نماد سایت مجله آنلاین

فریبا: موسیمانه اعتماد هواداران را جلب کند/ شکست خیبر گام اول بازگشت استقلال به روزهای اوج است

فریبا: موسیمانه اعتماد هواداران را جلب کند  شکست خیبر گام اول بازگشت استقلال به روزهای اوج است

در گفت و گو با آنا

فریبا: موسیمانه اعتماد هواداران را جلب کند  شکست خیبر گام اول بازگشت استقلال به روزهای اوج است

پیشکسوت تیم استقلال گفت: موسیمانه با عملکرد مثبت خود می‌تواند اعتماد هواداران استقلال را جلب کند.

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرگزارش آنا، در خصوص اینکه حمایت از پیتسو موسیمانه باید به چه شکلی باشد تا استقلال از مسیر ناکامی و شکست خارج شود، اظهار کرد: با توجه به شکست بدی که تیم برابر ذوب‌آهن در تهران پذیرفت همه انتظار داشتند تا برابر النصر شاهد برتری پر گل تیم عربستانی باشیم ولی استقلال روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و درخشش سید حسین حسینی هم مزید بر علت شد تا النصر تنها یک گل بزند. از طرفی حضور سرمربی جدید در امارات و بالا رفتن انگیزه تیم باعث شد تا بازی بسیار بهتری نسبت به دیدار با السد ببینیم و مطمئن باشید که استقلال می‌تواند به روز‌های خوب گذشته بازگردد، چون این تیم با قدمت و بزرگی که دارد، همچنین حمایت هواداران که انگیزه بسیار زیادی به تیم می‌دهند، نتایج بسیار خوبی خواهد گرفت.

باید استقلال را از بلاتکلیفی خارج کرد

وی ادامه داد: مشکلات زیادی پیش روی تیم نیست، هنوز زمان باقی مانده تا شاهد این باشیم که استقلال به جمع مدعیان بازگردد. زمانی که وینفرد شفر سرمربی بود استقلال ۱۰ امتیاز با صدر فاصله داشت، اما توانست به کورس قهرمانی بازگردد. این بار هم با موسیمانه فرصت برای بازگشت وجود دارد. البته شنیدم که برای ثبت قرارداد او موانعی وجود دارد ولی هر چه هست، زودتر برطرف شود تا تمام تمرکز سرمربی جدید بر روی جبران نتایج باشد. باید تیم را از بلاتکلیفی خارج کرد و این اتفاق از سوی تمامی عوامل باشگاه ممکن می‌شود. موسیمانه باید بدون دغدغه کار کند و از سهراب بختیاری‌زاده که جوانمردی کرد و با وجود اینکه می‌دانست سرمربی موقت است، اما آمد تا استقلال بدون سرمربی بازی نکند. مدیریت هم به شکلی کار کند که موسیمانه از بازی با خیبر خرم آباد روی نیمکت بنشیند. بختیاری زاده حاضر است تا برای کمک به تیم در بازی با خیبر هم سرمربی باشد ولی بهتر است هر چه زودتر سرمربی آفریقایی تیم در تمامی جوانب تیم را هدایت کند.

هیئت مدیره پای موسیمانه می‌ایستد

پیشکسوت تیم استقلال خاطرنشان کرد: استقلال نباید بلاتکلیفی تاکتیکی داشته باشد. دیدگاه موسیمانه با بختیاری‌زاده متفاوت است و قطعاً تفکرات تاکتیکی متفاوتی دارد. برای همین باید زودتر کارت مربیگری او صادر شود تا بتواند خواسته‌هایش را منتقل کند. گویا قرارداد موسیمانه تا پایان فصل است و به نظرم تا نیم فصل باید به او وقت داد تا تیم را بشناسد. اینکه قراردادش بند تمدید دارد یا ندارد هم در آینده مشخص می‌شود. آنچه مشخص است باید به او زمان داد و بازی‌هایی که تیم انجام می‌دهد و نتایجی که به دست می‌اید گویای درست یا غلط بودن تصمیم کادر مدیریت است. قطعاً هیئت مدیره پای این مربی می‌ایستند، چون خودشان آوردند و اگر غیر از این عمل کنند جای سؤال دارد. اگر نتایج خوب باشد هم هوادار پای این مربی باقی می‌ماند ولی اگر نتایج رضایت بخش نباشد واکنش هواداران مهم است. طرفداران حق دارند که از تیم‌شان نتیجه بخواهند ولی اگر صبور باشند به تیم کمک می‌کنند.

برتری مقابل خیبر گام اول بازگشت استقلال به روز‌های اوج است

فریبا یادآور شد: در این یکی دو ساله تغییرات زیادی در کادر مدیریتی استقلال رخ داده و این عدم ثبات ناخواسته روی هواداران اثر می‌گذارد، چون آنها فوتبال‌های خارجی و اخبار فوتبال را در تمام دنیا رصد می‌کنند. تشخیص می‌دهند که تغییرات مدیریتی تا چه اندازه در عملکرد تیم تأثیر دارد؛ بنابراین برای آنها سخت است تا بخواهند زمان بسیار زیادی به کادرفنی دهند. هر شخصی سرمربی باشد با عملکرد خود می‌تواند اعتماد طرفداران را جلب کند. قبول دارم که استراماچونی، شفر و ساپینتو زمان برد تا در تیم شناخت پیدا کنند و در هفته‌های ابتدایی ناموفق بودند ولی موسیمانه تیمی را سرمربیگری می‌کند که امتیازات حساسی را از دست داده و هواداران که جز قهرمانی و پیروزی‌های پشت سر هم، شکل دیگری آرام نمی‌شوند. استقلال نفرات بسیار خوبی دارد، موسیمانه کار سخت تری از دیگر مربیان خارجی استقلال دارد ولی اگر شرایط روحی روانی تیم درست شود با وجود بازیکنان خوبی که در تیم هستند، امتیازات از دست رفته لیگ جبران می‌شود، در آسیا هم نتایج بهتری کسب خواهد شد. برتری مقابل خیبر خرم آباد که این تیم هم سومین سرمربی را روی نیمکت دارد، گام اول در بازگشت استقلال به روز‌های اوج است.  

خروج از نسخه موبایل