مجله جامعه

معاون سیاسی سپاه: حامیان رژیم صهیونیستی دچار تنگنای راهبردی شده‌اند

معاون سیاسی سپاه: حامیان رژیم صهیونیستی دچار تنگنای راهبردی شده‌اند

سردار «جوانی» با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانش درمانده شده‌اند، گفت: این رژیم به پایان حیات خود رسیده و پیروزی ملت فلسطین قطعی است.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار «یدالله جوانی» معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با یک برنامه رادیویی درباره جنگ غزه و وضعیت کنونی منطقه، اظهار داشت: طوفان‌الاقصی همه معادلات را تغییر داد و آثار آن یکی پس از دیگری آشکار می‌شود.

سردار جوانی در این زمینه به تأثیرگذاری افکار عمومی بر مقامات آمریکایی اشاره کرد که نتیجه‌ی آن، رأی ممتنع آمریکا به قطعنامه شورای امنیت درباره جنگ غزه بود.

معاون سیاسی سپاه اضافه کرد: عملیات طوفان‌الاقصی منشأ تحولات اساسی شد و نوعی بیداری و آگاهی‌بخشی را در پی داشت.

به گفته وی، نوعی شناخت در میان ملت‌ها نسبت به فلسطین و رژیم صهیونیستی شکل گرفته است؛ در حالی که پیش‌تر، رسانه‌های وابسته به این رژیم طوری عمل می‌کردند که گویی صهیونیست‌ها اخلاق‌مدار هستند و فلسطینی‌ها به عنوان تروریست معرفی می‌شدند. این رسانه‌ها جای مظلوم و ظالم را جابه‌جا کردند و غرب هم از جنایات اسرائیل حمایت و مردم فلسطین را محکوم می‌کرد.

سردار جوانی عنوان کرد: امروز در «میدان» اتفاقاتی رخ داده که منجر به شناختِ دقیقِ شرِّ مطلق شده است و از طرفی مظلوم هم معرفی شد. در کشور‌های اروپایی و آمریکا هم ملت‌ها به صحنه آمدند و در دفاع از مردم فلسطین پا به عرصه گذاشتند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه حمایت از رژیم صهیونیستی تا قبل از طوفان‌الاقصی به دلیل تبلیغات رسانه‌ای صورت می‌گرفت، افزود: با واقعی شدن تصاویر، رژیم صهیونیستی در انتهای راه قرار گرفته و حامیان او نیز دچار تنگنای راهبردی و استراتژیک شدند. در این فضا بعید است که غربی‌ها مثل گذشته توان حمایت از اسرائیل را داشته باشند؛ چراکه نوعی بیداری رخ داده که عاملی بازدارنده است.

وی با تأکید بر اینکه اسرائیل به فروپاشی خود نزدیک شده است، گفت: صهیونیست‌ها می‌خواستند طوفان‌الاقصی را خنثی کنند؛ اما رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدا تاکید کردند که شکست اسرائیل بر اثر این عملیات، ترمیم‌ناپذیر است.

سردار جوانی ادامه داد: آمریکا و غرب توان جبران این شکست را ندارند که مهم‌ترین دلیل آن، پایمردی جمعیت ۲ میلیونی مردم در نوار غزه بوده که جهانیان را شگفت‌زده کرده است.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانش درمانده شده‌اند، تأکید کرد که حمایت بیشتر از این رژیم فایده‌ای برای غربی‌ها ندارد؛ بلکه نتیجه این حمایت‌ها برای آن‌ها و حتی خود صهیونیست‌ها سراسر ضرر و زیان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این میان، غربی‌ها تصویری دروغین مبنی بر حمایت از حقوق بشر از خود بر جا گذاشته بودند و با این تصویر غیرواقعی، ملت خود را هم فریب می‌دادند؛ ولی امروز با بیداری وجدان‌ها روبه‌رو هستند که در میان برخی رهبران سیاسی و نخبگان هم نمایان شده.

به عقیده سردار جوانی، خودسوزیِ خلبان جوان آمریکایی نشانه‌ای از بیداری وجدان‌ها در غرب است و لذا عملیات طوفان‌الاقصی در جهان، طوفانِ آگاهی‌بخشی برپا کرد که در غرب بیش از هر جای دیگری تأثیرگذار بود.

وی تأکید کرد: اسرائیل روز به روز در تنگنای بیشتر گرفتار می‌شود و همین وضعیت برای حامیان غربی او نیز رقم می‌خورد؛ از این رو غربی‌ها باید هرچه زودتر در سیاست خود تجدید نظر کرده و از رژیم صهیونیستی جدا شوند.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است و این سنت الهی است، خاطرنشان کرد: نسل جدید فلسطین به هیچ عنوان سازش را نمی‌پذیرد؛ اسرائیل به انتهای حیات خود می‌رسد و پیروزی ملت فلسطین امری قطعی است.

گروه تحریریه اجتماعی

پژوهشگر مسائل اجتماعی با تمرکز بر تحولات سیاسی و نقش آن در جامعه. مقالات کوتاه و تحلیلی درباره مسائل سیاسی فعلی.
دکمه بازگشت به بالا