پیر چشمی بعد از لیزیک

فمتولیزیک، لازک، اسمایل، سن نهایی برای عمل ندارد. بعد از 18 سالگی در صورت برآورده شدن شرط بالا امکان لیزیک وجود دارد. منتها بعد از 40 سالگی به ضعیفی چشم فرد، پیرچشمی هم اضافه میشود. به عبارتی دید نزدیک فرد برای مطالعه دچار مشکل میشود و عملا فرد یا نیاز به دو عینک برای دور و نزدیک داشته و یا ممکن است در نزدیک بینها، فرد با برداشتن عینک دور، نزدیک را بتواند ببیند.

بعد از 40 سالگی ما با اصلاح لیزری، فقط میتوانیم دید دور فرد را اصلاح کنیم. برای دید نزدیک فرد همچنان نیاز به عینک خواهد داشت. حتی کسانیکه قبل از 40 سالگی برای اصلاح دید دور تحت لیزیک قرار گرفته اند به چهل سال که میرسند به علت اضافه شدن پیرچشمی، نیاز به عینک نزدیک یا مطالعه پیدا میکنند.

باگذر عمر آثار چین و چروک و پیری بر روی پوست مشخص می گردد ، با کرم لیفت گاتیو اصل میتوان چین و چروک را کاهش داد.

لیزیک بعد از چهل سالگی

بعد از چهل سالگی به علت اضافه شدن پیرچشمی، چه فرد قبلا لیزیک کرده باشد یا بخواهد بعد از چهل سالگی لیزیک کند، نیاز به عینک نزدیک یا مطالعه صرفا برای مطالعه و موبایل خواهد داشت. با عمل لیزیک دید دور فرد اصلاح میشود اما پیرچشمی قابل اصلاح نیست و بر حسب سن یک عینک 1+ تا 2.5+ نیاز پیدا خواهد کرد.

.

ممکن است فرد اظهار کند که من سن بالای پهل سال دارم و نیاز به عینک مطالعه ندارم و وقتی میخواهم مطالعه کنم عینک دور را برمیدارم و به راحتی مطالعه میکنم. این حالت برای افراد مایوپ یا نزدیک بین با نمره عینک کمتر از 4- اتفاف می افتد.

در اعمال لیزری اصلاح ضعیفی چشم، نمره چشم فرد روی قرنیه چشم تراشیده میشود.  نتیجتا بعد از عمل دید دور فرد خوب شده اما برای نزدیک، فرد دیگر قادر نخواهد بود که عینک دور را بردارد تا نزدیک را ببیند، به علت اینکه عینک دور فرد روی قرنیه تراشیده شده است. حال این افراد برای مطالعه باید یک عینک نزدیک بزنند تا کتاب و یا موبایل را واضح ببینند.

لیزیک بعد از پنجاه سالگی

لیزیک برای اصلاح ضعیفی دید بعد از عمل آب مروارید

همانطور که گفته شد، بعد از عمل آب مروارید با کارگذاری لنز، معمولا فرد نیاز به عینک دور دیگر نخواهد داشت. بعد از عمل آب مرواید 2 حالت وجود دارد که فرد نیاز به عینک دور خواهد داشت:

  1. گاهی فرد از قبل از عمل آستیگمات داشته و معمولا آستیگمات چشم ناشی از قرنیه میباشد. اگر حین عمل از لنزهای توریک که اصلاح کننده آستیگمات قرنیه هستند استفاده نشده باشد. ضعیفی چشم فرد بعد از عمل اصلاح شده اما آستیگمات باقی میماند. حال فرد بعد از عمل آب مرواید باید یک عینک آستیگمات بزند تا دید دور خوبی داشته باشد.
  2. علی رغم اینکه دستگاه IOL master برای تعیین نمره لنز داخل چشمی از تکنولوژی لیزر استفاده میکند و بسیار دقیق میباشد. اما برای تعیین نمره لنز از یک سری فرمولهای ریاضی استفاده میکنند که این فرمولها روز به روز تکامل پیدا میکنند اما هنوز در 10% موارد این فرمولها نمره دقیقی از نمره داخل چشمی را نمیدهند. در نتیجه چشم فرد بعد از عمل، ضعیف بوده و نیاز به عینک دور پیدا خواهد کرد.

در این دو حالت، بعد از عمل آب مروارید دید فرد برای دور ضعیف بوده که برای آن میتوان لیزیک زمانی که در اثر سفت شدن و فقدان انعطاف پذیری عدسی ؛ چشم برای تمرکز بر روی اجسام نزدیک ، توانایی خود را از دست می دهد ؛ چنین اطلاق می شود که فرد دچار بیماری پیر چشمی شده و در نتیجه ، اشیای نزدیک را تار می بیند.

بهتر است کرم دور چشم بیز را به صورت روزمره برای مراقبت از پوست اطراف چشمان خود استفاده کنید

بهترین جراح و متخصص چشم در تبریز می باشد. به جرأت می توان از بینایی به عنوان مهم ترین حس پنج گانه یاد کرد که نقش موثری در دریافت عمده اطلاعات از محیط پیرامون و ادراک ما از محیط ایفاء می کند.

از این رو باید اشاره داشت که افراد مبتلا به این بیماری ، در انجام اموری ؛ از قبیل خواندن ، نوشتن ، کار با رایانه و موبایل و به طور کلی انجام فعالیت های هنری و فنی با مشکلاتی مواجه می گردند. لازم به ذکر است که آمار ابتلا به این بیماری در افراد 40 سال به بالا ، به مراتب بیشتر از سایر رده های سنی می باشد.

چه مواردی خطر ابتلا به پیر چشمی را تشدید می کنند ؟

به طور کلی ریسک ابتلا به پیر چشمی ، در پی برخی عوامل افزایش می یابد که این عوامل عبارتند از :

بالا رفتن سن : همانطور که پیشتر نیز اشاره شد ، در عمده موارد، در افراد بالای 40 سال نمود می یابد ؛ از این رو می توان گفت که افزایش سن از موثرترین عوامل خطر در بروز آن محسوب می شود.

ابتلا به برخی بیماری ها : برخی بیماری ها، اعم از دیابت ، بیماری های قلبی ، فلج چندگانه و غیره و همچنین ابتلا به دوربینی ( یکی از اختلال انکساری چشم )، از جمله مواردی هستند که ریسک ابتلا به پیر چشمی را تشدید می کنند.

برخی داروهای خاص : گاها به دنبال مصرف برخی داروهای خاص، نظیر انواع آنتی هیستامین و داروهای ضد افسردگی بروز می کند.

انواع پیرچشمی

پيرچشمی دارای انواع مختلفی است که پزشک با انجام معاینه نوع آن را تشخیص می دهد. در ادامه انواع پیر چشمی را نام برده و هر یک را به طور مختصر آن را بیان می کنیم:

پير چشمی اولیه : این نوع پیرچشمی همانطور که از نامش پیداست اولین و ابتدایی ترین نوع پيرچشمی می باشد. در این نوع ممکن است فرد بیمار در هنگام خواندن حروف ریز دچار مشکل شود.

پیر چشمي عملکردی : این نوع بیشتر برای افرادی که دارای چشم های نزدیک بین هستند اتفاق می افتد. زمانی شما متوجه آن خواهید شد که در نزدیک بینی نیز دچار مشکل های شدیدی شده باشید.

پير چشمي مطلق : در این نوع مدل فرد دیگر نمی تواند به درستی بر روی اشیای نزدیک تمرکز کند، به نوعی می توان گفت چشم نمی تواند بر روی اشیاء نزدیک فوکوس کند.

پیر چشمی زودرس : این اصطلاح زمانی به کار برده می شود که فرد قبل از رسیدن به سن 40 سالگی دچار اين بيماري مي شود.

پير چشمی شبانه : این مدل نیز زمانی اتفاق می افتد که شما در شب یا در نور های کم نتوانید به درستی اشیای نزدیک را ببینید و بر روی آن ها تمرکز کنید.

چه کسانی در معرض پیرچشمی هستند ؟

مهمترین عامل خطر در این عارضه افزایش سن می باشد. بیشتر افراد تا قبل از 40 سالگی نیمی از توانایشان در تمرکز بر اشیاء نزدیک از دست می دهد و به مرور زمان پس از این سن دچار پير چشمی می شوند. اما در بعضی از افراد علائم ذکر شده بیشتر می باشد. قیمت سرم بوتاکس گاتیو آنقدر مناسب است که اکثریت میتوانند ، برای مراقبت پوست آن را خریداری کنند.
اگر شما نیز مشکلات ذیل را داشته باشید در معرض خطر پير چشمي زودرس خواهید بود:

  • داشتن سوء تغذیه
  • در صورتی که به کم خونی مبتلا باشید.
  • دارای بیمار قلبی و عروقی هستید.
  • سخت شدن پوسته عدسی چشم
  • خسته شدن و نداشتن خواب کافی
  • مبتلا به دیابت یا مشکلات متابولیسم قند خون باشید.
  • ستون فقرات و مغز شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • نارسایی عروقی یا جریان خون بسیار ضعیفی داشته باشید.
  • به چشم هایتان ضربه وارد شود یا به بیماری های چشمی مبتلا باشید.
  • چشم هایتان دور بین باشد، به طوری که دیدن اشیاء نزدیک سخت از دیدن اشیاء دور باشد.
  • میاستنی گراویس نیز یک نوع اختلال عصبی و عضلانی است که بر روی اعصاب و عضلات شما تاثیر می گذارد.
  • دارای بیماری مالتیپل اسکلروزیس یا میاستنی گراویس باشید. مالتیپل اسکلروزیس یک نوع بیماری خودایمنی می باشد.
دکمه بازگشت به بالا