اقتصادیمجله کسب و کار

چرا سنگ مرمریت کاربرد زیادی دارد؟

با توجه به اینکه سنگ های مرمریت از فراوان ترین نوع و جنس سنگ در ایران هستند، دیرباز از این نوع سنگ در ساختمان ها استفاده می شود. با توجه به تنوع رنگی که این نوع سنگ دارد نیز میتوان گفت استفاده از این سنگ محدود به سبک های خاصی نمی شود. دراینجا سعی داریم به کاربردهای این سنگ و چرایی این کاربردها اشاره کنیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می تواند به سایت کالاساخت مراجعه کنید یا با همکارهای بخش پشتیبانی و فروش ما در کالاساخت تماس بگیرید.

مرمریت ها در کف :

مرمریت ها برعکس تراورتن ها سطحی صاف و بدون سوراخ دارند، در نتیجه استفاده از آنها با توجه به مقاوتی که دارند بهتر است انواع تنوع رنگی را برای استفاده در کف برای این نوع جنس سنگ داریم. ما در کالاساخت برای طرح های تیره به شما پیشنهاد می کنیم، از مرمریت لاشتر و یا مشکی نجف آباد استفاده کنید. همینطور اگر طرح خاصی مورد نظرتون میتوانید از دهبید اسپایدر و یا مرمریت مهکام نیز استفاده کنید. تمام مواردی که اعلام کردیم قابلیت و مقاومت استفاده در کف را دارند . برای طرح های روشن تنوع بیشتری را در مرمریت ها داریم که در ادامه مطلب به عنوان آنها می پردازیم.

مرمریت در پله :

مرمریت ها بهترین گزینه برای استفاده در پله های داخلی برای انواع آب و هوا هستند که در کنارآن میتوانید از همان طرح و رنگ سنگ در بدنه پله استفاده کنید تا فضا را بزرگتر نشان دهید این سنگ مقاومت بالایی برای اجرا در پله دارند. در اکثر موارد با توجه به سبک معماری مشتریان ما در کالاساخت سنگ هایی با زمینه روشن را درخواست دارند.

یکی از دلایل عمده استفاده از رنگ های روشن، نبود نور کافی در دستگاه راه پله است که استفاده از رنگ روشن فضا را بزرگتر و روشن تر نمایش می دهد. از جمله سنگ های مرمریت زمینه روشن می توان به جوشقان، آباده، پرطاوسی، دهبید و….. اشاره کرد. برای پله های خارجی (خارج از ساختمان) بهتر است نوع و جنس سنگ مرمریت را با همکاران من چک کنید تا با توجه به آب و هوای شهر شما نوع سنگ با تراکم مناسب را به شما معرفی کنند

مرمریت در نما :

با توجه به وزن بالای این نوع سنگ و تراکم زیادی که دارد امکان سقوط آن در نماهای خارجی بالاست پس بهتر است در نما به طور کلی از مرمریت ها استفاده نکنید و تنها در ترکیب با تراورتن ها برای ایجاد قاب ها و طرح های متنوع در متراژ و ابعاد کم از این نوع سنگ استفاده کنید و حتما در اجرا از اسکوپ بهره ببرید.

مرمریت ها در فضای داخلی :

سنگ مرمریت ها ساب عالی برمی دارند و حالت آینه ای طوری دارند که بازتاب نور بیشتری را به نمایش میگذارند. در نتیجه با نورپردازی مناسب شما فضای داخلی مناسب و زیبایی را میتوانید داشته باشید. با توجه به تنوع رنگ و نقش و طرح در سنگ های مرمریت و حتی تنوع در یک نوع سنگ از این جنس نیاز انتخاب را سخت کرده است پس ما به شما پشنهاد میدهیم به گالری نمونه کارهای کالاساخت مراجعه کنید و یا با همکارهای پشتیبانی و فروش من تماس بگیرید و رنگ مورد نظرتان را درخواست کنید.

مرمریت ها در سنگ های آنتیک :

در اکثر سنگ های آنتیک چه از نوع گیوتین و بادبر و چه از نوع آنتیک های ریز روتوری از مرمریت ها باتوجه به قابلیت برشکاری و تنوع رنگی که از مرمریت ها استفاده شده است. مرمریت ها در سنگ های اسلب : اسلب یکی از فرآوری کلی سنگ های ساختمانی است . اسلب ها بزرگترین سایز تولید و فرآوری سنگ ها هستند با توجه به مقاومت سایشی و فرسایشی این سنگ برش و فرآوری جنس مرمریت در این نوع زیاد است . و استفاده آن در کف و بدنه های داخلی فوق العاده کار را منحصر به فرد خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در کالاساخت در ارتباط باشید.

دکمه بازگشت به بالا