نماد سایت مجله آنلاین

برای آموزشگاه آرایشگری چه مدارکی لازم است ؟

آرایشگری مردانه | آموزش

اولین قدم برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری مجوز گرفتن از مرکز فنی و حرفه ای است.

اگر یک آرایشگر حرفه‌ای هستید و قصد تاسیس آموزشگاه آرایشگری را دارید تا بتوانید زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور آرایشگرانی را تربیت کنید که در رشته های آرایشی و زیبایی مورد علاقه خود مهارت و تسلط داشته و بتوانند درخواست های مشتری را مطابق با جدیدترین متدهای روز دنیا و بر حسب سلیقه مشتری انجام دهند باید مراحل مختلفی را بگذرانید تا بتوانید مجوز انجام کار را کسب کنید.
با توجه به اینکه شغل آرایشگری و یا گذراندن شاخه های مختلف آرایشگری مانند میکاپ عروس، طراحی و کاشت ناخن، کراتینه کردن و سایر روش های احیای مو، پاکسازی پوست، گریم و غیره بسیار پردرآمد هستند و افراد زیادی روزانه برای انجام امور آرایشی مختلف به سالن های آرایشی مراجعه می کنند، افراد زیادی تمایل به یادگیری و گذراندن دوره های آرایشی داشته تا بتوانند از این راه کسب درآمد کنند. این افراد معمولاً به دنبال آموزشگاه هایی هستند که علاوه بر مجوز از سازمان فنی و حرفه‌ای دارای مربیان با تجربه و متخصصی باشد که تمام ریزه کاری های کار را به آنها یاد دهد.

چگونه می توان از سازمان فنی و حرفه ای برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری مجوز گرفت؟

برای اینکه بتوانید از سازمان فنی و حرفه‌ای مجوز گرفته و آموزشگاه آرایشگری مردانه و  یا زنانه خود را افتتاح کنید باید بصورت حضوری به سازمان فنی و حرفه ای شهر یا نزدیکترین سازمان فنی و حرفه‌ای به محل سکونت خود مراجعه نموده و با پر کردن فرم های مخصوص و درج مشخصات و اطلاعات خود در پورتال های مربوطه، هدف خود را به طور واضح و روشن از تاسیس آموزشگاه آرایشگری بیان کنید و مواردی که آموزشگاه فنی و حرفه‌ای از شما می ‌خواهد که شامل عدم سوء پیشینه، آزمایش عدم اعتیاد و برخی دیگر از مدارک مورد نیاز را به سازمان فنی و حرفه ای ارائه دهید تا پس از بررسی مدارک شما توسط حراست سازمان و هیئت مدیره، موافقت آنها را برای تاسیس آموزشگاه بگیرید. پس از دریافت موافقت نامه 6 ماه فرصت دارید که مکان آموزشگاه را به فنی و حرفه‌ای اعلام کنید.

تاسیس آموزشگاه آرایشگری نیاز به چه شرایطی دارد؟

– موسس آموزشگاه حداقل باید دارای ۲۸ سال سن باشد و دو سال سابقه کار با بیمه تامین اجتماعی نیز داشته باشد.
یکی دیگر از شرایطی که برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری نیاز است این است که موسس آموزشگاه باید سابقه کار فرهنگی و آموزشی داشته باشد به طوری که این سابقه به صورت دو سال تمام وقت یا چهارسال پاره وقت باشد.
– فردی که قصد تاسیس آموزشگاه آرایشگری را دارد باید دارای مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم یا بالاتر باشد و هیچ گونه سوء پیشینه کیفری نداشته باشد.
– از جمله شرایط دیگر برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری این است که موسس نباید در ادارات دولتی وزارتخانه ها و یا شرکت ها استخدام بوده و شاغل در این مراکز باشد.
– موسس آموزشگاه آرایشگری باید مدرک ۶ تا ۷ از شاخه های مختلف آرایشی و زیبایی داشته باشد تا بتواند مجوز کسب کند.
– مدارکی که برای تاسیس آموزشگاه لازم است به سازمان فنی و حرفه ای ارائه شود شامل: اصل و 2 برگ فتوکپی از تمام برگ های شناسنامه، اصل و دو برگ فتوکپی از مدرک تحصیلی، 10 قطعه عکس سه در چهار، اصل و دو برگ فتوکپی کارت ملی است.

پس از ارائه مدارک چه مراحلی برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری باید انجام شود؟

موسس آموزشگاه پس از اینکه مدارک لازم را به فنی و حرفه ای ارائه نمود باید علاوه بر مکانی که قصد تاسیس آموزشگاه در آن را دارد، تجهیزات مورد نیاز برای انجام این کار را تهیه نموده و سازمان فنی و حرفه ای را از مکان آموزشگاه مطلع کند تا این سازمان با فرستادن بازرس و بازدید از محل و تایید مکان آموزشگاه، موسس را به اداره اماکن برای دریافت تاییدیه معرفی کند.
هنگامی که تایید تجهیزات و جای آموزشگاه انجام شد نام آموزشگاه باید انتخاب شود این نام باید فارسی بود و در سطح استان تکراری نباشد.
همچنین لازم است موسس از به کار بردن حروف و جهت های جغرافیایی مانند شمال، جنوب، شرق غرب در نام آموزشگاه خود خودداری نموده و باید نامی انتخاب کند که در آن کلمه عروس و نام و نام خانوادگی موسس به طور کامل وجود نداشته باشد تا مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای قرار گیرد.
مرحله بعدی برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری انتخاب مدیر آموزشگاه است که باید دارای شرایط و مدارک تعیین شده باشد. همچنین مدیر آموزشگاه باید از مدرک ICDL برخوردار باشد.
پس از گذراندن مراحل بالا موسس باید فیش های بانکی مربوطه را واریز نموده تا صدور پروانه تاسیس انجام شود.
فراموش نکنید که گذراندن تمام مراحل برای دریافت مجوز جهت تاسیس آموزشگاه آرایشگری علاوه بر موارد فوق جزئیات دیگری نیز دارد که در طی پروسه باید انجام شوند. بنابراین برای اینکه بتوانید این مجوز را دریافت کنید باید صبور بوده و زمان زیادی بگذارید تا با پیگیری امور بتوانید مجوز را دریافت کنید.

دوره های آموزشی که در آموزشگاه آرایشگری، می توان آموزش داد؟

آرایشگری زنانه شامل خدمات مختلفی در زمینه آرایش و پیرایش نسبت به آرایشگری مردانه است که تنوع بالایی دارد. از آموزش آرایش و خودآرایی تا مراقبت های زیبایی از پوست و ناخن را در بر می گیرد.
لیکن برای یک آموزشگاه، دوره های پر متقاضی همیشه در اولویت است و این دوره ها از نظر متقاضی میتواند در هر شهر ، کمی متقاوت باشد.
به عنوان مثل برای یک ، دوره و دوره ، تقاضای بیشتری دارد.

حرف آخر

قوانین و مقررات راه اندازی هر کسب و کاری ، هر چند وقت یکبار دچار تغییراتی می شود. این مطلب صرفا برای آشنایی با روند تاسیس آموزشگاه است. برای اطلاع از جدیدترین مقررات، لازم است به مراکز فنی و حرفه ای شهر محل سکونت خود مراجعه نمایید.

 

خروج از نسخه موبایل