مجله تندرستیمجله کسب و کار

هر کپسول اکسیژن چند ساعت کار میکند؟

از صفر تا صد کپسول اکسیژن خانگی

کپسول اکسیژن ابزاری است برای کسانیکه دچار کمبود اکسیژن هستند. این افراد بیشتر دچار بیماریهای قلبی ریوی، تنفسی مسمومیت با گاز هستند. گاهی بیمار براساس تجویز پزشک باید به طور مداوم از گاز اکسیژن استفاده کند و یا به دلیل داشتن مشکلات قلبی عروقی در صورت آلودگی هوا باید در بیرون از منزل گاز اکسیژن خالص تنفس نماید. کپسول های اکسیژن که برای راحتی تنفس بیماران تنفسی طراحی شده است در حجم های مختلف ۱۰لیتری، ۵ لیتری و ۲/۵ لیتری موجود می باشند و هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند. این کپسول ها در دو نوع آلمینیومی و آهنی موجود می باشد و قیمت کپسول اکسیژن با توجه به نوع و حجم آن متفاوت است.

درمواردی که بیمار باید به طور مداوم از گاز اکسیژن استفاده کند یا کوهنوردانی که در ارتفاع باید اکسیژن خالص استنشاق کنند، کپسول اکسیژن همراه ۲ لیتری در بیرون از منزل بسیار کاربردی است و فرد می تواند به راحتی آن را همراه خود داشته و از آن استفاده نماید. این حجم کپسول، دارا یک کیف مخصوص حمل است که کار حمل را برای بیماران راحت کرده است.

یکی از کاربردهای سیلندرهای ۵ لیتری، نگهداری گاز اکسیژن برای احیای بیماران تنفسی، در منازل و اماکن عمومی می باشد.

همچنین به علت سبک بودن و قابل حمل بودن سیلندرهای ۵ لیتری، در ورزش هایی مانند کوه نوردی و غواصی نیز کاربرد دارد.

کپسول ۱۰ لیتری، برای اکسیژن رسانی به بیمارانی که به دلایلی دچار کمبود اکسیژن شده اند و لازم است که اکسیژن موجود در هوای استنشاقی آن ها بیشتر از هوای معمولی باشد مورد استفاده قرار می گیرد. این کپسول پر شده و تست شده تحویل داده می شود. از سوی دیگر زمانی که کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری شما به اتمام رسید، می توانید با تحویل آن، به صورت آنی یک کپسول شارژ شده و تست شده تحویل بگیرید.

مشخصات کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری فولادی:

۱- رنگ : سفید

۲- جنس : فولاد

۳- آلیاژهای دیگر : ۰.۳۵ درصد کربن ، ۱.۲۲ درصد سیلسیم ، ۱.۵ درصد منگنز و عناصر دیگر

۴- وزن سیلندر : ۱۳.۵ کیلو گرم

۵- ارتفاع سیلندر : ۸۴ سانتی متر

۶- قطر کپسول : ۱۴ سانتی متر

۷-استحکام تسلیم : ۴۰۰ بار

۸- فشار گاز درون : ۱۱۰ بار

۹- میزان از پر شده : ۱۰۰۰ لیتر

۱۰- امکانات : دارای کلاهک یا دسته برای حمل

۱۱- طرح : استرالیایی

۱۲- نوع مصرف : پزشکی

کپسول ۱۰ لیتری فولادی با فشار ۱۱۰ بار پر شده اما استحکام تسلیم آن ۴۰۰ بار می باشد ک این نشان می دهد کپسول ظرفیت جای دادن اکسیزن بیشتری با فشار بیشتر را درون خود دارد در نتیجه دارای استحکام لازم و مقاوم در برابر فشار می باشد . سایر محصولات تنفسی پزشکی مانند دستگاه ساکشن خانگی نیز موجود میباشد .

 این کپسول ها که برای مصارف پزشکی ا آن استفاده می شود دارای غلظتی بالای ۹۰ در صد است. این کپسول ۱۰ لیتری با وزن ۱۴۵ کیلوگرم در دو سایز کوتاه و بلند عرضه می گردد . که دسته ی قرار گرفته بر روی آن حمل و جابه جایی را آسان می کند . به کپسول هایی از نوع کلاهک دار کپسول های استرالیایی هم گفته می شود و نوع کپسول گاز CO2 آن نیز موجود می باشد .

کپسول ۱۰ لیتری با فشار ۱۱۰ بار چند بار قابل استفاده است؟

۱- با جریان ۱ لیتر بر دقیقه : ۱۶ ساعت

۲- با جریان ۲ لیتر بر دقیقه : ۸ ساعت

۳- با جریان ۳ لیتر بر دقیقه : ۵:۳۰ ساعت

۴- با جریان ۴ لیتر بر دقیقه : ۴ ساعت

۵- با جریان ۵ لیتر بر دقیقه : ۳:۳۰ ساعت

۶- با جریان ۱۰ لیتر بر دقیقه : ۱:۳۰ ساعت

 گاهی بیمار براساس تجویز پزشک باید به طور مداوم از گاز اکسیژن استفاده کند و یا به دلیل داشتن مشکلات قلبی عروقی در صورت آلودگی هوا باید در بیرون از منزل گاز اکسیژن خالص تنفس نماید. کپسول های اکسیژن که برای راحتی تنفس بیماران تنفسی طراحی شده است. فروش کپسول اکسیژن در برانکارد در حجم های مختلف ۱۰لیتری، ۵ لیتری و ۲ لیتری می باشند و هر کدام کاربرد مخصوص خود را دارند. این کپسول ها در دو نوع آلمینیومی و آهنی موجود می باشد.

کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری مناسب برای بیمارانی می‌باشد که روزانه به مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه به اکسیژن نیاز دارند. در صورتی که بیمار شما در طول شبانه روز برای مدت زمان بیشتری به اکسیژن نیازمند باشد پیشنهاد ما استفاده از دستگاه های اکسیژن ساز می‌باشد. دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی، کمپرسورهایی می‌باشند که اکسیژن محیط اطراف را در خود فشرده کرده و به بیمار منتقل می کنند‌.

ولی کپسول اکسیژن پزشکی ۱۰ لیتری، حدود ۹۰ الی ۱۲۰ دقیقه اکسیژن مورد نیاز شما را تامین می‌کنند و پس از تخلیه باید مجددا، در مراکزپخش اکسیژن شارژ شوند. برای استفاده از کپسول به یک مانومتر نیاز است که می‌توانید آن در برانکارد مشاهده کنید. خرید اینترنتی کپسول اکسیژن این امکان را برای شما فراهم کرده تا همراه با آن، مانومتر، اسپری اکسیژن و سایر اقلام بهداشتی و مصرفی مورد نیاز خودتان را بتوانید از برانکارد تهیه کنید.

کپسول فلزی ۱۰ لیتری، برای اکسیژن‌رسانی به بیمارانی که به دلایلی دچار کمبود اکسیژن شده اند و لازم است که اکسیژن موجود در هوای استنشاقی آن‌ها بیشتر از هوای معمولی باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کپسول تست شده تحویل داده می‌شود. با خرید کپسول اکسیژن ۱۰ لیتری، زمانی که کپسول اکسیژن شما به اتمام رسید، می‌توانید با تحویل آن، به صورت آنی یک کپسول شارژ شده و تست شده تحویل بگیرید.

مدت مصرف کپسول شارژ شده                         نوع کپسول

بسته به میزان  تنظیم شده  ۱۵  تا ۲۰ دقیقه            ۲ لیتری

بسته به میزان  تنظیم شده  ۳۰ تا ۵۰ دقیقه              ۵ لیتری

بسته به میزان  تنظیم شده    ۹۰ الی ۱۲۰ دقیقه        ۱۰ لیتری

لازم به ذکر است در صورتی که مایل هستید مدت زمان بیشتری از زمان های گفته شده در جدول بالا، اکسیژن رسانی انجام شود، می توانید از « دستگاه اکسیژن ساز» استفاده کنید.

نکات ایمنی مربوط کپسول های اکسیژن:

۱- در صورت ایجاد ترک یا شکاف در سیلندرهای صنعتی، جهت رعایت موارد ایمنی از تعمیر و جوشکاری سیلندر خودداری گردد.

۲-  شیر سیلندرهای حاوی گاز در صورت عدم استفاده از سیلندر نباید باز بماند.

۳- در زمان حمل و نقل سیلندرهای صنعتی از وارد شدن ضربه به بدنه و شیر سیلندر جلوگیری شود.

۴- برای روان کاری کپسول، به هیچ عنوان از روغن و یا مواد چرب استفاده نشود.

مدت‌ زمان استفاده از کپسول اکسیژن

در این بخش مدت‌ زمان استفاده از کپسول ارگون و کپسول اکسیژن در خدمت شما هستیم. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی کاربرانی که قصد استفاده از تجهیزات پزشکی دارند، مدت‌ زمان استفاده از کپسول اکسیژن می‌باشد. زیرا این افراد نیاز دارند اطلاعات دقیق در رابطه با زمان استفاده از کپسول‌های اکسیژن داشته باشند تا بتوانند تشخیص بدهند برای بیمار تنفسی خود هر کدام یک از اکسیژن ها چه مدت ‌زمانی قادر به اکسیژن ‌رسانی می‌باشد.

در واقع سوال اصلی که در ذهن بسیاری از افراد ذکر می‌گیرد که مدت ‌زمان مفید استفاده از کپسول اکسیژن چگونه برآورد می‌گردد. اما قبل از آن از کجا بفهمیم کپسول اکسیژن تمام شده؟ و اگر به هر دلیل شارژ کپسولمان تمام شده،مرکز فروش کپسول اکسیژن در تهران کجاست؟

مسائل بسیار مهمی بر روی پاسخ این سوال تاثیرگذار هستند. در واقع این ‌که بتوان تشخیص داد مدت ‌زمان استفاده از کپسول اکسیژن چگونه برآورد می‌گردد، به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. استفاده از کپسول‌های اکسیژن خانگی کاربرد و مزایای بسیار زیادی برای افرادی که دچار کمبود اکسیژن می‌باشد، دارند. علی‌الخصوص برای افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی، قلبی ریوی و یا دیگر موارد هستند، مهم است که بدانند از کپسول‌های اکسیژن چه زمانی می‌توانند در چه مدت ‌زمانی می‌تواند استفاده داشته باشند.

در صورتی‌ که پزشک برای شما استفاده از گاز اکسیژن را تجویز کرده باشد، حتما باید از جزئیات مربوط به کپسول‌های اکسیژن باخبر شوید. حال کارشناسان سایت بالن گاز بررسی دقیقی بر روی شناخت مدت ‌زمان استفاده از کپسول اکسیژن داشته اند تا بتوانند به نتیجه درستی برسند و از این طریق تشخیص دهند هر کدام یک۱ از کپسول‌ها در ابعاد مختلف در چه مدت‌ زمانی می‌تواند باعث اکسیژن‌ رسانی گردد. برای ‌اینکه تجربه‌ی آن‌ها را در اختیار شما بگذاریم، در ادامه این مبحث با ما همراه باشید.

نحوه استفاده از کپسول اکسیژن به چه صورت می‌باشد؟

قبل از این که اطلاعات دقیقی در حیطه مدت ‌زمان استفاده از انواع کپسول اکسیژن در اختیار شما قرار بدهیم، لازم است در رابطه با نحوه استفاده از کپسول اکسیژن در منزل اطلاعاتی برای شما داشته باشیم، زیرا اغلب افرادی که دچار مشکلات مزمن ریوی، نارسایی تنفسی و دیگر موارد هستند، نیازمند استفاده از کپسول اکسیژن می‌باشند.

به ‌همین دلیل است که انواع فروشنده‌های مختلفی همچون سایت بالن گاز به ‌عنوان بهترین فروشنده در حیطه انواع گازهای مختلف ظرفیت‌های متعددی از کپسول‌های اکسیژن تولید کرده‌است که در موارد بسیار مختلفی همچون بیمارستان‌ها، کلیک‌های سرپایی، مناظر و یا دیگر موارد کاربرد خواهد داشت.

انواع متفاوتی از کپسول‌های اکسیژن همانند کپسول اکسیژن مایع و کپسول گاز اکسیژن فشرده وجود دارد و در بازار عرضه‌ شده اند، به دلیل این ‌که کاربری کپسول گاز اکسیژن به نسبت دیگر موارد آسان‌تر می‌باشد، اغلب در موارد شخصی و منزل افراد کاربرد دارد.

ابعاد مختلف کپسول اکسیژن

طبق گفته‌ی سازندگان انواع کپسول اکسیژن حدوداً ۹۹٫۵ درصد از این کپسول‌ها اکسیژن خالص می‌باشد و هنگامی‌که بیمار قصد تنفس کردن از طریق این کپسول‌ها را داشته باشد میزان زیادی از گاز اکسیژن فشرده توسط فشار بسیار به بیرون از کپسول می‌آید و از طریق کانولا یا ماسک بیمار می‌تواند این اکسیژن را دریافت کند.

اما ظرفیت‌های کپسول اکسیژن متفاوت است و در سایزهای مختلفی همچون ۲٫۵، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۴۰ لیتری در بازار و مشاهده می‌گردد که در صورت نیاز خود می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید. انواع کپسول‌های ۲٫۵ لیتری در شرایط اورژانسی برای کودکان و نوزادان مناسب می‌باشد. به دلیل این ‌که قابلیت جا به جایی آن‌ها بسیار راحت به نسبت دیگر موارد است. برای استفاده از کپسول اکسیژن ۵ لیتری باید بدانید که این کپسول می‌تواند حدوداً بین مدت‌ زمان 3 تا ۴ ساعت اکسیژن ‌رسانی را به‌ نحو احسنت انجام بدهد.

شناخت مدت ‌زمان استفاده از کپسول اکسیژن

در واقع برای شناخت مدت ‌زمان استفاده از کپسول اکسیژن در ابعاد ۵ لیتری این مدت‌ زمان ذکر شده ‌است و اغلب در آمبولانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای استفاده در کلینیک‌ها و منازل ابعاد ۱۰ لیتری کپسول اکسیژن از نظر کارشناسان سایت  ما کاربردی‌تر و می‌باشد،اما قابلیت حمل آن اندکی سخت‌تر می‌شود.

طبق محاسباتی که کارشناسان در زمینه تنظیم ۱ الی ۲ لیتر در هر دقیقه در نظر گرفته‌اند، می‌توان گفت که کپسول ۱۰ لیتری در صورتی ‌که تنظیم‌ شده باشد، می‌تواند حدوداً به مدت‌ زمان ۸ تا ۱۰ ساعت برای اکسیژن‌ رسانی مفید واقع شود.با توجه به این ‌که ابعاد کپسول‌های ۲۰ تا ۴۰ لیتری اکسیژن بسیار بالا می‌باشد، اغلب برای مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به طبع مدت‌ زمان استفاده از کپسول اکسیژن در ابعاد ۲۰ تا ۴۰ لیتری افزایش پیدا می‌کند.

دکمه بازگشت به بالا