اقتصادیمجله کسب و کار

چگونه به یک معامله گر پاره وقت موفق در فارکس تبدیل شویم؟

محتوای این مطلب پنهان

معامله گر موفق فارکس چه توانایی هایی دارد؟

معامله گر موفق فارکس چه توانایی هایی دارد ؟  تجارت فارکس در دسترس و هیجان انگیز شده است و فرصت های زیادی را برای معامله گر فراهم می کند. با وجود همه این ها، بسیاری از معامله گران نمی توانند به نتایج خوبی در این بازار دست یابند. در واقع، احتمال از دست دادن پول توسط معامله گر فارکس زیاد است. یادگیری تجارت فارکس و یادگیری تجارت به طور کلی می تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که ما در ایران بورس آنلاین این مقاله را برای شما و هر معامله گری که به دنبال موفقیت است ایجاد کردیم.

چگونه به یک معامله گر موفق تبدیل شویم؟

اولین کاری که باید در مورد معاملات فارکس انجام دهید این است که بفهمید می خواهید به چه چیزی برسید. وقتی تصمیم می گیرید چه می خواهید، باید واقع بین باشید. برای خود یک هدف واقع بینانه و قابل اندازه گیری تعیین کنید. این می تواند چیزی شبیه به این باشد: دریافت 20٪ بازگشت سرمایه سالانه، کسب 5000 دلار سود، در مجموع 100 پیپ در ماه یا چیزی شبیه به این. در مورد هر تصمیمی که می گیرید، هدف شما باید به راحتی قابل اندازه گیری باشد. همچنین به عنوان یک معامله گر، تعیین هدفی است که می تواند در یک دوره زمانی طولانی به دست آید – توصیه می شود به جای یک هدف ماهانه، یک هدف سالانه برای دستیابی تعیین کنید.

هنگامی که هدف اصلی خود را برای سال مشخص کردید، اکنون زمان آن رسیده است که یاد بگیرید چگونه به آن دست یابید تا یک معامله گر موفق باشید . بهترین راه این است که تعیین کنید چه منابعی در دسترس شما هستند. این ممکن است شامل اندازه سپرده شما، مدت زمانی که می خواهید برای تجارت صرف کنید، و مقدار وجوه موجودی که می خواهید برای امور مربوط به تجارت خرج کنید.

اکنون که می‌دانید می‌خواهید به چه چیزی برسید و چه چیزی را می‌خواهید روی میز بگذارید، وقت آن است که یک طرح تجاری ایجاد کنید که بستر معامله‌گر باشد. این برنامه عملیاتی باید شامل جفت ارزهایی باشد که قصد دارید معامله کنید و میزان معاملاتی که انجام خواهید داد. این البته بدون یک استراتژی مناسب دشوار است، بنابراین ابتدا یک الگو برای طرح تجاری خود آماده کنید، سپس به مرحله بعدی و آموزش پرایس اکشن بروید.

اهمیت آموزش برای یک معامله گر موفق

بازار فارکس دائما در حال تغییر است، بنابراین یک معامله گر باید بتواند فراز و نشیب های این بازار را درک کند. هیچ فرمول حک شده یا مجموعه ای از قوانین برای تضمین موفقیت برای هر معامله گر وجود ندارد. برای موفقیت در این بازار، یک معامله گر موفق فارکس باید صبر، استعداد و مغز داشته باشد.

توانایی صحبت در مورد نسبت ها، نمودارها، اندیکاتورها و معاملات باید به عنوان مهارتی در نظر گرفته شود که هر معامله گر برای موفقیت در هنگام شروع یادگیری در مورد معاملات فارکس به آن نیاز دارد. در ابتدا، ممکن است وسوسه انگیز باشد که در یادگیری خود عجله کنید، اما مهم است که یک قدم به عقب برگردید و نفسی بکشید، زمان لازم را صرف کنید و با سرعت معقولی پیشرفت کنید. شما باید بتوانید به طور مداوم عملکرد خود را ارزیابی کنید و دلایل سود و زیان خود را درک کنید. حالا بیایید چند نکته هیجان انگیز برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق در بازارهای جهانی را ببینیم! برای دیدن نکات بیشتر، خواندن مقاله دوره آموزش پیشرفته فارکس پیشنهاد ما به شما است.

چند نکته هیجان انگیز برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق در بازارهای جهانی

معامله گر فارکس با تمرین و آموزش موفق می شود

برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق، باید تمرین کنید و تمرین کنید. با یک حساب آزمایشی ، می توانید برای توسعه مهارت ها و استراتژی های خود تمرین کنید. هنگامی که می خواهید با پلتفرم معاملاتی و ویژگی های آن آشنا شوید.

به یادگیری ادامه می دهد

ساده به نظر می رسد، اینطور نیست؟ به هر حال، همه اهمیت آموزش صحیح را درک می کنند. بهترین راه برای یادگیری این است که به صفحه مقالات آموزشی فارکس ما مراجعه کنید و شرایط معاملات را مطالعه کنید تا مطالب آموزشی به راحتی قابل درک باشد.

یک معامله گر موفق فارکس همیشه اهداف خود را تعیین می کند

برای اینکه یک معامله گر موفق حداکثر سود را به دست آورد، باید حوزه های ریسک و ایمنی بازار را بشناسد. برای این کار باید خودآگاه باشید. اولین قدم در خودآگاهی این است که اطمینان حاصل شود که سرمایه سرمایه گذاری شده و ریسک های بالقوه در معاملات فارکس در سطوح معقول است. به طور خلاصه، شما باید بتوانید اهداف و اهداف خود را تجزیه و تحلیل کنید تا یک معامله گر موفق باشید. این مهمترین چیزی است که باید در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک معامله گر موفق به آن توجه کنید!

معامله گر موفق فارکس آنچه را که می تواند بپردازد سرمایه گذاری می کند

یکی از بهترین نکات برای هر معامله گر جدید این است که با مبالغ کم شروع کنید و فقط مانده سود خود را افزایش دهید. برای کسب سود لازم نیست مقدار زیادی سرمایه گذاری کنید می توانید سرمایه گذاری خود را هر چقدر هم که کم باشد به حداکثر برسانید. با شروع کوچک، می توانید خطر ضررهای هنگفت هنگام استفاده از مقادیر زیاد پول نقد را کاهش دهید. این یک بخش اساسی در درک نحوه عملکرد فارکس و نحوه تجارت آنلاین با موفقیت است.

معامله گر موفق فارکس با 1 شروع می کند

دنیای تجارت ارز به دلیل ماهیت غیرقابل پیش بینی بازارها، شخصیت های متفاوت و رانت شرکت کنندگان در آنها پیچیده است. سخت است که یک معامله گر کامل در دنیای مالی باشید. به همین دلیل، توصیه می شود با تمرکز روی یک جفت ارز – ترجیحاً جفت ارزی که با آن آشنا هستید و به راحتی می توانید آن را به روز کنید، شروع کنید. شاید بهتر باشد ارزی را انتخاب کنید که از واحد پول کشور شما استفاده می کند یا ارزی که به طور گسترده مورد معامله قرار می گیرد. این امر یادگیری تجارت در بازار فارکس را برای شما آسان تر می کند.

معامله گر موفق فارکس بر احساسات خود کنترل دارد

اگر متوجه شدید که نگران بازار و تأثیرات آن بر معاملات خود هستید، احساسات خود را دنبال نکنید. درگیر شدن در احساس وحشت، طمع یا هیجان راهی مطمئن برای از بین بردن حرفه تجاری شماست. در عوض، یک رویکرد منطقی و عملی برای تجارت خود داشته باشید.

همه معامله گران باید یک استراتژی معاملاتی از پیش تعریف شده را دنبال کنند، بنابراین حتما آن را دنبال کنید. در نیمه راه تجارت مبتنی بر احساسات ناگهان نظر خود را تغییر ندهید. احتمال اینکه تصمیمات غیرمسئولانه ای بگیرید که ممکن است برای شما گران تمام شود بیشتر است. در حالی که این نکته پاسخ مستقیمی به نحوه تجارت فارکس نیست، مطمئنا می تواند به شما کمک کند از اشتباهات پرهزینه جلوگیری کنید.

معامله گر موفق سوابق خود را نگه می دارد

یک معامله گر موفق از اشتباهات درس می گیرد و این می تواند عمیقاً در معاملات فارکس پیاده سازی شود. از موفقیت ها و شکست ها، اشتباهات بزرگ و قدم های مثبتی که برای به دست آوردن سودی که می خواهید برداشتید، یادداشت کنید. این یک گام مهم در یادگیری نحوه موفقیت در معاملات فارکس است.

چگونه در بازارهای مالی به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شویم؟

برای تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای ارز، به چشم اندازی روشن نیاز دارید. منظور ما از آن این است که شما باید ایده خوبی از حرکات بالقوه بازار و اقدامات مربوط به آن داشته باشید. زیادی وجود دارد. شما می توانید انتخاب کنید که یک سفته باز، معامله گر روزانه یا معامله گر موقعیتی شوید. اما مهمتر از همه، یک استراتژی ایجاد کنید که با استفاده از آن احساس راحتی کنید. توسعه چنین استراتژی هایی یک فرآیند آزمایشی است و نیاز به زمان و صبر زیادی دارد.

من درک می کنم که شما چه کار می کنید و چرا آن را انجام می دهید. در این مرحله، حساب آزمایشی دوباره ثابت می کند که ارزشمند است زیرا به شما امکان می دهد استراتژی خود را بدون هیچ خطری آزمایش کنید. از مدت زمانی که ممکن است طول بکشد ناامید نشوید. به آن ادامه دهید و مطمئناً موفق خواهید شد.

صدها گزینه مختلف ارز و جفت ارز برای معامله در بازار ارز وجود دارد ، از جمله جفت های اصلی مانند:

یورو/دلار آمریکا
GBP/USD
USD/JPY
جفت های ثانویه مانند:

CAD/CHF
NZD/CAD
جفت های عجیب مثل:

EUR/SEK
GBP/PLN
EUR/RUB

در یک حساب آزمایشی بیش از حد معامله نکنید

بسیاری از مردم می خواهند به یک معامله گر موفق و حرفه ای فارکس تبدیل شوند، اما همه این کار را نمی کنند. به طور کلی، یک معامله گر حرفه ای فارکس کسی است که می تواند برای امرار معاش معامله کند. تنها راه برای تامین هزینه های خود این است که از طریق یک حساب واقعی معامله کنید. به همین دلیل، ضروری است به محض آماده شدن، به یک حساب معاملاتی واقعی تغییر دهید.

تصمیم گیری در مورد اینکه چه زمانی باید از یک حساب آزمایشی به معامله یک حساب واقعی تغییر دهید دشوار است، اگرچه این فرآیند نباید بیش از یک ماه طول بکشد. قبل از اینکه بتوانید مستقیماً معامله کنید، مطمئن شوید که بازار و ریسک های مرتبط با معاملات فارکس را به خوبی درک کرده اید. همچنین، به خاطر داشته باشید که باید در زمان مناسب به معاملات حساب واقعی تغییر دهید. توصیه می شود معامله گران پس از شروع معامله در یک حساب آزمایشی، معاملات زنده را بیش از سه ماه به تعویق نیندازند.

برای تبدیل شدن به یک معامله گر حرفه ای بدون اعمال مدیریت ریسک معامله نکنید

در نهایت، هنگامی که استراتژی معاملاتی خود را توسعه دادید، و به یک حساب معاملاتی واقعی تغییر مکان دادید، باید به مرحله یا مراحل بعدی بروید:

  • استاپ ضرر را برای هر معامله تنظیم کنید. در غیر این صورت، شکست تقریباً قطعی است.
  • یک برنامه معاملاتی ایجاد کنید و همیشه به آن پایبند باشید.
  • در هر معامله بیش از 2 درصد از مارجین را ریسک نکنید.
  • احساسات خود را از تجارت جدا نگه دارید.
  • هرگز برای جبران ضرر خود معامله نکنید.
  • فقط زمانی معامله کنید که احساس کنید زمان مناسبی است.
  • از ضرر و زیان نترسید.
  • سعی کنید به معاملات سودآورتر دست پیدا کنید و با شکست های کمتری معامله کنید.

این مسیر درستی است که باید برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق فارکس دنبال کنید. در این مسیر با ضرر و استرس زیادی مواجه خواهید شد، اما تسلیم نشوید. با تلاش و اشتیاق می توانید هر تجربه بدی را که ممکن است داشته باشید جبران کنید. اگر می‌خواهید درباره تجارت حرفه‌ای فارکس اطلاعات بیشتری کسب کنید، می‌توانید این کار را از طریق «کلاس و ارز دیجیتال» ما انجام دهید – که این فرصت را برای شما فراهم می‌کند تا در مورد روانشناسی معاملات پیشرفته و معاملات در بازارهای فارکس و CFD اطلاعات بیشتری کسب کنید.

10 اشتباه معاملاتی و نحوه اجتناب از آنها برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق

رایج ترین اشتباهات معاملات فارکس که معامله گران مرتکب می شوند چیست؟ این بخش از مقاله تمام اشتباهات عمده معاملاتی که معامله گران در بازارهای فارکس مرتکب می شوند را مورد بحث قرار می دهد.

همه افرادی که به صف معامله‌گران مالی می‌پیوندند این کار را به قصد کسب درآمد انجام می‌دهند، اما تنها تعداد بسیار کمی از آنها در فارکس سودآور هستند. چه چیزی مانع از موفقیت بسیاری از معامله گران می شود؟ اشتباهات فارکس می تواند یک امر بسیار گران قیمت باشد و به درستی هم همینطور است.

در واقع، در صنعتی که معامله گران در تلاش برای کسب درآمد هستند، یک اشتباه ساده می تواند گران تمام شود. مانند هر نوع تجارت دیگری، تجارت فارکس نیز نیازمند برخی دستورالعمل ها و اصولی است که فرد باید از آنها پیروی کند. جالب است که اشتباهات مبتدیان فارکس به راحتی قابل اجتناب است اگر ابتدا با آنها آشنا شوید.

1. عدم آموزش 

اولین و بزرگترین اشتباه در معاملات فارکس برای مبتدیان ، نداشتن درک کامل از نحوه عملکرد بازارهای مالی است. مبتدیان فارکس اغلب فکر می کنند که داشتن یک استراتژی معاملاتی خوب کافی است. با این حال، آنها همیشه در نهایت پول خود را از دست می دهند. این همان تلاش برای راه اندازی یک کسب و کار در بخشی است که شما هیچ ایده ای در مورد آن ندارید. داستان آشنا؟

پرداختن به این مشکل از نظر راه حل کاملاً ساده است و بحث زیادی وجود ندارد. یاد بگیرید که انگار فردایی وجود ندارد، دریافت یک آموزش خوب در فارکس بسیار مهم است! مبتدیان تمایل دارند فقط چند کتاب خوب در مورد تجارت و فقط چند مقاله قبل از شروع معامله بخوانند. آنها خیلی کم تمرین می کنند و فراموش می کنند که دارند با حرفه ای بازی می کنند که سال ها طول می کشد تا استاد شوند!

در واقع، معامله گران تازه کار تمایل به دانستن کمی در مورد معاملات مالی دارند که اغلب نمی دانند از کجا شروع کنند. بنابراین چگونه معامله گران می توانند از انجام بزرگترین و واضح ترین اشتباه معاملات فارکس جلوگیری کنند؟

2. طرح معاملاتی را نادیده بگیرید

حتما در مورد اثرات مثبت داشتن یک برنامه معاملاتی چیزی شنیده اید. خوب، بازارهای مالی نیز از این امر مستثنی نیستند و نداشتن برنامه معاملاتی فارکس یکی از رایج ترین اشتباهات معاملاتی است که معامله گران فارکس مرتکب می شوند. شاید دلیل این امر این باشد که هیچ درک روشنی از معامله گران وجود ندارد که اصلاً یک برنامه معاملاتی چگونه به نظر می رسد.

یک طرح معاملاتی ممکن است اینگونه به نظر برسد:

  • شرایط خاص بازار برای ورود به معامله
  • چقدر پول در معامله ریسک کنید
  • شرایط خاص بازار برای خروج اگر اشتباه می کنم ( توقف ضرر )
  • شرایط خاص بازار برای خروج اگر حق با شماست ( سود بگیرید )
  • زمان تقریبی بازار برای رسیدن به هدف

3. مدیریت مالی ضعیف

همه چیز در معاملات فارکس می تواند به سرعت پیچیده شود، زیرا کارگزاران فارکس به آنها آزادی بیشتری از نظر اهرم در حساب معاملاتی خود می دهند، در حالی که معامله گران تازه کار از لحاظ نظم و انضباط در مدیریت مالی عقب هستند. ترکیب این دو منجر به ریسک بالا و خطاهای معاملاتی گران می شود.

در اینجا مواردی وجود دارد که یک معامله گر باید از خود بپرسد تا از انجام این اشتباهات معاملاتی فارکس جلوگیری کند:

  • آیا می توانم این پول را از دست بدهم؟
  • حداکثر درصدی از کل سرمایه‌گذاری من که حاضرم روی یک معامله ریسک کنم چقدر است؟
  • حداکثر مقدار معاملاتی که می توانم در یک زمان باز کنم چقدر است؟
  • استراتژی من چه نسبت سود/زیان را نوید می دهد؟
  • آیا این با نسبت ریسک/پاداش برای هر معامله مطابقت دارد؟

ممکن است گاهی اوقات به یک مدیریت مالی دشوار تبدیل شود، زیرا به استراتژی بستگی دارد. در برخی موارد، بهتر است استراتژی‌ای داشته باشید که وعده ضرر احتمالی 1000 دلاری و برد بالقوه 500 دلار را می‌دهد، که ممکن است از هر ده بار هشت بار کارساز باشد.

در حالی که، گاهی اوقات شما با یک استراتژی که وعده ضرر 500 دلاری تا سود 1000 دلاری را می دهد، بهتر است، اما از هر پنج بار دو برابر کار می کند. بنابراین آزمون و خطا بخش مهمی از فرآیند و دلیل دیگری است که معامله‌گران باید قبل از استفاده از استراتژی‌های خود در بازارهای زنده از حساب‌های معاملاتی آزمایشی استفاده کنند.

4. تعیین اهداف اشتباه

سالم ترین رویکرد برای معامله چیست؟ انجام کارها به روش درست، حتی اگر به معنای کسب سود کمتر یا انجام آن به روش دیگری باشد، تا زمانی که وعده بازدهی بیشتری را بدهد؟ این یک سوال سخت است، زیرا چه برای معامله گر و هم برای موجودی حساب سالم تر است این است که به طور کلی به پول فکر نکنند. اگر کسب درآمد تنها هدف یک معامله گر است، به خصوص در مراحل اولیه حرفه تجاری خود، پس تعقیب پول می تواند دلیل شکست باشد.

معمولا تعقیب پول قوانین برنامه معاملاتی شما را زیر پا می گذارد. در معاملات خاص نادر، شکستن این قوانین ممکن است بازدهی شما را افزایش دهد. با این حال، در دراز مدت، که ممکن است برنامه معاملاتی مالی شما باشد، همیشه منجر به خالی بودن موجودی حساب می شود. این ممکن است به یکی از راه های زیر یا از طریق ترکیبی از آنها اتفاق بیفتد.

معاملات بیش از حد: یکی از اشتباهات معامله گران فارکس ممکن است به دلیل سرمایه ناکافی باشد که منجر به استفاده معامله گر از حجم زیادی می شود که نسبت به موجودی حساب خود بسیار زیاد است یا ممکن است ناشی از اعتیاد به معامله باشد.

5. مشکل تجارت بیش از حد سرمایه ناکافی

معاملات فارکس معمولاً در حساب‌های دارای اهرم بسیار بالا انجام می‌شود. نداشتن پول کافی برای مدیریت معاملات به سادگی شانس فاجعه را افزایش می دهد. قبلاً در بخش مدیریت پول ذکر کردیم که یک معامله گر باید همیشه تصمیم بگیرد که چقدر پول برای هر معامله ریسک می کند.

6. دومین مشکل تجارت بیش از حد

معامله در بازارهای مالی، به ویژه در دوره های زمانی کوتاه، می تواند یک فعالیت بسیار هیجان انگیز باشد. بازارها در حال حرکت هستند، جریان پول واقعی است و جریان دارد. تجربه واقعا هیجان انگیز انگار بازار می خواهد معامله کند. این توهم نباید معاملات شما را دیکته کند. شما برنامه ای برای دنبال کردن دارید، یادتان هست؟

تعقیب پول ضرر دارد. اگر کسی قصد افزایش سود خود را داشته باشد، معامله گر کمی از استراتژی خود منحرف می شود، جایی که باید صبور باشد وارد می شود و جایی که باید آرام باشد خارج می شود. تجزیه و تحلیل بیش از حد همراه با بیش از حد معامله است.

احتمالاً یکی از بزرگترین اشتباهات معامله گران فارکس این است که بازار را کنترل می کنند. این درست نیست! تجارت موفق بسیار شبیه ماهیگیری است که در آن ماهیگیر هیچ کنترلی بر ماهی ندارد. تا زمانی که ماهی طعمه را نگیرد کار زیادی نمی توانید انجام دهید. هنگامی که قیمت بازار به جایی که می خواهید رسید، می توانید معامله کنید. اما قبل از آن لحظه، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که یک جا بنشینید.

استراتژی شما دقیقاً به شما می گوید که باید منتظر چه شرایطی در بازار باشید. اگر آنجا نیست، نگران نباشید. نه به این دلیل که آنها را از دست داده اید، نه به این دلیل که باید در بازه های زمانی کوچکتر به دنبال آنها بگردید، و نه به این دلیل که در استراتژی شما شکافی وجود دارد. هرچه زودتر به درستی منتظر بازار فکر کنید و به جای از دست دادن پول، پس انداز کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت.

7. هدف از تجارت اشتباه گرفته شده است

این ممکن است برای برخی و همچنین برای بسیاری از معامله گران تازه کار تا حدودی تعجب برانگیز باشد، اما تجارت در بازارهای مالی یک تجارت است، در حالی که بیشتر آن را یک سرگرمی یا سرگرمی می دانند. گیج کردن اینکه چرا می خواهید در معاملات شرکت کنید یکی از مهم ترین اشتباهات معاملات فارکس است که باید از آن اجتناب کنید. اول از همه، این روی سطح تعهد شما به تجارت تأثیر می گذارد.

8. حرص و طمع

یکی از اشتباهات رایج معاملات فارکس که می توانید مرتکب شوید، افتادن در دام طمع شدید است. بسیاری از مبتدیان فارکس این تصور غلط را دارند که می توانند در مدت یک سال 20% درآمد داشته باشند، اگر نه بیشتر. متأسفانه این یک شکار پلنگ در طبیعت است. تنها در صورتی می توانید انتظار چنین بازدهی بالایی را داشته باشید که یک معامله گر استثنایی با تجربه عالی و تحصیلات خوب در تجارت باشید. تعیین اهداف معاملاتی مناسب می تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات معاملات فارکس جلوگیری کنید و می تواند به شما کمک کند تا یک معامله گر حرفه ای فارکس شوید.

9. مدیریت ریسک

ریسک و پاداش در هر بازاری دست به دست هم می دهند. حقیقت این است که مبتدیان فارکس توجه زیادی به این موضوع ندارند. مدیریت ریسک بخشی ضروری است که موفقیت شما را در معاملات فارکس تعیین می کند. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که با دنبال کردن کورکورانه یک برنامه معاملاتی یا با استفاده از یک مشاور متخصص یا راه حل معاملاتی خودکار، سود کسب کنید. وقتی ریسک ها را به طور موثر مدیریت می کنید، دستیابی به پاداش ها به واقعیت تبدیل می شود.

ریسک فقط روی سرمایه ای است که می توانید از دست بدهید و نه بیشتر. باور کنید یا نه، بسیاری از مبتدیان فارکس هستند که با سرمایه معامله می کنند که نمی توانند از دست دادن آن ها را بپردازند. این می تواند فاجعه آمیز باشد زیرا بازارهای ارز مانند بسیاری از بازارهای دیگر مانند سهام، مملو از ریسک هستند. هیچ تضمینی وجود ندارد که همیشه پول در بیاورید. ضررهای معاملاتی بخشی جدایی ناپذیر از معاملات است.

همچنین وقتی با پولی معامله می‌کنید که نمی‌توانید از دست بدهید، استرس بیشتری وجود دارد. از شما خواسته می شود که تصمیمات تجاری غیرقانونی بگیرید، بنابراین سعی کنید در صورت امکان از آن اجتناب کنید.

10. نادیده گرفتن جنبه روانی معامله

یکی از اشتباهات معاملاتی معامله گران نیز نادیده گرفتن جنبه روانی است که در معاملات نقش دارد. این نقش روانشناسی در جلوگیری از اشتباه در معاملات فارکس ایفا می کند. به هر حال، بازارها از معامله گرانی درست مثل شما تشکیل شده اند. شناخت روانشناسی بازار و خودتان نقطه شروع خوبی برای تشخیص این خطا در معاملات است. ممکن است قبلاً بدانید که ترس و طمع دو احساس رایج روانی هستند که می توانند بر معاملات شما تأثیر بگذارند.

برای جلوگیری از این امر، نه تنها باید مغز خود را تمرین دهید، بلکه باید به طور عینی به بازارها نیز نزدیک شوید.

10 نکته برای یک معامله گر موفق برای جلوگیری از اشتباهات معاملاتی

  1. اگر می خواهید ثروتمند شوید – روی خودتان سرمایه گذاری کنید
    2. به خودت ایمان داشته باش
    3. اطراف خود را با بهترین ها احاطه کنید
    4. نقدینگی بلندمدت را حفظ نکنید
    5. از شاخص های سهام پیروی کنید
    6. تنوع بخشیدن به سبد سرمایه گذاری
    7. پول خود را برای بلند مدت سرمایه گذاری کنید
    8. صبور باشید
    9. ضررها را بپذیرید
    10. سرمایه گذاری خود را ساده کنید
دکمه بازگشت به بالا