اقتصادیمجله کسب و کار

7 ایده برای تبدیل باغ به مکانی زیباتر

چگونه می توان باغ خود را به واحه ای کوچک و زیبا تبدیل کرد؟

تابستان در می زند. به این معنی که ما زمان بیشتری را در خارج از خانه می‌گذرانیم و از گرما به سایه خنک درختان پناه می‌بریم. با این 7 ایده می‌توانید باغ خود را به مکانی زیباتر تبدیل کنید.

1) با پاکسازی شروع کنید

قبل از چیدن دکوراسیون و مبلمان باغ خود، ابتدا باید آن را از وسایل اضافی انباشته شده خالی کنید. صاحبان اغلب عادت دارند از این فضا برای ذخیره سازی استفاده کنند جایی که جعبه‌ها، کوزه‌ها، مبلمان قدیمی یا گلدان‌های ترک خورده را جمع آوری می‌کنند. اکنون زمان آن رسیده است که یک پاکسازی کامل برای آزاد کردن فضا و ایجاد واحه کوچک خود انجام دهید.

2) دیزاین باغ با گیاهان زیبای آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی علاوه بر زیبایی، بسیار فواید و خواص زیادی دارند که در سلامتی انسان موثر است. گیاهان آپارتمانی دارای انرژی مثبت هستند و همچنین باعث کاهش استرس در ما میشوند. فرض کنید که در یک روز دل انگیز تابستانی در حیاط خود نشسته اید و هر طرف را نگاه میکنید گیاهان زیبای آپارتمانی میبینید و وجودتان سرشار از انرژی مثبت میشود.

اما این گیاهان آپارتمانی را از کجا میتوانید خریداری کنید؟ با استفاده از خدمات خرید گل به صورت آنلاین و ارسال سریع گل درب منزل در تهران میتواند در منزل خود بمانید و با مراجعه به گلفروشی های آنلاین از طریق تلفن همراه خود گیاه مورد علاقه خود را سفارش دهید و گیاه را درب منزل تحویل بگیرید.

3) منطقه آرامش

حیاطتان را به یک منطقه آرامش تبدیل کنید. در آنجا می‌توانید یک لوستر رنگی آویزان کنید یا یک چادر را نصب کنید و زیر آن یک تشک بادی یا یک پتوی نرم با بالش قرار دهید تا دراز بکشید. تاب صندلی که می‌توان از آن به عنوان نیمکت استفاده کرد نیز به این گوشه می‌خورد.

4) مبلمان راحت

در مورد مبلمان باغ باید توجه داشت که اگر در آن احساس راحتی نکنید، نمی‌توانید از زیبایی و دنج بودن آن لذت ببرید. مبلمانی را انتخاب کنید که هرچند جدیدترین مد نباشد، اما کاربردی و راحت باشد و دوست داشته باشید. بنابراین مطمئناً می‌خواهید زمان بیشتری را در آنجا بگذرانید. این که آیا آنها از چوب خیزران، فلز یا پالت ساخته می‌شوند به شما بستگی دارد. مکمل با منسوجات رنگی را فراموش نکنید.

5) سایه خوب

باغ باید در گرمای تابستان مکانی سایه دار برای تمدد اعصاب و رفع خستگی داشته باشد. اگر بزرگتر است، ممکن است یک آلاچیق داشته باشید. در صورت محدودیت فضای بیشتر، سایبان یا چتر بزرگ را امتحان کنید. زیباترین آنها طاق‌ها و تاک‌های رنگارنگ هستند.

6) گلهای مناسب

یکی از پارامترهایی که باغ را به یک واحه واقعی تبدیل می‌کند، گل‌ها هستند. گیاهان معطر و زیبایی را انتخاب کنید که حواس شما را به وجد بیاورند. گل رز، گل صد تومانی، یاس بنفش، ادریسیا، گل داوودی از این جمله اند. گیاهان مرزی گلدار و پرچین‌های سبز نیز انتخاب‌های مناسبی برای محوطه سازی هستند.

7) زمین بازی بچه‌ها

هنگامی که تصمیم گرفتید باغ را به مکان مورد علاقه همه خانواده تبدیل کنید، با سازماندهی یک زمین بازی کودکان به فکر بچه‌های کوچک باشید. ترامپولین کوچک، مینی شن، شن و ماسه و استخر بادی از جمله امکاناتی است که می‌توانید در باغ خود بگنجانید. یک قوطی آبیاری کوچک آماده کنید تا در آبیاری و مراقبت از گل‌ها به شما کمک کند.

8) جزئیات کوچک

پس از آماده شدن پروژه‌های بزرگتر، به جزئیات کوچک توجه کنید که باغ را دنج‌تر و دلپذیرتر می‌کند. روی منسوجات داخلی سرمایه گذاری کنید (کوسن صندلی، رومیزی، پوف)، برخی از گلدان‌ها را برای نشاط بیشتر رنگ آمیزی کنید، یک خانه پرنده بسازید، یک باغ صخره‌ای کوچک ترتیب دهید و یا چراغ‌هایی را برای ایجاد نور کم آویزان کنید.

دکمه بازگشت به بالا