منوچهر هادی بعد از پروژههای ناموفق «دل»، «گیسو»، «نیسان آبی» و «نیوکمپ»، به تلویزیون برگشته و با آن پیشینه ناموفق، مدیران تلویزیون پشتسرهم به او سفارش سریال میدهند.
شهریور امسال که اعلام شد منوچهر هادی درحال ساخت سریال کمدی «ماه عسل» برای تلویزیون است این سوال را مطرح کردیم که تلویزیون برچه اساسی به یک کارگردان اطمینان میکند؟ آیا پیشینه یک کارگردان اهمیتی برای مدیران ندارد؟ چرا کارگردانهایی با سوابق قدرتمندتر باید پشتدر تلویزیون بمانند و کارگردانی مثل هادی به این سرعت پروژه بگیرد؟ حالا دو ماه از انتشار آن مطلب و مطرح شدن این سوالها گذشته و شنیدهایم هادی بعد از «ماه عسل»، درحال ساخت سریال اجتماعی جدیدی برای تلویزیون است.
منوچهر هادی بعد از ساخت سه سریال «خوب، بد، جلف»، «خداحافظ بچه» و «دلدادگان» در تلویزیون با سابقه ساخت چند فیلم سینمایی، به شبکه نمایش خانگی رفت و سریالهای «عاشقانه»، «دل»، «گیسو»، «نیسان آبی» و «نیوکمپ» را کارگردانی کرد.
شاید بتوان گفت از میان سریالهایی که هادی برای شبکه نمایش خانگی ساخت، فقط همان اولین سریالش «عاشقانه» اثری موفق و پرمخاطب بود. تجربههای بعدی او در این عرصه، آثاری بودند که با انتقادهای زیادی روبهرو شدند و حتی عوامل این سریالها را هم راضی نکردند.
«دل»، «نیسان آبی»، «گیسو» و «نیوکمپ» هم با اعتراض زیادی روبهرو شدند و وضعیت به جایی رسید که هادی مجبور به بازگشت به تلویزیون شد.
به نظر میرسد مدیران توجهی به قدرت یک کارگردان و جذابیت آثارش ندارند و سرعت یک کارگردان در ساخت سریال برایشان اولویت بیشتری دارد. آنهم در شرایطی که کارگردانهای مطرح و کاربلد زیادی پشت درهای تلویزیون ماندهاند.