نکات مراقبت از پوست در تابستان

در تابستان با گرم شدن هوا، غدد چربی پوست شروع به تولید سبوم اضافی (روغن طبیعی) می‌کنند. این افزایش چربی در پوست باعث ایجاد مسدود شدن منافذ پوستی می‌شود.مسدود شدن منافذ پوستی سبب ایجاد جوش و اکنه میشود. به همین دلیل ایجاد جوش و اکنه در پوست، شایع‌ترین مشکل پوستی در فصل تابستان است. همچنین افرادی که پوست چرب دارند بیشتر مستعد ابتلاء به آن هستند. زیرا باکتریها و چربی پوست با عرق مخلوط شده و سبب مسدود شدن منافذ و ایجاد جوش خواهند شد.

حتی سلول‌های مرده‌ی پوست نیز زیاد می‌شوند. پاکسازی پوست یک نوع خدمات مراقبتی زیبایی مخسوب می شود که با انجام آن  دربهترین سالن زیبایی اصفهان  زیبایی و درخشندگی پوست خود را تضمین می کنید .هدف از پاکسازی، زدودن آلودگی‌ها و گرد و غبار، مواد آرایشی و باز کردن منافذ پوست می‌باشد. پاکسازی که دارای مراحل مختلفی می‌باشد باعث می‌باشد علاوه بر شفافیت، پوست شما را از جوش‌ها و دانه‌های سرسیاه پاک کرده و به پوستتان شادابی ببخشد.

پوست | ساختمان

مراقبت‌های ویژه از پوست در تابستان

آسیب‌های ناشی از خورشید می‌تواند منجر به پیری زودرس پوست، چین و چروک، خشکی و حتی سرطان پوست شود. همچنین پوست هنگامی که در معرض تابش خورشید قرار می‌گیرد، بطور طبیعی برای محافظت از خود، ملانین بیشتری تولید میکند. ترشح ملانین اضافی در پوست منجر به ایجاد لکه‌های تیره و برنزه روی پوست می‌شود.

این نکات مراقبتی عبارتند از:

1.      مراقبتهای پوستی ماهانه انجام دهید

استفاده از شوینده‌، اسکراب و مرطوب کننده‌ متناسب با پوست از جمله اقداماتی ایست که باید جهت داشتن پوستی سالم انجام داد. هفته‌ای یکبار پوست خود را با اسکراب ماساژ داده و به خوبی با شوینده‌ی مناسب بشویید. بعد از شستشوی صورت حتماً از یک مرطوب کننده یا آبرسان متناسب با پوست خود استفاده کنید.

2.      چربی پوستتان را کنترل کنید

معمولا میزان ترشح چربی مخصوصا در پوست صورت، در تابستان با افزایش تعریق بیشتر می‌شود. این امر باعث ایجاد جوشهای صورت یا لکه های پوستی میشود. روزانه دو الی سه مرتبه با شوینده مخصوص و متناسب پوست خود شستشو دهید. سپس حتما از تونرهای مناسب استفاده کنید. هفته ای دو مرتبه هم میتوانید از ماسکهای حاوی خاک رس استفاده کنید. چراکه این ماسکها جاذب و کنترل کننده چربی هستند.

3.      حتما کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنید

4.      قبل از زدن کرم ضدآفتاب پوستتان را پاک کنید

یکی از خطاهای رایج تمیز نکردن پوست قبل از استفاده از کرم ضدآفتاب است. معمولا بیشتر افراد هنگام تجدید کرم ضدآفتاب خود در طول روز آن را روی پوست آلوده خود می‌زنند. این درحالی است که پوست صورت باید قبل از استفاده از کرم ضدآفتاب پاک شود و سپس کرم جدید مورد استفاده قرار بگیرد. در اینصورت، منافذ پوستی با چربی و آلودگی بسته نمی‌شوند و احتمال ایجاد جوش و آکنه پایین می‌آید.

5.      محصولات آرایشی سبکتر انتخاب کنید

تعریق، گرما و چرب شدن بیشتر سطح پوست، باعث حساس‌تر شدن پوست در برابر محصولات آرایشی در فصل تابستان می‌شوند.

6.      داشتن تغذیه‌ی سالم

نوشیدن آب زیاد در تابستان بسیار توصیه می‌شود. چراکه بدن از این طریق آب از دست رفته‌ی خود را جبران می‌کند. در این فصل بدن با تعریق زیادی که دارد کم آب شده و به مرور زمان سبب خشکی پوست صورت می‌شود. برای مقابله با این مشکل در تابستان نوشیدن مایعات، خوردن سبزیجات و میوه‌ها توصیه میشود.

7.      استفاده از مرطوب‌کننده

رطوبت پوست در تابستان از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه آب پوست به خاطر گرمی هوا زودتر تبخیر میشود. بنایراین روزی دو الی سه مرتبه از آبرسان ها جهت رطوبت رسانی پوست استفاده کنید.

8.      لایه‌برداری پوست

استفاده از لایه‌بردار، ایده خوبی برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست در روزهای گرم تابستان است. لایه‌برداری باعث می‌شود پوستی نرم، لطیف و درخشان داشته باشید.

9.      مراقب پوست لب‌ها باشید.

خشک و حساس شدن پوست لب‌ها جزو رایج ترین مشکلات پوستی در فصل تابستان است زیرا بیشتر افراد از رسیدگی به پوست لب در این فصل غفلت می‌کنند. پوست لب‌ها باید در تمام روزهای تابستان، مخصوصا در افرادی که ساعت‌های زیادی از روز را بیرون منزل سپری می‌کنند، با کمک کرم ضدآفتاب مخصوص لب یا ضدآفتابهای چندکاره پوشانده شود. بهتر است شب‌ها قبل از خواب، از محصولات مراقبت از لب که حاوی روی، ویتامین E یا ویتامین C هستند نیز کمک بگیرید.

10.  کاهش مدت زمان قرارگیری در برابر نور خورشید

ساعات خاصی در روز شدت آفتاب، شدیدتر است و بیشترین اشعه را دارد. معمولاً بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر شدت اشعه خورشید شدید است. شما باید در این زمان از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید، زیرا به احتمال زیاد ممکن است دچار آفتاب‌سوختگی شوید. اگر شغل خاصی دارید که به دلیل آن نمی‌توانید دور از نور خورشید باشید، پس باید از چتر یا پناهگاه مناسب استفاده کنید و بهتر است چتر UV داشته باشید. علاوه بر این، حتی اگر سایه داشته باشید باید از لباس محافظ و ضد آفتاب استفاده کنید.

خدمات پاکسازی پوست و پیلینگ

باید بدانیم که لایه‌بردارهای زیادی وجود دارد و انتخاب لایه بردار مناسب و موثر کار دشواری است. در همین راستا بهترین سالن های زیبایی اصفهان در کنار سایر خدمات خود، به صورت تخصصی خدمات پاکسازی و لایه برداری پوست را نیز انجام می‌دهد. این خدمات با موثرترین روش‌های لابه برداری و توسط متخصصان انجام می‌گیرد. با لایه‌برداری همچنین چین و چروک‌های سطحی پوست برطرف شده و لکه‌ها نیز رفع می‌گردد

پاکسازی چیست :

پاکسازی پوست روشی مناسب برای شادابی , جوانسازی و سالم نگه داشتن پوست است . پاکسازی خانگی فقط میتواند توسط پاک کننده انجام شود به هیچ عنوان افرادنبایدازبخور, لایه بردارها وروشهای دیگر جهت پاکسازی خودودیگران استفاده نمایند زیرابابخوردادن منافذ پوست بازشده ودرصورتی که فردنتواندکارهای لازم جهت تمیزشدن وبسته شدن منافذراانجام دهدروزنه های پوست روز به روز بازترشده وزیبایی خودراازدست خواهدداد.

حمام وبخارداخل حمام نوعی بخور بشمارمیرودکه همان مقداربرای پوست کافیست . امروزه کمترازبخوربرای پاکسازی استفاده میشودکه جایگزین آن جریان برق است.افرادبایدتوجه داشته باشندکه پاکسازی حتمابایدتوسط پزشک یافرد دوره دیده زیرنظرپزشک انجام شودزیراافراددیگرباساختمان پوست نوع پوست وواکنش های آن به موادآگاهی لازم راندارندو انجام این عمل توسط افرادناواردباعث میشودآسیب جدی به پوست شمابرسد

چه کارهائی درپاکسازی پوست انجام میشود:

پاکسازی پوست در حقیقت درآوردن کومدون‌های سرسیاه، کیست‌های ریز ، تخلیه میلیا، برداشتن سلول‌های مرده و تنظیم و تعادل چربی های پوست است با این حال بیشتر متخصصان پوست و مو معتقدند که لطمه ای که پاکسازی غیر اصولی به پوست می‌زند در مواقعی زیاد است. اگر پاکسازی درست و اصولی انجام نشود، پوست حساس می‌شود، جای جوش باقی می‌گذارد و باعث حساس شدن مویرگ‌ها و حتی پاره شدن آنها می شود

پاکسازی برای چه پوستهائی نیازاست :

پاکسازی برای همه نوع پوست خانمها وآقایان لازم است؛ اما بیش از ۱۰ روش پاکسازی وجود دارد که بر اساس نوع پوست تعیین می‌شود. مثلا برای برخی از افراد یک پاکسازی اولیه که شامل تمیز کردن منافذ پوست از چربی و آلودگی است می‌تواند به یک پاکسازی همراه با جوان‌سازی بدل شده و برای نگهدارنده جوانی و جلوگیری از چروک و افتادگی پوست مفید است. افراد شاغل وآقایان بیشترازبقیه افرادنیازبه پاکسازی دارند زیرااین افرادبیشتردرمعرض آسیب های محیطی مثل آفتاب گردوغبارودیگرآلودگی هاهستندوهمچنین خانمهایی که مرتب آرایش میکنند جزء افرادی هستندکه نیازبیشتری به پاکسازی دارند

 

 

 

دکمه بازگشت به بالا