فراخوان نخستین کنفرانس ملی حکمرانی و نظام سیاست‌گذاری فرهنگی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مجله آنلاین، محورهای اصلی این کنفرانس با رویکرد حکمرانی فرهنگی و در ۱۶ بند تنظیم شده است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،«مدل و چارچوب حکمرانی قرارگاهی در گام دوم شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر دیدگاه امامین انقلاب»، «حکمرانی، عدالت و پیشرفت با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب» و «نظریه‌ها و الگوهای حکمرانی (سیاستگذاری، تنظیم گری و نگاشت نهادی)» از جمله محورهایی است که در این کنفرانس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

پژوهشگران همچنین می‌توانند در موضوعاتی همچون «حکمرانی و فرهنگ در ایران ۱۴۵۰ (چشم انداز، چالش‌ها و راهبردها)»، «حکمرانی فرهنگی و سیاست‌های جمعیتی در کشور (باروری، ازدواج، پنجره جمعیتی، مهاجرت و سالمندی)»، «حکمرانی فرهنگی و اجتماعی فضای مجازی» و «حکمرانی فرهنگی و آینده نگری تحولات خانواده» مقالات و آثار علمی خود را ارسال کنند.

از دیگر محورهای این همایش، می‌توان به «حکمرانی، پایش و رصد نهادهای فرهنگی»، «حکمرانی و آمایش دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی (مردمی، عمومی و دولتی)»، «حکمرانی و اقتصاد فرهنگ؛ ظرفیت‌ها و تهدیدها»، «حکمرانی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی»، «حکمرانی و الگوهای مشارکت مردمی، جبهه فرهنگی و نهادهای غیر دولتی» و «حکمرانی و مدیریت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی» اشاره کرد.

«ابزار و فرآیندهای حکمرانی فرهنگی؛ مدل ارزیابی نظام مدیریت فرهنگی کشور»، «ابزار و فرآیندهای حکمرانی فرهنگی؛ بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» و «ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی حوزه مقاومت در حکمرانی فرهنگی» نیز از دیگر محورهایی است که در نخستین کنفرانس ملی حمرانی و نظام سیاستگزاری فرهنگی برای ارسال اثر، به پژوهشگران و فعالان حوزه فرهنگی، پیشنهاد شده است.

اما در این رویداد ملی، ۵ محور ویژه نیز توسط برگزارکنندگان برای ارائه مقاله، در نظر گرفته شده است که از میان آن ها می توان به موضوع «حکمرانی فرهنگی و اجتماعی در برش‌های استانی نقشه مهندسی کشور» و «الگوی استقرار نظام پیوست فرهنگی اجتماعی در برنامه‌ها و طرح‌های کلان ملی» اشاره کرد.

دبیرخانه این کنفرانس، «شناسایی چالش‌های قوانین و مقررات حوزه فرهنگی»، «ظرفیت‌های مغفول مانده فرهنگی در قانون اساسی» و «اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی قرارگاه فرهنگی کشور مبتنی بر اسناد بالادستی و چالش‌های جامعه ایرانی» را در فهرست محورهای ویژه، قرار داده است.

آخرین مهلت ارسال مقالات، ۳۰ آبان ماه  سال جاری تعیین شده است که بر همین اساس، ۸ آذرماه نتایج داوری‌ها، اعلام خواهد شد.

نخستین کنفرانس ملی حکمرانی و نظام سیاست‌گذاری فرهنگی توسط اندیشکده نظام مسائل حکمرانی کشور و ستاد فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ۱۴ آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.

۲۴۴۵۷

دکمه بازگشت به بالا