طرز تهیه دمنوش گزنه برای لاغری

دمنوش گزنه دارای خواص بهداشتی زیادی است. دمنوش بانوان بیز می‌تواند به تقویت سلامت پوست و مو، درمان کم‌خونی، کاهش فشار خون و خطر بیماری‌های قلبی کمک کند. همچنین برای مواردی مانند تسکین درد، ریزش مو، آلرژی و مشکلات قاعدگی زنان مفید است. از طرفی، باید مصرف افراز این دمنوش و تداخل با برخی داروها را مد نظر داشت و از افراط در مصرف آن خودداری کرد. دمنوش گزنه همچنین برای کاهش وزن، تقویت مو، کنترل قند خون، و حمایت از سلامت قلب و عروق مفید است.

دمنوش | طرز تهیه

ویتامین C و آهن موجود در دمنوش گزنه موجب افزایش گلبول های قرمز و درمان کم خونی می شود. همچنین مواد معدنی موجود در این گیاه به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. چای گزنه سرشار از آهن و پتاسیم بوده که موجب بهبود گردش خون، آرامش اعصاب و بهبود عملکرد قلب و عروق می شود. دمنوش گزنه برای مواردی مانند: تسکین درد، ریزش مو، آلرژی و حساسیت پوستی، قاعدگی زنان و… مفید است.

مضرات دمنوش گزنه

از جمله مضرات گزنه احتمال اختلال دارویی آن با برخی داروها از جمله دارو‌های مدر، دارو‌های فشارخون، داروهای دیابت و داروهای رقیق کننده خون است. زنان باردار و کودکان باید از مصرف گزنه خودداری کنند. همچنین افراط در مصرف گزنه موجب مشکلاتی مانند فشار خون بالا، قند خون بالا و نامنظم شدن قاعدگی می‌شود.

طرز تهیه دمنوش گزنه

دمنوش گزنه خواص زیادی دارد و برای تهیه این دمنوش کافی است یک قاشق چای خوری گزنه خشک را در یک فنجان آب جوش بریزید و یک درپوش روی فنجان بگذارید و اجازه دهید ده تا پانزده دقیقه بماند،سپس دمنوش را از صافی بگذرانید و نوش جان کنید. اگر نیاز داشتید دمنوش گزنه شما سریع‌تر آماده شود،می‌توانید  گزنه را داخل قوری بریزید و روی آن آب جوش بریزید و قوری خود را روی چای‌ساز و یا حرارت کتری و سماور قرار دهید.برای بهتر شدن طعم دمنوش گزنه می توانید آن را با نبات یا عسل میل کنید . پس از یکبار استفاده خواص دمنوش مفرح بیز  پی خواهید برد

خواص دمنوش گزنه برای قند خون

مصرف دمنوش گزنه روی کنترل سطح قند و فشار خون تأثیر مثبتی دارد. در گزنه حلقه‌ای پیچیده وجود دارد که موجب کاهش قند خون می‌شود. از گیاه گزنه در دارو‌های قند خون استفاده می‌کنند. با نوشیدن سه فنجان از دمنوش گزنه می‌توانید قندخون را کنترل کنید.نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ نشان می دهد که عصاره برگ گزنه سطح گلوکز خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش می‌دهد.

دمنوش گزنه برای مو

ویتامین ب و منیزیم موجود در گزنه موجب تقویت مو می‌شود و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. از دیگر ویتامین‌های موجود در گزنه ویتامین سی است که باعث تنظیم چربی کف سر شده و از ریزش موها جلوگیری می‌کند. جوشانده یا دمنوش  گزنه را دور از نور خورشید قرار دهید و آن را روی کف سر خود بریزید و یا جوشانده گزنه را با خاک رس ترکیب کنید و ترکیب به دست آمده را به موهای خود بزنید و پس از ده دقیقه آب‌کشی کنید.

خواص دمنوش گزنه برای قلب

دمنوش گزنه فشار خون بالا را کاهش می دهد و تهوع را رفع می‌کند در نتیجه از بروز حملات قلبی و سکته قلبی پیشگیری می کند. همچنین مواد معدنی موجود در گیاه گزنه به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند. دمنوش  گزنه سرشار از آهن و پتاسیم بوده که موجب بهبود گردش خون، آرامش اعصاب و بهبود عملکرد قلب و عروق می شود. از خواص بارز دمنوش گزنه تقویت سلامت قلب و پیشگیری از سکته قلبی و مغزی است.

خواص دمنوش گزنه برای پروستات

دمنوش گزنه برای درمان عفونت های دستگاه ادراری(UTI)، مشکلات کلیوی و پروستات استفاده می‌شود. دمنوش گزنه می‌تواند مانع بزرگ شدن پروستات شود و از این طریق مانع ایجاد سرطان پروستات شود. توجه داشته باشید که ریشه گزنه که در تهیه این دمنوش استفاده می شود  فقط می‌تواند از بزرگ شدن پروستات جلوگیری کند اما تاثیری در راستای کوچک کردن یا بازگرداندن پروستات به حالت قبل ندارد.

خواص دمنوش گزنه برای رحم

دمنوش گزنه یکی از بهترین‌ دارو‌های گیاهی برای درمان کیست تخمدان است. این گیاه دارویی موجب تنظیم قاعدگی و بهبود خونریزی شده و جریان خون را به سمت رحم و لگن هدایت می‌کند. گزنه رحم را ضدعفونی می‌کند. دمنوش گزنه با حذف سموم رحم مشکلاتی مانند ناباروری را به حداقل می‌رساند. این دمنوش رازیانه دکتر بیز می‌تواند دردهای پیش از شروع دوران قاعدگی مانند نفخ و گرفتگی را کاهش دهد. دمنوش گزنه حالت‌های گذار را برای خانم‌هایی که در معرض یائسگی هستند راحت‌تر می‌کند و در نتیجه تغییرات هورمونی در این دوره ناراحت‌کننده نخواهد بود.

طرز تهیه دمنوش لاغری خانگی

اغلب گیاهان چربی سوز را می‌توانید به دو شکل دم کنید:

گیاه را داخل یک فنجان یا لیوان آب جوش بریزید و روی آن را بپوشانید تا حدود ده دقیقه دم بکشد و یا اینکه داخل یک قوری آب جوش ریخته و روی حرارت غیر مستقیم و ملایم قرار دهید تا چند دقیقه بماند. سپس قوری را از روی حرارت برداشته و روی آن را با یک پارچه بپوشانید تا به خوبی دم بکشد. نکته مهم این است که دمنوش‌ها نباید به جوش بیایند زیرا خاصیت خود را از دست خواهند داد.

سوالات متداول درباره دمنوش لاغری

آیا چای و دمنوش می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند؟

نوشیدن یک فنجان چای یا دمنوش لاغری، شما را به همان سایز قبلی باز نمی‌گرداند. پژوهش‌ها نشان داده‌اند که مصرف چای تاثیر ناچیزی در کاهش وزن دارد که آن هم در صورت استفاده هم­زمان چای با رژیم و ورزش امکان­‌پذیر است. کافئین موجود در بیشتر چای‌ها انرژی مورد نیاز را تامین می‌کند. این دو ماده در کنار هم به لاغری کمک می‌کنند.

آیا سم‌‌زدایی برای کاهش وزن لازم است؟

خیر، بد‌ن‌تان طوری طراحی شده که خودش به صورت طبیعی سم‌­زدایی می‌کند. البته مصرف روزانه سبزیجات و میوه‌های تازه نقش مهمی در سم‌زدایی بدن دارد. رژیم غذایی سرشار از آنتی‌­اکسیدان، کربوهیدرات و فیبر است که موجب افزایش انرژی، سوخت و ساز و سم‌­زدایی بدن می‌شود.

آنچه از مقاله دمنوش لاغری آموختیم:

در این مقاله با خواص انواع دمنوش لاغری خانگی سریع آشنا شدیم و دانستیم که مصرف هر کدام از این گیاهان چربی سوز اگر به اندازه و در کنار ورزش و رژیم غذایی سالم و اصولی باشد، می‌تواند به لاغر شدن‌مان کمک کند. اگر دارو مصرف می‌کنید یا باردار هستید باید در مصرف دمنوش برای لاغری شکم دقت کنید.

دکمه بازگشت به بالا