سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در حکمی، انوشیروان محسنی بندپی را بهعنوان معاون گردشگری منصوب کرد.
پیش از او، علیاصغر شالبافیان این مسئولیت را از شهریورماه سال ۱۴۰۰ به عهده داشت.
انوشیروان بندپی متولد ۱۳۳۵ نوشهر است. او سه دوره نماینده مجلس بود و از آذر ۱۳۹۷ تا آنلاین ۱۴۰۰ به عنوان استاندار تهران فعالیت داشت و برای دوره محدودی سرپرست وزارت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی شد.
تحصیلات تخصصی محسنی بندپی در زمینه مهندسی بهداشت محیط از دانشگاه نیوکاسل انگلستان است.
در کارنامه حرفهای او مسئولیتهایی چون، رئیس مرکز تحقیقات کیفیت هوا و تغییر اقلیم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران. استاندار تهران، سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، قائم مقام معاونت آموزشی و رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، رئیس کارگروه تنقیح نظام سلامت مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشکده بهداشت علوم پزشکی مازندران، نماینده دورههای ششم، هفتم و هشتم از حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی. رئیس فراکسیون سلامت مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم مجلس، نائب رئیس فراکسیونهای تعاون، جمعیت و توسعه گردشگری، میراث فرهنگی و مدیریت، شهری در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست دورههای ششم و هفتم و سخنگوی فراکسیون محیط زیست در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، آمده است.
در بخشی از حکم سیدرضا صالحی امیری، وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خطاب به محسنی بندپی آمده است:
«انتظار میرود در راستای قانون اساسی و اهداف سند چشمانداز سیاستهای کلی ابلاغی قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت، با رعایت منشور اخلاقی، دولت اهداف و مأموریتهای وزارتخانه با برنامهریزی دقیق، سیاستگذاری عالمانه و ساماندهی مناسب و بهرهگیری از توان صاحبنظران و کارشناسان نسبت به موارد ذیل اهتمام لازم به عمل آورید:
توجه ویژه به زیرساختهای گردشگری بهعنوان اولین کلان مسأله، تعاملات در سطوح مختلف دولت حاکمیت و بخش خصوصی جهت حداکثرسازی هماهنگی بینبخشی و رفع مداخلات بیندستگاهی به منظور رشد فزاینده گردشگری، تدوین بستههای متنوع سفر متناسب با همه دهکهای درآمدی گردشگری داخلی و خارجی، توجه جدی به بازاریابی دیجیتال، تقویت دیپلماسی فرهنگی و گردشگری در جهت مقابله با پروژه ایرانهراسی، حمایت از سرمایهگذاران بخش خصوصی و پیگیری مشوقها و تسهیلات بانکی و استفاده از ظرفیتهای دولتی برای رفع موانع آنان، توجه ویژه به بازارهای هدف گردشگری کشورهای نوظهور، پیگیری طرح تدوین و اجرای حسابهای اقماری گردشگری (TSA)، ساماندهی گردشگری داخلی به ویژه در ایام اوج سفرها و تعامل مستمر با جوامع تشکلها و انجمنهای تخصصی گردشگری»