تجهیزات آتش نشانی آریاکوپلینگ چیست؟

آتش سوزی، ممکن است برای هر ساختمانی و با هر کاربری رخ دهد! فرقی نمی کند ساختمان مسکونی باشد یا تجاری؛ اداری باشد یا صنعتی؛ هرچه که باشد، به دلیل وجود بار حریق در ساختمان های مختلف، ممکن است حریق اتفاق بیفتد. اما آنچه مهم است مقابله با آن درست در زمان وقوع آن است. چرا که زمان در عملیات اطفای حریق آیتم بسیار مهمی است که نباید آن را از دست داد.برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در زمان درست، باید ساختمان به تجهیزات آتش نشانی مختلف تجهیز شده باشد. تجهیزاتی که در کنار هم قرار می گیرند و یک سامانه و سیستم یکپارچه برای مقابله با آتش را ایجاد می کنند. در این مقاله می خواهیم محصولات و تجهیزات مختلفی را که بخشی از سیستم اطفا حریق ساختمان را تشکیل می دهند معرفی کنیم.

مشخصات تماس با کارشناسان پایپ تهران

پایپ تهران به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های بازرگانی کشور از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را با هدف تأمین، تجهیزات و تاسیسات صنعتی و ساختمانی آغاز نمود و در بیش از دو دهه فعالیت خود توانست بخش وسیعی از نیازمندی‌های صنایع مختلف کشور از قبيل صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، تأسیسات سرمایشی و گرمایشی ساختمان، صنایع غذایی

آدرس تهران ،چهار راه گلوبندک خیام شمالی روبروی دادگاه جرائم اقتصادی پلاک928 (بازار تهران)
تلفن1 2155699825
تلفن2 2155699826
تلفن3 2155610448
تلفن4 2155610449

آتش نشانی | تجهیزات

تجهیزات آتش نشانی چیست؟

تجهیزات آتش نشانی آریاکوپلینگ به تجهیزاتی گفته می شود که آتش نشانان در اطفاء حریق و کمک به قربانیان آتش سوزی، انجام عملیات امداد و نجات و اطفای حریق از آن استفاده می کنند. با گسترش صنعت و تراکم جمعیت و توزیع گسترده مواد قابل اشتعال، نیاز به سازماندهی برای امدادرسانی و اطفای حریق بیشتر و بیشتر می شود.

برای این منظور شهرها و کشورهای مختلفی از جمله ایران عزیزمان و همچنین سازمان های آتش نشانی تهران و سایر استان ها در حال فعالیت هستند تا بهترین خدمات را به مردم عزیز ارائه دهند. از جمله تجهیزات آتش نشانی می توان به کپسول های آتش نشانی، هیدرانت آتش نشانی، تجهیزات کف ساز، اتصالات آتش نشانی و خودرو آتش نشانی و … اشاره کرد.

سیستم اطفای حریق اسپرینکلر

بگذارید ابتدا با سیستم اطفای حریق اتوماتیک و خودکار اسپرینکلر آغاز کنیم. اسپرینکلر، یک سیستم اطفاحریق اتوماتیک است که از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است. به عنوان مثال، در یک سیستم اسپرینکلر، قطعاتی همچون منبع ذخیره آب، پمپ آتش نشانی، انواع لوله کشی ها، انواع شیرها و غیره به چشم می خورد که در نهایت به یک قطعه کوچک، حساس و فناورانه منتهی می شود که به آن اسپرینکلر هد (یا به اختصار اسپرینکلر) می گوییم. بله؛  اسپرینکر آتش نشانی، قطعه تکنولوژیکی است که در انتهای یک سیستم اسپرینکلر قرار می گیرد و وظیفه آشکارسازی آتش و خاموش کردن آن را بر عهده دارد.

این قطعه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. اسپرینکلر پایین زن، اسپرینکلربالازن و اسپرینکلر دیواری نمونه هایی از اسپرینکلرهای آتش نشانی هستند که توسط شرکت های تولید کننده تجهیزات آتش نشانی طراحی، تولید و روانه بازار می شود.

انواع تجهیزات آتش نشانی آریاکوپلینگ

جعبه آتش نشانی

طیف انتخاب گسترده، قابلیت طراحی تطبیق پذیر مطابق با نیازهای مشتریان، تنوع در طرح، رنگ، جنس، ابعاد، نوع قفل و لولا و قابلیت حک لوگو و نشان درخواستی، از ویژگی های منحصر به فرد جعبه آتش نشانی آریا است.

قرقره و شیلنگ

ماندگاری در عملکرد و کیفیت، سازگاری با انواع جعبه آتش نشانی و طراحی تخصصی تمامی قطعات، گروه محصولات قرقره و شیلنگ آتش نشانی آریاکوپلینگ را در جایگاه محصولی فراتر از استانداردهای ملی قرار داده و به انتخابی ماندگار تبدیل می کند.

اسپرینکلر

اسپرینکلر آریا در تنوع بی نظیر و کیفیتی فراتر از استانداردهای ملی، استحکام بالا در شرایط مختلف اقلیمی، ثبات، دقت و عدم نیاز به جایگزینی در دهه های متمادی، اسپرینکلر آریا را به انتخابی ماندگار تبدیل کرده است.

اتصالات انگلیسی

استحکام فوق العاده در فشارهای بالا، مقاومت بالا به شرایط محیطی مختلف و دقت ابعادی، مهم ترین ویژگی های اتصالات انگلیسی (BS) آریاکوپلینگ است.

اتصالات آلمانی

دقت ابعادی، استحکام و طول عمر بالا، مقاومت به ضربه و تنوع در ابعاد جهت استفاده در کاربردهای مختلف آتش نشانی، برخی از ویژگی های اتصالات STORZ آریاکوپلینگ هستند.

شیرهای آتش نشانی

استحکام بسیار بالا، مقاومت بالا به خوردگی، مقاومت به نشتی تا فشارهای بالا و قابلیت استفاده در شرایط اقلیمی مختلف، برخی از ویژگی های شیرهای آتش نشانی آریاکوپلینگ است.

محصولات کامپوزیتی

محصولات کامپوزیتی آریاکوپلینگ مخصوص کاربرد در مناطق با شرایط رطوبت بسیار بالا، تابش شدید خورشید، چرخه های خیس شدن و خشک شدن، نمک های خورنده محلول در آب دریا و بخارهای نفتی و پتروشیمی است. نمونه این مناطق، سواحل جنوب و شمال، میدانهای نفتی و پتروشیمی است.

نازل آتش نشانی

انواع نازل Branchpipe ، نازل هوزریل، نازل های تک حالته و نازل هایی با کاربردهای خاص مانند سلار نازل، محصولات این دسته را تشکیل می دهند. سازگاری با انواع اتصالات STORZ و BS ، تولید با دو نوع ماده اولیه آلومینیومی و پلاستیک فشرده و ارگونومی مناسب از ویژگی های نازل آریاکوپلینگ است.

خاموش کننده آتش نشانی

ماندگاری و استحکام بدنه، حفظ کیفیت پودر در طول سرویس دهی و استفاده از ملحقات مستحکم، با توجه به قابلیت استفاده چندین باره از این محصول، باعث اقبال صنایع بزرگ کشور به خاموش کننده های آریاکوپلینگ شده است.

خاموش کننده دستی (کپسول آتش نشانی پودری)

تا کنون در خصوص سیستم آتش نشانی آبی مطالبی را بیان کردیم. اما در این بخش می خواهیم در خصوص خاموش کننده های دستی که از پودر برای اطفای حریق استفاده می کنند حرف بزنیم. از دیگر تجهیزاتی که در کنار سیستم های اطفای حریق آبی مورد استفاده قرار می گیرد و می تواند در زمان بروز حریق و در همان لحظات ابتدایی، به کمک افراد بیاید، انواع کپسول های آتش نشانی است.

هر چند در گذشته، تنها کپسول آتش نشانی BC در کشور موجود بود، اما هم اکنون استفاده از کپسول آتش نشانی پودری ABC توصیه می شود. کپسول پودری ABC بر خلاف کپسول BC توانایی اطفا حریق جامدات را هم دارد. از آنجایی که در یک ساختمان ممکن است هم حریق ناشی از جامدات، هم حریق ناشی از مایعات و هم حریق ناشی از گازها اتفاق بیفتد، کپسول ABC گزینه بسیار مناسبی برای آن به شمار می رود.

کلام پایانی

به این ترتیب به انتهای این مقاله نزدیک می شویم. در این مقاله سعی کردیم در خصوص انواع و اقسام تجهیزات آتش نشانی اطفای حریق صحبت کنیم. در پایان توجه به این نکته ضروری است که به هنگام خرید تجهیزات آتش نشانی بایستی به کیفیت آن توجه داشت. زیرا این تجهیزات به طور مستقیم با جان و دارایی افراد سرو کار دارند. آریاکوپلینگ یکی از شرکت های معتبر در زمینه تولید تجهیزات آتش نشانی است که در بازار به کیفیت شهرت دارد. این شرکت بیش از 350 محصول مختلف را در سبد تولیدات خود دارد که همگی بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی طراحی و تولید می شوند.

دکمه بازگشت به بالا