مجله تندرستی

استفاده بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات انتقال خون در استان اصفهان

مجله آنلاین/اصفهان مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، با بیان اینکه در استان اصفهان بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که این بیماران با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا(ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی بیشترین میزان استفاده از خدمات انتقال خون در استان اصفهان را داشته است.

 کیان دهراب پور، ضمن گرامیداشت ۲۸ فروردین روز جهانی هموفیلی برای همه این بیماران آرزوی سلامتی و زندگی توأم با آرامش کرد و اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان اصفهان، کاهش آلام بیماران و پشتیبانی از سلامت و درمان بیماران نیازمند به خون را با تأمین خون و فرآورده سالم و کافی مسئولیت و مأموریت اصلی خود می‌داند و تلاش دارد تا با افزایش کیفیت و کمیت خون و فرآورده‌ها به این جایگاه مطلوبی دست یابد.

وی افزود: در استان اصفهان بیش از ۱۱۰۰ بیمار هموفیلی وجود دارد که این بیماران با مشکل انعقادی خون دست و پنجه نرم می‌کنند البته به علت نقص ژنتیکی، دارای کمبود فاکتورهای انعقادی ۸ و ۹ هستند که این کمبودها فاکتور اصلی بروز تظاهرات بالینی خونریزی است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۵۰۵۵ واحد فرآورده رسوب کرایو از انتقال خون به مراکز درمانی استان ارسال شده است، که تعداد ۶۷۸۷ واحد معادل (۴۵٪) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا(ع) اصفهان برای درمان بیماران هموفیلی نوع A (کمبود فاکتور۸) و سایر فاکتورهای موجود در کرایو (ون ویلیبراند، فیبرینوژن، فاکتور ۹ و …) مصرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۳۶۶۰ واحد FFP (پلاسما) به مراکز درمانی استان ارسال شده است که از این تعداد ۲۵۸۴ واحد (۶٪) در مرکز آموزشی درمانی سیدالشهدا(ع) اصفهان برای درمان بیماران مبتلا به اختلالات کمبود فاکتورهای انعقادی استفاده شده است.

انتهای پیام

نشر علوم پزشکی

من به عنوان یک نویسنده متخصص در زمینه علمی و پزشکی، مطالبی را به شما ارائه می‌دهم که به طور جذاب و قابل فهم، اطلاعات لازم را درباره موضوعات مختلف سلامتی به شما منتقل کنند.
دکمه بازگشت به بالا