مجله هنری و فرهنگمجله کسب و کار

با شیوه های اصولی چیدمان قاب عکس بیشتر آشنا شوید

احتمالا شما هم به محیطی برخورده اید که با انواع قاب عکس فضای زیبا و خیره کننده ای را به وجود آورده اند. این فکر در ذهن شما هم خطور کرده که همچین محیط زیبایی را برای منزل و حتی دفتر کار خود درست کنید. چیدمان قاب های عکس بر روی دیوار شاید برای عده ای کار ساده و حتی بسیار پیش پا افتاده ای باشد، اما در اصل این کار بسیار اصولی و کمی پیچیده می باشد. در واقع در زمان انتخاب قاب عکس و نصب آن بر روی دیوار بیشتر افراد دچار سردرگمی خواهند شد.

نحوه چینش قاب عکس بر روی دیوار و حتی روی قفسه دارای اصول و نکات ریزی می باشد، با رعایت این نکات می توانید بهترین طراحی را داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا با شیوه های اصولی چیدمان قاب عکس و یا استفاده از قاب برای نقاشی بیشتر آشنا شوید.

یکی از بهترین کارها برای طراحی دیوار با قاب عکس کشیدن نقشه محیط مورد نظر می باشد. اینکار را شما می توانید روی یک کاغذ انجام دهید. در هنگام کشیدن حتما جزئیات فضا مانند؛ مبل ها و وسایل دکوری را نیز از قلم نیندازید. بعد از کشیدن طرح می توانید مکان نصب تابلو را با اندازه قاب روی کاغذ منتقل کنید. سپس نوبت به تصمیم گیری می رسد، ببینید از طراحی خود راضی هستید یا خیر.

 اگر که رضایت داشتید می توانید قاب عکس خود را طبق طراحی در جای مورد نظر خود نصب کنید. با انجام اینکار دیگر نیاز نیست به طور مکرر جای قاب عکس ها را روی دیوار عوض کنید و دیوار را مدام سوراخ کنید.

در روش دیگر طراحی محیط با استفاده از برنامه و اپلیکیشن های موجود می باشد. این کار شاید برای اکثر افراد کار آسانی نباشد اما اگر کار با این برنامه ها را بلد باشید می توانید نمونه های زیادی از طراحی محیط را داشته باشید. با کمک این ابزارها می توانید به بهترین چیدمان قاب عکس بر روی دیوار دست یابید. یکی از این برنامه ها picmonkey می باشد.

نکات مهم برای نصب قاب عکس

رعایت نکات مهم برای نصب قاب عکس تاثیر زیادی در زیبایی عکس و دکور شما دارد. سعی کنید تا این نکات ریز اما مهم را در زمان نصب قاب عکس بر روی دیوار رعایت نمایید تا در انتها از عملکرد خود راضی باشید.

  • نصب قاب عکس بالاتر از جایی که در دید مخاطبان است. این بدان معناست که تابلوها را نباید در جایی نصب کرد که به طور مستقیم در دید بیننده قرار دارد. بهترین محل کمی بالاتر از دید می باشد. در زمان نصب قاب عکس در راهرو باید خط نگاه فرد در حالت ایستاده را در نظر گرفت. اما ددر اتاق های نشیمن باید زاویه دید در زمان نشستن را معیار قرار دهیم. این بهترین مکان از نظر دیداری برای نصب قاب عکس می باشد.
  • گام دوم به نظم و هارمونی مجموعه قاب های عکس با محیط می باشد. توجه داشته باشید که زمانیکه بدون برنامه و در نظر گرفتن هارمونی و تم محیط اقدام به خرید قاب عکس می کنید، مسلما در انتها از کار خود رضایت کامل را نخواهید داشت. زیرا انجام این کار سبب شلختگی و بی نظمی در محیط خواهد شد و هماهنگی بین اجزای آن محیط از بین خواهد رفت.

 سعی کنید در زمان خرید قاب عکس تمامی المان ها مانند؛ مبل ها، گلدان ها و رنگ دیوار ها را در نظر بگیرید و مطابق تم محیط و موضوع عکس اقدام به خرید قاب عکس نمایید.

  • اگر شما در نظر دارید از یک قاب عکس بر روی دیوار استفاده نمائید، حتما نسبت به ابعاد دیوار و ابعاد قاب عکس دقت نمایید. بسیاری از افراد بدون در نظر داشتن اندازه دیوار اقدام به نصب قاب عکس می کنند که اینکار بسیار اشتباهی می باشد.

استفاده از یک تابلو کوچک بر روی یک دیوار بزرگ می تواند در جلوه محیط و تابلو شما تداخل ایجاد کند. به همان نسبت انتخاب یک قاب عکس بزرگ بر روی یک دیوار کوچک نیز تصویری زشت و ناموزون را برای شما به همراه دارد. با رعایت این نکته مهم می توانید یک قدم بزرگ برای طراحی محیط خود بردارید.

  • اگر تعدادی قاب عکس را برای قسمت بالای کاناپه در نظر گرفته اید، دقت کنید که در مکان درست آنها را نصب کنید. اگر قاب های شما از ابعاد کاناپه بزرگتر بود باید میزان فاصله قاب ها با مبلمان کمتر شود. اما زمانیکه از قاب های کوچکتر بخواهید استفاده کنید، این فاصله باید بیشتر در نظر گرفته شود تا فضای زیبایی را برای شما به وجود آورد.
  • اگر عکس های تیره را انتخاب می کنید، بهتر است آنها را در فضایی که نور کافی دارند نصب نمایید تا زیبایی آنها به چشم آید. اما اگر زمینه عکس و قاب عکس شما روشن باشد بهتر است آنرا در محیطی که نورگیری کمتری دارند نصب کنید.

نکات ذکر شده بالا می تواند شما را در ایجاد فضایی دلنشین با پرداخت کمترین هزینه یاری کند. در زندگی های امروزی استفاده از قاب عکس بسیار رواج پیدا کرده است. یکی از دلایل آن نیز بخاطر قیمت مناسب قاب عکس و همچنین تداعی خاطرات با قاب گرفتن عکس های خاطرانگیز می باشد.

خرید قاب عکس

 سایت قاب نقاشی یکی از تولید کنندگان بزرگ قاب عکس نقاشی در کشور می باشد که سال ها مشغول به ساخت و تولید قاب عکس و پاسپارتو به سراسر کشور می باشد. این مجموعه با ارائه انواع قاب عکس چوبی با کیفیت بسیار بالا در سایزهای سفارشی این امکان را برای شما فراهم می کند تا قاب عکس دلخواه خود را در کمترین زمان دریافت کنید. برای مشاهده نمونه کارهای ما کافیست به سایت ما مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا