نحوه‌ی دریافت وام خود اشتغالی

وام اشتغال زایی یا خوداشتغالی، برای کسانی است که دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار خودشان هستند و ایده‌ای در سر دارند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، می‌توانید وام آنلاین و یا تسهیلات خود اشتغالی بگیرید و کارتان را شروع کنید. در این مقاله درباره‌ی شرایط دریافت وام خوداشتغالی صحبت می‌کنیم و اطلاعات کامل این وام را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

ما در ازکی‌وام تلاش می‌کنیم که با معرفی و بررسی انواع وام و تسهیلات بانکی در ایران در انتخاب بهترین وام به شما کمک کنیم. یکی از این وام‌ها، تسهیلات خود اشتغالی است که از طرف کمیته امام خمینی، صندوق کارآفرینی امید، بانک‌ها و موسسه‌های مالی، بانک ملی، بانک ملت و… به متقاضی‌ها داده می‌شود. 

وام خوداشتغالی برای کسانی است که دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار خود هستند و ایده‌ای در سر دارند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، می‌توانید وام آنلاین و یا تسهیلات خوداشتغالی بگیرید و کارتان را شروع کنید. در این مقاله درباره‌ی شرایط دریافت وام خوداشتغالی صحبت می‌کنیم و اطلاعات کامل این وام را در اختیار شما می‌گذاریم.

انواع وام خوداشتغالی

وام کارآفرینی به کسب‌وکارهای خانگی، مشاغل روستانی و زنان سرپرست خانوار تعلق می‌گیرد. مشاغلی مثل قالی‌بافی، فرش‌بافی، گلیم‌بافی، تولید پوشاک، تولید چرم، تولید مصنوعات نمدی، پارچه‌بافی، تابلو فرش، نخ‌ریسی، ساخت زیورآلات، خاتم‌کاری، معرق‌کاری، حکاکی روی فلزات، قلم‌زنی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی در گروه مشاغل خانگی قرار می‌گیرند. 

اگر شغل شما شامل فعالیت‌های کشاورزی، صنایع دستی، محصولات خانگی، پرورش ماهی، تولید میوه خشک، مرغداری و دامداری است، می‌توانید برای گرفتن وام خوداشتغالی اقدام کنید. 

کسانی‌که در زمینه‌ی مدیریت پشتیبانی سایت، برنامه‌نویسی و ساخت انیمیشن فعالیت می‌کنند، می‌توانند این وام را دریافت کنند. در نهایت زنان سرپرست خانوار نیز برای راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی می‌توانند از خدمات خوداشتغالی استفاده کنند. این زنان باید تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی باشند تا وام اشتغال‌زایی بهزیستی را با شرایط مناسب دریافت کنند.

وام خوداشتغالی ۲۰۰ میلیونی

مبلغ وام خوداشتغالی در سال ۱۴۰۳ تا ۱۵۰ میلیون تومان است که البته با توجه به شرایط کارگاه، مکان و تعداد نیروهای آن می‌تواند ۲۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون نیز باشد. این وام در دو نوع بدون سود و با سود عرضه می‌شود و عموم مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. با وجود وام خوداشتغالی دیگر لازم نیست برای رسیدن به رویاهایتان منتظر سرمایه‌ی کلان بمانید. می‌توانید وام گرفته و کارتان را شروع کنید.

وام اشتغال روستایی‌

این وام را صندوق کارآفرینی امید و بنیاد علوی به روستایی‌ها می‌دهد. اگر ساکن روستا هستید، می‌توانید از بانک‌های کشاورزی، رفاه، ملی و صادرات وام کارآفرینی بگیرید. سود این وام ۴ درصد است و به صورت قرض‌الحسنه داده می‌شود. مهم‌ترین شرط در گرفتن وام کارآفرینی روستایی‌ها سکونت در روستا است؛ همچنین، نباید از تسهیلات کارآفرینی بقیه بانک‌ها استفاده کرده باشید. برای گرفتن وام کارآفرینی باید به دهیاری روستا مراجعه کرده و با معرفی‌نامه به فرمانداری بروید. سقف وام خوداشتغالی برای روستایی‌ها ۲۰۰ میلیون تومان است و ۳۶ تا ۶۰ ماه برای بازپرداخت آن فرصت دارید.

وام اشتغال‌زایی روستایی جهاد کشاورزی نیز از دیگر انواع وام اشتغال به کار است که از سوی بانک کشاورزی برای حمایت از فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دیگر مشاغل روستایی داده می‌شود. این وام برای جوانان بیکار روستایی بسیار مناسب است تا بتوانند با راه‌اندازی یک کسب‌وکار، برای خود و خانواده‌شان درآمدزایی کنند.

وام اشتغال بانوان

وام کارآفرینی بانوان در قالب طرح «یاس» بانک سینا به بانوان ایرانی ارائه می‌شود. این وام تا سقف ۲۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸٪ و بازپرداخت حداکثر ۳۶ ماهه است. در این طرح زنانی که خانه‌دار هستند تا سقف ۱۰ میلیون و زنان شاغل تا ۲۰ میلیون تومان اعتبار دریافت خواهند کرد.

ادامه مطلب

دکمه بازگشت به بالا