مجله تندرستیمجله کسب و کار

دوخت شکم بند خانگی

چگونه گن لاغری درست کنیم؟ یکی از اهدافی که امروزه افراد به دنبال آن هستند، داشتن یک اندام ایده آل است. این هدف، بیش از همه در بین جوانان وجود داشته و شدیدا در جستجوی تحقق آن می باشند. لاغری و اندام خوب از چند راه امکان پذیر می باشد. داشتن رژیم غذایی سالم و فاقد چربی، یکی از این راه هاست. گزینه بعدی، ورزش کردن است. راه راحت تری که می توان از طریق آن به یک اندام ایده آل دست یافت، استفاده از گن لاغری است.

لزوما نیازی به خریداری گن لاغری کل بدن زنانه از طریق فروشگاه ها نیست، بلکه می توان اقدام به ساخت گن لاغری در خانه کرد. بله درست متوجه شدید، هر کدام از افراد با آموزش ساخت گن لاغری در خانه می توانند بدون نیاز از هر کجا، گن مورد نیاز خود را تهیه نمایند. اگر سوالتان این است که چگونه گن لاغری درست کنیم، با ارائه راهکارهایی در خصوص طرز تهیه گن لاغری، پاسخ این سوال را خواهید گرفت. در ادامه راجع به اینکه چگونه گن لاغری بسازیم، صحبت خواهیم کرد.

گن لاغری چیست؟

یکی از محصولات مهم و کاربردی که به کمد لباس افراد اضافه شده و آنها را در موقعیت های مختلف مانند مهمانی و دورهمی همراهی می کند، گن لاغری است. خرید گن لاغری آرتان زنانه همیشه یک انتخاب ویژه برای مهمانی محسوب می شود. گن لاغری موجب فشرده سازی چربی های شکم و پهلو شده و اندام را باریک تر و بهتر جلوه می دهد. با وجود این تاثیرات می توان پی به محبوبیت بالای گن برد. اگر چه گن لاغری تا کنون دارای تاثیرات مثبتی بوده و منجر به رضایت بالای کاربران شده، اما همچنان این نام برای خیلی از افراد، نامانوس است و با آن آشنایی چندانی ندارند.

در تعریف گن می توان گفت این محصول دارای جنس لاتکس بوده و کاملا کشی است. با بستن آن به دور کمر یا هر قسمت از بدن، چربی ها جمع شده و از بیرون لباس دیده نخواهند شد. اغلب افراد از گن لاغری برای پوشیدن در زیر لباس های مهمانی استفاده می کنند. هدف آنها از این کار، فرم گرفتن بدن و افزایش زیبایی ظاهری آن می باشد.

گن لاغری دارای مدل های متنوعی بوده و از این میان می توان گن لاغری زنانه و گن مردانه را نام برد. حتی افراد مشهور مانند بازیگران آقا ، نیز برای حضور در مراسمات مختلف از انواع گن آرتان مردانه بهره برده و با آن، خوش اندامی شان را به رخ دیگران می کشند. اگر چه گن باعث تعرق و افزایش دمای پوستی شده و آب بدن را کاهش می دهد، اما بر خلاف تصور عده ای از مردم، تاثیر چندانی در آب کردن چربی شکم نداشته و تنها برای استفاده موقت و حصول نتایج مطلوب در کوتاه مدت، طراحی و ساخته شده است. در هر حال ساخت گن از طریق هر یک از روش های مرسوم مانند روش خانگی یا صنعتی، پیامدهای مثبتی را به ارمغان آورده است.

معرفی انواع پارچه دوخت گن

برای پاسخ به سوال چگونه گن لاغری درست کنیم در ابتدا باید با پارچه‌هایی که برای دوخت گن مناسب هستند، آشنا شوید. همان‌طور که در قسمت‌های قبل اشاره کردیم، پارچه مخصوص گن لاغری باید دارای کشسانی مناسبی باشد تا افراد در هنگام استفاده، دچار مشکل نشوند. برخی از مهم‌ترین پارچه‌هایی که در دوخت گن مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارت‌اند از:

  • اسپندکس: اسپندکس پارچه‌ای مصنوعی است که با خاصیت ارتجاعی و کشسانی بالا شناخته می‌شود و اغلب در لباس‌های ورزشی و لباس زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسپندکس انتخاب مناسبی برای گن لاغری است؛ زیرا فشرده‌سازی و پشتیبانی لازم را فراهم می‌کند.
  • لاکرا: لاکرا که به پارچه اسپندکس نیز شباهت داشته، اغلب در لباس‌های ورزشی و سایر تن پوش‌هایی که به کشسانی نیاز دارند، استفاده می‌شود‌.
  • نایلون: نایلون به داشتن استحکام، دوام و مقاومت معروف است. این پارچه انتخاب خوبی برای گن‌های لاغری به‌ حساب می‌آید؛ زیرا می‌تواند فرم خوبی به بدن ببخشد.
  • بامبو: بامبو پارچه‌ای نرم، قابل تنفس و رطوبت‌گیر است و برای دوخت لباس‌ ورزشی و لباس زیر، گزینه‌ای عالی به ‌حساب می‌آید.
  • کرپ دوشین: کرپ دوشین به ‌دلیل جمع کردن نقاط برجسته بدن، کشسانی و مقاومت بالا برای دوخت گن لاغری مناسب است.

نکات مهم دوخت گن لاغری

قبل از دوخت لباس لاغری و پاسخ به این سوال که چگونه گن لاغری درست کنیم، لازم است چندین فاکتور را در نظر بگیرید تا بتوانید یک گن مناسب بدوزید. در ابتدا باید قسمتی از بدن مانند کمر، باسن یا ران را که قرار است برای آن گن بدوزید، مشخص کنید. سپس باید مدلی مناسب با آن ناحیه انتخاب کنید، در این زمان بهتر است به ‌دنبال الگوهایی با درزهای عمودی باشید، چرا که این برش‌های روی گن، اندام را زیباتر می‌کنند. بعد از انتخاب الگو نوبت به پارچه می‌رسد، پارچه گن باید در عین راحتی دارای کشسانی باشد تا بتواند اندام را جمع کند.

نکته مهمی که در هنگام دوخت گن باید به آن توجه کنید موضوع اندازه‌گیری است، اندازه‌گیری‌های دقیق نقاط مختلف بدن از جمله دور کمر، دور شکم، ران‌ها و باسن برای ایجاد یک لباس مناسب که فرم بدنتان را بهتر نشان دهد، بسیار مهم است. در صورت خرید الگوی آماده یادتان باشد که اگر اندازه‌های شما خاص و منحصر به ‌فرد است، الگو را مطابق با نیازهایتان اصلاح کنید. قبل از برش پارچه نهایی خود دوباره الگو را با اندازه‌های خود تطبیق دهید تا از دقیق بودن آن مطمئن شوید.

برای خیاطی کردن، یک فضای کاری تمیز با نور مناسب و تمام ابزار و لوازم مورد نیاز در نظر بگیرید. این موارد به شما کمک می‌کند در طول فرآیند خیاطی منظم باشید و متمرکز باقی بمانید. در نهایت لازم به ذکر است که برای دوخت گن باید به جزئیات توجه کنید و دقت فراوانی به‌ خرج دهید. با در نظر گرفتن این نکات مهم، می‌توانید لباسی جذاب و مطابق با اهدافتان بدوزید.

چگونه گن لاغری درست کنیم؟

ساخت گن نه تنها با اتکا به روش های صنعتی، امکان پذیر می باشد، بلکه این امر با تکیه بر روش های خانگی نیز محقق گشته است. این کار به هیچ وجه دشوار نبوده و با یک دستورالعمل ساده، قابل اجراست. پیش از ساخت گن ابتدا باید سایز دور سینه یا کمر را مشخص کنید. برای تهیه کش گن، هیچ محدودیتی از لحاظ اندازه و ضخامت وجود نداشته و می توانید آن را به هر اندازه و متراژی که می خواهید، تهیه نمایید. اگر هدف شما ساخت گن سینه است، بهتر است کش با پهنای پانزده الی بیست سانتی را انتخاب کنید. دوخت چسب نر به یک سمت کش و دوخت چسب ماده به سمت دیگر آن، اقدامی است که باید پس از تعیین سایز کش انجام دهید. به جای دوخت می توانید از روش کوک زدن نیز استفاده نمایید.

یک روش کم هزینه و مقرون به صرفه

بدون شک دوخت گن با استفاده از ابزارهای خیاطی مثل چرخ خیاطی، مطمئن تر بوده و دوخت محکم تری را رقم می زند. چه بسا که دستتان برای تنگ و شل کردن گن نیز باز خواهد بود. با این کار نه تنها صاحب یک گن لاغری می شوید، بلکه هزینه کمتری را هم متحمل خواهید شد. ضمنا با این اقدام از یک گن استاندارد و کاملا متناسب با سایز بدنتان برخوردار گشته و می توانید یک روش مقرون به صرفه را تجربه کنید. در صورت حساسیت داشتن به کش گن می توانید از یک پارچه نخی به عنوان لایه یا استر استفاده کرده و این پارچه را به گن بدوزید.

طریقه ساخت گن شورتی

اگر هدف شما، ساخت گن شورتی است، طرز ساخت این مدل را نیز خواهیم گفت. برای ساخت گن مورد نظر، تنها باید به سراغ پارچه هایی خاص مثل پارچه لاکرا کشی، یاردی (آلمانی، آمریکایی یا ترکی) و دانتل کش بروید. سپس می بایست با استفاده از متر، سایز دور باسن، داخل پا، بلندی فاق و بلندی گن را بگیرید

الگوی دوخت

ابتدا نیاز به کاهش بیست سانتی سایز دور باسن خواهید داشت. سپس 4/1 دور باسن را از 5 سانت کسر کنید. از فرمول 1 به 3 برای بلندی گن استفاده کرده و الگو را به داخل و به صورت عمودی بکشید. برای بلندی باسن، فرمول 1 به 5 را به کار برده و باز هم الگو را به داخل و عمودی بکشید. برای بلندی فاق، فرمول 1 به 7 نیاز می باشد. پس از آن کشیدن الگو به داخل جهت به دست آوردن نقطه هشت، الزامی است. سپس اقدام به نشانه گذاری کرده و این کار را با رعایت فاصله یک سانتیمتر انجام دهید.

از فرمول 1 به 9، 2 به 10 و 2 الی 3 سانت جهت اتصال آنها به فاق استفاده نمایید. پس از آن فرمول 3 به 11، 4 به 12 و 2 تا 3 سانت را به کار برده و آنها را به صورت کج یا مورب به فاق وصل کنید. برای تعیین سایز داخل پا از فرمول 8 به 12 استفاده نمایید. نصف کردن خط 11 به 12 و بالا رفتن به اندازه یک تا دو سانت، سپس نشانه گذاری نقطه 13 و کشیدن هلال جلوی گن، اقداماتی بعدی اند که باید انجام شوند.

دکمه بازگشت به بالا