تفاوت قیمت لیر در ترکیه و ایران

در این وب سایت قیمت لیر ترکیه معروف به لیر یا تله به صورت روزانه ارائه می شود. همچنین اطلاعات کاملی در مورد قیمت لیر برای تومان و نرخ تبدیل لیر به دلار ارائه می دهیم. در ضمن بهترین و ارزان ترین روش خرید لیر ترکیه را برای شما توضیح می دهیم. در پایان، ظاهر و ویژگی های تمامی اسکناس های لیر قانونی ترکیه را مشاهده خواهید کرد. برای خرید لیر ترکیه با موسسه مهاجرتی شاهان تماس بگیرید.

چگونه لیر ترکیه دریافت کنیم؟

با توجه به نیاز مسافران و گردشگران به خرید لیر ترکیه و دانستن ارزش لیر، در این قسمت به معرفی بهترین روش های خرید این ارز می پردازیم. راه های زیادی برای دریافت لیر ترکیه وجود دارد. این روش ها شامل خرید مستقیم لیر در بازار ایران یا تبدیل ارزهای واسطه به لیر در خود ترکیه است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب هر روش می پردازیم.

فاعور لیر ترکیه و ایران و تومان

یکی از ساده ترین و بی دردسرترین راه های خرید لیر ترکیه، خرید آن از بازار ایران است. این ارز محبوب با مراجعه به صرافی رسمی به راحتی بدست می آید. متأسفانه لیر ترکیه مستقیماً در صرافی های دولتی عرضه نمی شود. بنابراین، برای دریافت آن باید به یک صرافی خصوصی بروید.

دلار آمریکا را در ایران دریافت کنید و در ترکیه به لیر تبدیل کنید

راه های دیگری برای ساختن لیر وجود دارد. دلار و سایر ارزهای رایج را به لیر تبدیل کنید. لطفا توجه داشته باشید که در این صورت باید به نرخ تبدیل ارز خود به لیر توجه کنید.

لیر را از کجا با قیمت بهتر تهیه کنیم؟

متأسفانه اکثر مقاصد گردشگری ترکیه مانند میدان تقسیم استانبول یا فرودگاه، نرخ ارز مناسبی را برای تبدیل دلار به لیر ارائه نمی دهند. بنابراین اگر قصد مبادله ارز خود و خرید لیر در ترکیه را دارید، باید به نرخ های مبادله ای درج شده در نمودار مبادله ای توجه کنید. در این مواقع هر چه نرخ مبادله لیر به دلار کمتر باشد، لیر بیشتری از طریق مبادله دریافت خواهید کرد.

مبادلات ترکیه

در استانبول یکی از راحت ترین مکان ها برای تبدیل دلار به لیر و خرید لیر، بازار بزرگ است. همچنین مناطقی مانند میدان تقسیم و فرودگاه استانبول و همچنین صرافی های خصوصی غیرقابل اعتماد مکان مناسبی برای تبادل پول نیستند. اگر به این مکان ها سر بزنید قیمت لیر برای شما گران می شود!

همیشه توجه داشته باشید که برای خرید و فروش ارز به جز نرخ تبدیل، کارمزد اضافی وجود ندارد. بنابراین، اگر فروشنده از شما کارمزد تبدیل ارز را درخواست کرد، به صرافی دیگری بروید.
قیمت لیر
در یک فروشگاه معتبر دلار آمریکا را به پوند تبدیل کنید

روش غیرمستقیم اما جالب دیگری وجود دارد که می تواند در مقادیر کم و با قیمت مناسب بر حسب پوند برای تبدیل ارز کار کند. این روش استفاده از خدمات برخی فروشگاه ها و برندهای معتبر می باشد. در فروشگاه ها و برندهای بین المللی در استانبول می توانید برای خرید دلار یا یورو بپردازید. این فروشگاه ها مابقی مبلغ را به لیر ترکیه با نرخ ارز مناسب به شما برمی گردانند. از جمله این برندهای معروف، برند زارا است. توجه داشته باشید که این روش فقط برای تبدیل مقادیر کم مناسب است. همچنین در ازای دریافت این خدمات باید محصولی را خریداری کنید.

انواع سکه های ترکیه و شکل ظاهری آنها

واحد پول رایج ترکیه، لیر، به دو صورت اسکناس و سکه موجود است. در این قسمت تصاویر واضح و ویژگی های لیر ترکیه را به طور کامل برای شما توضیح می دهیم. کلاهبرداران و کلاهبرداران اغلب پول های تقلبی یا نامعتبر در اختیار ایرانیان ترکیه قرار می دهند. بنابراین اگر به آنها شک دارید، بهتر است ظاهر پول را با عکس های این قسمت مقایسه کنید.

یک اسکناس 200 لیری

اسکناس 200 لیری بزرگترین و گرانترین اسکناس لیری است که تا کنون چاپ شده است. این اسکناس بنفش دارای ابعاد 160×72 میلی متر است. تصویر روی اسکناس 200 لیری، تصویر مصطفی کمال آتاتورک است. در پشت این اسکناس تصویر یونس امری، شاعر معروف ترک دیده می شود.

100 پوند

دومین اسکناس با ارزش ترکیه اسکناس 100 لیره ای است. این نت آبی در سایز 154*72 میلی متر چاپ شده است. آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن، تصویر بالای این یادداشت است. پشت این یادداشت تصویر موسیقی دان و آهنگساز مشهور ترکیه ای مصطفی بوهیرزاده حک شده است.

اسکناس 50 لیری

اسکناس با ارزش بعدی 50 لیر است. این اسکناس نارنجی با اندازه 148 در 68 میلی متر است. تصویر این یادداشت همانند سایر یادداشت های آتاتورک ترکیه است. پشت این اسکناس تصویر فاطما علیا، اولین خواننده ترک نوشته شده است.

اسکناس 20 لیری

اسکناس 20 لیری سبز است. ابعاد این اسکناس 142×68 میلی متر است و با تصویر آتاتورک تزئین شده است. پشت این اسکناس پرتره ای از معمار و طراح مشهور ترک کمال الدین معمار است. تهیه لیر در 20 لیر به عنوان

اسکناس 10 لیری

اسکناس بعدی اسکناس 10 لیری است. این اسکناس قرمز رنگ در ابعاد 134*64 چاپ شده است. تصویر روی این اسکناس پرتره آتاتورک و تصویر پشت آن نام مستعار آهیت ریاضیدان معروف ترک است. این اسکناس به دلیل کاهش قیمت ارزش سابق خود را از دست داده است.

اسکناس 5 لیر

اسکناس 5 لیره ای کوچک ترین و کم ارزش ترین اسکناس چاپ شده در ترکیه است. این اسکناس ها در دو رنگ بنفش و قهوه ای چاپ شده و هر دو قانونی هستند. ابعاد این اسکناس 130*64 می باشد که نمونه ای از این اسکناس در تصویر زیر قابل مشاهده است. نرخ مبادله لیر به دلار برای 10 لیر حدود یک دلار است.

دکمه بازگشت به بالا