ترفندها و روش‌های شیطانی از منظر قـرآن

یکی از خصوصیات شیطان شر است. شرارت از واژه شیطان ، یک رشته و طناب طولانی که گاوها به آن می بندند تا چرا و چرا را محدود کند ، یا یک رشته طولانی است که آب را از چاه می کشد. چنین اراده ای محدود است و نمی تواند به آنچه که قصد یا اراده شده بود ، برسد.

به گزارش مجله آنلاین ، “کیهان” در ادامه می نویسد: “به همین دلیل است که هر آنچه اراده شما را محدود می کند و بر خلاف میل شخص انجام می شود شر می نامند.” به نظر می رسد او آزادانه می تواند آنچه را که می خواهد انجام دهد ، اما در درون خود شیطان آن را می خواهد. شما فقط در محدوده فعالیت محدود هستید. اینگونه است که شیطان با نیت اصلی مردم با شر مخالفت می کند و آنها را در راهی که خودش به عنوان یک شیطان می خواست قرار می دهد.

طبق تعالیم کلوان ، شیطان محدود به ایبریس است که جین نیست ، بلکه بسیاری از جین و شیاطین انسانی (آن ام ، 121) هستند که با ترفندهای خود سعی می کنند مردم را در نگاه اول آزاد جلوه دهند. آیه وجود دارد ؛ اسلا ‘، آیه 37 ؛ آنام ، آیه 112). ، آنها نمی توانند به اهداف اصلی خود برسند ، اما فقط آنچه را كه انتظار دارند شیطان به آن برسد انجام می دهند. بنابراین ، هرکسی که در دام جین یا شیطان انسانی بیفتد ، از مقصد خارج شده ، دچار انحراف و مشکلات جدی می شود و نمی تواند به اهداف خود برسد. ظاهر آزاد بود که مطابق میل او عمل کند. اما در داخل ، چنین شرطی به وی ارائه نشده است.

قرآن به مrsمنان هشدار می دهد که بسیاری از جین و شیاطین انسانی در کمین آنها هستند ، و روش های مختلفی وجود دارد که می توانند به اهداف و مقاصد خود برسند و آنها را از اهداف اصلی خود دور کنند. و این ابزار را در دسترس قرار دهید. مقاله حاضر به طور خلاصه ترفندها و روشهای بشر و شیطان جین را برای گمراه کردن و گمراه کردن انسان توصیف می کند.

روشها و ابزارهای شیطانی

در شعرهای کلوان ، ممکن است از آن به عنوان روش یا ابزاری استفاده شود که جین و شیاطین انسانی برای مقابله با قصد مrsمنان به منظور قرار گرفتن در دام شیطان دور از مقصد ، از آنها استفاده می کنند. مهمترین روشها و ابزارهای استفاده شده توسط daemon عبارتند از:

1.1 نجوا: یکی از راههای شیطان برای به دام انداختن مrsمنان ، استفاده از نجوا است. زمزمه یا مکالمه تلفنی وقتی رخ می دهد که جین و شیطان انسان بسیار به انسان نزدیک شده اند و می توانند با صحبت با گوش انسان و تکرار برخی موارد باعث ترس ، خصوصاً غم و اندوه شوند. شیطان وانمود می کند که نسبت به مومنان مهربان است ، بنابراین اگر به محتوای و خواسته های آنها توجه نشود و به آنها عمل نشود ، موجب پشیمانی و تأثیر منفی می شود. از نظر قرآن ، مومنان نباید تحت تأثیر زمزمه های شیطانی قرار بگیرند. زیرا هدف آنها ایجاد غم و اندوه است. اگر م belمنی به خدا ایمان آورد و به او توکل کرد ، البته نباید از آسیب رساندن به شیطان ترسید و نباید به خواسته ها و تهدیدهای شیطان گوش فرا داد. (جنجال ، آیه 10)

۲. بزرگنمایی: شیطان به گونه ای عمل می کند یا توهم قدرت ایجاد می کند. به گفته کلوان ، معتقدان باید به این واقعیت توجه کنند که اگر خدا یک قدرت مطلق است و برای کسی قدرت است ، قدرت او مظهر قدرت خداوند است. مieveمنان نباید شیطان را دارای قدرت و قدرت بر اساس فراوانی آن بدانند ، زیرا همه موجودات ، از جمله شیطان ، از فقر هویتی رنج می برند (فاتیل ، آیه 15). زیرا هیچ کس ثروت ذاتی برای داشتن یک قدرت مستقل و اساسی را ندارد ، مگر خدای بزرگوار ثروتمند ، شکوهمند و مبارک. بنابراین ، برخلاف توهمات ایجاد شده توسط شیطان و سایر شیاطین ، م believeمنان از گسترش قدرت شیطان احتیاط می کنند و در دام این توهمات نمی افتند و یا حیله شیطان را قوی می دانند. لطفا. بلکه کودک شیطان بنیادی بسیار ضعیف و ضعیف است (نسا ، آیه 76) ، و اعتقاد بر این است که هیچ چیز مخالف نقشه خدا نیست. این چیز خوبیه. (آل عمران ، آیه 54) بنابراین اگر تقابل مجاهدین ، ​​انسان ها ، شیطان و استکبار جین به صورت جنگ و جهاد باشد ، این مجاهدین قدرتمند و قدرتمند هستند و دشمنان شیطانی را شکست می دهند. شکی نیست که می توانید این کار را انجام دهید. زیرا نقشه آنها در برابر نقشه خدا بی اساس و نابود شده است. (همانند بالا ؛ نسا، ، آیه 76)

3.3 وعده فریبنده: یکی از ترفندها و روشهای جین و شیطان بشر ، بردگی مردم و استفاده از وعده های فریبنده و دروغین برای بردگی مردم است. تمام وعده های شیاطین ، به ویژه شیاطین ملعون ، بر اساس فریب و استکبار مردم ، راه و مقصد را طی می کنند ، در نتیجه سو mis تفاهم و درد دردناک جهنم ایجاد می شود. (نسا ، آیه 120) وعده شیطان انسان و جنی هاور وعده ای پوچ است. اگر آنها قول بدهند ، عکس این عمل را انجام می دهند و هرگز به قول خود عمل نمی کنند. (ابراهیم ، آیه 22) شیطان در برابر شر چنان نیرومند است که حتی به دوستان شرک خود رحم نمی کند ، آنها را به میدان جهاد دعوت می کند و آنها را برای فرار و نجات خود رها می کند. (آمفال ، آیه 48) یکی از اهداف قرآن برای وعده های دروغین شیاطین ، از جمله شیاطین ، جلوگیری از کمک مالی و سو abuse استفاده از فقرا با ترساندن مردم در فقر و بدبختی است. .. (سوره بقره ، 267 و 268) شیطان به ویژه از انحرافات اخلاقی خوشحال است. از این طریق می توانند مردم را به بردگی بکشند ، تحقیر کنند و به هرجایی که می خواهند بکشند. (همان)

4.4 امداد: شیطان به دیگران قول می دهد که آنها را کنترل کند تا بتواند نجات یابد. وقتی شیطان دوستانش را می کشد ، آنها قول می دهند که در شرایط مناسب به کمک آنها بشتابند ، اما وقتی در یک تنگنا قرار دارند ، دوستان خود را رها می کنند و به آنها کمک نمی کنند. (آمفال ، آیه 48)

5.5 سو Sus ظن: یکی از ترفندها و روش های شیطان استفاده از سوicion ظن برای ایجاد فضای آرامش است. انجام این کار توانایی تشخیص خوب و بد را فراهم نمی کند و افراد در محیط مناسب فرار از بد و خوب را کمتر انجام می دهند. ایجاد انواع باورها ، افکار و س questionsالات رفتاری یکی از فعالیت های جین و شیطان انسان است. (زكرف ، آیه های 61 و 62) امروزه بسیاری از رسانه ها در تلاشند تا بین مسلمانان و مrsمنان سو susp ظن ایجاد كنند و امmه از افتادن در انحراف ، سو mis تفاهم یا عدم ، محتاط است. شما باید هوشیار باشید.

6.6 افکار و شیوه های اسطوره ای: اسلام به شدت با جهل فکری و علمی مخالف است. این به این دلیل است که به افراد اجازه نمی دهد بر اساس خواسته ها و تردیدها رفتار و عمل کنند. از سوی دیگر ، جهل شیطانی یک سو susp ظن نامعتبر است که انسان در دام خواسته ها گرفتار شده و نمی تواند از دلایلی برای سرکوب آن استفاده کند ، یا در جهل علمی گرفتار شده و براساس دانش یا تبعیض عمل نمی کند. شما را ملزم می کند که بر اساس عمل کنید. افسانه ها در وادی است که شیطان روح و قلب مردم را کنترل می کند و آنها را برده های فکری و عملی خود می کند. (زنان ، آیات 117-119)

7 غریزه شیطانی: خداوند به مردم قرآن هشدار می دهد که شیطان ممکن است آنها را از طریق مکاشفه های شیطانی و غریزه مستقیم در قلب و ذهن آنها گیج کند. (آنعام ، 121 ، 112 ، 113) غرایز شیطانی به قدری خطرناک هستند که افراد در چنین وضعیتی فکر می کنند به افکار و اعمال خود رسیده اند و بر اساس غرایز شیطانی خود عمل می کنند. افکار و اعمال خود را در نظر بگیرید. در حالی که عنان و افکار ، اعمال و محدودیت های ذهن ، شیطان و شیطان را تسخیر می کند. این افراد صرفاً سخنرانان غریزه شیطانی هستند ، نه اینکه آنها با افکار و ایده های خود به آن رسیده باشند. (همانند بالا ؛ نسا، ، آیات 119 و 120)

8.8 افترا: افترا به معنای ایجاد کلمات دروغ ، دروغ گفتن و نسبت دادن به کلمه دیگری است ، در حالی که روح وی از آن بی خبر است. بسیاری از کافران و خدایان زیاد توسط خدا غرق شده اند. بنابراین ، جین و شیطان انسانها مردم را به فحشا و انکار فریب می دهند. خداوند مردم را به توجه به مراحل شیطان بر حذر می دارد. شیطان قدم به قدم گام برمی دارد ، مردم را از خدا گیج می کند و آنها را به شرک و کفر سوق می دهد. (باكارات ، 168 و 169 ، نار ، 62 و 93 ، آنام ، 112)

9.9 تجمل و تجمل: راه دیگری که شیطان برای حکمرانی از آن استفاده می کند تجمل گرایی و تجمل هر چیزی است که می تواند منجر به عبور از حدود خدا شود. شیطان و شیطان در تلاشند اقتصادی را که بنیان جامعه است ، نابود کنند و مردم را فقیر کنند. زیرا چنین افرادی به بی اعتمادی نزدیک می شوند. بنابراین ، آنها چندین برنامه برای از بین بردن اقتصاد دارند که همه اینها جریان آزاد و سالم اقتصاد را در یک اقتصاد و جامعه سالم تضعیف می کند. (اعراف ، آیات 201 و 202 ، اسرا ‘، آیات 26 و 27 ، اعراف ، آیه 31 ، پیامبر ، آیه 9)

10.10 تحریک به جنگ: شیطان طبل جنگ را از بین می برد تا جامعه بشری را نابود کند و شیطان نفرین شده ظلم بیشتری را مرتکب می شود و مردم را برای رسیدن به اهداف شیطانی خود نابود می کند. می تواند بدبخت باشد. (آمفال ، آیه 48)

۱۱. حزب گرایی: یکی از راه های قدرت گرفتن شیطان و کنترل دیگران ، حزب گرایی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان است. زیرا آنها اینگونه مردم را به بردگی می گیرند و به بردگی می کشند. (داستان ، آیات 4) حزب شیطان گروهی از افراد سکولار هستند ، که حقیقت ، معاد ، معاد را انکار می کنند (فاطیر ، آیات 5 و 6). در این میان ، مسلماً گروهی از افراد جعلی نیز با آنها خواهند بود و جریان درونی ام را به سمت منکرات و کافران هدایت می کنند. (جدال ، آیه 19 ؛ الکشاف ، ج 4 ، ص 495 ؛ مجمع البیان ، ج 9-10 ، ص 382)

۱۲ دکوراسیون: راه شیطانی دیگر استفاده از هنر دکوراسیون است. شیطان همه اعمال زشت را تزئین می کند و آنها را برای دیگران توجیه می کند ، به طوری که توسط مردم باور و پذیرفته می شود. (نار ، آیه 63 ؛ عنکبوت ، آیه 38 ؛ پاداش ، آیه 43 ؛ زاکوراف ، آیات 36 و 37)

13.13. تحریک و غیر منطقی بودن میل: راه شرورانه دیگر قرار دادن عقل در موقعیت تحقیرآمیز و غلبه بر میل و عصبانیت نسبت به انسان و عقل است. بنابراین ، مrsمنان باید آگاه باشند که دشمنان شیطانی تمام تلاش خود را می کنند تا قلب مردم را تضعیف کرده و خواسته های آنها را پرورش دهند. (باکارا ، 168 ، 169 ، 268 ، نور ، 21)

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا