مجله تندرستیمجله کسب و کار

شکم بند ورزشی مردانه

شکم بند ورزشی چه کاربردهایی دارد؟

شکم بند‏ یکی از انواع لوازم طبی است که در انواع مختلف برای افراد مختلف طراحی و تولید شده است. از انواع شکم بندها می‏توان به شکم بند لاغری، شکم بند بارداری و شکم بند ورزشی اشاره کرد. افرادی که وزن زیادی دارند، همواره از داشتن شکم بزرگ ناراحت هستند و همواره به دنبال روش‏هایی هستند که چربی ناحیه کمر و شکم خود را کاهش دهند. بهترین راه برای این کار، انجام تمرینات ورزشی مداوم و مستمر است. یکی از وسایل ورزشی مؤثر برای کاهش چربی دور شکم در هنگام ورزش کردن، شکم بند ورزشی است.

این شکم بندها از طریق افزایش دمای بدن شما و افزایش تعریق، علاوه بر کاهش وزن بدن، موجب کاهش چربی ناحیه شکم و کمر می‏شود. ساختار شکم‌ بند ورزشی به‌گونه‌ای است که دارای خاصیت کشسانی هستند؛ بنابراین برای ورزشکاران با سایزهای مختلف قابل استفاده است. در یک سمت شکم بند، چسب پارچه‌ای وجود دارد که می‏توان با توجه به اندازه شکم بند، اندازه آن را  تنظیم کرد. بخش داخلی این شکم بندها از جنس فوم است که بافت نرمی دارد؛ بنابراین هنگام استفاده از شکم بند احساس راحتی دارید.

معمولاً شکم بندهای ورزشی با عرض 29 سانتی متر برای انجام تمرینات ورزشی مناسب است. با کمک شکم بند‏های ورزشی می‏توان از عضلات در برابر فشارهای وارد شده هنگام ورزش کردن محافظت کرد؛ زیرا شکم بندها، فشار ناشی از حرکات ورزشی به عضلات را کاهش می‌دهد؛ بنابراین می‏توان بدون آسیب دیدگی به عضلات ورزش کنید.

همچنین گن تاپی ساعت شنی ۲۵ فنره برای افرادی که به خاطر کناره گیری از ورزش شکم بزرگی دارند و می‏خواهند دوباره به تمرینات ورزشی بپردازند، مناسب هستند. وقتی از شکم بند ورزشی به طور مداوم و طولانی مدت استفاده کنید، چربی‏های اطراف کمر شما کاهش می‏یابد و در نتیجه موجب کاهش وزن و لاغری شما می‏شود. هنگامی که ورزش می‏کنید دمای بدن شما افزایش می‏یابد.

وقتی تمرینات ورزشی خود را تمام کردید باید به این نکته توجه کنید که بدن خود را به آرامی سرد کنید، در غیر این صورت دچار گرفتگی عضلات از جمله عضلات کمر می‏شوید؛ بنابراین برای جلوگیری از گرفتگی عضلات بعد از انجام تمرینات ورزشی سخت، از شکم بند ورزشی استفاده کنید. برای استفاده صحیح از شکم بندهای ورزشی باید نکاتی را رعایت کنید: باید طوری دور شکم شما بسته شود که کمر و عضلات شکم شما در وضعیت درست قرار گیرد. شکم بند ورزشی  باید طوری طراحی شده باشد که زیر لباس بتوانید بپوشید. حتماً بعد از انجام  هر تمرین ورزشی، شکم بند را بشویید.

تفاوت شکم بند ورزشی و کمربند

اولین تفاوت میان شکم بند ورزشی و گن لاغری مردانه ساعت شنی آن است که بخش پشت گن کمی پهن‏تر از جلوی آن است؛ اما شکم‌بندها قسمت جلویی آن‌ها پهن‌تر است و مقاومت بیشتری دارد. این شکم بندها برای خانم‏های باردار استفاده می‏شوند؛ زیرا مانع صدمه به جنین می‏شود. دومین تفاوت بین کمربند و شکم بند، تفاوت در نوار نگه‌دارنده آن‌ها است. نوار نگه‌دارنده شکم بند در جلوی بدن بسته می‏شود؛ اما این نوار در کمربند در پشت بسته می‏شود. در برخی از مدل‏های شکم بند یک پد فنری در قسمت پشت آن قرار دارد که همزمان دو وظیفه کمربندمشخصات کلی شکم بند

– نام کالا: شکم بند ورزشی و لاغری TS تی اس

– مدل: دور دوخت

– دسته بندی کالا: لوازم طبی و ورزشی

– ابعاد کل: 25 × 100 سانتی متر

– وزن: ۲۹۶ گرم

– جنس: نئوپرن + لایه فوم

– رنگ: مشکی با دوخت دور قرمز رنگ

– کاربرد: پیاده روی، باشگاه، لاغری و طبی

– مناسب: بانوان و آقایان

توجه: این شکم بند برای حرکات سنگین ورزشی مانند اسکوات و … مناسب نمی باشد

کاربرد شکم بند لاغری، طبی و ورزشی

شکم بند های لاغری و ورزشی پوشش هایی نوار گونه پهن و عمدتا با خاصیت کشسان بوده که همانند گن شکم و کمر را احاطه می نماید. این شکم بند ها عمدتا دارای بست، چسب و سایر ملحقات قابل تنظیم اند که به راحتی برای هر سایز(شکم و پهلو) قابل تنظیم هستند. معمولا شکم بند ها استفاده ی دو یا چند منظوره مانند لاغری، ورزشی، طبی، گن و … را دارند.

ممکن است در باشگاه های ورزشی، پارک ها و … اشخاصی را مشاهده نموده باشید که برای چربی سوزی، در زیر لباس شکم بند های لاغری، گن و یا حتی نایلون پلاستیکی بسته باشند. بسیاری از بیماران در دوران ریکاوری و همینطور بسیاری از خانم ها بعد از سزارین از شکم بند های لاغری و طبی استفاده می نمایند.

شکم بند ورزشی و گن لاغری TS تی اس

شکم بند و یا کمربند لاغری و یا تناسب اندام TS تی اس، برای فرم ‌دهی به مواضع شکم و پهلو ها قابل استفاده است. انجام تمرین های ورزشی با بستن این شکم بند لاغری چربی های ناحیه شکم و پهلو ها را تحت تاثیر قرار داده و موجب چربی سوزی ناشی شکم و پهلو ها می شود.از این شکم بند برای لاغر نمودن چربی های نواحی ران ها نیز می توان استفاده نمود.

شکم بند ورزشی و لاغری TS برای شکل دادن به اندام و همچنین کمک به لاغری موضعی مورد استفاده قرار می گیرد. این شکم بند فری سایز Free Size ‌ بوده و قابل استفاده برای بیشتر سایز های کمر و شکم می باشد.

نحوه عملکرد چربی سوزی شکم بند TS

این کمربند و گن لاغری با چربی سوزی نواحی شکم و پهلو به ویژه در فعالیت های ورزشی با حفظ گرما و دمای محبوس شده سطح پوست، موجب تعریق و چربی سوزی این نواحی شده و به لاغری موضعی این مواضع کمک می نماید.

کارکرد طبی شکم بند TS

شکم بند طبی و لاغری TS با اعمال اثر دورپیچش دور کمر، پهلو و کمر موجب توزیع فشار و بار بر نواحی مختلف شده و از تمرکز فشار  و تنش روی یک نقطه خاص جلوگیری کرده که برای دوران رکاوری بعد از بیماری، جراحی و … بسیار کارا می باشد. ضمنا در این حالت با خاصیت کشسانی امکان فعالیت برای فرد را مهیا می سازد. قیمت گن ساعت شنی فنر دار درجه یک در فروشگاه پک پلاس با قیمت ارزان موجود شد

خلاصه ویژگی شکم بند TS

  • برای تمرین های سبک باشگاهی مناسب است
  • کاربرد برای کاهش سایز نواحی شکم و پهلو
  • مناسب برای ایجاد گرما هنگام تمرین
  • فری سایز Free Size می باشد
  • لایه داخلی از جنس فوم نرم و ضد حساسیت

 

دکمه بازگشت به بالا