر را در آشپزخانه انتخاب کنید.
  • دستگاه ماکروفر باید از طرفین دارای فضای آزاد و کافی باشد.
  • در صورت بروز هرگونه مشکل در ماکروفر، کار با دستگاه را قطع کرده و در اسرع وقت با نمایندگی تعمیرات ماکروفر آی پی امداد تماس بگیرید.

دلایل خشک شدن موادغذایی مختلف در مایکروفر

در این قسمت به علل خشک شدن مواد غذایی مانند نان، پیتزا، کیک و مرغ در ماکروفر می پردازیم. با این روش ها می توانید به راحتی هر یک از این غذاها را بدون خشک شدن بپزید یا گرم کنید. همچنین می توانید با رعایت نکات ذکر شده در قسمت قبل این کار را انجام دهید.

  1. دلیل خشک شدن نان در مایکروفر
  2. چرا پیتزا در مایکروویو خشک می‌شود؟
  3. علت خشک شدن کیک در ماکروفر
  4. دلیل خشک شدن مرغ در مایکروفر

نتیجه گیری جلوگیری از خشک نشدن غذا در ماکروفر

آیا همچنان به دنبال پاسخ این سوال هستید که برای خشک نشدن غذا در ماکروفر چه باید کرد؟ تا اینجا تمام نکات مهمی که می تواند از خشک شدن غذا در مایکروویو جلوگیری کند را به شما گفتیم. در این مطلب به 5 نکته مهم برای جلوگیری از خشک شدن غذا در مایکروفر اشاره شد و علت خشک شدن مواد غذایی مانند مرغ، پیتزا، نان و کیک نیز ذکر شد.

اگر فکر می کنید پس از رعایت همه این موارد، غذا پس از گرم شدن توسط مایکروویو همچنادرست کردن یک پیتزای نرم و راحت یک هنر است! هنری که به چند ترفند ساده نیاز دارد. اگر پیتزای شما هم سفت و خشک می‌شود و همین امر باعث شده که نسبت به پخت پیتزا بی‌انگیزه شوید، حتماً این مطلب را بخوانید. در این مطلب به بررسی علت خشک شدن پیتزا در فر و راه‌های جلوگیری از آن می‌پردازیم.

نان پیتزا باید ترد باشد، نه سفت!

یک خمیر پیتزای عالی ترد است، نه سفت. ترد بودن و خشک بودن با هم تفاوت دارند. ممکن است بپرسید که چطور ممکن است خمیر پیتزا ترد باشد، اما سفت نباشد؟ در ادامه به ترفند ترد شدن خمیر پیتزا می‌پردازیم. وقتی از خمیر ترد پیتزا صحبت می کنیم، منظورمان این است که قسمت بیرونی خمیر ترد و حتی برشته شده است، اما وسط خمیر همچنان باید نرم و لطیف باشد. درست مانند زمانی که مرغ را سرخ می‌کنید و می‌خواهید کمی ترد باشد، اما داخل آن نرم و آبدار باشد.

خمیر پیتزای خوب چگونه است؟

پیتزای ناپولیتن، خمیری نازک و ترد با لبه برجسته دارد که در ایتالیایی کورنیچونه (cornicione) نامیده می‌شود. قسمت خارجی خمیر پیتزای ناپولیتن ترد است و روی آن برشته شده است. اما همچنان داخل این خمیر نرم و لطیف است. پس خمیر پیتزایی که در خانه درست می‌شود نیز باید به همین شکل باشد. بهترین نوع خمیر پیتزا، خمیری است که اطراف آن ترد باشد و داخل آن نرم و لطیف باشد. دلیل دیگری که خمیر پیتزای شما خیلی سفت می‌شود این است که خمیر خوب به عمل نیامده است و به خوبی ور نمی‌آید.

دلایل اصلی این است که مخمر به درستی عمل نکرده یا گلوتن خمیر به دلیل خوب ورز ندادن رشد نکرده یا به دلیل ورز دادن زیاد، بیش از حد رشد کرده است. خمیر پیتزا زمانی پف می‌کند که مخمر قندهای موجود در آرد را می‌خورد و آنها را به CO۲ تبدیل می‌کند. از طرف دیگر، خمیر پیتزای خشک اصلاً برای خوردن جالب نیست و حس خوبی در زمان سرو کردن به فرد نمی‌دهد. به همین دلیل است که درست کردن یک پیتزای ترد و خوشمزه، هنر است. کافی است ترفندهای درست کردن یک پیتزای خوب را بدانید!

وقتی مخمر به‌درستی کار کند، CO۲ به آرامی حفره‌های کوچک داخل خمیر را پر می‌کند و این همان چیزی است که باعث افزایش حجم خمیر می‌شود. اگر مخمر فعال نباشد، نمی‌تواند خمیر را با گاز کربن دی‌اکسید پر کند. نتیجه یک خمیر صاف، متراکم و خشک خواهد بود. بنابراین باید یک مخمر با کیفیت خوب تهیه کنید و مطمئن شوید که این مخمر فعال است و به درستی کار می‌کند. آخرین دلیل سفت شدن خمیر پیتزا این است که از وردنه برای شکل دادن به خمیر استفاده می‌کنید. استفاده از وردنه باعث از بین رفتن بافت نرم خمیر می‌شود.

دلیل آن این است که شما با استفاده از وردنه تمام آن دی اکسید کربنی را که خمیر پیتزا را خوب و مطبوع می‌کند، خارج می‌کنید. نتیجه یک خمیر سخت صاف خواهد بود. بنابراین باید خمیر را با دست باز کنید. می‌توانید این کار را به راحتی با فشار دادن خمیر به سمت پایین در قسمت وسط انجام دهید و یک لبه خوب و مناسب در حدود ۳ سانتی‌متر باقی بگذارید. سپس خمیر را به شکل و اندازه دلخواه خود بکشید. با این کار خمیر پیتزا خیلی بهتر از وردنه درست می‌شود! اگر شما هم تجربه‌ای جالب در مورد خشک شدن پیتزا در فر دارید، حتماً نظر خود را برای ما در بخش نظرات بنویسید!

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا