مجله جامعهمجله کسب و کار

با لباس پلنگی چه روسری ست میشه؟

نکاتی درباره ست کردن لباس های پلنگی

لباس‌های پلنگی همیشه جزو محبوب‌ترین طرح‌ها در لباس‌ها زنانه بوده‌اند اما بیشتر خانم‌ها در پوشیدن آن‌ها دچار تردید می‌شوند چون معتقدند این طرح شلوغ و توی چشم است و برای هر موقعیتی مناسب نیست. اما با ترکیب درست و استایل مناسب می‌توان لباس پلنگی را به عنوان لباس روزمره نیز مورد استفاده قرار داد. علاقمندان به مد و فشن به خوبی می‌دانند که لباس‌های پلنگی در حال حاضر جزو ترندهای مهم لباس‌های زنانه به شمار می‌روند و به دلیل طرح و رنگ خاصی که این لباس‌ها دارند در فصل پاییز شاهد محبوب شدن بیش از پیش این لباس‌ها و خرید روسری و ست کردن با آنها خواهیم بود.

از اکسسوری‌های کوچک شروع کنید

اکسسوری‌های پلنگی شاید از نظر بیشتر افراد اهمیت و جایگاه خاصی نداشته باشند اما برای خانم‌هایی که جسارت و جرات کافی را برای استفاده از لباس‌های پلنگی در استایل خود ندارند استفاده از این اکسسوری‌ها بهترین راه است. اکسسوری‌های پلنگی مثل کیف و کفش و کمربند، شال و روسری و حتی اکسسوری مو ساده‌ترین راه برای اضافه کردن طرح پلنگی به لباس‌های روزمره است. البته برای هماهنگی بیشتر سعی کنید بقیه لباس‌ها به خصوص لباس‌های اصلی استایل خود را ساده و کلاسیک نگه دارید تا تیپ شما یکدست به نظر برسد و دچار ناهماهنگی و عدم تعادل در ترکیب استایل نشوید.

لباس‌های پلنگی زنانه

بیشتر خانم‌ها لباس‌های پلنگی را لباس‌هایی با طرح شلوغ و توی چشم تصور می‌کنند در حالی که اصلا این طور نیست و لباس‌های پلنگی از رنگ‌های خنثی و ملایمی مثل قهوه‌ای، مشکی و کرم تشکیل شده‌اند که در دسته رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرند. بنابراین این لباس‌ها تفاوتی با لباس‌های طرح دار دیگری که از رنگ های خنثی تشکیل شده ندارند. شما می‌توانید این لباس‌ها را با لباس‌های طرح‌دار دیگر مثل راه راه، چهارخانه و حتی گلدار هم بپوشید به شرطی که فاصله کافی بین این دو طرح وجود داشته باشد مثل این تصویر که کوتاهی لباس چهارخانه فاصله مناسبی بین کفش‌های پلنگی به وجود آورده و از در هم ریختگی استایل جلوگیری کرده است.

پالتوهای پلنگی

پالتوهای پلنگی جزو لوکس ترین لباس های موجود در این فصل هستند.باز هم توصیه می کنیم هنگام استفاده ار این پالتو ها سعی کنید بسیار ساده باشید.و تنها لباس طرح دار شما پالتو شما باشد.

لباس‌های پلنگی را با رنگ‌های سیاه و سفید بپوشید

رنگ‌های خنثی همیشه بهترین و بی‌خطرترین راه برای همراه کردن با هر لباسی هستند و فرقی نمی‌کند این لباس یک لباس شلوغ و طرح دار با رنگ های روشن باشد یا یک لباس ساده و معمولی و یا یک لباس پلنگی. رنگ‌های خنثی زمینه‌ای عالی برای خودنمایی بخش‌های دیگر لباس‌های شما به وجود می‌آورند و شما می‌توانید با پوشیدن یک بلوز پلنگی با دامن مشکی نه تنها هماهنگی رنگی کاملی به وجود آورید بلکه با این کار لباس‌های پلنگی را به نقطه کانونی استایل خود تبدیل خواهید کرد. رنگ سفید نیز چنین اثری دارد اما بهتر است همراه با لباس پلنگی به مقدار کمتر مورد استفاده قرار بگیرد.

و یا سراغ رنگ‌های روشن و مد روز بروید

همان طور که گفتیم لباس‌های پلنگی در دسته لباس‌های طرح دار با رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرد و همین مساله باعث می‌شود که بتوان این لباس‌ها را با رنگ‌های روشن و تندی که رنگ محبوب شما هستند و یا در هر دوره مد روز می‌شوند پوشید.

البته لباس‌های رنگ روشنی که برای این کار انتخاب می‌کنید باید ساده و بدون طرح باشند تا استایل شما شلوغ به نظر نرسد. اما بهترین رنگ برای پوشیدن با لباس‌های پلنگی کدام است؟ رنگ‌های گرم مثل خانواده زرد و نارنجی مثل زرد قناری یا نارنجی سوخته می‌توانند انتخابی عالی باشند اما تجربه نشان داده که رنگ‌هایی مثل صورتی و آبی روشن هم ترکیبی زیبا با لباس‌های پلنگی می‌سازند.

اگر می‌خواهید شلوار پلنگی بپوشید، نباید دیگر از هیچ المان دیگر پلنگی استفاده کنید. یعنی تنها عنصر پلنگی در ظاهر شما باید شلوار پلنگی باشد و کیف و کفش و بلوز شما ساده باشد. نکته مهم دیگر در مورد پوشیدن شلوار پلنگی این است که بهتر است حتما با کفش پاشنه بلند بپوشید تا حس شلوار راحتی به استایلتان داده نشود.

افزودن یک کت خوش ایست با طرح پلنگی به استایل

هر خانم خوش پوشی مطمئنا تصدیق خواهد کرد که در هر کمد لباس باید کت خوش دوخت و عالی وجود داشته باشد. اگر به دنبال یک کت خوب با جذابیت فوری باشید ، ست کردن یک کت شیک طرح پلنگی با یک شلوار جین نتیجه خوبی خواهد داشت ، به خصوص اگر با یک کفش ساق دار ست شود.

از لباس‌های پلنگی با فرم کلاسیک استفاده کنید

وقتی قرار است لباسی یکسره با طرح پلنگی انتخاب کنید (مثل مانتو، پالتو، شلوار یا لباس مجلسی که یک تکه و کامل هستند) بهتر است سراغ مدل‌هایی بروید که فرمی ساده، آشنا و کلاسیک دارند. با این کار طبیعت وحشی طرح لباس شما کمتر به چشم خواهد آمد و استایل شما ساده‌تر و کلاسیک‌تر به نظر خواهد رسید در حالی که طرح پلنگی لباس هنوز زیبایی و چشمگیری خود را در ترکیب لباس‌های شما دارد. به طور مثال اگر می‌خواهید شلوار پلنگی پوشید بهتر است آن را از مدل کلاسیک راسته انتخاب کنید تا این که بخواهید سراغ مدل‌های دمپاگشاد یا تنگ بروید.

لباس‌های پلنگی را به استایل تکرنگ خود اضافه کنید

استایل تکرنگ زیبایی‌ها و مزایای خود را دارد اما همیشه این احتمال وجود دارد که تیپ تکرنگ شما تکراری و یکنواخت به نظر برسد. اگر به استایل تکرنگ علاقه دارید اما می‌خواهید کمی تنوع و زیبایی به استایل تکرنگ خود بدهید اضافه کردن یک رویه (مانتو، پالتو یا کت) با طرح پلنگی می‌تواند این کار را به سادگی برای شما انجام دهد. مثلا می‌توانید بلوز و شلوار و کفش صورتی مات با اکسسوری‌های صورتی بپوشید و با اضافه کردن یک مانتوی پلنگی روی این ترکیب آن را جذاب‌تر و چشمگیرتر کنید.

لباس های طرح دار را با هم نپوشید.

لباس های طرح پلنگی ، خود به تنهایی بسیار پر ادعا هستند.زمانیکه از این طرح لباس ها استفاده می کنید دیگر نباید در استایل شما لباسی با طرح دیگر وجود داشته باشد یا  لباس هایی با رنگ ها پر ادعا! سعی کنید حتما لباس هایی با طرح پلنگی خود را با لباس ها و رنگ های ساده ست کنید.هر چقدر دیگر اعضا استایل شما ساده تر باشد شما شیک تر دیده می شوید.اگر شما قدرت ریسک پوشیدن لباس هایی با طرح پلنگی را ندارید ،می توانید از کیف یا کفش هایی با این طرح استفاده کنید.

همه نکات درباره استایل پلنگی و راهنمای ست کردن

استایل‌های مختلفی به دنیای مدوفشن می‌آیند و می‌روند اما بعضی‌ها همیشگی‌ هستند. مانند استایل پلنگی که سال‌هاست در دنیای پوشاک، اکسسوری‌ها و به‌طور کلی فشن عزیز و محبوب است. در این مقاله از همه چیزهایی گفته‌ایم که باید درباره این استایل بدانید.

استایل پلنگی؛ طرح و مدلی پرماجرا و پر از تناقض

در دنیای مدوفشن گاهی مرز میان مفاهیم بسیار باریک می‌شود. برای نمونه، طرح و استایلی که قابلیت شیک‌شدن و جذابیت فوق‌العاده دارد، با کمی تغییر به‌شدت نامطلوب و نامناسب می‌شود. تناقض در برخی از مدل‌ها و طرح‌های دنیای مد و استایل وجود دارد. پلنگی هم نمونه‌ای از همین طرح‌ها و مدل‌هاست.

این طرح در طول سالیان حیاتش در دنیای مد، نماینده مفاهیم مختلفی بوده است. گاهی در قاموس طرحی به‌شدت ماکسیمالیستی و مجلل از آن استفاده شده و گاهی آن‌قدر خنثی به‌شمار رفته که در هر تیپ و استایلی در کنار رنگ‌های مختلف قابلیت استفاده پیدا کرده است. گاهی نماد پوشش اشرافی بوده و گاهی به‌عنوان لباس و طرحی سطح‌پایین و مظهر بی‌سلیقگی به آن نگاه شده است.

واقعیت این است که استایل پلنگی چهره‌های متنوع و متفاوتی دارد. از دربار پادشاهان تا صحنه‌های اجرای موسیقی پانک‌راک می‌توان ردپای پلنگی را روی تن افراد مختلف دید.

اجازه بدهید که نگاهی به تاریخ پلنگی‌ها در دنیای پوشاک و اکسسوری‌های مختلف داشته باشیم و بعد به‌سراغ شناخت دقیق‌ترشان در استایل و به‌کارگیری آنها در تیپ‌های مختلف برویم.

سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی

در سال‌های ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ میلادی (حوالی سال‌های ۱۲۹۹ تا ۱۳۰۹ شمسی)، استایل پلنگی به شهرت رسید. از ستاره‌های سینما تا خانم‌های خانه‌دار از آن استقبال کرده بودند و همه‌جا ردپایی از آن دیده می‌شد. یکی از دلایل رواج گسترده این طرح میان خانم‌ها، همان توسعه تولید انبوه لباس‌هایی بود که با الهام از ستاره‌های هالیوودی دوخته می‌شدند و فروشگاه‌های لباس را درمی‌نوردیدند. اغلب ‌آدم‌ها دوست دارند که شبیه ستاره‌های جذاب روی پرده نقره‌ای باشند. دنیای مدوفشن هم همیشه از این میل برای رونق‌دادن به بازار پوشاک بهره برده است.

سال‌های ۱۹۴۰ و ۱۹۵۰ میلادی

در سال‌های ۱۹۴۰ و ۵۰ میلادی (۱۳۱۹ تا ۱۳۲۹ شمسی)، طرح پلنگی نوع تازه‌ای از استایل را تجربه کرد. از آن بیشتر در دوخت‌ودوز لباس‌هایی بهره برده می‌شد که باز بودند و نوعی اغواگری زنانه را ترویج می‌کردند. حتی پای طرح پلنگی به تولیدات لباس زیر هم باز شد و در آن سال‌ها، برند معروف ونیتی‌فر (Vanity Fair) هم شروع به عرضه لباس‌های زیری با طرح پلنگی به بازار کرد.

در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی، پلنگی‌ها دیگر فقط برای دوخت‌ودوز لباس‌های اغواگرانه و جذاب استفاده نمی‌شدند بلکه از آنها در تولید کُت‌های گرم زمستانی هم استفاده می‌شد. در کنار پالتوهای پوستی که از بدن حیواناتی مانند خرگوش و سمور و… تولید می‌شدند، پارچه‌های پلنگی هم وارد بازار شده بودند.

سال‌های ۱۹۶۰ میلادی

در سال‌های دهه ۱۹۶۰ میلادی (۱۳۳۰ شمسی)، استفاده از استایل پلنگی از سوی چهره‌های معروفی مانند جکی کندی (Jackie Kennedy) همسر رئیس‌جمهور آمریکا، بریت اکلاند (Britt Ekland) خواننده و بازیگر معروف و افراد دیگر باعث شد که علاقه عموم به این طرح بیشتر از قبل رشد و افزایش پیدا کند.

به‌خاطر استقبال شدید افراد از طرح‌های پلنگی، تعداد زیادی از حیوانات حیات‌وحش تلف و نابود شدند. پوست این حیوانات زبان‌بسته بدل به کت‌ها و پوشش‌های مختلفی می‌شد که استایل خانم‌های آن زمان را به‌شدت خاص و شیک می‌کرد. البته جنبش‌های حمایت از حیوانات هم وجود داشت و دوست‌داران حیوانات و حیات‌وحش دست‌ روی دست نگذاشتند. تلاش‌های آنها منجر به کاهش تولیدات پوشاک از پوست پلنگ‌ها شد و خط تولید لباس‌هایی با طرح پلنگی و پارچه‌ای مصنوعی روبه‌رشد گذاشت.

سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی

در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ میلادی (حوالی سال‌های ۱۳۴۹ تا ۱۳۵۹ شمسی) هم استایل پلنگی همچنان پرتوان به حیاتش ادامه می‌داد. چیزی که در این دوران با پلنگی همراه شده بود و آن را همچنان محبوب نگه می‌داشت، حلول گروه‌های موسیقی پانک‌راک ( Punk Rock) و گلم‌راکی(Glam Rock) بود که از زیرمجموعه‌های موسیقی راک به‌شمار می‌رفتند و خوانندگان و مبلغانشان با استایل‌هایی ساختارشکن و استفاده از طرح‌هایی مانند پلنگی اعتراض و طغیان خود را در کنار موسیقی فریاد می‌زدند.

به‌هم‌زدن کلیشه‌های جنسیتی در پوشش و آرایش از جمله ویژگی‌های این گروه‌های راک بود. به‌بازارآمدن پارچه‌هایی موسوم به لاکرا با خاصیت کشسانی و ارتجاعی بالا هم در تولید لباس‌های متنوع با استایل پلنگی و… در آن دوران از اهرم‌هایی بود که استایل‌های متفاوت را بیش از پیش در میان مردم رواج می‌داد.

سال‌های ۱۹۹۰ میلادی

در سال‌های ۱۹۹۰ میلادی هم استایل پلنگی رایج و به شکل‌های متفاوتی نسبت به گذشته در میان اقشار مختلف به‌ویژه جوان‌ها محبوب بود. پلنگی دیگر استایلی مخصوص گروه‌های خاص موسیقی و فشن یا اشراف‌زاده‌ها با پالتوهای پوست نبود بلکه بدل به طرح محبوبی شده بود که گروه‌های موسیقی عامه‌پسندی مانند اسپایس گرلز (spice girls) یا مدل‌های محبوب و معروفی مانند کیت ماس ( Kate Moss) در لباس‌های خود از آن بهره می‌بردند.

دیگر استایل پلنگی بدل به مدل و طرحی معروف شده بود که خود را در قالب‌های مختلف جای می‌داد و می‌توانست انواع حال‌وهوا و تیپ را به نمایش بگذارد. در سال ۱۹۹۱ میلادی، عزالدین علیه (Azzedine Alaïa) که طراح مدوفشن معروفی بود، در یکی از برنامه‌های خود، تمام مدل‌هایش را با انواعی از لباس‌های پلنگی روی صحنه فرستاد. این هم نماد و نشانه دیگری از قوت‌گرفتن استایل پلنگی در آن سال‌ها به‌شمار می‌رفت.

استایل پلنگی در سال‌های اخیر

در این سال‌ها هم استایل پلنگی همچنان از سوی مردم و برندهای معتبر حمایت شده است. در سال ۲۰۱۸ که به‌طور رسمی به یکی از ترندهای روز بدل شده بود و در طی سال‌های اخیر هم برندهایی مانند ژیوانشی (Givenchy) و پرادا (Prada) با ارائه مچموعه‌هایی با طرح پلنگی به تداوم حضور این استایل در دنیای مدوفشن کمک کردند.

هماهنگی این استایل با رنگ‌ پوست‌های مختلف و رنگ‌های متنوع در استایل و پوشش موجب شده که همیشه محبوب بماند. این استایل پرتناقض که توانسته خود را برای بیان مفاهیم مختلف و در موقعیت‌های گوناگون مطرح کند، همچنان در مدوفشن بحث‌برانگیز و قابل‌توجه است.

دکمه بازگشت به بالا