نماد سایت مجله آنلاین

سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات فلسطین نقش فعال‌تری داشته باشد

سازمان همکاری اسلامی درباره تحولات فلسطین نقش فعال‌تری داشته باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله آنلاین
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، حجترو اسلام و مسلم حسن روحانی که روز پنجشنبه با رئیس قطر تلفنی گفتگو می کنند ، به دولت و مردم عید سعید فطر و به تازگی دولت صهیونیست در آل تبریک می گویند. از موقعیت قطر استقبال می کند برای محکوم کردن اقدامات او – مسجد و حمله به آکسا “حوادث تلخ چند روز گذشته و جنایات دولت صهیونیستی بیش از هر زمان دیگر ملل اسلامی را متحد کرده است تا با زورگویی و اشغال صهیونیست ها مقابله کنند. این نیاز همکاری را به ما یادآوری می کند ، “او گفت.

رئیس جمهور تأکید کرد: “کشورهای اسلامی برای محافظت از آزادی کشور و مقابله با حملات رژیم صهیونیستی و اقدامات خصمانه و نژادپرستانه که اخیراً شاهد آن بوده ایم ، باید با مردم فلسطین همکاری کنند. ماه رمضان.”

لوهارنی فلسطین را بخشی از جهان اسلام خواند و گفت: “حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها و غزه باید فوراً متوقف شود و به این افراد مظلوم اجازه ظلم بیشتر می شود. این نباید باشد.”

رئیس جمهور گفت ادغام کشورهای اسلامی و محور فلسطین یک هدف مهم است و سازمان همکاری اسلامی باید نقش فعالتری در توسعه اخیر فلسطین داشته باشد ، زیرا این سازمان در درجه اول برای بحران فلسطین و آل. ایجاد شده است. اضافه شده است که. -مسجد الاقصی.

روحانی با اشاره به وضعیت یمن ، با تأکید بر اینکه هیچ راه حل نظامی برای بحران یمن وجود ندارد ، بر لزوم همکاری و تلاش برای حل بحران یمن و سازمان ملل برای صلح و ثبات در یمن تأکید کرد و ابراز امیدواری کرد انگیزه صلح آمیز نتیجه.

در این گفتگوی تلفنی ، رئیس جمهور همچنین به روابط خوب و در حال گسترش بین دو کشور و رویکردهای خوب دوجانبه آغاز شده در این زمینه ، توسعه و تعمیق روابط در زمینه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و تجاری اشاره کرد. معروف به جاده ابریشم منجر به رونق اقتصادی بیشتر بین کشورهای شمال و جنوب خلیج فارس خواهد شد.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه الطانی ، رئیس قطر در یک مکالمه تلفنی گفت که دولت و مردم ایران ورود فطر ایران را با تحولات اخیر جشن گرفتند و او از مواضع جمهوری اسلامی ایران در این درگیری ستایش کرد. فلسطین گفت: قطر مقصر را متهم می کند و متوقف می کند در اسرع وقت ، حمله به فلسطینیان در راستای حمله به ایران است و خواستار طرح موثر سازمان شورای اسلامی در این زمینه است.

رئیس قطر همچنین رویکرد ما در درگیری های یمن را تأیید کرد. وی ادامه داد: قطر معتقد است که هیچ راه حلی نظامی برای مسئله یمن وجود ندارد و همه طرف های صحنه یمن به عنوان تنها راه حل بحران در میز مذاکره می نشینند.

شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه التانی همچنین از رویکرد خردمندانه و خردمندانه رئیس جمهور در حل مسائل منطقه ای و بین المللی تمجید کرد.

خروج از نسخه موبایل